PDA

View Full Version : Waarom geen strip!!!


homersimpson
18 mei 2005, 02:20
L.s.

Hier een link over hoe een strip er uit ziet en waarom dit ONDERBOUWD geen serieuze optie is.

http://www.angelfire.com/trek/hairtransplant/new.html

Jorn K. van transhair reageer hier eens op waarom jij ervan overtuigd bent dat strip beter is als fue?


Met vriendelijke groet,

Homer

Rogier
18 mei 2005, 13:27
Dit lijkt weer een poging om de discussie FUE-FIT op te rakelen. In ieder geval is de informatie niks nieuws en voegt dus ook niks toe aan de kennis die we al hebben. Alles is afhankelijk van de hand van de chirurg, ik heb een FIT gehad, en er meer dan bewust voor gekozen. Die website (al lijkt het meer op html & popup spaghetti) toont dus aan hoe FIT niet uitgevoerd dient te worden.

Ik ben 2 mnd post op. en heb nergens last van. Mijn litt. is 1-2 mm breed (2 mm in de hoekjes, en dat is trouwens het hele rode gebied, dus als hij over enkele maanden niet meer rood is zal hij hopelijk nog dunner uitpakken.

Ik wijs maar al te graag weer even naar een aardige discussie op hairloss: http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=5&threadid=45578
Waarin de nadelen van FUE besproken worden, en ook uitmondt in FUE-FIT discussie.

Trouwens op mijn werk loopt een collega die bijna met pensioen gaat, en een diffuse thinner is. (dun wordend haar) Hij is al best dun. God verbiede dat iemand met zijn karakteristiek een FUE laat doen, want dan ben je 60+ en heb je 10 haren per vierkante cm over op latere leeftijd. Dan laat mij maar een litteken hebben wat ik met mijn haren kan bedekken...

Crazy9
18 mei 2005, 14:57
Bah als je al die fotos op die site ziet van een STRIP ben ik blij
dat ik de FUE+ techniek genomen hebt :D

hair81
18 mei 2005, 17:01
Ik ben het in deze eens met Rogier, wat mij hier opvalt is dat iedereen zo super negatief is. Ook met betrekking tot het litteken. Als ik hier nieuw zou zijn en alles zou lezen, dan krijg je echt de indruk dat als je de fut methode laat uitvoeren je voor je leven getekend bent. En dat je gegarandeerd je leven lang koppijn hebt. Echt belachelijk allemaal. Tuurlijk gaat het wel eens mis, ik heb de indruk dat die aantal procenten wat zou het zijn 1% dat het mis gaat ongelofelijk uitvergroot word. Het zelfde ervaar ik hier met de haartransplantatie zelf. Al die mensen die een mislukte ht hebben ondergaan, lopen al hun gal hier te spuwen. Maar de mensen die wel tevreden zijn gaan hier echt niet op dit forum hun tijd verspillen. Als je zelf goed op de hoogte bent van de resultaten nu, dan weet je toch wat je ongeveer kunt verwachten. Of je bent gewoon voorgelogen. Dat wou ik even kwijt.

groeten Rene

Henk
18 mei 2005, 20:04
Van hoofdpijn na een ht heb ik ook niet vaak gehoord, wel dat de littekens "trekkerig" blijven aanvoelen.
Ik heb zelfs Gerard Joling daar wel eens over horen praten. En die zal toch voorzichtig zijn wat betreft negatieve uitlatingen over zijn ht.
Ikzelf heb maar een klein (wat lengte betreft dus) litteken, maar bij voelt dat ook nog steeds trekkerig aan.

Als je zelf goed op de hoogte bent van de resultaten nu, dan weet je toch wat je ongeveer kunt verwachten. Of je bent gewoon voorgelogen.

Ik vind de voorlichting van klinieken de laatste tijd sterk verbeterd. Maar nog steeds zie je voor- en nafoto's waar een norwood 6 in ogenschijnlijke norwood 1 verandert.

Rogier
18 mei 2005, 20:17
Een foto van een strip die net genomen wordt ziet er best heftig uit, dat begrijp ik. Dus is het ook lekker makkelijk om er een tiental onder elkaar te zetten + een aantal appelboortechniek foto's uit de jaren stillekes, en dan hard gaan rondroepen dat strip daarom zo onverstandig is. Meegenomen dat "homersimpson" welgeteld 3 posts op zijn naam heeft staan besef ik nu eigenlijk hoe dom het is om hier serieus op in te gaan.

"homersimpson" als dit jou resultaat is van je onderzoek naar HT's dan is het misschien verstandig om je begeleider te roepen en de verantwoording voor je te nemen... Of heb je belang bij bepaalde fue dokters?...

Nogmaals: Als men zich echt serieus in HT strip / fue wil verdiepen ga dan eens http://www.hairlosshelp.com/forums/ bestuderen. Hier zijn vele serieuze mensen op actief en worden anderen serieus genomen.

Crazy9: Ik hoop dat je geinvesteerd hebt in een zeer goede haarchirurg i.p.v. een "voordelige fue" De plaatsing van de FU's door de chirurg is datgene wat je resultaat en je tevredenheid geeft. Niet of je honderden/duizenden kleine littekentjes hebt of 1 litteken van oor tot oor...

Ik wens jullie veel wijsheid, maar bovenal zelfvertrouwen.... ;)

Henk
18 mei 2005, 20:34
Dat iemand 3 postings gedaan heeft of 300 postings zegt niets over diens expertise.
Als je zeker weet dat je een litteken van oor tot oor geen probleem vind, dan kun je inderdaad net zo goed een klassieke ht laten doen.
Dat is per persoon verschillend, jij hebt er helemaal geen probleem mee met je litteken, ik vind mijn kleine litteken al verschrikkelijk.
Ik ben het overigens met je eens dat als iemand voor een FUE-behandeling kiest, dat hij dat niet alleen moet doen om geen litteken te krijgen.
Het uiteindelijke resultaat is natuurlijk ook belangrijk.
Kies weloverwogen, wees realistisch wat betreft de resultaten (geen dikke bos haar). En denk na hoe het eruit zal zien als je (eventueel) nog verder kaal wordt.

Biljartbal
19 mei 2005, 00:41
Brrrr wat ENG :confused:

Nooit een FUT uitvoeren dus. Brrrrrr wilde al ooit zoiets doen maar na het zien van die foto's loop ik liever later als een biljartbal over straat dan een FUT.

T4BuL4 R4S4
20 mei 2005, 09:49
waar zit Mr. Kielman nu?

jornkielman
20 mei 2005, 10:06
Meneer Kielman is er nog gewoon hoor. Maar Mr. Kielman heeft niet zo heel veel zin om zich nog erg veel te begeven op haarweb.nl.

Ik zou morgen, indien nodig, gewoon gaan zitten voor een FUT. Niets verkeerd aan en vaak nog beter qua littekenvorming dan FUE. Ook zou ik wel voor FUE willen gaan zitten en misschien dat ik dat binnenkort wel laat doen(kleine behandeling voor verdichting bijvoorbeeld).
Ik heb beide technieken nu al tig keer gezien en ik blijf bij mijn standpunt.

Frechet-extenders noemen een aantal ook als ouderwetse methode, terwijl dit een schitterende methode is oor kruinpartijen en grote kaalheden(OK, het is wel wat pijnlijker na de behandeling, maar zeer goed te verdragen)


Ik vroeg me af waarom Heer Olivier niet op me is afgestapt in the Get Back te Rotterdam. Als mensen mij eventueel zien ga ik graag de discussie met ze aan over de verschillende technieken en resultaten. Altijd leuk en leerzaam om over te praten, toch...

Groeten Jorn

Biljartbal
20 mei 2005, 12:16
littekenvorming van een Fut beter dan een Fue???? :confused:

1 april is al een tijdje geweest Meneer Kielman. ;)

jornkielman
20 mei 2005, 12:54
Ik heb het erover als je een hoofd kaal zou scheren. Dan kun je beter een streepje hebben dan een littekenvergiet op het gehele (of deel) achterhoofd.
Het is wel zo dat je meestal met FUE je haar wat korter kunt dragen dan bij FUT, maar dan moet je het wel erg kort willen.

Alleen moet er bij FUE niet teveel worden weggehaald in hetzelfde gebied, daar je anders een vergieteffect gaat krijgen.

Nogmaals, ik vind FUE ook een goede methode om je haar te transplanteren!

Jorn

PS: het nadeel van FUE is wel dat je heel wat Follicular Units kapot prikt bij de uitname. Dit is bij de Strip minimaal.

homersimpson
20 mei 2005, 14:26
L.s.,

Beste Rogier,

Ik heb nergens belang bij, ik constateer alleen al jaren dat Nederland achter loopt met de internationale ontwikkelingen.

Het kan er bij mij niet in dat als jij de beelden ziet niet denkt van dit laat ik als gezond mens doen om er beter uit te zien. Ik vind 1% of 2% teveel kans opdat je de rest van je leven verminkt rondloopt. Het verkoopteam van transhair zegt hier niks over tijdens de consulten. Van andere klinieken weet ik niet maar ik denk dat andere posters hier meer over kunnen vertellen.

Dat jij een strip hebt ondergaan zal ook wel meespelen in jouw reactie op mij. Ik wil jou alleen informeren en wens jou alle goeds toe en hoop dat je een fantastisch resultaat krijgt.

Mijn inziens is body hair transplant heden ten dage de beste oplossing. De eerste forumposters die zich hebben laten behandelen laten goede resultaten zien.

Voordelen:
-verschillende diktes haar om haarlijn natuurlijk maken (buikhaar dunner dan borsthaar)
-geen littekens hoofd (dus je kan je hoofd kaal scheren zonder ENIG LITTEKEN)
-geen littekens lichaam (door donorsealing)
-Indien geen donorsealing kleine witten puntjes die alleen zichtbaar zijn als jij je huid onder spanning zet. Dus normaal niet.

Dit zijn de resultaten van de voorlopige forumposters op hairsite en hairlosshelp. Mischien denk ik er over een maand alweer anders over. Ik maak mijn beslissingen op resultaten van ONAFHANKELIJKE posters. De haartransplantatie-industrie is zich nog steeds aan het verbeteren en misschien is er volgende maand al iets nieuwers en beters.

Maar rogier, dit is mijn mening en jij hebt jouw mening. Ik ben alleen van mening dat ik verder kijk als Nederland bij een eventuele ingreep. Hier in Nederland, net als in de rest van de wereld, zijn een aantal priveklinieken gevestigd die zeer nadrukelijk sales georienteerd zijn. Ik denk dat de goede prive klinieken meer de nadruk leggen op integriteit en innovatie.

Gegroet,

Homer

Rogier
20 mei 2005, 17:44
Simpson zie mijn inserts...

Ik heb nergens belang bij, ik constateer alleen al jaren dat Nederland achter loopt met de internationale ontwikkelingen.

>> Heel Nederland? Verklaar je nader...

Het kan er bij mij niet in dat als jij de beelden ziet niet denkt van dit laat ik als gezond mens doen om er beter uit te zien. Ik vind 1% of 2% teveel kans opdat je de rest van je leven verminkt rondloopt. Het verkoopteam van transhair zegt hier niks over tijdens de consulten. Van andere klinieken weet ik niet maar ik denk dat andere posters hier meer over kunnen vertellen.

>> Tja wat noem je verminkt? Als je hoofd half verbrand is noem ik dat verminkt. Een littekentje op een plek waar haar groeit achterop mijn hoofd noem ik niet verminkt... Je hebt niet echt gedegen onderzoek gedaan als je als enige bezwaar met die link komt. Als je 1 a 2% al teveel risico vindt op bijvoorbeeld een rekkend litteken dan zou ik lekker wegblijven uit de HT hoek. Dat je verderop dan ook nog komt met body hair, daar moest ik even van schaterlachen natuurlijk.. (zie mijn verdere inserts)

Ik vind 1% of 2% teveel kans opdat je de rest van je leven verminkt rondloopt. Het verkoopteam van transhair zegt hier niks over tijdens de consulten.

>> Wel, ik heb mijn consulten bij Cor de Loyer geboekt, en die heeft mij hier wel op gewezen! (1-2% kans op rekkend litteken) Ik wil nog toevoegen dat ik een uitstekende indruk heb gehad in de informatieverstrekking tijdens mijn (meerdere) consulten.


Dat jij een strip hebt ondergaan zal ook wel meespelen in jouw reactie op mij. Ik wil jou alleen informeren en wens jou alle goeds toe en hoop dat je een fantastisch resultaat krijgt.

>> Ik heb gekozen voor strip na mijn jarenlange observatie onderzoek en navraag. Voor mij was strip bij een goede chirurg de beste oplossing die in mijn behoefte voorziet. FUE vindt ik niet nodig, te duur, en mijn haar snijdt ik nooit zeer kort achterop. Ik reageer op jou omdat ik jou conclusie kort door de bocht vindt, gebaseerd op een gedateerde link (die is al zo oud jongen) die vooral aantoont hoe strip NIET uitgevoerd dient te worden. Als je wat te melden hebt moet je het onderbouwen, dat heb je niet gedaan.


Mijn inziens is body hair transplant heden ten dage de beste oplossing. De eerste forumposters die zich hebben laten behandelen laten goede resultaten zien.

>> HAHAHAHA (even de tranen uit mijn ogen wrijven) En je vind 1 a 2 % kans op een slecht litteken WEL acceptabel?? Je hebt je duidelijk niet verdiept in body hair... Laat ik als eerste jou vertellen dat deze techniek nog in de kinderschoenen staat, en dat er nog veel moet gebeuren voordat bewezen is dat deze techniek toepasbaar is voor een mooi resultaat. Ik volg dit ook allemaal op hairlosshelp etc. dus ik ga nu niet alle informatie oprakelen die daar te krijgen is, ga maar zoeken op http://www.hairlosshelp.com/forums/ Er zijn tot nu toe enkele mensen die zeggen tevreden te zijn, maar ook vele die na 2 jaar er nog steeds niet uitzien.... Nogmaals, je maakt je druk om een litteken van strip, een techniek die ondertussen zo enorm verfijnd is mits je naar een goede chirurg gaat, maar je bent wel enthousiast voor een techiek die nog in de kinderschoenen staat... Beetje complementair is het niet homersimpson? Je maakt het me moeilijk je nog als serieus discussiepartner te zien...

Voordelen:
-verschillende diktes haar om haarlijn natuurlijk maken (buikhaar dunner dan borsthaar)
-geen littekens hoofd (dus je kan je hoofd kaal scheren zonder ENIG LITTEKEN)
-geen littekens lichaam (door donorsealing)
-Indien geen donorsealing kleine witten puntjes die alleen zichtbaar zijn als jij je huid onder spanning zet. Dus normaal niet.

>> ga deze mensen in het echt bekijken homer, er zijn enkele mensen zijn die tevreden zijn, maar ik heb vele foto's gezien van mensen die plukjes shag op hun hoofd hadden.

Maar rogier, dit is mijn mening en jij hebt jouw mening. Ik ben alleen van mening dat ik verder kijk als Nederland bij een eventuele ingreep. Hier in Nederland, net als in de rest van de wereld, zijn een aantal priveklinieken gevestigd die zeer nadrukelijk sales georienteerd zijn. Ik denk dat de goede prive klinieken meer de nadruk leggen op integriteit en innovatie.

>> tjaa als je mijn andere posts had gelezen was je misschien iets genuanceerder. Er zijn verspreid over de wereld een aantal zeer goede haarchirurgen/klinieken actief. Vaak zijn deze klinieken ook betrokken bij onderzoek / ontwikkeling. Bij welke je ook je HT laat doen, bij allen ben je in goede handen. Transhair stond al lang op mijn lijst, maar ik heb altijd verder gekeken. Uiteindelijk sprak Hasson and Wong mij het meeste aan, maar ik kwam er achter dat de Transhair chirurgen ook middels slittechniek de haartjes plaatsen. Daar ik zeker geen megassession (de specialiteit van H&W) nodig heb heb ik uiteindelijk meer dan bewust voor Transhair gekozen. Tot nu toe geen haar :D op mijn hoofd die hier spijt van had.

Hier in Nederland, net als in de rest van de wereld, zijn een aantal priveklinieken gevestigd die zeer nadrukelijk sales georienteerd zijn. Ik denk dat de goede prive klinieken meer de nadruk leggen op integriteit en innovatie.

>>Vervolgens maakt het mij geen moer uit of een kliniek veel of heel veel geld verdiend, dat interesseert mij niet. Ik ben tot een prijs gekomen die ik graag wil neertellen voor de behandeling. Mij interesseert het wat voor chirurg mij behandeld. En als mijn kwaliteit inderdaad zo goed uitpakt dan gun ik hun een dikke boterham. Het lijkt wel of die discussies in Nederland over de salarissen over topmanagers doorgetrokken worden hier op het forum over haarklinieken. Ga dan ook studeren en wordt een goede haarchirurg dan kun je ook goed verdienen. Als je het te duur vindt dan ga je goedkoper, maar dan niet getreurd als je resultaat slecht is...


Mijn advies homer: Je klinkt jong (hoe oud ben je), en ik zou een eventule HT-overweging even voorlopig parkeren wanneer je BHT overweegt!

Aquarius
25 mei 2005, 12:40
Trouwens op mijn werk loopt een collega die bijna met pensioen gaat, en een diffuse thinner is. (dun wordend haar) Hij is al best dun. God verbiede dat iemand met zijn karakteristiek een FUE laat doen, want dan ben je 60+ en heb je 10 haren per vierkante cm over op latere leeftijd. Dan laat mij maar een litteken hebben wat ik met mijn haren kan bedekken...[/QUOTE]

Is er dan sprake van een leeftijdsgrens ? Heeft HT/FUE geen zin als je 60+ bent ?
Aquarius

Rogier
25 mei 2005, 13:14
Hoi,

Ik noemde het als mogelijk nadeel van FUE. je donor wordt uitgedund door de individuele uitname van FU's, en als je op latere leeftijd gaat uitdunnen (ik weet niet hoeveel % kans je hebt om significant dunner te worden bij het ouder worden) dan zou het bij mijn collega i.i.g. heel erg dun worden..

Nogmaals, ik denk voor een significante HT is strip de beste optie, en voor bijwerk / opvul / verdichtingswerk kan FUE best interessant zijn. Ik zou alleen graag uitgegroeide voorbeelden willen zien van grote FUE sessie's, en die zijn er nog niet. Als die er al wel zijn hoor ik het overigens graag. (foto's !)

hairry
27 mei 2005, 22:18
Hoi,

Ik noemde het als mogelijk nadeel van FUE. je donor wordt uitgedund door de individuele uitname van FU's, en als je op latere leeftijd gaat uitdunnen (ik weet niet hoeveel % kans je hebt om significant dunner te worden bij het ouder worden) dan zou het bij mijn collega i.i.g. heel erg dun worden..

Nogmaals, ik denk voor een significante HT is strip de beste optie, en voor bijwerk / opvul / verdichtingswerk kan FUE best interessant zijn. Ik zou alleen graag uitgegroeide voorbeelden willen zien van grote FUE sessie's, en die zijn er nog niet. Als die er al wel zijn hoor ik het overigens graag. (foto's !)

inderdaad FUE bestaat nog maar net.het is altijd weer hetzelfde liedje.nieuw is volgens veel mensen altijd weer beter.en over een paar jaar zijn de eerste gevallen van ontevredenheid er ook weer over bekend evenals met het gezeik over de klinieken die daar uiteindelijk niet de schuld van zijn.