PDA

View Full Version : Een probleem of eigen schuld!?


Curly15
19 april 2005, 20:06
Hoooi,

Ik heb me hier net aangemeld want ik zit toch wel met een vraagje, en misschien kunnen jullie hier mij antwoord op geven?! Het zit dus zo.. Ik heb mn haar een aantal jaren geleden laten ontkroezen. Heel chemisch en ik heb er best spijt van nú. In die jaren heb ik het nog een aantal keren laten doen. Niet door een kapper, maar gewoon thuis door mijn moeder die het echt al heeeeel lang doet.
Nu sinds een jaar ben ik ermee gestopt, want als ik het had gewassen en het gewoon natuurlijk liet opdrogen kreeg ik echt onzettend mooie krullen á la Fajah Lourens (Yasmin van GTST :P). Ik dacht die laat ik dus lekker staan. En nu sinds kort wordt mijn haar gewoon om de week korter!! Iedere week als ik opnieuw op school kom vraagt iedereen of ik mijn haar heb geknipt. Is het nou gewoon dat mijn chemisch behandeld haar nou aan het uitvallen is? Of komt het door een medicijn dat ik slik (Ik slik namelijk Silicea D12 van A. vogel, alleen daar zijn geen bijwerkingen van bekend, moeilijk moeilijk)..

Achja er komt nu gelukkig en grote nieuwe bos dikke krullen aanzetten alleen dat groeit zooo langzaam maar daar zal ik dan denk ik maar mee moeten leven..

Hebben meer mensen dit meegemaakt en hebben jullie gewoon gewacht of een speciale behandeling bij de kapper laten uitvoeren ???

Laat mij alle tips weten want als het zo doorgaat wordt het een ramp(het is nu ongeveer een boblijn .. Staat wel stoer en leuk maar ik word er wel een beetje desperate van!)

xx

sigur
20 april 2005, 12:26
Hoi Curly,

ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken. Ik denk dat je haren door de chemische behandeling zijn afgebroken en niet zijn uitgevallen. Je haren hebben gewoon een ontzettende klap gehad, maar dit hersteldt zich vanzelf weer naarmate het groeit en je doormiddel van dooie puntjes laat knippen het beschadigde haar steeds een stukje wegknipt, het haar dat weer aangroeit, zal immers gezond haar zijn.
Mijn tip, laat je haar volledig met rust, kleur je haar niet etc. en gebruik een goede conditioner en eens in de week een goede haarmasker.

Succes!!

sigur
20 april 2005, 12:45
Curly, nog even een toevoeging aan mijn berichtje:

ik heb vroeger trouwens ook een keer mijn haar ontkroest bij de kapper, koste heel veel geld en na één keer wassen zat de krul er weer in. Ik weet nog wel dat ik speciale shampoo gebruikte die de kans (volgens zeggen) op afbreken verkleinde. Maar goed, dit is inmiddels al zo'n tien jaar geleden en ik heb het eenmalig gedaan.

Veel mensen hebben een periode in hun leven dat ze hun haar graag anders zouden willen zien: iemand met krullen wil stijl haar en andersom. Ik zou je toch willen zeggen, geniet van je krullen, en laat ze voortaan zoals ze zijn. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Ik heb heel lang stijl haar gewilt, wist zeker dat als ik toen een wens had mogen doen ik mijn haar verandert had, nou wat zou ik er nu een spijt van hebben gehad. Ik geniet nu van mijn krullen, ben nu heel erg blij met mijn type haar.
Ironisch genoeg, valt het nu uit...:crybaby:

dia
20 april 2005, 13:39
Hoi, ook ik ben nieuw hier. Heb een heel vervelend probleem.Heb op paaszaterdag ff in het zonnetje een sigaret gerookt, en de vol;gende dag verschenen er builtjes op mijn gezicht.Zonne-allergie, dacht ik, heb dat vaker.In de week die volgde werd het steeds erger, zodanig dat ik op zaterdag helemaal ziek naar de week-end dokter moest. Die gaf mij pillen die de allergie moesten onderdrukken. Deze hielpen niet, maandag naar de huisarts die schrok van mijn gezicht.Een exceem-explosie. Hij gaf mij hormooncreme, dit verergerde de boel nog eens meer, dus daarna over op de prednison.In de loop van vorige week viel het mij al op dat mijn haar zo raar zat en dat ik ïnkijk'had bij mijn haargrens.Gisteren weer terug naar de huisarts, heb echt een heleboel haar verloren maar hij belooft dat ik daar 80% nog van terugkrijg.Die exceem-explosie heeft mijn hele huid van hoofd, nek en scalp helemaal beschadigd.Hij vroeg zich af waar ik toch zo extreem op gereageerd kon hebben, maar dat wist ik niet. En nu kijk ik net om m'n kalander en zie dat ik 2 dagen voor Pasen bij de kapper ben geweest om mijn haar te verven. Omdat ik altijd al zo'n roos e.d. op mijn hoofd heb blijft er dan altijd verf in de schilfers zitten, die ik er dan de volgende keer afwas. Waarschijnlijk heeft die verf alle ellende veroorzaakt.Heeft iemand hier ervaring mee?? Als ik mijn haar was valt er niet extreem veel uit, het gaat gedurende de dag..voel de hele dag haren vallen.

alvast bedankt voor een evt. reactie
Dia

Curly15
20 april 2005, 16:14
Mmm bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik mijn haar idd beter met rust kan laten en extra verzorging kan geven.. :)

sigur
22 april 2005, 09:11
Hoi Dia,

Is dit de eerste keer dat je je haar hebt geverft? Het is namelijk zeker weten een allergische reactie. Ik denk ook dat de chemicalen op je hoofd zijn versterkt door de zon. Ik zou het als ik jou was nooit meer verven bij die kapper waar je het hebt laten doen, zou ook zeker naar de kaperzaak teruggaan en je verhaal doen en vragen wat voor een haarverf ze gebruiken (wat er precies in zit en de concentratie ervan etc.).
Het kan zijn dat door deze gebertenis, reactie je hoofdhuid een lagere tolerantie grens heeft gekregen, daarom zou ik als ik jou was het niet meer verven in elk geval de eerstkomende tijd, misschien wel jaren. Hetgeen waar jij gevoelig voor bent, daar zal je over een paar jaar, over tien jaar, nog steeds gevoelig voor zijn. Misschien dat je kunt achterhalen bij de kapper waar je de reactie door kreeg (door te vragen naar de ingredienten en de doseringen van de ingredienten). Haarverf verschilt namelijk nogal. Als je dit hebt achterhaalt, kun je je haar in de toekomst misschien veiliger verven. Maar voor nu, even helemaal niets doen, ook geen haarlak etc. Door dit gebeuren is je weerstand op je hoofd waarschijnlijk heel erg laag.

dia
26 april 2005, 19:41
hoi Sigur,

Bedankt voor je reactie. Ik reageer wat laat want kon v.a vrijdag niet op internet.Nee, dit was niet de eerste keer dat ik mijn haren liet verven. Ben 48 dus behoorlijk gezegend met grijs haar.Ik denk dat het begin van alle ellende vorig jaar zomer was. Toen ging ik naar een andere kapper die eerst het haar wastte en daarna in de verf zetten. Toen ik klaagde dat het zo brande keek ze op mijn hoofd en zei dat mijn hele hoofdhuid vol wondjes zat, en liet vervolgens de verf er lekker opzittenStom, stom.. Ga morgen naar de kapper en laat m'n haar zo kort mogelijk knippen.. Ik word gek van al die vallende haren. Hier in huid ziet het er niet uit... heb al 2 honden die verharen en dan die van mij er ook nog bij :-(( Hoop dat de dokter gelijk heeft en dat 80 % terug komt. Ik zie wel nieuwe haren maar dat zijn allemaal hele dunne grijze. De kapper adviseerde me alvast om mijn hoofdhuid soepel te houden, dan kunnen de nieuwe haren er gemakkelijker doorheen. Smeer nou om de nacht m'n hele hoofd in met emu-oil en slik extra vit. B.
Als je nog wat andere tips hebt hoor ik ze graag.
De stootkuur prednison is vandaag afgelopen. Mijn huid ziet er weer mooi uit maar er zit nog steeds zo'n hitte in.
En mijn hoofdhuid doet gewoon zeer.

groetjes Dia