PDA

View Full Version : acceptatie - over uitzending van shockdoc over hirsutisme


Miss Piggy
2 mei 2005, 14:31
Hey allemaal!

Allereerst moet ik echt even kwijt dat ik dit een geweldig forum vind. Ik heb veel berichten gelezen en ik vond het een ontzettende opluchting over zoveel andere dames (en heren) te lezen die met hetzelfde probleem kampen. De meest rare dingen die ik in me hoofd heb gehaald (vragen, onzekerheden) hadden anderen ook al bedacht. Hulde aan de oprichters van haarweb.nl. :worship:

Een tijdje geleden heb ik een documentaire gezien van de serie shockdoc (de naam is niet zo vleiend) over overbeharing bij vrouwen. Er waren verschillende vrouwen aan het woord die geen probleem hadden met al dat haar. Ik vond deze vrouwen ook erg mooi qua uiterlijk en uitstraling. :shiny: Eén vrouw verbaasde me het meest. Zij had op een dag besloten al haar lichaamshaar, ook in het gezicht, laten groeien. Zij vond het het toppunt van zelfacceptatie. Daar heeft ze helemaal gelijk in. Ze ging ook gewoon naar de naturistencamping. Geen probleem. Haar omgeving reageerde positief op haar 'nieuwe uiterlijk'. Ze zei ook dat mensen anders naar behaarde vrouwen zouden kijken als alle vrouwen hun haar lieten groeien. N.a.v. de documentaire heb ik ook een tijdje niet meer geëpileerd, maar ik kon het toch niet opbrengen. Ik vond het te eng om me zo bloot te geven. :frusty:
In het programma zat ook een vrouw die zo snel mogelijk van t haar af wilde. En vertelden mannen dat ze juist wel/niet op behaarde vrouwen vielen.

Ik ben benieuwd of er op deze site ook vrouwen zijn die de documentaire hebben gezien. Ik ben ook benieuwd naar vrouwen die geen moeite hebben met overbeharing. Top, als je er zo mee om kunt gaan.

Zo'n programma helpt me, net als dit forum, bij de acceptatie van al dat haar. Het neemt niet weg dat als ik van het haar af ben daar erg blij om ben, maar ik merk wel dat mijn redenen zijn veranderd. Ik vind het nu belangrijker er vanaf te zijn, omdat het me iedere dag zoveel tijd kost me er bezig te houden. Afkeer van mijn lichaam speelt nu een veel minder grote rol.

Tot schrijfs! :D

yoeri35
24 mei 2005, 00:18
eey miss piggy,

Zelf heb ik jammer genoeg het programma niet gezien, al wil ik wel ff kwijt dat ongeschoren vrouwen voor mijn een uitstraling hebben en ze genieten dan ook mijn voorkeur. Zij die alles laten groeien bezitten niet alléén lef maar ook persoonlijkheid... jammer dat velen er anders over denken...
Geef mij maar een vrouw met 'veel persoonlijkheid' :cool:
groetjes
yoeri