PDA

View Full Version : wat moet ik doen? overbeharing!


andrea1979
5 april 2005, 11:45
hallo,
ten eerste; ik heb deze site pas gevonden en wat ontzettend fijn dat ik nu de bevesteging krijg dat ik hier niet alleen in sta, maar dat er veel meer mensen zijn me het zelfde probleem als ik...

ik heb dus last van overbeharing; op mijn bovenlip,kin, rond mijn tepels, maar ook rond mijn schaamstreek groeit het verder door en sneller dan normaal.
ook mijn oksels lijken wel ""oerwouden"".
ik schaam me er best wel voor. en probeer altijd zo goed als het kan te comfoureren, maar,met scheren komt het zo snel terug.
gelukkig heb ik wel een hele lieve vriend die me hierin steunt en accepteert!

al een tijdje denk ik ook dat het aan mijn hormonen ligt dat ik hormonen te kort kom of een teveel aan mannelijke hormonen heb. (ook omdat mijn sexuele drang heel erg laag is).
pas nadat ik ging zoeken vondt ik het fenomeen hirsutisme.
heb ik dit nu ook? en wat kan ik tegen doen?
ik ben niet aan de pil...

Tannie
5 april 2005, 22:08
Beste Andrea

Mooi dat je dit forum hebt ondekt. Er staat veel informatie op je te wachten.
Elk mens is anders en voor overbeharing geldt dit ook.
Lees de reacties eens, je ziet dan wat wij elkaar te melden hebben...
En ja...je bent echt niet de enige...ik heb dit ook lange tijd gedacht, maar wij vrouwen zijn erg creatief op het gebied van camoufleren, dus de kans dat vriendinnen of je buurvrouw hetzelfde probleem heeft is erg groot!!!!

Ga eens naar de huisarts en vraag een verwijsbrief om bloed te laten prikken (hormoonspiegels) Het heeft soms niets met wel of geen pil slikken te maken.
Bij mij kwam het op om het zomaar tenoemen toen ik 17 was..ben nu in de 30 dus tel maar uit....toen ik 17 was slikte ik niets, niet eens een paracetamolletje...

Op de website www.dokterdokter.nl kun je zoeken op overbeharing. Je vindt er veel tekst en uitleg over het probleem.
Kijk op de site van www.trangomedicals.nl voor informatie over ELOS.
Zelf ben ik fan van de ELOS techniek(zie mijn mailtjes). Kostbaar maar wel effectief zonder bijwerkingen.

Succes!!!!

Groet Tannie

andrea1979
6 april 2005, 11:15
bedankt voor je reactie!

ik he eigenlijk altijd gedacht dat hier nix aan te doen was en dat ik er maar mee moest leren leven...
nu ik zie en lees dat er misschien wel oplosingen zijn...
is echt een pak van mijn hart!
ik ga eerst nog wat dingen uitpluizen over hirsutisme, want dit is voor mij nog helemaal onbekend.

en een bezoekje aan de huisart!

DIT WORDT VERVOLGD~!

4roluca
6 april 2005, 18:16
hallo,
ten eerste; ik heb deze site pas gevonden en wat ontzettend fijn dat ik nu de bevesteging krijg dat ik hier niet alleen in sta, maar dat er veel meer mensen zijn me het zelfde probleem als ik...

ik heb dus last van overbeharing; op mijn bovenlip,kin, rond mijn tepels.......................

Welkom bij de bende Andrea,

:) Hihi, we zijn met een hele hoop hoor! Je gaat hier inderdaad de bevestiging krijgen dat je hier niet alleen staat..
Gouden raad = niet scheren! Dan worden de haartjes dikker. Mijn moeder heeft daar een heuse baard door gekregen. Neus hier maar eens rond en je gaat veel informatie krijgen over haren. Je moet maar weten dat we er niet minder om zijn.
Sterkte ;) -Lu-