PDA

View Full Version : wie weet raad!!??


misstweety
21 april 2005, 00:03
hallo iedereen!!

ik heb een vraag over het kleuren van je haar. mijn haar gaat gauw kapot als ik het verf. het wordt dan erg dun en droog.
ook krijg ik soms jeuk op mijn hoofd.
is er iemand die dit ook heeft?? ligt het aan de verf die ik gebruik(van de drogist)?
mijn natuurlijke haarkleur is donkerblond, niet lelijk, maar ik wil in de zomer wel wat highlights laten zetten.
ik heb het nu al een jaar niet meer geverfd, en wil wel weer eens wat anders!!!

any tips for me??
alvast erg bedankt

groetjes misstweety

sigur
22 april 2005, 09:21
De jeuk die jij omschrijft, is een lichte allergische reactie. Dat je haar dunner wordt na het verven, komt waarschijnlijk doordat er haren afbreken na het kleuren.
Volgens mij heb je, zoals ik het lees, een gevoelige hoofdhuid en kwetsbaar haar. Mijn advies zou zijn, om het niet te kleuren. Wil je dit wel, dan zou ik niet je hele haar doen (maar dit wilde je ook niet?). Ook zou ik als ik jou was vragen aan de kapper of deze je hoofdhuid wil ontzien (een halve centimeter van je hoofdhuid af bijvoorbeeld).
Als je het hebt geverft, goed beschermen tegen de zon, volgens mij verkopen ze wel iets met een zonnefactor voor het haar.
En verder goed verzorgen.

misstweety
22 april 2005, 12:51
hoi,

ik denk dat je wel gelijk hebt. ik heb kwetsbaar haar ja.
ik verf het nu ook niet meer, en mijn haar ziet er nu veel beter uit. wel dun, maar dat ehb ik nu eenmaal, steil en dun.
nu alleen nog naar dekapper voor die klitten. weet niet of ik durf. nog tips voor me om me niet te veel van wat de kapper zegt aan te trekken?? ze kunnen nogal snel commentaar hebben..
alvast heel erg bedankt voor je reactie!!

groetjes miss tweety

Georgie
22 april 2005, 13:10
Ik heb het net ook ergens anders gepost: gebruik eens Naturtint.

Zonder ammonia, en met heel weinig peroxide en andere chemische stoffen, zodat je haar vrijwel niet beschadigd wordt.
Het is echt een verademing om te gebruiken! Ik heb zelf ook een gevoelige hoofdhuid en fijn haar, maar hiermee heb ik nergens last van.
Te krijgen bij de De Tuinen.
Zie voor de kleurenkaart:
http://www.naturesdream.co.uk/html/ntperm_colours.html

sigur
22 april 2005, 21:17
Ik zou me niet druk maken om de kapper hoor! De kapper is wel wat gewend. Een goede kapper geeft tips en geen kritiek. Ik zou me er niet voor schamen als ik jou was. Laat de kapper maar zien hoe je haar eruit ziet, misschien dat ze nog tips heeft.

Succes!

misstweety
23 april 2005, 12:26
hallo sigur en georgie,

bedankt voor jullie reacties, altijd weer fijn te weten dat er mensen zijn bij wie je gewoon iets kunt zeggen zonder direct commentaar te krijgen.
ik heb een kapster gevonden die thuis een kapsalon heeft. daar ga ik binnenkort naar toe.
ik moet er echt niet aan denken, een volle kapsalon en iedereen die naar mijn klittenboel kijkt..
wat dat betreft ben ik niet zo'n held.
volgens mijn huisarts kunnen de klitten in mijn haar wel ontstaan zijn door bepaalde hormonen tijdens mijn zwangerschap. het is wel opmerkelijk dat alleen het haar waar nog verf in zat is gaan knopen.
ik zal er wel nooithelemaal achterkomen.
nog twee weekjes en dan is het probleem hopleijk opgelost, korter haar, maar zonder klitten!!
sigur, ik heb zo hier en daar wel iets over jouw probleem gelezen,maar hoe gaat het nu met jou?? ik hoop beter. ik wil je toch even zeggen dat ik veel bewondering heb voor de manier hoe je hier op het forum iedereen advies geeft.
ik dnek dat je voor velen een steun bent, bedankt! groetjes misstweety

misstweety
23 april 2005, 18:08
iemand hier trouwens die een goede kapper weet waar je, ook met problemen, goed terecht kunt??
of alleen gericht op haarproblemen? alvast bedankt!! groetjes!!

sigur
25 april 2005, 10:29
sigur, ik heb zo hier en daar wel iets over jouw probleem gelezen,maar hoe gaat het nu met jou?? ik hoop beter. ik wil je toch even zeggen dat ik veel bewondering heb voor de manier hoe je hier op het forum iedereen advies geeft.
ik dnek dat je voor velen een steun bent, bedankt! groetjes misstweety

Hé MissTweety,

Hellaas voor mij nog steeds elende, maar ik probeer ook aan andere dingen te denken. Het lukt gelukkig beter dan voorheen, nou ja..met momenten. Bedankt voor je reactie, echt heel erg lief!
Ik ben blij dat ik voor mensen een steun kan zijn, daar haal ik weer extra energie uit!:)

Liefs van Sigur!