PDA

View Full Version : finasteride en dan?


andre
23 juli 2002, 22:01
Ik ben net begonnen met finasteride (pro hair). Ik had niet echt last van haaruitval maar wel werd het haar bovenop m'n hoofd iets dunner. Is het nu zo dat ik straks wel meer haaruitval krijg en dat het haar dan over een tijdje weer aangroeid of merk ik helemaal niets? Hoe kan ik zien of finasteride bij mij werkt (bepaalde bijwerkingen?) of moet ik gewoon geduld hebben?

Is het trouwens waar dat als je finasteride zo'n 2 jaar hebt gebruikt je dan een hogere dosis moet nemen omdat het anders niet afdoende is om je haaruitval te stoppen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Robert18
23 juli 2002, 22:23
Hmmm... pas op voor borstvergroting en impotentie... dat zijn ook mogelijke bijwerkingen van Finasteride. Rotzooi als je het mij vraagt.

Rocco
24 juli 2002, 02:16
Hoe kan ik zien of finasteride bij mij werkt (bepaalde bijwerkingen?) of moet ik gewoon geduld hebben

Als je haren na enige weken in een versneld tempo gaan uitvallen, dan weet je dat Fina werkt. Je lichaam verwerpt dan de reeds aangetaste haren en je haar begint dan opnieuw met haar cyclus om dikker te worden. Ik zou niet teveel waarde hechten aan bijwerkingen. Want bijwerkingen werden op hele kleine schaal geconstateerd bij de tests.


Is het trouwens waar dat als je finasteride zo'n 2 jaar hebt gebruikt je dan een hogere dosis moet nemen omdat het anders niet afdoende is om je haaruitval te stoppen

Bij de een wel, bij de ander weer niet, afhankelijk van je genetische aanleg. Fina heeft een hele korte halveringstijd en gaat maar 65-75 % van je DHT tegen. Overige DHT kan op den duur je haren toch aantasten.


Groetjes