PDA

View Full Version : Avatar?


Wimpje
30 maart 2005, 16:43
:crybaby: heej ik heb ff iets heel anders te vragen ik ben dus wiimje (amber) MAAR IK WIL OOK EEN LEUK PLAATJE VOOR MIJN TEXTEN MAAR IK WEET NIET HOE MAIL A.U.B. TERUG
-***- van moi:cool:

karin_inline
30 maart 2005, 18:07
Hoi Wimpje
Ik heb je postje even verplaatst naar de plek waar ie thuis hoort, namelijk in het forum over het gebruik van het forum. Om je vraag te beantwoorden:
je kan op usercp klikken (links bovenin de blauwe balk) daarin kom je in je eigen menu en daar staat een onderwerpje edit avatar. Hier kan je kiezen om aan te geven waar je avatar (zo heet zo'n plaatjes dus) staat, op je PC, dan kan je hem uploaden of al ergens op internet maar dat laatste heeft niet de voorkeur omdat internet veranderlijk is.

Kijk maar even of het lukt.

Groetjes

Karin

ietsmethaar
28 augustus 2006, 05:17
Bewegende avatars mogen van mij afgeschaft worden, ik word er vreselijk onrustig van. Gelukkig hebben maar weinig leden er een.

Guoy
29 augustus 2006, 01:31
Zolang Lies die van haar maar niet afschaft want die is gaaf! :D

ray
29 augustus 2006, 02:15
Bewegende avatars mogen van mij afgeschaft worden, ik word er vreselijk onrustig van. Gelukkig hebben maar weinig leden er een.

lol je hebt een 1,5 jaar oud topic waarin iemand raad vraagt over een avatar naar boven geschopt :D

hoe vond je dit topic uberhaupt? :P

ietsmethaar
29 augustus 2006, 02:40
lol je hebt een 1,5 jaar oud topic waarin iemand raad vraagt over een avatar naar boven geschopt :D hoe vond je dit topic uberhaupt? :P Ik sta neutraal tegenover dit/deze topic, ik wilde alleen geen nieuwe openen.

Zolang Lies die van haar maar niet afschaft want die is gaaf! :D Die van Lies als eerste !!, ik heb haar daarover trouwens al weken geleden ge-pm-d. Helaas heeft ze niet willen luisteren. Ze heeft geen zin rekening te houden met gevoelige forumleden.

Lies86
29 augustus 2006, 12:48
Bewegende avatars mogen van mij afgeschaft worden, ik word er vreselijk onrustig van. Gelukkig hebben maar weinig leden er een.

Je kunt avatars gewoon uitzetten he!!
Dan heb je er ook geen last meer van!

Gebruikers Paneel,
Wijzig opties
Opties voor Onderwerp weergave,
Zichtbare Post Elementen

Je hebt de mogelijkheid bepaalde delen in een post weer te geven of te verbergen. Dit kan handig zijn voor gebruikers met een inbelverbinding. Of voor gebruikers die geen onnodige plaatjes en andere extra's in posts willen downloaden.

Toon Handtekeningen
Toon Avatars
Toon Afbeeldingen (inclusief bijlagen en [IMG] code)

Hatseflats, gewoon even het vinkje weg halen bij Toon Avatars, en de onrust is ook weer weg!!

Thenks voor je compliment trouwens Guoy!!!!

@ Iets met haar, ik heb inderdaad niet meer gereageerd, dat klopt.
Jammer dat je 'last' hebben van mijn avatar omdat hij beweegd. Zelf vind ik hem leuk, en heb ik verder geen klachten gehad, Schakel gewoon even de avatars uit en je hebt er geen last meer van!!

Groetjes!

Guoy
29 augustus 2006, 13:32
Die van Lies als eerste !!, ik heb haar daarover trouwens al weken geleden ge-pm-d. Helaas heeft ze niet willen luisteren. Ze heeft geen zin rekening te houden met gevoelige forumleden.

Wauw....... dat is echt bizar. Ik zou zeggen zet die avatars gewoon uit. :D

ietsmethaar
29 augustus 2006, 21:15
Zijn jullie nou zo ingewikkeld of spelen jullie het ? Ik vind avatars dus erg leuk, het geeft een stukje herkenning, maar die bewegende zouden moeten verbieden. Ik heb dit trouwens op alle forums die ik bezoek. Gelukkig zijn er ook veel fora die bewegende niet toestaan. Het leidt af. Lies is een geweldige meid wrs, maar als ik een post van haar zie denk ik: ga weg trut. Dus niet persoonlijk bedoeld, maar dat iritante rennende poppetje zou ik het liefst zijn nek omdraaien. Opvallen kan ook op andere manieren.

Tiuri
29 augustus 2006, 22:57
Zijn jullie nou zo ingewikkeld of spelen jullie het ? Ik vind avatars dus erg leuk, het geeft een stukje herkenning, maar die bewegende zouden moeten verbieden. Ik heb dit trouwens op alle forums die ik bezoek. Gelukkig zijn er ook veel fora die bewegende niet toestaan. Het leidt af. Lies is een geweldige meid wrs, maar als ik een post van haar zie denk ik: ga weg trut. Dus niet persoonlijk bedoeld, maar dat iritante rennende poppetje zou ik het liefst zijn nek omdraaien. Opvallen kan ook op andere manieren.Ietsmethaar, hierbij ontvang je een eerste officiële waarschuwing voor het overtreden van de fatsoensnormen. Na drie volgt een definitieve ban.

En ik hoop dat je nu wilt ophouden met de leden vermoeien met je al dan niet gespeelde ergernissen over trivialiteiten. Dank u.

vrosjnivosj
29 augustus 2006, 23:15
Tiuri zet dat ding af :D . Aaahrg straks zet ik ze ook af ;)... lol

ietsmethaar
30 augustus 2006, 02:44
waarschuwing voor het overtreden van de fatsoensnormen.

Ik zou bijna zeggen: stel je niet zo aan man, laat me niet lachen ! En dan ook nog expres een bewegende avatar toevoegen, kinderachtig en een soort onnodige beschermingsdrang tov van Lies zou ik zeggen, maar dat kost me waarschijnlijk een 2e waarschuwing. Ik ging er vanuit dat ik hier gewoon eerlijk kon zijn. Als dat niet kan heb ik hier niks te zoeken. Laat ik een derde waarschuwing voorblijven. Ik ben inmiddels ook wel uitgelezen hier. Ik zie het wel in de krant als er iets nieuws ontdekt wordt. Au revoir.

Tiuri
30 augustus 2006, 09:45
Jammer dat je het zo hoog opneemt, het was meer om aan te geven dat het niet zo leuk is voor de sfeer op het forum als je van de meest onbenullige dingen een zaak gaat maken, en dan ook nog tot vermoeiens toe over doorgaat. Dat doe je niet alleen naar Lies, maar ook naar een hoop anderen via forum en PM en nu was de maat even vol.

Ik vond je vooral op het begin een waardevolle bijdrage voor het forum, maar iedereen is natuurlijk vrij om te gaan en staan waar hij zelf wil. Mocht je je nog eens bedenken ben je natuurlijk meer dan welkom. :)

ray
30 augustus 2006, 15:31
die avatar van jouw is gruwelijk irri Tiuri.

http://www.haarweb.nl/forum/image.php?u=1477&dateline=1156881912

voor de mensen die hem "stop" willen zetten. ff op Esc drukken en dan stopt die met bewegen :P (totdat je weer een nieuwe pagina laad, dan begint hij weer)

Lies86
30 augustus 2006, 16:14
die avatar van jouw is gruwelijk irri Tiuri.

http://www.haarweb.nl/forum/image.php?u=1477&dateline=1156881912

voor de mensen die hem "stop" willen zetten. ff op Esc drukken en dan stopt die met bewegen :P (totdat je weer een nieuwe pagina laad, dan begint hij weer)

Wat grappig, wist helemaal niet dat dat kon!
Nu staat zelfs die van mij 'even' stil!
Maar laat m mooi weer verder lopen, want anders krijgt tie vast kramp ;)

ugh
30 augustus 2006, 23:21
Hehe, ook nooit geweten dat "stop" ook gif's stopt.

@Ietsmethaar,
Je zou eventueel een firewall of adblocker kunnen gebruiken als je het te irritant vindt. Er moeten lijkt me wel firewalls of adblockers zijn die deze optie bieden.
Laat even weten als je er 1 vindt ;)

ietsmethaar
31 augustus 2006, 05:47
Uiteraard zal ik nog wel even reageren op hetgeen hier gezegd is. Maar laat ik er voor de zekerheid aan toevoegen dat ik alles meen wat ik zeg. En dus Tiuri is hier geen sprake van 'iets spelen'. @ Iets met haar, ik heb inderdaad niet meer gereageerd, dat klopt. Jammer dat je 'last' hebben van mijn avatar omdat hij beweegd. Zelf vind ik hem leuk, en heb ik verder geen klachten gehad, Schakel gewoon even de avatars uit en je hebt er geen last meer van!! Groetjes!Lies, dit bericht begrijp ik niet, immers je hebt me wel een pm teruggestuurd waarin je ongeveer hetzelfde zei als wat je hier zegt. Daarna heb ik je niet meer 'lastig gevallen' per pm.

Mijn pm aan jou was overigens in keurig taalgebruik, hier een kopie:
"Hoi Lies, ik vind je een schat van een meid (denk ik) en je schrijft heel kordaat. Tot zover geen kwaad woord, alleen als ik een post van je zie, wordt ik altijd helemaal afgeleid door jouw bewegende poppetje. Waarschijnlijk vind je het een geweldige avatar, maar als het aan mij lag, werden bewegende avatars afgeschaft. Zeker als moderator zou je het goede voorbeeld moeten geven. Hoe zou het zijn als we allemaal een bewegende avatar zouden hebben. Nu wil ik je overigens niet overhalen m te vervangen, maar dus wel even laten weten dat ik het iig onprettig vind om je berichten te lezen, afgeleid raak. En dat terwijl ik weet dat je wel goed en zinnig schrijft. Een reactie zou ik leuk vinden. Gr Iets."

van de meest onbenullige dingen een zaak gaat maken. Nou nou klopt dit beeld wel ? Voor zover ik weet heb ik alleen een verbale aanvaringen gehad in de topic nichterigheid met Tiuri en 1 of 2 andere leden. Maar dat noem ik discussie. Onlangs heb ik Quoy "beschuldigd" niet goed te luisteren, maar ook hij leek hier sportief mee om te gaan. Andere zaken zijn er volgens mij NIET !

Dat doe je niet alleen naar Lies, maar ook naar een hoop anderen via forum en PM en nu was de maat even vol. Mijn enige kritische PM is die naar Lies geweest op 11 juli. Verder heb ik niemand "lastig gevallen" met een pm. De suggestie dat ik ook nog een hoop anderen lastig val, klopt dus niet.

Mijn conclusie is dat mijn eerste waarschuwing onterecht is geweest omdat er geen grond voor was. Ik heb niemand lastig gevallen, ik ben alleen eerlijk geweest. Ik denk dat ik gezien de nieuwe avatar van Tiuri slachtoffer ben geworden van een emotionele opwelling, al dan niet veroorzaakt door verschuivingen in de hormoonspiegel, mogelijk verband houdend met medicijn gebruik. Oftewel Lies zal zich wel onheus bejegend gevoeld hebben, en anders wel Tiuri in haar plaats.

Ik zal denk ik af en toe nog wel even kijken hier, maar actief memberlid is voorbij. Ik voel me niet helemaal welkom. Ik ben gewend geen blad voor de mond te nemen en met woorden alles uit te vechten. Ik ga niet zitten afwachten tot ik als een klein kind weer een waarschuwing krijg. Eenmaal de schijn tegen je, ontstaat er een onjuist beeld. Daar dank ik voor.

Tiuri Ik vond je vooral op het begin een waardevolle moderator voor het forum, maar iedereen is natuurlijk vrij om te moderaten hoe hij/zij zelf wil. Mocht je je nog eens bedenken ben je natuurlijk meer dan welkom om je excuses aan te bieden. :)

Dit was Iets

PS De truc met de escape-knop is niet afdoende, want werkt alleen op die pagina en niet als je weer doorklikt. Van firewalls of adblockers heb ik te weinig verstand om er aan te beginnen. Dus blijf ik bij mijn mening dat een forum overzichtelijker is als bewegende avatars niet toegestaan zijn. Jammer dat ik niet meer toe ben gekomen aan een andere irritatie, nl te lange regimes. Die vind ik eigenlijk net zo irritant als bewegende avatars omdat ze afleiden van waar het om gaat. Je zou kunnen verplichten dat een avatar niet hoger mag zijn dan een paar cm. Leesbaarheidverhogend. (regimes zijn handig maar hou ze klein). Je ziet het Iets blijft scherp onder alle omstandigheden. Ook als ie voor straf in de hoek moet staan. Als mij haar ineens spontaan teruggroeit, meld ik me weer. Voor al mijn fans wil nog zeggen: stay cool en neem een nieuwe idool. ;)

Mailman
31 augustus 2006, 11:06
Ietsmethaar: na het lezen van deze thread heb ik via onze Webmaster (hij onderhoudt nauwe contacten met vBulletin) een suggestie aangedragen bij vBulletin om bewegende Avaters (.gif) individueel uit te kunnen schakelen. De suggestie houdt in dat andere avaters wel kunnen worden gezien maar dat de betreffende avater 'stil staat' of niet wordt getoond.

De ervaring leert dat vBulletin erg gevoelig is voor goed suggesties. We zullen zien.

Groet,
Mailman

kevin
31 augustus 2006, 11:13
Ik denk dat ik gezien de nieuwe avatar van Tiuri slachtoffer ben geworden van een emotionele opwelling, al dan niet veroorzaakt door verschuivingen in de hormoonspiegel, mogelijk verband houdend met medicijn gebruik. Oftewel Lies zal zich wel onheus bejegend gevoeld hebben, en anders wel Tiuri in haar plaats.

Ik lach me ziek :D

another
31 augustus 2006, 13:18
@ die suggesties van ietsmethaar

alsjeblieft niet ,er zijn genoeg forums met een quote/sig van maar een paar cm, en die laten helemaal geen avatars toe.

Als je over zulke kleine dingen begint, dan crëeer je een "zeikforum"*. dan mag er niks, meer en word iedereen stukken botter tegen elkaar. Dit forum is juist veel persoonlijker door de avatars (die een beeld van iemand scheppen) en de vrije quote/sig grootte. Daarbij heeft het regime in de sig bij sommige mensen al veel mensen geholpen, die twijfelen over een regime, als ze zien dat anderen het ook gebruiken, durven ze zelf ook de stap te nemen.

Ook zei je dat je gewend was om een discussie met woorden uit te vechten. als jij in het echt in discussie gaat, en je word te "vurig" in het krijgen van je gelijk, dan is het ook meer dan gewoon dat je er op wordt gewezen dat je je mening ook op een normale manier kunt laten gelden. Op een forum heet zoiets een waarschuwing. Als men je hier echt niet zou willen, dan hadden ze je wel een ban cadeau gedaan.


*excuses voor het kleurrijke taalgebruik ;)

SVG
5 september 2006, 00:11
Jeetje...

Als ik dze thread zo lees gaat het hier soms best even fel aan toe.

Ik heb nog geen avatar bij mijn naam staan, zover was ik nog niet, maar ik zou rekening houden met wat ik ga plaatsen..

Guoy
5 september 2006, 20:36
Nah, Iets was een ietsjepietsje raar en excentriek. Niemand stoort zich aan de avatar van Lies. Als je er last van hebt druk je tijdens het lezen gewoon op esc en staat het plaatje stil. Iets wilde deze kleine moeite niet nemen en wilde dat Lies percee voor hem een stilstaande avatar nam. Maar hij leefde misschien een beetje in een vreemde droomwereld. Maar dat is ook iets moois an sich. :)

Kik
30 januari 2007, 12:48
Ja misschien wel een achterhaalde vraag maar ik krijg, hoe klein ik hem ook maak mijn foto er niet op. Niet dat ik mezelf zo fantastisch vind maar dat staat voor mijn gevoel completer, kan iemand mij helpen?:D

Kik
30 januari 2007, 12:49
dacht dat het niet lukte, excus etmoi

Georgie
1 februari 2007, 14:59
dacht dat het niet lukte, excus etmoi

Kick, ik wil niet lullig doen, maar het is niet 'How does it feels'. De laatste 's' moet er van af, dus 'feel'.

Ryan R
29 januari 2009, 14:43
Duurt het even voordat je nieuwe profiel pic verschijnt?

Bij gebruikersinstellingen staat al wel mijn nieuwe foto, maar bij mn berichten zie ik nog de oude.

Grtz,

Ryan

Ryan R
29 januari 2009, 15:31
Ik bedoelde schermafbeelding, ik had nu kennelijk alleen mijn profielafbeelding veranderd...

wesley1982
31 januari 2009, 02:25
dus ik spreek over de foto dat linksboven staat als ik ergens iets post...

welke van de 4 ? dat monstertje is wel nog grappig :P

Webmaster
2 februari 2009, 10:29
Duurt het even voordat je nieuwe profiel pic verschijnt?

Bij gebruikersinstellingen staat al wel mijn nieuwe foto, maar bij mn berichten zie ik nog de oude.

Grtz,

Ryan

Ik bedoelde schermafbeelding, ik had nu kennelijk alleen mijn profielafbeelding veranderd...

Wat bedoel je precies, Ryan?

Hanna
2 februari 2009, 13:35
Hallo Wesley1982,

Die bewegende avatars zijn wel grappig, maar ik vind ze te veel aandacht trekken en daardoor afleiden van het bericht. Volgens mijn gevoel kun je beter een leuk stilstaand plaatje uitzoeken of de huidige avatar handhaven.

wesley1982
2 februari 2009, 21:07
ook al ziet het er wel leuk uit, het kan teveel afleiding geven

ok ik hou het bij stilstaand bericht
ga eens kijken voor een foto van men hoofd ofzo te maken

Webmaster
2 februari 2009, 23:29
Hallo Wesley1982,

Die bewegende avatars zijn wel grappig, maar ik vind ze te veel aandacht trekken en daardoor afleiden van het bericht. Volgens mijn gevoel kun je beter een leuk stilstaand plaatje uitzoeken of de huidige avatar handhaven.

En dat is precies de reden waarom wij op HaarWeb bewegende avatars niet toestaan. De mogelijkheid om een zogenaamd bewegend .gif-plaatje toe te voegen als avatar is dan ook uitgeschakeld op HaarWeb.