PDA

View Full Version : Olijfolie en wonderolie


Blue-D
8 april 2005, 21:19
Ik overweeg om het volgende natuur recept te gaan gebruiken.
Ik heb gelezen dat en combinatie van olijf olie en Wonder olie (ook wel castorolie/caster oil/ricinusolie) de bloedcirculatie in het hoofd kan stimuleren waardoor de haarwortels sterker worden en mogelijk de haren niet makkelijk uitvallen. Ik vind meestal natuurlijke olien iets minder eng dan chemische spul.
Het hoofd met een mix van deze olien masseren en een hele nacht laten zitten, dan wassen in de ochtend. Deze kuur zou dan over 10 dagen al resultaten laten merken.

Heeft iemand dit al eerder geprobeerd? of van gehoord?

sigur
8 april 2005, 21:55
Ik heb vroeger een keer slaolie in mijn haar gedaan, omdat ik superdroog haar had. Ik kwam op dat idee door een vriendin van mij, die een paar mensen kent met kroeshaar.
Maar goed ik ging er dus niet mee slapen, ik gebruikte het zoals anderen een gel gebruiken. Mijn haar was veel minder droog alleen ik rook heel erg naar een bak salade:confused: .
Maar daar zal je vast geen last van hebben als je het sçhtends uitwast.

Blue-D
8 april 2005, 22:02
Mijn haar was veel minder droog alleen ik rook heel erg naar een bak salade:confused: .


Sorry..maar ik vind dit echt grappig klinken :D
Maar nee..ik zal niet naar salade of olijven ruiken..ik heb vandaag 2 flessen van die olien gehaald bij Etos. Ze waren erg verbaasd toen ik vertelde dat ik een laxeermiddel (wonderolie) op mijn hoofd wil smeren ;). Maar die mevrouw bij Etos zei dat het klinkt als een oude oosterse recept.
Die olien hebben allebei ook geen geur!

sigur
8 april 2005, 22:08
Hoe kom je eigenlijk op het idee om deze olieen te gaan gebruiken?
Ik ben erg benieuwd, misschien is het wel heel gezond voor je huid!

shyra
8 april 2005, 22:47
Ik gebruik sinds kort ook olie, zwitsal babyolie.
En ik moet zeggen ik ben er heel positief erover.
Ik heb geen schilfers meer. En mijn haar is niet
meer zo droog.

Blue-D
8 april 2005, 22:57
Hoe kom je eigenlijk op het idee om deze olieen te gaan gebruiken?
Ik ben erg benieuwd, misschien is het wel heel gezond voor je huid!

ik heb ooit van mijn moeder erover gehoord..het is een oude recept denk ik. Maar ik was het vergeten..en recent kwam ik het tegen op internet weer...ik heb ooit (10 jaar terug) zo'n mix paar uur in m'n haar gedaan maar niet effect van gezien..maar nu stond erbij dat ik 10 dagen dit moet doen minstens..dus dat is wel stuk intensiever. Ik ga het intensief proberen en laat weten of het wat uitmaakt.

Ook een andere oud recept is henna..kleurloze henna en het liefst zonder al te veel chemische spul in. maar niet meer dan paar keer in het jaar gebruiken anders schijnt het de porien van de huid te sluiten in plaats van de bloedomloop te stimuleren in het hoofd. Ik heb dit ook geprobeerd paar jaar terug..maar het effect is na een maand ofzo weer weg..maar ik merkte wel dat mijn haar sterker van werd. Dus misschien ga ik binnenkort bij een natuurwinkel of een turkse winkel henna zoeken. het is alweer paar jaar terug de laatste keer en mijn haar ziet er nu echt niet uit, dun, futloos en droog.

Blue-D
8 april 2005, 23:02
Ik gebruik sinds kort ook olie, zwitsal babyolie.
En ik moet zeggen ik ben er heel positief erover.
Ik heb geen schilfers meer. En mijn haar is niet
meer zo droog.

Ja daar zat ik ook aan te denken..ik heb een shampoo nodig die mild is..en babyproducten zijn altijd mild :)
Ik heb nu Aloe vera shampoo besteld..en samen met die olienmix moet m'n haar weer een beetje herstelen denk ik. olijf olie is meestal goed voor massage ook voor het lichaam! dus het kan geen kwaad denk ik.

shyra
8 april 2005, 23:43
Olijfolie is juist heel erg goed voor je haar. Als je droog haar hebt, moet je
dit vooral gebruiken. Ik ken een hoop mensen die dit gedaan hebben en goed
mee gebaat zijn. Ik zelf voel er niet veel voor, want ik associer het meer met
eten enzo. Dus heb ik gekozen voor babyolie, omdat ik ook een gevoelige
hoofdhuid heb die schilfert en pijn doet. Dat is nu helemaal over.
Ik gebruik ook Head & Schoulders sensitive. Over Head & Schoulder heb ik
alleen maar negatieve reacties vernomen en heb het nooit gebruikt omdat het
slecht zou zijn. Na een jaar met een slagveld van een hoofdhuid te hebben rondgelopen en veeel pijn.....heb ik dit toch maar geprobeerd omdat ik werkelijk alles al geprobeerd had. En na 3 x wassen was mijn hoofd schoon .....en mijn haartjes worden er ook lekker zacht van.
Tja ik denk dat het voor ieder persoon verschilt wat voor hem/haar werkt.

Groetjes,
Shyra

Blue-D
8 april 2005, 23:55
wat goed shyra dat je iets gevonden hebt die je helpt!
Ik ga dit recept proberen en ik kijk hoe het loopt..en die olijfolie van de Etos heeft geen geur ook de wordenolie van de Etos niet..eigenlijk als het niet op de fles stond dan zou ik het misschien moeten eten om te kijken of ik het verschil proef :) Dit is ook goed..want anders zou mijn slapkamer ruiken naar italiaanse keuken :P

Blue-D
9 april 2005, 07:41
nou..
dag 1: mijn haar voelt fluweel zacht aan na een nacht met de mix in m'n haar en nu uitgewassen :) maar m'n hoofdhuid jeukt nog steeds een beetje.

shyra
9 april 2005, 12:45
Dat klopt, de jeuk gaat niet weg met de olie. Het helpt alleen
als je een droge hoofdhuid hebt en droog haar.
Ik zou daarvoor een speciale schampoo proberen. Heel veel
mensen hier hebben baat bij rooscure. Ik heb dit nog niet
geprobeerd omdat de Head & Schoulders mij goed geholpen heeft.
Ik liep 24 uur met pijn aan mijn hoofdhuid. De ene keer waren het
steken, dan een blauwe plek gevoel...ik kon mijn haar niet vast meer
zetten. Nu wel, dankzij de Head en Shoulders.

sigur
9 april 2005, 13:19
Hé Shyra,

Die babyolie, masseer je dit ook goed in de hoofdhuid? Of doe je het alleen maar in je haar?

shyra
9 april 2005, 17:06
Sigur,

Ik smeer dit in mijn haar en kam het goed door.
Het is niet echt nodig om het in te masseren op je hoofdhuid.
Het komt toch wel op je hoofdhuid terecht.

Blue-D
14 mei 2005, 16:49
Dit kwam ik het laatst op internet tegen!
Het is geen Olijfolie maar wel weer natuurlijke olien op je hoofd smeren!
http://altmedicine.about.com/cs/herbsvitaminsek/a/Alopecia_2.htm
http://www.stophairlossnow.co.uk/Aromatherapy.htm
http://www.gwsse.co.uk/AssurdHair/advances.pdf
http://www.hairloss-therapy.com/abouthairloss.html
http://www.normalskin.com/scientific/publications/other-conditions/tx_06.htm


Aromatherapy
The results of one research study suggest that the essential oils of thyme, rosemary, lavender, and cedarwood mixed with an oil and applied on the areas of hair loss may stimulate hair growth. This double blind, placebo-controlled study enrolled 84 people who who massaged either these essential oils or a non-treatment oil into their scalps each night for seven months. Results showed that 44% of people in the treatment group had new hair growth compared to only 15% in the control group.

Hair Oil Recipe



3 drops of essential oil of thyme

3 drops of essential oil of lavender

3 drops of essential oil of rosemary

3 drops of essential oil of cedarwood

1/8 cup of grapeseed oil

1/8 cup of jojoba oil

Mix the ingredients together. Cover your pillow with an old towel. Apply several drops of the mixture to areas of hair loss each night, massaging gently into scalp for 3-5 minutes. Store the oil tightly covered. Do not take internally or near the eyearea.

mix
30 augustus 2008, 01:56
Die wonderolie klinkt niet slecht..Heeft er iemand nog ervaringen mee:)?

Nootinboor
7 april 2010, 13:18
Ha mensen,

Ik heb zelf ook erg last van een droge huid, en ook van een droge hoofdhuid.
Ik heb inderdaad ook van oude mensen gehoord dat wonderolie en olijfolie helpen tegen droog haar en een droge hoofdhuid.
Een oude zigeunerin zei ooit:
Doe elke avond een druppel wonderolie op je hoofd, een druppel maar, en je krijgt haar zo dik als struikgewas en tot op je knieeen ;)

Weetje wat ook erg helpt: een masker maken van een eitje, gewoon een eitje met een beetje shampoo om het te binden, en je haar word heerlijk zacht!

Succes, ik ga iig de wonderolijfolie methode ook proberen ;)

Groetjes!

Plox
10 mei 2010, 12:04
Amandelolie voedt het je haren:D

Laura-Marie
22 juni 2011, 14:13
hallo Nootinboor

Graag verneem ik hoe het met de wonderolie is gesteld, heeft het al iets opgeleverd?
Ik ben er gisteren mee begonnen, en heb wonderolie en kokosolie tesamen met olijfolie gemengd en héél lichtjes opgewarmd, zo smeert het zich beter uit.
Graag je reactie
Laura - marie

dZinee
22 juni 2011, 18:44
Je zou kunnen overwegen om het te combineren met Polysorbate 80...

afroindo
7 september 2011, 10:24
Ooit eens iets gelezen over wonderolie en wenkbrauwen. Dit zou voor een groei kunnen zorgen. Wonderolie is eigenlijk bedoeld voor zwangere vrouwen. Ikzelf ben ook een groot voorstander van haren wassen met Olie. Zelf gebruik ik nu sinds een tijdje babyolie en 1x in de maand een treatment met een mix van olijfolie en een rauw eitje. Even wat plastic over mijn haren en een kwartiertje laten intrekken. Je haar kikkert er zeker van op :-)
Erg tevreden altijd met de wat natuurlijkere aanpak!

Hanna
7 september 2011, 16:52
Wonderolie is eigenlijk bedoeld voor zwangere vrouwen. ....Erg tevreden altijd met de wat natuurlijkere aanpak!

Zwangere vrouwen zouden er weeën mee kunnen opwekken(!), maar wonderolie werd/wordt meer gebruikt als sterk werkend laxeermiddel (één theelepeltje is al voldoende voor een volwassene; voor kinderen dus gevaarlijk)
De natuur is niet onschuldig, er zijn zelfs veel giftige planten, zoals o.a. de wonderboom (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderboom) (Ricinus) waar wonderolie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderolie) vandaan komt.

't Is maar dat je 't weet. :)

summergirl
3 oktober 2011, 19:50
Wonderolie is hetzelfde als castor olie,dit heb ik al eens gebruikt,naar het schijnt zou je haar er voller van worden en zouden er nieuwe haartjes kunnen uitgroeien(ik denk niet dat het bij AGA zal helpen maarja). Je moet het in een verhouding mengen met een lichte olie,anders heb je pure stroop(wonderolie is zeer dik). Het beste kan je het vermengen met amandel of cocosolie. Ik dacht dat je 2 hoeveelheden cocos/amandel moest doen en 1 hoeveelheid wonderolie.

Bij mij heeft het weinig tot niet geholpen,het enige wat ik merkte was dat ik zeker mijn haar 2 x moest wassen vooraleer ik de vieze olie eruit kreeg :rolleyes:

latitia
4 oktober 2011, 13:50
Wonderolie is hetzelfde als castor olie,dit heb ik al eens gebruikt,naar het schijnt zou je haar er voller van worden

Kan iemand dit bevestigen of iemand hier ervaring mee heeft? Dat deze olie daadwerkelijk helpt voor de haargroei?

Hanna
4 oktober 2011, 17:14
Bij een paar mensen heeft het gewerkt, ook bij mensen met areata die hun wenkbrauwen kwijt waren. Zo'n flesje kost ongeveer 3 euro bij Etos of Kruidvat.

latitia
4 oktober 2011, 19:08
Bij een paar mensen heeft het gewerkt, ook bij mensen met areata die hun wenkbrauwen kwijt waren. Zo'n flesje kost ongeveer 3 euro bij Etos of Kruidvat.


Leuk weetje.. en het is de moeite waard om het te proberen :)

s_92
10 juni 2012, 17:13
Ik overweeg om het volgende natuur recept te gaan gebruiken.
Ik heb gelezen dat en combinatie van olijf olie en Wonder olie (ook wel castorolie/caster oil/ricinusolie) de bloedcirculatie in het hoofd kan stimuleren waardoor de haarwortels sterker worden en mogelijk de haren niet makkelijk uitvallen. Ik vind meestal natuurlijke olien iets minder eng dan chemische spul.
Het hoofd met een mix van deze olien masseren en een hele nacht laten zitten, dan wassen in de ochtend. Deze kuur zou dan over 10 dagen al resultaten laten merken.

Heeft iemand dit al eerder geprobeerd? of van gehoord?
Hey Blue-D

Heb het al ondertussen 2 weken uitgeprobeerd en heb er heel veel over gelezen. Het is inderdaad goed voor je haarwortels en zoals Hanna het al had vermeld het is ook goed voor je wimpers. Dankzij het wonderolie of Ricunisolie, groeit je haar daardoor sneller en wordt je haar er voller van. Kortom het is de ideale haarproduct om haaruitval te kunnen vermijden. Zodra ik het enkele weken heb uitgeprobeerd zal ik zeker een feed-back geven over mijn haargroei en wens jullie natuurlijk ook heel veel succes toe met het uitproberen van het wonderolie.
Groetjes S.

dZinee
10 juni 2012, 22:59
dat bericht ruikt vies...

Norris
14 juni 2012, 01:27
Als het klopt dat wonderolie/castor olie gebruikt wordt door zwangere vrouwen om weeën op te wekken, dan schept dat bij mij wel geloof in een goede werking.
Op z'n minst een beperkt positieve bijdrage aan de strijd tegen AGA.

Ik zie allerlei linken ontstaan tussen informatie die hierop wijzen.
Volgens studies is het prostaglandine E2 (PGE2) verlaagd bij mannen met AGA.
Je kunt met dinoprostone dit niveau omhoog brengen; dit middel wordt al jarenlang gebruikt om weeën op te wekken bij vrouwen.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Prostaglandin_E2

Mijn simpele gevolgtrekking is dan: ik weet de effecten van wonderolie/castorolie nog niet, maar ik heb horen zeggen dat dit het PGE2-niveau verhoogt in de hoofdhuid.
En dit is goed voor de haren.
Als wonderolie/castorolie ook samenhangt met weeën/zwangere vrouwen, dan is de cirkel rond.
Omdat PGE2 samenhangt met weeën, verwacht ik binnenkort allemaal zwangere kalende mannen te zien :)

Nee, zonder gekheid; ik ga binnenkort emuolie en wonderolie/castorolie gebruiken in een zelf te maken topical; dit omdat ik een positief effect verwacht ervan door de toename van PGE2 in m'n hoofdhuid.

Groetjes, Norris

dZinee
18 juni 2012, 12:23
Klinkt goed Norris:)

Hairpilot
23 juni 2012, 23:33
Klinkt inderdaad goed, Norris! In het licht van de huidige PGD2 gekte, wordt het misschien nog interessant om daar later nog Vitamin E oil aan toe te voegen. Overigens, iemand een idee als je een dergelijke topical wil maken - (enkel) bestaande uit meerdere oliën - of je dan best nog een vehicle zoals alcohol toevoegt of niet?

Hairpilot
17 juli 2012, 11:28
Norris, iemand anders?

jord-y
17 juli 2012, 14:11
Heb zelf in een doorzichtig flesje met tuutje deze mix:
50% castoir/wonder olie, daarna halve thee lepel zwavelpoeder, 50% pure emu olie en tot slot dopje eucalyptus olie en dan goed mixen/schudden.
Ikzelf gebruik het nog vrij kort en vooral voor de ontstekeningen,jeuk en diversen tegen te gaan.
Kan nu wel allerlei dingen roepen, maar na een paar maanden zal ik pas wat ervaringen delen:)
Ben nu de 2e week bezig.

Wat betreft zwavel:
Ons haar bevat flinke hoeveelheden zwavel, kiezelzuur, ijzer, arsenicum, koper en mangaan. Planten die deze stoffen bezitten zullen dus een uitstekende haarverzorgingmiddel zijn. Zoals bv de ui, het berkenblad, de brandnetel, kastanje en rozemarijn.

Deze olie topical kwam ik bij het zoeken naar tips op youtube tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=YorFie3irRk&feature=related

Zelf heb ik geen alcohol aan mijn topical toegevoegd Norris dat is toch voor een betere opname?
Volgens mij zorgt de emu olie al ervoor dat het goed doordringt, maar dat weet ik niet zeker.

Flint Follicle
23 augustus 2012, 20:16
Ginseng wonder 8 oil is de bom! Maakt alle soort haar hanteerbaar en is ook goed voor je huid en nagels. Ik wil niks anders meer.

Norris
28 augustus 2012, 19:23
Ik heb nog geen ervaring met natuurlijke topicals, maar ga er wel spoedig aan beginnen.
Dus ik weet niet of je er glycering of alcohol bij moet doen. Ik zou het maar niet doen, omdat het afbreuk doet aan het natuurlijke middel dat je aanbrengt.

Ik heb nu kokosolie in huis dat in vaste toestand is onder de 20 graden, tussen de 20 en 26 is het smeerbaar en daarboven wordt het vloeibaar.
Maar ik krijg het slecht aangebracht op mijn hoofdhuid.
De inhammen zijn geen probleem want die zijn kaal.
Maar de rest van m'n haar heeft nogal een goede dichtheid, dus ik kom niet door m'n haardos heen.
Heeft iemand tips hiervoor?

Groetjes, Norris

dZinee
28 augustus 2012, 22:35
Als je de kokos-olie even in je haar neemt smelt het in je handen en kun je het makkelijker tussen ja haar aanbrengen (Wat een LUXE probleem heb jij!).

Wat ook werkt is een soort pipetje vullen met nog vaste kokos, dit dan in je handen houden totdat het smelt en dan op je hoofdhuid aanbrengen; maar dan moet je wel een geschikte pipet hebben die groot genoeg is daarvoor.

henkdehaarman
29 oktober 2014, 01:48
Zijn er nog mensen die 'Castor/Ricinus olie' gebruiken of gebruikt hebben, en er enige vooruitgang mee geboekt hebben?

Hier wat (recente) linkjes:

http://www.thehealthsite.com/beauty/8-amazing-haircare-benefits-of-castor-oil/

http://www.med-health.net/Castor-Oil-For-Hair.html

http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=18265

polydox
29 oktober 2014, 19:07
Ik gebruik wonderolie met arganolie, ik heb het idee dat het wel sneller groeit. Het zit ook in mijn conditioner.