PDA

View Full Version : blonde haren: ook overbeharing?


knorretje
30 april 2005, 10:52
Hallo,

Ik ben van me zelf erg perfectionistisch van aard. Daarom wil ik er ook altijd op en top uitzien. Maar ben ook redelijk behaard. Op mijn benen valt de haargroei nog erg mee. Maar al een tijdje komen er ook haren op mijn buik en borsten. Dit zijn voornamelijk blonde haren (enkele zijn zwart). Dit vind ik toch erg storend of is dit enigszins normaal. En wat kun je er aan doen. Want als je de blonde haren harst of epileert dan komen ze toch zwart terug? Ik ben nu 22 zouden die haren naarmate ik ouder word allemaal zwart worden?

Groetjes Knorretje

Blue-D
30 april 2005, 11:45
Hmm..het kan zijn idd dat ze zwart worden..maar het lijkt me sterk dat dit gebeurt omdat je ze gaat harsen. Laser of elektrisch epilatie of een andere vorm van permanent haarverwijdering zijn de enige wat ik je aanraad mocht je echt dit heel storend vinden en niet mee kunnen leven. Dan komen die haren helemaal niet terug voorals als die zwart zijn en je huid blank.

knorretje
9 mei 2005, 11:50
Hmm..het kan zijn idd dat ze zwart worden..maar het lijkt me sterk dat dit gebeurt omdat je ze gaat harsen. Laser of elektrisch epilatie of een andere vorm van permanent haarverwijdering zijn de enige wat ik je aanraad mocht je echt dit heel storend vinden en niet mee kunnen leven. Dan komen die haren helemaal niet terug voorals als die zwart zijn en je huid blank.

Over het algemeen zijn ze blond (wel overal armen,benen,buik,borst,rug etc)en ik ben bang als ik ze uittrek dat ze dan zwart terugkomen en dat het erger wordt. Heb ik hirsutisme of niet?

Marte
2 juni 2005, 12:35
Over het algemeen zijn ze blond (wel overal armen,benen,buik,borst,rug etc)en ik ben bang als ik ze uittrek dat ze dan zwart terugkomen en dat het erger wordt. Heb ik hirsutisme of niet?

Hallo Knorretje,

NIET DOEN? NIET UITTREKKEN?. Ik weet niet of ik te laat ben, maar ik heb het zelfde. Ik heb echt serieus last van overbaharing, maar aangezien ze blond zijn(tot hoogblond) vinden de artsen het in mindere mate een probleem) hoewel ik even behaard ben als iemand die donkere haren heeft, alleen daar ze blond zijn is het probleem "minder erg", vind men.

Daar komt bij dat je met blonde haren ook geen lasertherapie kunt doen (ook al zeggen ze van wel, het helpt niet, weet t uit eigen ervaring.)
Maar, het probleem is wel dat als je ze uittrekt binnen 1, 2 of drie keer inderdaad donkerder worden. Dus je kunt ze best laten zitten. Je bent 22 dus nog jong, ik zou even afwachten. De meeste vrouwen hebben haren op hun borsten, en buik. De "heksenharen" of verdwaalde zwarte haren kun je er wel uithalen. Soms is het een vergissing van het haarzakje en komen er blonde in de plaats, soms is het inderdaad een blijvende. EN dan kun je ze met elektrische epilatie weghalen (als het er een paar zijn.)

In ieder geval kun je sowieso naar een dermatoloog of gynecoloog gaan, maar verwacht je er wel aan dat ze zoals bij mij kunnen reageren. (Als je er 1 in Belgie vindt die positief reageert wil ik het adres graag....)

veel succes

xxx marte