PDA

View Full Version : Vraag aan jullie over TTM-oproep 'Jong' van de EO.


Webmaster
3 augustus 2002, 08:39
Hallo allemaal,

In http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=405 vind je een oproep van het TV-programma 'Jong'. Men is op zoek naar lotgenoten met TTM.

Mijn vragen zijn:

- Welke lotgenoten onder jullie hebben ondertussen contact gehad met de redactie ?
- Hoe is dit verder verlopen ?
- Wat is de status op dit moment ?

Ik ben hier benieuwd naar, aangezien het mij op dit moment onbekend is wat de status is.

Graag jullie reactie's.

ernestina
5 augustus 2002, 08:22
Hallo Webmaster,

Ik heb op 3 mei 2002 een mailtje verzonden aan de redactrice van het programma.
Kort daarna werd ik gebeld, het kwam alleen op dat moment niet uit (moest mijn dochter van school gaan ophalen) en wij spraken af dat zij terug zou bellen.

Op 14 mei heb ik een mail van haar teruggekregen waarin zij het volgende schrijft:

"Beste Erna,

Van mijn kant even een mailtje. Misschien denk je: waarom hoor ik niets
meer? OP dit moment heb ik het onderwerp TTM even in de kast gezet. Het
blijkt toch een heel moeilijk onderwerp te zijn om over te praten (vooral op
de tv).
Misschien gaan we er nog wel mee verder, we moeten nog even overleggen.
Mocht ik nog vragen hebben, dan zal ik zeker aan je denken.
In ieder geval bedankt voor je medewerking.

groeten,
Mariska HAzeleger
redacteur JONG"

Vooral de opmerking: 'het blijkt een moeilijk onderwerp te zijn om over te praten' vind ikzelf een hele mooie.... Omdat iets moeilijk is, betekent niet dat je het niet moet doen! Anders komt er nooit wat van. Ik ben dan ook van mening dat ook wij 'uit de kast moeten komen'.

Het spijt me geen beter berichtje te kunnen sturen.

Ernestina

Webmaster
5 augustus 2002, 12:47
Hoi Ernestina,

Hmmm. Fijn dat wij hiervan ook op de hoogte zijn gesteld... (not!)

Ik had al lange tijd niets meer mogen vernemen van Mariska Hazeleger: het laatste email-contact stamt uit Mei 2002. Vandaar deze vraagstelling van mij aan jullie, aangezien wij benieuwd waren naar de status van het TV-programma.

Vooral de opmerking: 'het blijkt een moeilijk onderwerp te zijn om over te praten' vind ikzelf een hele mooie.... Omdat iets moeilijk is, betekent niet dat je het niet moet doen! Anders komt er nooit wat van. Ik ben dan ook van mening dat ook wij 'uit de kast moeten komen'. . Ja. Ik ben het hier helemaal mee eens. JUIST omdat TTM zoveel schaamte met zich meebrengt is het een relatief onbekende 'ziekte'. Lotgenoten durven er niet snel mee naar buiten te komen en aangezien het merendeel van de TTM-ers in dezelfde situatie verkeert, denk je al snel 'ik ben helemaal alleen met deze ziekte!' De slogan van Trichotillomania Learning Center in Amerika is niet voor niets 'You are NOT alone'!

Het programma Jong is nu JUIST bedoeld om moeilijk bespreekbare onderwerpen bespreekbaar te maken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er tussen de grote hoeveelheid TTM-lotgenoten op HaarWeb niemand zit die haar medewerking zou willen verlenen aan 'Jong'?

Ik zal zelf dadelijk contact opnemen met Mariska Hazeleger en haar naar de status vragen. Eén en ander zal ik hier weer melden.

Grtjs,

Webmaster
13 augustus 2002, 18:05
Op 5 augustus jl. heb ik Mariska Hazeleger het volgende bericht gestuurd:

----------------------------
From: "Webmaster HaarWeb" <webmaster@haarweb.nl>
To: "Mariska" <mhhazeleger@hotmail.com>
Subject: Oproep op HaarWeb m.b.t. TTM-aflevering 'Jong'.
Date: Mon, 5 Aug 2002 10:48:30 +0200

Beste Mariska,

Enige tijd geleden heb je mij verzocht een oproep te plaatsen op het HaarWeb Forum. Het heeft betrekking op het onderwerp 'TTM', welke behandeld gaat worden in het Tv programma 'Jong' van de EO.
Je vindt de bewuste oproep bij de volgende link:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=405

Aangezien ik al geruime tijd niets meer van je heb mogen vernemen, vroeg ik mij af wat de status van de voorbereidingen op dit moment is. Eén en ander wordt besproken in:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=648

Graag zouden wij van jou willen vernemen wat de status van het programma op dit moment is. Als je dit aan mij zou willen doormailen, dan zal ik ervoor zorgen dat ik het in de bovenstaande discussie plaats op HaarWeb, zodat alle TTM-lotgenoten ervan op de hoogte zijn. Je kan ook zèlf onze lotgenoten op de hoogte brengen van het een en ander door een reply te geven op de bovenstaande discussie op het HaarWeb Forum, aangezien je zelf ook lid bent.

Hartelijke groeten,

Webmaster HaarWeb.
----------------------------


Vandaag, op 13 augustus, ontving ik van haar het volgende antwoord:



----- Original Message -----
From: "mariska hazeleger" <mhhazeleger@hotmail.com>
To: <webmaster@haarweb.nl>
Sent: Tuesday, August 13, 2002 5:24 PM
Subject: Re: Oproep op HaarWeb m.b.t. TTM-aflevering 'Jong'.


Beste Webmaster,

De status van een eventuele uitzending is inderdaad dat het in de kast staat, zoals ik al aan Erna te kennen heb gegegeven. Misschien gaan we er in een volgend seizoen mee verder, dit seizoen sowieso niet meer. Ik heb de mensen met TTM die ik uitvoerig gesproken heb, dit ook laten weten.
Op dit moment is mijn stage bij JONG afgelopen en ik weet niet wat er verder gedaan gaat worden met TTM. Ik ben er wel achter gekomen dat er bijna geen jongeren tussen de 18 en 29 jaar over willen praten voor de camera. Zij durven om het maar zo te zeggen: niet uit de kast te komen.
Zoals ik al zei, mijn stage zit erop, mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u mailen naar anne@skyhightv.nl of caroline@skyhightv.nl

Ik hoop dat ik u zo voldoende duidelijkheid heb gegeven.

groeten,
Mariska Hazeleger


Alweer wat meer info, nietwaar?