PDA

View Full Version : Vitamines en voedingssupplementen


kattemie
13 april 2005, 20:16
Vandaag raadde de drogist met het vitaminepreparaat Priorin aan. Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee? Het was stervensduur maar ik heb besloten het toch maar te proberen. Je weet maar nooit... :confused:

Slikken jullie andere vitamines of voedingssupplementen die bewezen positieve effecten hebben op AA?

Bedankt voor de input. :)

Karen

AE3
13 april 2005, 21:58
Hoi Karen,

Ik heb Priorin op eigen initiatief 2 maanden gebruikt, 2 capsules per dag.
Geen enkele verbetering gezien helaas.

Mijn dermatoloog (ook verbonden aan de patientenvereniging van AA) heeft uitgelegd dat Priorin op de oorzaken van AA geen invloed heeft.
Cystine is wel een belangrijke bouwstof voor het haar, het kan dus absoluut geen kwaad, maar de AA zal het niet kunnen genezen omdat dit een "defect" op een dieper liggend celniveau is. Bij andere haarproblemen zou het eventueel wel behulpzaam kunnen zijn.

Ook belangrijk voor de haargroei zijn Omega-3 vetzuren die veel in vette vis voorkomen (ook goed voor hart en bloedvaten trouwens ;) ). Stopt de AA ook niet, maar is wel goed voor je. (kun je bij elke drogist in capsulevorm kopen, heb ik natuurlijk ook gedaan ;) )

Ik ben nu overal mee gestopt; AA is op dit moment medisch gezien niet te genezen en ik wacht lijdzaam af tot mijn lijf besluit zich weer normaal te gedragen.
Mag wel opschieten wat mij betreft :rolleyes:

groetjes Annemarie

kattemie
14 april 2005, 09:50
Bedankt voor je reactie, Annemarie. :)

Ik zit zelf nog in die wanhopige fase van 'alles willen proberen' om te voorkomen dat ik helemaal kaal wordt. Ik ben daar zo bang voor...:confused: Tot nu toe waren mijn kale plekken nog onzichtbaar onder mijn lange haar, maar er begint er nu ook één te ontstaan op mijn voorhoofd en die kan ik niet al te lang meer verbergen.
Dus ik pak alles op wat ook maar de minste kans in zich heeft om effect te hebben.

Overigens heb ik een Priorin-variant waar je 6 capsules per dag van moet slikken...? Twee na elke maaltijd.

Karen

Annelies
14 april 2005, 11:29
Hoi Kattemie,

Ik zit zelf nog in die wanhopige fase van 'alles willen proberen' om te voorkomen dat ik helemaal kaal wordt.

Ik heb deze fase ook gehad, ik hoef je niet te vertellen hoe moeilijk die is. Ik heb geen ervaring met het spul Priorin, maar vaak schrijft de huisarts extra vitamine B voor bij haaruitval. Bij mij heeft het eerlijk gezegd niet geholpen, maar niet geschoten is altijd mis. Je zou een recept kunnen vragen, of gewoon biergisttabletten halen bij de drogist.

Ik wens je heel veel sterkte, ik wil alleen nog even zeggen, vestig niet al je hoop op een bepaald middel (of middelen), het doet erg zeer als blijkt dat het spul niet werkt...

groetjes Annelies