PDA

View Full Version : Slechte tanden en allopetia areata.


Juffie Judith
13 mei 2005, 15:56
Hoi Allemaal!

Ik heb een vraagje. De laatste tijd heb ik erg veel last van mijn tanden. Na mijn laatste halfjaarlijkse controle bij de tandarts ben ik al 3 keer terug geweest bij de tandarts.Twee keer met tandpijn en gisteren brak zomaar een stukje van mijn tand af. Van te voren waren mijn tanden ook al slechter, maar de laatste tijd is het heel erg. Nu moet ik bekennen dat ik vroeger niet zo'n goede poetser was. Maar de laatste tijd doe ik erg mijn best om mijn tanden regelmatig te poetsen. Vaak heb ik daarna last van mijn tanden en mijn tandvlees. Mijn tandarts zegt ook dat mijn tanden op dit moment extreem slecht zijn. Dit kan niet alleen komen van het slechte poetsen. Nu heeft mijn moeder ergens gehoord dat haren en tanden met elkaar in verband staan. Ik ben ook een soort vitamine pillen aan het slikken die goed zijn voor haren, tanden en huid. Nu vraag ik me af, kan mijn slechte gebit te maken hebben met allopetia areata.Ik heb mijn huidarts hierover opgebeld, maar hij kon me hier geen bevredigend antwoord op geven. Kunnen jullie me misschien helpen?
:) :D :cool: Alvast bedankt

Groetjes Judith

sjef
13 mei 2005, 16:05
Hallo Juffie Judith.

Daar is een duidelijk verband tussen.
Bekijk de link indeze thread:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=66093

Zoek daar op tanden en/of gebit.

Pierre

Tiuri
13 mei 2005, 16:14
Hey Juffie,

Het lijkt me niet dat daar een verband tussen bestaat. Tanden bestaan vooral uit glazuur en tandbeen (dentine). De belangrijkste bouwsteen van haar is keratine. Dit zijn volstrekt andere stoffen.

Het is wel zo dat keratine veel voorkomt in nagels, en dan vooral in de vingernagels. Dus slechte kwaliteit haar kan wel in verband staan met slechte nagels en omgekeerd.

Maar tanden en haar? Lijkt me niet.

Juffie Judith
13 mei 2005, 17:30
Hey Juffie,

Het lijkt me niet dat daar een verband tussen bestaat. Tanden bestaan vooral uit glazuur en tandbeen (dentine). De belangrijkste bouwsteen van haar is keratine. Dit zijn volstrekt andere stoffen.

Het is wel zo dat keratine veel voorkomt in nagels, en dan vooral in de vingernagels. Dus slechte kwaliteit haar kan wel in verband staan met slechte nagels en omgekeerd.

Maar tanden en haar? Lijkt me niet.

Laurens inderdaad, mijn huidarts vroeg mij ook meteen naar mijn nagels toen ik de eerste keer bij hem kwam. Op mijn nagels zijn vaker witte puntjes te zien. Daarom moet ik meer melk drinken. Klopt dit. Verder zijn mijn nagels wel vrij stevig.

Groetjes Judith

Juffie Judith
13 mei 2005, 17:32
Hallo Juffie Judith.

Daar is een duidelijk verband tussen.
Bekijk de link indeze thread:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=66093

Zoek daar op tanden en/of gebit.

Pierre

Bedankt Pierre. Het is wel een grote lap tekst, die ik ook niet erg overzichtelijk vind. Ik heb hem uitgeprint, om het eens rustig te kunnen lezen. Ik hoop dat ik er iets aan heb. Ik zal het je laten horen.

Groetjes Judith:cool:

sjef
13 mei 2005, 19:26
Bedankt Pierre. Het is wel een grote lap tekst, die ik ook niet erg overzichtelijk vind. Ik heb hem uitgeprint, om het eens rustig te kunnen lezen. Ik hoop dat ik er iets aan heb. Ik zal het je laten horen.

Groetjes Judith:cool:

Graag gedaan Judith.
Het is een enorme lap tekst. Je moet het als een boek lezen.
Ik denk dat het antwoord op je vraag heel goed wordt beantwoord door de tekst te lezen en je eigen inzicht te gebruiken.

Succes
Pierre.

rachelxx
16 mei 2005, 21:32
Ik las je berichtje en wat je hebt met je tanden en alopecia is heel erg vervelend!!Ik denk persoonlijk niet dat het van het poetsen komt..het lichaam is altijd heel bijzonder ..en geeft reacties als er dingen gaande zijn in je lichaam waar je niet altijd weet van kunt hebben en ook een arts niet kan op sporen..iedereen maakt in zijn leven dingen mee,leuke en niet leuke ,bewuste indrukken en onbewuste...dingen die komen uit voorouders en generaties en dna ..erfelijkheids kwesties etc..als je die dingen kunt bekijken vanuit een ander aspect van de geneeskunde dan kun je laten checken of er dingen uit balans zijn ..omdat het lichaam zichzelf beschermd en alle organen met elkaar in verbinding staan en elkaar ook ondersteunen ..alle organen hebben meer doelen dan men soms weet en dat is erg leuk om te weten ook..als door iets in het lichaam er iets niet goed werkt dan kan het zijn dat de energie ergens anders vandaan wordt gehaald om te zorgen dat jezelf toch kunt blijven functioneren..meestal wordt een sterke plek dan een zwakkere plek ...soms je haar ,je tanden of je rug..en dat heb ik zelf ook ervaren en veel mensen die ik ken ...kijk maar eens wat ze zeggen bij een zwangerschap ..dat kost je per keer 1 tand..of je rug? ...ik ken iemand die dat je allemaal kan vertellen wat er in je lichaam aan de hand is en wat het heeft gecompenseerd om toch jou datgene te kunnen laten doen om door te gaan met je dingen..en dan ook voor je alopecia ..want ook dat is ergens begonnen toch ?ik heb heel veel goede resultaten gezien en zelf ook gekregen van deze man en ik ben verder niet met hem verbonden of wat dan ook..ik weet alleen dat hij nr 1 is in heel Europa en die klachten voor je kan opruimen ,door jou lichaam een impuls te geven en dat alles weer normaal zijn gang gaat ...klinkt mischien raar ,maar als je het een keer hebt meegemaakt zul je verstel staan van het resultaat..

groetjes rachel

Juffie Judith
25 mei 2005, 15:05
Rachel bedankt voor je reactie. Op dit moment ben ik er nog niet aan toe om hier iets mee te gaan doen, maar ik zal het wel onthouden.


Groetjes Judith

Lies86
25 mei 2005, 15:50
Ik weet het niet hoor dames en heren,

Als je AA hebt is het over het algemeen bekend dat je nagels ook (kunnen) aangetast zijn,
Die bestaan uit kalk.
Je tanden ook, (of ben ik nou gek?)
Volgens mij bestaat er wel degelijk een verband tussen AA en slechte tanden!
Ik heb ook slechte tanden, en slechte nagels.

Groetjes Annelies

marly
25 mei 2005, 21:38
Klopt Lies,in mijn kappersopleiding heb ik geleerd,dat de bouwstoffen van haar,nagels en tanden dezelfde zijn. Daarom is het absoluut niet raar,dat zowel tanden als nagels minder van sterkte zijn als je AA hebt.

Liefs,Marly

Juffie Judith
8 juni 2005, 11:01
Bedankt voor al jullie reacties. Als ik zelf nog meer informatie vind zal ik dit doorgeven. Ik hoop dat jullie dit ook zullen doen.


Groetjes Judith

lanne
14 juni 2005, 19:21
Ik las je berichtje en wat je hebt met je tanden en alopecia is heel erg vervelend!!Ik denk persoonlijk niet dat het van het poetsen komt..het lichaam is altijd heel bijzonder ..en geeft reacties als er dingen gaande zijn in je lichaam waar je niet altijd weet van kunt hebben en ook een arts niet kan op sporen..iedereen maakt in zijn leven dingen mee,leuke en niet leuke ,bewuste indrukken en onbewuste...dingen die komen uit voorouders en generaties en dna ..erfelijkheids kwesties etc..als je die dingen kunt bekijken vanuit een ander aspect van de geneeskunde dan kun je laten checken of er dingen uit balans zijn ..omdat het lichaam zichzelf beschermd en alle organen met elkaar in verbinding staan en elkaar ook ondersteunen ..alle organen hebben meer doelen dan men soms weet en dat is erg leuk om te weten ook..als door iets in het lichaam er iets niet goed werkt dan kan het zijn dat de energie ergens anders vandaan wordt gehaald om te zorgen dat jezelf toch kunt blijven functioneren..meestal wordt een sterke plek dan een zwakkere plek ...soms je haar ,je tanden of je rug..en dat heb ik zelf ook ervaren en veel mensen die ik ken ...kijk maar eens wat ze zeggen bij een zwangerschap ..dat kost je per keer 1 tand..of je rug? ...ik ken iemand die dat je allemaal kan vertellen wat er in je lichaam aan de hand is en wat het heeft gecompenseerd om toch jou datgene te kunnen laten doen om door te gaan met je dingen..en dan ook voor je alopecia ..want ook dat is ergens begonnen toch ?ik heb heel veel goede resultaten gezien en zelf ook gekregen van deze man en ik ben verder niet met hem verbonden of wat dan ook..ik weet alleen dat hij nr 1 is in heel Europa en die klachten voor je kan opruimen ,door jou lichaam een impuls te geven en dat alles weer normaal zijn gang gaat ...klinkt mischien raar ,maar als je het een keer hebt meegemaakt zul je verstel staan van het resultaat..

groetjes rachel


Hi Rachel,


Ik weet niet of je al meer hebt geschreven over deze mysterieuze man die nr. 1 staat in Europa.
Kun je een link geven, vertellen hoe hij heet en meer over vertellen van wat voor geneeswijzen hij gebruikt?
Ik ben benieuwd.

groeten, Lanne