PDA

View Full Version : wat een rot dag


Assie
19 april 2005, 20:40
En ik maar denken dat ik alles weer aan kan, niet dus!
Vandaag mijn nieuwe pruik gehaald, wat ben ik opeens weer onzeker. Het haar is mooi dat zeker....maar zo vol! Ook toont alles heel anders en is hij donkerder. De mensen die ik vanmiddag tegenkwam zagen het meteen...wat heb ik dan weer buikpijn.
Morgen toch maar mijn oude pruik op..ik durf het gewoon niet aan. Donderdag maar terug naar de winkel en flink uitdunnen en aanpassen..pfff. Wat kost dit een energie, terwijl ik er echt bijna niet meer mee bezig was!
Raar dat je ineens weer zo onzeker kan zijn en dat je tranen ineens weer zo hoog zitten. Ik dacht echt dat ik dit gehad had.....

tinny
19 april 2005, 21:21
Hoj Assie,
ik begrijp je, toen ik m'n nieuwe pruik had gekocht had ik nog twee maanden school, end an twee maanden grote vakantie, in't weekend had 'k m'n nieuwe pruik op, door de week m'n ouwe, dat was soms echt stressen, als ik in't weekend iemand van 't school tegenkwam die me kjende, maar nietw ist dat 'k een pruik draag, rap verstoppen, oversteken,...
Maar ik ben van een heel korte pruik naar een langere gegaan, dus nu 1 spetember were naar school. Ik heb drie uurs ind e week koken, maar dan is onze kla sin twee helften gesplitst, en één helft heeft dan les met een andere klas, daar zat ik dus in, nuw as dat dit jaar dezelfde klas dan vorig jaar waar we koken mee hadden, ik heb alleen de kritiek (was 't ni echt, maar 'k wete niet hoe 'k 't anders moet verwoorden) 'jou haar is nogal gegroeid' te horen gekregen...
Dus met andere woorden niets om je bang over te maken, ze zien 't heus niet!! :D
liefs..
Tinny
xxx

Anjo
19 april 2005, 22:00
Meid, wat lees ik nu weer? Raar dat je onzeker kan zijn, ben je mal meid, dat hebben we toch allemaal! Uiterlijk is helaas toch belangrijk en je moet je eerst zelf weer lekker voelen met je nieuwe pruik. Weet je nog dat ik ook na dat ongelukje met de bhv mijn nieuwe pruik niks vond, te kort enzo? Ik heb sinds donderdag nieuwe wenkbrauwen, wil je ze zien? Ik ging daar weg en kon wel janken. In het weekend heb ik constant in de spiegel gekeken en gedacht, dit wordt niks, waar ben ik aan begonnen? Bijna een week later vind ik ze prachtig en voel me weer sterker (op naar de sauna! geen blotebillengezicht meer!).

Niet meteen verknippen, laat je door je kapster Monique adviseren, hoor! Misschien staat vol je wel veel mooier. Al het nieuwe (en vooral het lef met een ander kleurtje of coupe) is gewoon wennen, vooral voor jezelf.

Lieve Assie, het kost gewoon even tijd, in het begin met een nieuwe pruik kijk je toch in elke spiegel, schrik je even, maar lach tegen jezelf en denk gewoon wat een leuke griet je toch wel niet bent.

Sterkte! Je weet me te vinden, dikke knuffel

Anjo

kattemie
20 april 2005, 14:53
Als ik jullie ervaringen lees, over pruiken en zo, dan vind ik mezelf zo'n aansteller dat ik al buikpijn krijg als ik zie dat de kale plek boven mijn linkeroor nu al tot aan de haarlijn is opgeschoven. :confused: Mijn haarlijn is nu ter hoogte van mijn linkerslaap onderbroken en als ik mijn haar al een beetje naar achteren veeg, dan is het heel goed te zien dat daar een jeppert van een kale plek zit... :crybaby:

Ik kan het nu echt niet meer ontkennen.... ik heb alopecia areata en over een paar dagen kan ik het ook niet meer verbergen voor de wereld. Vanavond ga ik mijn man vragen om een uitgebreide fotoreportage te maken van mijn haar zoals het er nu nog uitziet, zodat ik straks een pruik kan laten maken die hopelijk sprekend lijkt op mijn eigen haar...

Jeetje, ik had nooit gedacht dat het zo ver zou komen... :crybaby:
Wat een rotdag, inderdaad... :confused:

Karen

Assie
20 april 2005, 18:14
tja het was voor mij vandaag ook nog een rotdag...
Ik heb m'n oude pruik weer opgedaan en was bekaf van een nacht met nachtmerries over pruiken. Een giga pijn in mijn hoofd was het gevolg.
De nieuwe pruik heb ik naar de winkel gebracht, ik kon hem niet meer zien zonder buikpijn te krijgen en misselijk te worden. Morgen ga ik samen met mijn zus opnieuw zitten om de pruik in het model te laten knippen wat wel bij mij past.. er moet een hoop haar af! Misschien komt het nog goed...al heb ik op dit moment wel mijn vraagtekens.

Maar bedankt voor het reageren, ik ben blij dat ik niet de enige ben die over dit soort zaken onzeker is en Anjo....ik wil heel graag je wenkbrauwen zien....als ik maar niet met je van de glijbaan hoef ;)

jackie
21 april 2005, 09:39
hoi allemaal,

Ik heb nu ruim een maand een nieuwe pruik. (Korter, wilder, gekleurde plukjes) Iedereen vindt hem mooier, ik lijk jonger :cool:, maar toch kan ik er zelf nog niet echt aan wennen. Het is gewoon een heel andere look. Maar als je al 2 jaar gewend bent aan je oude look is het wel even slikken. Wat voelde ik me rot toen ik na het weekend weer mijn dochter naar school moest brengen.
Toen ik hem net had zat ie zoals ie moest zitten, maar als ie gewassen is dan moet het nog maar lukken om hem weer precies zo te krijgen. Tuurlijk weet ik dat dat nooit helemaal lukt. Misschien ben ik wel te voorzichtig. :crybaby:

Dit had ik trouwens ook met mijn vorige pruiken hoor. Dus het komt wel goed!!!

En ASSIE, misschien als je straks naar de kapper bent geweest is het misschien wel goed. Maar ik kan me voorstellen dat je je niet happy kan voelen met een andere look. Ik durfde de eerste dagen zelfs niet echt in de spiegel te kijken.

Wat zijn we toch een rare wezens toch??

Ik wens je vandaag veel succes!!!!!

groetjes Jackie

kattemie
21 april 2005, 11:08
Het ziet er naar uit dat ik binnen nu en een paar weken ook aan een pruik/haarwerk toe ben. :confused: Maar ik zit te twijfelen wat een goed moment is om er één te laten maken. Mijn AA breidt zich nog elke dag uit. Als ik nu een haarwerk op maat laat maken en dat is over een maand of twee klaar, dan is er al weer veel meer haar uitgevallen en past het al weer niet meer op de kale plek. Maar ik wil ook niet wachten tot ik helemaal kaal ben! :eek:

Wie heeft er wat advies voor mij? En eventueel een goed adres in de regio Amersfoort - Utrecht?

Bedankt,
Karen

Assie
21 april 2005, 21:42
Nou...ik heb 'm op, mijn nieuwe pruik. Er is vandaag megaveel haar afgegaan, maar nu lijkt het op wat ik had. Wat donkerder en wat voller, maar niet zo'n vierkante bos als eergisteren. Wat een opluchting...ik ben vanavond zelfs weggeweest en heb tussen een grote groep mensen gezeten..niemand die wat merkte!!!
Kattemie, ik kan je wel een goede zaak adviseren...ze hebben vandaag voor mij ook weer alle tijd genomen!
Het is ook in de buurt van Amersfoort, stuur maar een pm dan mail ik het adres.

groetjes van een weer opgeluchte Assie!

Anjo
21 april 2005, 22:17
Fijn dat je weer opgelucht bent! Tuurlijk merkt niemand wat.. je ziet echt niet dat je een pruik op hebt!! Wel maf dat je niet met mij van de glijbaan afdurft.. welke trouwens? In de speeltuin of het water? ;) haahah.. ik ga de wildwaterbaan in zonder pruik, maar met nieuwe wenkbrauwen.. Ik zit er nu constant aan.. ff voelen, haaha.. aan mijn wenkbrauwen dus. Echt wennen.. net een klein kind. Succes met je nieuwe look, ik wil het gauw zien, hoor!

Groetjes,

Anjo

Annelies
22 april 2005, 08:47
Heej Assie,

Och meid ik heb met je te doen, ik ken het verhaal. Hoevaak ik me voor schut
gevoeld heb zien lopen (of hoe je dat zegt!), is echt niet tof.
Ben blij dat het de laatste keer bij de kapper goed is gegaan. Heb je een haarwerk van echt haar laten maken?

En Anjo gefeliciteerd met je wenkbrauwen!! :) Ik heb nog steeds 1,5!! maar valt niet op die halve valt onder mijn mooie-haar-uit-een-doos ;)

grtz Annelies

Anjo
22 april 2005, 10:31
Bedankt voor je felicitaties.. ik moest heel erg wennen, maar ben reuzeblij dat ik het heb gedurfd. Nu kan ik straks zwemmen en heb ik niet zo'n blotebillengezicht meer.. haahah. ik kan niet goed rekenen, maar ik had denk ik 0,5 wenkbrauw..

Doei,

Anjo

high
22 april 2005, 12:26
he assie

Zeg gewoon dat je naar de kapper bent geweest en wat ze er van vinden. En waarom terug gaan terwijl je dit mooi vind heb schijt aan de mensen en doe lekker waar je zin in hebt.

Annelies
22 april 2005, 23:32
Heej Anjo
Hoevaak ben je ze er al op laten zetten? Een vriendin van me die moest dat meerdere malen laten doen (bijkleuren ofzo?). Zij zei dat het red. pijnlijk is. Wat jij?
Geef mij maar 1,5 ik hoef voorlopig nog niet want heb nog steeds geen zin om te zwemmen!!
groetjes Annelies

Assie
23 april 2005, 15:30
hoi,

Tja Annelies, voor de eerste keer 100% echt haar. Het is mooie kwaliteit.
Vorige pruik was nog met 30% nep haar.
Het kost wel wat maar het ziet er zeer natuurlijk uit. De omgeving ziet niet dat deze anders is, ik moet nog steeds een beetje wennen maar het is zeer acceptabel op dit moment.

Enne Anjo, die glijbaan...tja...met dit haar zou het moeten kunnen...voor mijn wenkbrauwen hoef ik het niet te laten..die heb ik toch niet. Toch maar liever de sauna, klinkt wat rustiger en past meer bij mijn leeftijd...hahahaha ;) .
Laat snel die wenkbrauwen maar eens zien, dan mag jij mijn pruik even voelen.

Gr. maar weer
Assie

Assie
23 april 2005, 15:34
hoi High,

Helaas zit ik zo niet in elkaar en ik vond het zelf niet mooi, dus vandaar..opnieuw laten knippen. Maar zoals je hierboven leest is het nu acceptabel en loop ik weer vrolijk rond.
Maar bedankt voor het advies..misschien dat ik in mijn volgende leven wel wat makkelijker kan denken ;)
gr. Assie

trekdrop
24 april 2005, 07:51
Blij dat het toch weer is goed gekomen!!!
Ik heb inmiddels het haarwerk bij bergwerff. Die Monique is inderdaad een wereldwijf. De haarwerk kwam een maand te laat. Ik had er speciaal vakantie voor opgenomen, zodat ik zelf aan het idee kon wennen. Maar ja, dat ding kwam pas een paar dagen voor ik weer aan het werk moest. Ik had hem extra vol besteld (haha). Ik heb echt een dag zwaar voor lul gelopen en ben twee keer teruggegaan om het bij te laten knippen. Daarna met een staal gezicht naar mijn werk.... en niemand die het door had. Ik heb mijn haar bewust iets langer gelaten, had ik net een iets ander kapsel.
Mijn zussen zagen het gelukkig wel meteen en van hen had ik al goedkeuring. Is eerlijk ook wel fijn.

Nog erg bedankt voor je tip en veel plezier met je nieuwe haar!!!!

Juffie Judith
24 april 2005, 14:48
Hoi Karen. Sinds de vorige week zaterdag heb ik een pruik. Ik ben op verschillende plaatsen geweest om me ta laten adviseren over een haarwerk of een pruik. Een haarwerk maken ze vast aan je eigen haren. Maar zoals jij al zegt deze eigen haren vallen misschien wel uit. Wat dan. Verder heb ik gemerkt dat de haren sneller uitvallen op plaatsen waar een speltje of knoopje zit. Daarom heb ik gekozen voor een pruik. Deze pruik zou de groei van nieuwe haren niet bellemeren. Het haarnetje heeft grote gaten en is dus ademend en ook helemaal niet zo warm op het hoofd. Ik merk nu al dat er minder haren tegelijk uit vallen. Ik zou dus adviseren pak een pruik. Verder als de plekken nog niet zo groot zijn kun je ook eens proberen met een haarstukje van het kruitvat. Dit zijn elastieken met haren aan. Ik heb me hier een tijdje mee kunnen helpen al voelt dit haar wel heel erg nep aan. Heel veel succes!

Groetjes Judith
Het ziet er naar uit dat ik binnen nu en een paar weken ook aan een pruik/haarwerk toe ben. :confused: Maar ik zit te twijfelen wat een goed moment is om er één te laten maken. Mijn AA breidt zich nog elke dag uit. Als ik nu een haarwerk op maat laat maken en dat is over een maand of twee klaar, dan is er al weer veel meer haar uitgevallen en past het al weer niet meer op de kale plek. Maar ik wil ook niet wachten tot ik helemaal kaal ben! :eek:

Wie heeft er wat advies voor mij? En eventueel een goed adres in de regio Amersfoort - Utrecht?

Bedankt,
Karen

Juffie Judith
24 april 2005, 14:55
Hallo.

Sinds vorige week zaterdag heb ik een pruik. Nu vraag ik me af hoe gaat dit met harde wind en met zwemmen. Dit laatste zal waarschijnlijk niet gaan neem ik aan.

kattemie
24 april 2005, 17:40
Een haarwerk maken ze vast aan je eigen haren. Maar zoals jij al zegt deze eigen haren vallen misschien wel uit. Wat dan. Verder heb ik gemerkt dat de haren sneller uitvallen op plaatsen waar een speltje of knoopje zit. Daarom heb ik gekozen voor een pruik. Deze pruik zou de groei van nieuwe haren niet bellemeren. Het haarnetje heeft grote gaten en is dus ademend en ook helemaal niet zo warm op het hoofd. Ik merk nu al dat er minder haren tegelijk uit vallen. Ik zou dus adviseren pak een pruik.
Lieve Judith, heel hartelijk bedankt voor het advies. :) Ik ben afgelopen week bij een pruikenwinkel hier in Amersfoort geweest en ook daar goed advies gekregen. Ik weet nu in elk geval dat ik binnen een week een (confectie) haarwerk kan hebben als het echt nodig is. Assie verwees me nog naar In Balans in Bussum (voorheen Bergwerff) dus daar ga ik ook maar eens afspraak maken. Bedankt nog, Assie! :D

Verder als de plekken nog niet zo groot zijn kun je ook eens proberen met een haarstukje van het kruitvat. Dit zijn elastieken met haren aan. Ik heb me hier een tijdje mee kunnen helpen al voelt dit haar wel heel erg nep aan. Heel veel succes!
Groetjes Judith
Nou, de plek onderaan mijn hoofd is heel erg groot inmiddels. Hij loopt van oor tot oor en is ongeveer 10 tot plaatselijk 15 centimeter breed/hoog. Zo'n elastiek met haar van het Kruidvat voldoet dus echt niet meer voor het stadium waarin mijn AA zich bevindt... :confused:

Als ik al iets plaatselijks zou willen doen om die plek te bedekken, dan zou ik waarschijnlijk toch kiezen voor een maatwerk-haarwerk met echt haar. Het belangrijkste vind ik namelijk dat ik 'door kan blijven leven', dat mijn AA me niet belemmert te doen wat ik altijd al doe, dus sporten, zingen, werken, concerten bezoeken en wat niet al. Als ik daar constant bij moet nadenken ('Zit m'n haarwerk wel goed? Valt het niet op?') dan word ik erg ongelukkig, denk ik. :confused: Maar misschien wil ik wel te veel, heb ik mijn AA en de consequenties daarvan nog niet genoeg geaccepteerd... :crybaby:

Ik pieker nog maar even verder en ga intussen een afspraak maken bij In Balans. Bedankt nogmaals voor het advies. Ik hou jullie op de hoogte. :)

Assie
24 april 2005, 19:29
Bedankt nog, Assie! :D

Geen dank! Succes.

Assie
27 april 2005, 22:45
Hoi Judith,
kijk even bij private messages, want je mailbox zat vol.
gr. Assie