PDA

View Full Version : Exacte bijwerkingen Dutasteride


Haarstress22
20 juli 2002, 21:10
Wie heeft de exacte bijwerkingen van dutasteride voormij?

Rocco
23 juli 2002, 01:41
" What are the possible side effects of dutasteride?

• Stop taking dutasteride and seek emergency medical attention if you experience an allergic reaction (difficulty breathing; closing of the throat; swelling of the lips, tongue, or face; or hives).

• Other, less serious side effects have been reported but usually resolve with continued treatment. Continue to take dutasteride and notify your doctor if you experience
· decreased libido (sex drive);
· decreased amount of semen released during sex;
· impotence (trouble getting or keeping an erection); or
· breast tenderness or enlargement.

• Side effects other than those listed here may also occur. Talk to your doctor about any side effect that seems unusual or that is especially bothersome. "


Bron : http://www.drugs.com/xq/cfm/pageID_0/htm_d04788A1.htm/bn_dutasteride/qx/index.htm


Groetjes

Viper
25 juli 2002, 18:05
klinken toch al ernstige bijwerkingen en er moeten er nog bijkomen denk ik. Maar voor haar op je hoofd moet je iets over hebben:D

Artur
24 september 2002, 02:03
ik sport me nu al een ongeluk om m'n borstspieren wat op te pompen, dus breast enlargement lijkt me alleen maar een welkom bij-effect :p

WannaKnowMore
17 oktober 2002, 10:06
Met brast enlargment, word hier geen spieren bedoeld, maar gyno, dat zijn vrouwen tieten, dus geen mannelijke gespierde borsten waar je voor moet trainen.

Robert18
19 oktober 2002, 22:06
Je bent toch GEK als je dutasteride gaat gebruiken eigenlijk??? Hallo mensen!!! Kijk eens naar de bijwerkingen: tieten, pijn in je ballen en al die zooi. En laten we het niet over de hoofdwerking hebben: prostraatverkleining. Dat spul gebruik je toch niet voor je haar zeg.. kom op. Je gezondheid riskeren voor je haar gaat mij te ver. Zo desperate ben ik (nog) niet. Wacht toch liever op nieuwe ontwikkelingen ipv medicijnen die je de rest van je leven zult gaan gebruiken zonder te weten wat de effecten ervan zijn op de lange termijn.

WannaKnowMore
19 oktober 2002, 23:15
Die tieten komt bij 99% niet voor en als het toch voorkomt kan je gewoon arimidex tegen gebruiken, dus je hoeft er eigenlijk geen zorgen over te maken.

Robert18
20 oktober 2002, 01:04
Ja dan nog... wat een gerotzooi zeg.

Velen op dit forum praten over deze medicijnen alsof het snoepjes zijn.

Nate
20 oktober 2002, 14:08
"Zo desperate ben ik (nog) niet."


Je omschrijft het goed "(nog) niet".
Ik neem aan dat het bij jouw gezien je leeftijd misschien dus nog niet zo erg is maar dat kan bij anderen dus wel het geval zijn.
Als men realiseert en echt bij iemand doordringt dat met elke dag dat je wacht het gewoon alleen maar slechter wordt ( wat logisch is want het zal er gewoon niet beter op worden als je AA hebt) dan ben je bereid om dit soort middellen te gebruiken als je dus je haar niet kwijt wilt.

Het is een stuk makkelijker om je haar te behouden dan om kale plekken weer haar te doen groeien.:)

Er zullen steeds betere middellen komen maar een echt perfect geneesmiddel om van een volledige kale persoon weer haar te doen laten groeien zal echter nog wel vele jaren duren.

Robert18
20 oktober 2002, 18:01
Ik ben 18 en heb een kale plek van 3x4 cm op m'n linkerslaap. Dus eigenlijk ben ik kaal genoeg om net zo desperate te zijn als andere mensen. Verder is m'n haar heel erg dun enzo. Erg destructief voor m'n sociale leven en zelfvertrouwen op zo'n jonge leeftijd.

Roland
7 juli 2003, 23:35
Ik ben 18 en heb een kale plek van 3x4 cm op m'n linkerslaap.



Hoezow een kale plek 'op je linkerslaap'? Is dat een litteken ofzow geweest?

Frans K
7 augustus 2003, 20:44
Ik wil nog niet op de zaken vooruit lopen maar ik zelf (26 jaar) gebruik al jaren Finasteride en sinds januari Dutasteride. Het enige dat het bij mij doet is het haar dikker en voller maken.

Van bijwerkingen heb ik geen last, geen libido problemen, geen gewichtstoename etc. Het enige is dat ik vaker moet plassen.

Ik snap dat als je 18 tot 20 jaar bent nog niet direct wilt rotzooien met je hormoonhuishouding. Toch denk ik er vrij nuchter over, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn, nu heb je nog haar. Aan de andere kant is het gewoon een hele moeilijke beslissing die heel rationeel moet nemen.

Als je wilt kan ik je nog wat meer advies geven

Robert18
7 augustus 2003, 23:49
Originally posted by Roland
Ik ben 18 en heb een kale plek van 3x4 cm op m'n linkerslaap.



Hoezow een kale plek 'op je linkerslaap'? Is dat een litteken ofzow geweest?

Nee, gewoon haarverlies. Ondertussen ben ik 19,5 en is het op m'n andere slaap ook flink uitgedund.