PDA

View Full Version : Hoe kom ik aan Witte haren


Tomcat
13 april 2005, 00:16
Goeiedag mijn eerste post.

Ik heb 4 jaar geleden ofzo haaruitval gehad, en is nu wel "stabiel". Mensen om me heen hebben niks gemerkt, of vinden hetzelfde der uitzien. Maar elke keer als ik in spiegel kijk van dichtbij zie ik op sommige plekken mijn hoofdhuid. Elke keer dat ik een spiegel zie kijk ik ernaar mijn haar. Maar anderen vinden dat er niks veranderd is. Ohja mijn vraag is, Ik krijg ook sinds kort wel erg veel witte haren aan de zijkant en achterkant van mijn hoofd. Dus niet op de top ofzo. Echt veel witte haartjes, en niet zachte ofzo maar gewoon als normaal haar. Normaal heb ik zwart haar. Witte haartjes komen die door lichamelijke zwakte ofzo ? Of misschien omdat je niet goed slaapt. Ik slaap niet altijd 8 uurtjes zeg maar. ?

Ik kan niet wachten tot ze doorbreken met genetische manupilatie onzin. :crybaby:

Haarmannetje
13 april 2005, 01:07
Goeiedag mijn eerste post.

Ik heb 4 jaar geleden ofzo haaruitval gehad, en is nu wel "stabiel". Mensen om me heen hebben niks gemerkt, of vinden hetzelfde der uitzien. Maar elke keer als ik in spiegel kijk van dichtbij zie ik op sommige plekken mijn hoofdhuid. Elke keer dat ik een spiegel zie kijk ik ernaar mijn haar. Maar anderen vinden dat er niks veranderd is. Ohja mijn vraag is, Ik krijg ook sinds kort wel erg veel witte haren aan de zijkant en achterkant van mijn hoofd. Dus niet op de top ofzo. Echt veel witte haartjes, en niet zachte ofzo maar gewoon als normaal haar. Normaal heb ik zwart haar. Witte haartjes komen die door lichamelijke zwakte ofzo ? Of misschien omdat je niet goed slaapt. Ik slaap niet altijd 8 uurtjes zeg maar. ?
Hoi Tomcat,

Het is volkomen normaal dat je haarkwaliteit wat achteruit gaat met het ouder worden. Dat gebeurt natuurlijk niet bij iedereen (de geluksvogels!), maar bij de meesten wel. Dit betekent bijvoorbeeld dat de structuur ruiger en droger aandoet, maar ook dat het geheel wat dunner wordt. Maar dat houdt nog niet direct in dat je kalend bent.

Wat betreft die witte haren. In principe is het mogelijk dat je grijze (witte) haren krijgt doordat je een aantal belangrijke voedingsstoffen mist, maar dit is altijd van tijdelijke aard en komt pas opzetten bij een zeer lange periode van extreem weinig voedingsstoffen (ook door stress).

Het kan (ik verwacht dit eerder, ook gezien het patroon wat je beschrijft) daarentegen ook gewoon zijn dat je grijzend bent en dus langzaam aan steeds meer grijze (witte) haren krijgt. In tegenstelling tot wat men altijd denkt, is grijs worden echt niet een verschijnsel dat enkel voorkomt bij oude mensen. Grijs worden (in beperkte mate tot volledig) kan net zo goed voor je 30ste of rond je 20ste plaatsvinden.

Ik kan niet wachten tot ze doorbreken met genetische manupilatie onzin. :crybaby:
Je bedoelt om daarmee mensen te helpen met ernstige erfelijke en levensbedreigende ziekten, zodat of zij zelf of in ieder geval hun nageslacht verlost zullen worden van die genetische eigenschappen? Ja, helemaal mee eens!

Voor cosmetische doeleinden als een beetje haargroei... lijkt me nergens voor nodig om daar zo op zitten te wachten. Komt het er: mooi, komt het er niet: dan ook goed :).