PDA

View Full Version : 18 jaar en amper baardgroei!?!


haartje87
25 april 2005, 22:34
hoi

ik weet niet precies of ik hier goed zin maar ik wil het toch nog even vragen:

ik ben namelijk 18 jaar en ik heb alleen een beetje snorharen en een paar haartjes op mijn kin...
ik heb voor de rest overal haar, ook op plekker waat ik het liever niet heb, maar de baardgroei wil niet echt flotten....

is dit normaal?
wat is de normale leeftijd voor de baardgroei?
ik durf er niet echt mee naar de dokter hebben jullie misschien tips of kennen jullie goede pilletjes ofzo die zonder recept te verkrijgen zijn?

graag jullie hulp!
alvast bedankt!

kevin
25 april 2005, 22:55
hoi

ik weet niet precies of ik hier goed zin maar ik wil het toch nog even vragen:

ik ben namelijk 18 jaar en ik heb alleen een beetje snorharen en een paar haartjes op mijn kin...
ik heb voor de rest overal haar, ook op plekker waat ik het liever niet heb, maar de baardgroei wil niet echt flotten....

is dit normaal?
wat is de normale leeftijd voor de baardgroei?
ik durf er niet echt mee naar de dokter hebben jullie misschien tips of kennen jullie goede pilletjes ofzo die zonder recept te verkrijgen zijn?

graag jullie hulp!
alvast bedankt!

Het verschilt erg per persoon of je veel/weining vroeg/laat baardgroei krijgt. Dit is allemaal genetisch bepaald dus veel zal je er niet aan kunnen doen. Je kan wel Minoxidil 5% proberen...

Roland
25 april 2005, 23:18
Het verschilt erg per persoon of je veel/weining vroeg/laat baardgroei krijgt. Dit is allemaal genetisch bepaald dus veel zal je er niet aan kunnen doen. Je kan wel Minoxidil 5% proberen...

Ja kevin een goed idee maar ik zou die minox niet in je gezicht gaan lopen smeren. Ga er gewoon even mee naar de huisarts. Die hoort wel vaker vragen over ijdelheid aan hoor..

Roland

Haarmannetje
26 april 2005, 00:01
Hoi,

Ik zou mij er niet zo druk over maken, joh. Eén van mijn eerste berichten hier ging over hetzelfde als jouw bericht, namelijk of het wel goed zou komen met de baardgroei. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en moet ik mij dagelijks scheren (niet dat ik dat dagelijks doe, maar dat terzijde :)). Het is dus enorm snel gegaan bij mij. Wat Kevin zegt, het verschilt enorm per persoon.

Trouwens, vrienden van mij hoeven zich slechts één keer in de week te scheren en dan is het nog vrijwel niet noemenswaardig.

Waarom zou je er uberhaupt mee naar de huisarts gaan? Wat zou dat voor zin hebben denk je? Niet iedereen krijgt een stevige, volle baardgroei namelijk.

haartje87
26 april 2005, 12:35
@haarmannetje

hoe oud was je toen je dat poste?
en wanneer begon bij jou de echt baardgroei?

jean-bob
26 april 2005, 13:03
dude, toen ik 18 was had ik ook al haargroei op andere plekken, zoals borsthaar, maar mijn baardgroei was nabij nihil. Als ik een keer in de 2 maanden mijn 3 baardharen afschoor kon ik weer een hele tijd vooruit zonder scheren. Toen ik 20 was stelde mijn baardgroei ook nog niet veel voor en zelfs nu, op mijn 23e, kan ik nog steeds geen volle baard kweken, terwijl sommige 18 jarigen dat wel kunnen. Kortom, maak je niet druk, baardgroei loopt bij iedereen verschillend. Om hiervoor naar de huisarts te gaan is, naar mijn mening, misschien wat overdreven.

Haarmannetje
26 april 2005, 13:47
@haarmannetje

hoe oud was je toen je dat poste?
en wanneer begon bij jou de echt baardgroei?
Even denken, dat was in 2003, dus toen was ik 21 jaar. Het heeft zich in 2 jaar tijd in rap tempo ontwikkeld tot echt een volledige zware donkere baardgroei (geen kale plekken meer zeg maar). Maar het begon al op mijn 16de of 17de ofzo. Toen kwamen de eerste haartjes.

Ik was al vrij vroeg behaard op mijn benen en nu ook veel meer op mijn armen dan een aantal jaar geleden en ook op mijn borst begint het al goed.

Conclusie: lichaamshaarontwikkeling is individueel en niet volgens een vast algemeen patroon.

haartje87
26 april 2005, 16:12
oke dan bedankt he!:D

Haarmannetje
26 april 2005, 17:35
oke dan bedankt he!:D
Geen dank :)... de factuur zal nog het weekend op je deurmat liggen ;).

Boemi
26 april 2005, 23:40
wees blij man


ik ben nu 17 en heb volle baard groei moet om de 2 dagen scheren is ECHT GEEN PRETJE

Narf717
18 mei 2005, 16:39
idd, scheren vind ik niet leuk meer :(

om mijn 15e kreeg ik me snor en sikkie zegmaar, toen vond ik het vet cool, omdat ik eigenlijk de eerste was enzo.... inmiddels 3 jaar later heb ik er genoeg van, ik moet me om de dag scheren ongv....

net zoals er al gezegd werd, hoeft dat niet :D
en wat eigenlijk ook al gezegd is: veel vrienden van me hebben geen baardgroei, na een week een beetje een snor en sik maar meer ook niet...

persoonlijk zou ik liever glad en baardloos zijn.... borsthaar vind ik helemaal niet erg, rughaar lijkt me wel vervelend, aangezien me vader het erg heeft krijg ik het misschien ook wel...

mahja, er zijn ergere dingen dan dat ^^ zoals, geen haar op je hoofd :P waar ik nu heel erg mee bezig ben... vader kaal --> ik later ook, maar dat misschien met een middel is te voorkomen...

japiejaap
18 mei 2005, 22:21
ik ben ook 18 en heb ook niet zoveel baardgroei. Maar aan de andere kant mijn haren zijn ook blond dus ze vallen een stuk minder op. Maar een baard of snor laten staan zal mij niet lukken

Juhziz
8 juni 2005, 17:58
Hallo om even een toevoeging op deze posts te doen:

Ik ben nu bijna 20 jaar,

En heb dus ook nog steeds nihile baardgroei. Pas na 2 - 3 dagen komen er zwarte stoppels door en na een week is het een blond donsje geworden, wat er dus absoluut niet uitziet. En heb dus al vaker pogingen gewaagd om een baardje te laten staan. Mislukt eigenlijk dus. Hoe ken dat nou, dat terwijl ik al heel vroeg veel haar op mijn benen had en bv scheren bij de schaamstreek moet dan wel weer wekelijks want dat groeit als kool. Me hoofdhaar groeit ook als de nete.. Dus hoe lang gaat dit nog duren? Wegens werk zit ik nu een half jaar in het buitenland, dus ik ben nu bezig me gewoon vrijwel elke dag te scheren droog / met schuim. Als ik dit 2 - 3 maanden volhoud word het dan iets? Graag jullie mening

Groeten Robin

AnthonieH
8 juni 2005, 21:23
Wegens werk zit ik nu een half jaar in het buitenland, dus ik ben nu bezig me gewoon vrijwel elke dag te scheren droog / met schuim. Als ik dit 2 - 3 maanden volhoud word het dan iets? Graag jullie meningIk geloof niet in dat verhaaltje dat je baardharen harder gaat groeien als je ze vaker scheert (je haarwortel merkt er niks van dat een scheermes een paar mm hogerop de haar afsnijdt). Het is gewoon zo dat de meeste mensen beginnen met scheren op een leeftijd dat baardhaar van zichzelf al harder gaat groeien.

Maak je niet al te veel zorgen. Als je nu toch al stoppeltjes hebt na een week, dan komt je baardgroei vast wel op gang uiteindelijk.

Juhziz
9 juni 2005, 06:33
OKe dankje maar het is stoppels na 2-3 dagen, een donsje na een week.. maar goed ik zie wel hoe het loopt dan.. *Afwachtende houding*

Rein
11 juni 2005, 17:26
Ik ben 27 en heb ook niet echt veel baardgroei, beetje aan de onderkant van me kin en wat snorharen. Voor de rest nog heel klein beetje bij me oren en dat was het wel zo een beetje. Ik vind het niet erg, scheelt ontzettend veel in tijd 's ochtends.

ycelik
24 juni 2005, 20:27
Ik ben nu bijna 19 en ik had al heel erg vroe baardgroei, maar het grappige is nu heb ik gewoon geen verdere uitbreiding behalve bij de jeukbeenderen een haartje of 3-4 erbij die ik steeds pluk, maar op de wangen en beetje bij de kaaklijn gaten en weinig maar dik haar.
Ik vindt het eerlijk gezegd makkelijk want dan is het scheren zo makkelijk , bij de kin aan de andere kant is het super irri:)