PDA

View Full Version : Haaruitval...en al de rest


Dawid
4 augustus 2002, 22:58
Ik ben ondertussen 24 jaar geworden en heb al sinds 5 jaar last van haaruitval. In het begin viel het niet zo hard op, maar ik had wel een zwaar jeukende hoofdhuid. Toen ik 21 werd had ik sommige dunne plekken op mijn hoofd, maar mijn volle haardos stimuleerde deze enkele dunne plekken, die aanwezig waren op m'n kruin! Toen ik 22 werd viel het mij op, dat ik steeds meer en meer haaruitval had, mijn haar op de kruin was aanzienlijk dunner geworden! Dus heb ik besloten actie te ondernemen en ben ik naar een dermatoloog gestapt, die mij verteld had, dat ik alcopa androgenetica had, "mannelijke kaalheid". Deze had mij een oplossing voorgeschreven die ik als lotion 2x per dag moest aanbrengen op m'n hoofdhuid, (het hielp helemaal niet)! De naam van die lotion ben ik vergeten, maar het was zeker geen minoxidil!
Na lang aarzelen ben ik naar mijn huisarts geweest die mij minoxidil 2% voorgeschreven heeft! Dit middel heb ik 7 maand lang gebruikt en ik had echte resultaten, ik had geen haaruitval meer en mijn haardos was terug voller, (maar niet als voordien)

Na die 7 maanden ben ik gestopt met minoxidil te gebruiken en heb ik 5 maand lang niets gebruikt, wat resulteerde in een hoofd waarvan bijna meer dan de helft van de haren uitgevallen zijn!

Ik was echt radeloos geworden en echt gefrustreerd, ik keek om de 5 min in spiegels, ramen, deuren met glaswerk om mijn kale plekken te bekijken.. Dan ben ik op zoek gegaan naar middeltjes die kunnen helpen met het herwinnen van uitgevallen haren en de haaruitval kon tegen gaan!

Op het internet heb ik gelezen dat Prophecia en Regaine (minoxidil) de enige middelen zijn, die haaruitval kunnen tegen gaan. Maar toen ik naar de apotheker ging om prophecia te kopen, zei hij dat dit in België nog niet geregistreerd staat als middel tegen haaruitval, dus ben ik naar mijn huisarts gestapt die mij zei dat prophecia een middel is tegen prostaatkanker, maar dat ze de naam hebben veranderd om het als middel tegen haaruitval te gebruiken! Ook heeft hij mij de werking van finasteride uitgelegd, samen met alle bijwerkingen, na lang aarzelen heb ik besloten van het toch te gebruiken en heb ik een voorschrift gevraagd! Hij schreef mij proscar voor, die ik in vier moest verdelen en elke morgend rond het t'zelfde uur moest innemen, in combinatie met minoxidil 5% en niet 2%, dit doe ik al nu ongeveer 6 maanden en ik moet wel zeggen dat ik geen haaruitval meer heb en mijn haarvolume met meer dan 40% is toegenomen, ik ben echt blij met finasteride en minoxidil 5%!!!

Ik vraag me soms af wat er zou kunnen gebeuren als ik het gebruik van beide middelen staak??!!! Ik den k dat ik al mijn haren ga verliezen en heel mijn leven finasteride gebruiken zie ik ook niet echt zitten!

Vroeger lachte ik met mijn vaders kale kop en zijn reactie luidde als volgt: lach maar, ooit zul jij ook kaal worden! Hij zei dat hij ook met zijn vader lachte en dat hij hetzelfde tegen hem zei!

Ik denk dat we met kaalheid moeten leren leven, al die middeltjes helpen wel, maar voor korte tijd, een echte oplossing is er niet, misschien de testikels laten verwijderen, maar dat lijkt mij geen goede olossing!

Al bij al, veel succes met jullie behandelingen en veel sterkte aan de mensen die het er moeilijk mee hebben

Grover
2 september 2002, 15:47
Originally posted by Dawid
Ik ben ondertussen 24 jaar geworden en heb al sinds 5 jaar last van haaruitval. In het begin viel het niet zo hard op, maar ik had wel een zwaar jeukende hoofdhuid. Toen ik 21 werd had ik sommige dunne plekken op mijn hoofd, maar mijn volle haardos stimuleerde deze enkele dunne plekken, die aanwezig waren op m'n kruin! Toen ik 22 werd viel het mij op, dat ik steeds meer en meer haaruitval had, mijn haar op de kruin was aanzienlijk dunner geworden! Dus heb ik besloten actie te ondernemen en ben ik naar een dermatoloog gestapt, die mij verteld had, dat ik alcopa androgenetica had, "mannelijke kaalheid". Deze had mij een oplossing voorgeschreven die ik als lotion 2x per dag moest aanbrengen op m'n hoofdhuid, (het hielp helemaal niet)! De naam van die lotion ben ik vergeten, maar het was zeker geen minoxidil!
Hoi, ik was pas 17.......ik heb precies hetzelfde meegemaakt en de dermatoloog schreef mij indertijd wel minoxidil voor. Wat NIETS hielp.....

Na lang aarzelen ben ik naar mijn huisarts geweest die mij minoxidil 2% voorgeschreven heeft! Dit middel heb ik 7 maand lang gebruikt en ik had echte resultaten, ik had geen haaruitval meer en mijn haardos was terug voller, (maar niet als voordien) Wauw.....da's goed om te horen. Zo zie je maar weer dat niet elk medicijn voor iedereen hetzelfde hoeft te werken.

Ik was echt radeloos geworden en echt gefrustreerd, ik keek om de 5 min in spiegels, ramen, deuren met glaswerk om mijn kale plekken te bekijken.. Ik begrijp precies wat je bedoelt..... :sad:

Ik vraag me soms af wat er zou kunnen gebeuren als ik het gebruik van beide middelen staak??!!! Ik den k dat ik al mijn haren ga verliezen en heel mijn leven finasteride gebruiken zie ik ook niet echt zitten!
Ik denk dat we met kaalheid moeten leren leven, al die middeltjes helpen wel, maar voor korte tijd, een echte oplossing is er niet, misschien de testikels laten verwijderen, maar dat lijkt mij geen goede olossing!
Precies. Een heel leven lang een medicijn slikken om van een bepaalds gezondheidsprobleem 'af te komen' of het 'dragelijk te maken'....is denk ik niet de weg. Een ECHTE definitieve oplossing in de vorm van een medicijn zal er naar mijn mening ook NOOIT komen. Acceptatie is inderdaad een erg belangrijke factor, met wat voor 'ziekte' c.q. aandoening dan ook. Wat niet wil zeggen dat je koste wat het kost maar moet leren te accepteren wat je kan overkomen, wat je gezondheid betreft. Daarmee wil ik zeggen dat het simpelweg NIET normaal is om op je 17e (en je 19e zoals jijzelf) al kaal te worden. Ik ben ervan OVERTUIGD dat er dan ook andere oorzaken meespelen wil je al op zo'n vroege leeftijd last krijgen van kaalheid. En die oorzaken neem je niet weg met een pilletje......

Jij ook sterkte,
Grover.

Narf717
8 juni 2005, 12:48
hoi!

goh, ik vind het heel erg fijn dat er dit soort posts zijn op dit forum :)

echt verveldn trouwens man, ik ben nu 18 en ben laatst naar de huisarts geweest en zegt ook dat ik erfelijke haaruitval heb net als mijn vader... ik ben gister naar de dermatoloog geweest.. 2 oplossingen, proscar of minoxidil...

nu moet ik een keuze gaan maken, hij zei: denk er goed over na, het ene doet dit andere doet dit, etc.... goed uitgelegd en alles..

maar ik weet nog niet wat het beste is, misschien kan jij me raadt geven grover, of dawid?

bedankt alvast,

sjors

Ganescha
8 juni 2005, 13:37
hoi!

... ik ben gister naar de dermatoloog geweest.. 2 oplossingen, proscar of minoxidil...

nu moet ik een keuze gaan maken, hij zei: denk er goed over na, het ene doet dit andere doet dit, etc.... goed uitgelegd en alles..

maar ik weet nog niet wat het beste is, misschien kan jij me raadt geven grover, of dawid?

bedankt alvast,

sjors

Waarom maar 1 van 2. Ik ben een een vrouw van 21 en gebruik minoxidil 2% en 5% en wil in de toekomst ook nog aan de finasteride. Maar ze hebben niet exact dezelfde werking na mijn weten en waarom zou je ze dan niet beide inzetten voor optimaal resultaat?

Morientes
8 juni 2005, 16:06
hoi!

goh, ik vind het heel erg fijn dat er dit soort posts zijn op dit forum :)

echt verveldn trouwens man, ik ben nu 18 en ben laatst naar de huisarts geweest en zegt ook dat ik erfelijke haaruitval heb net als mijn vader... ik ben gister naar de dermatoloog geweest.. 2 oplossingen, proscar of minoxidil...

nu moet ik een keuze gaan maken, hij zei: denk er goed over na, het ene doet dit andere doet dit, etc.... goed uitgelegd en alles..

maar ik weet nog niet wat het beste is, misschien kan jij me raadt geven grover, of dawid?

bedankt alvast,

sjors

Hallo Sjors,

Beide middelen samen gebruiken zorgt indien ze aanslaan voor de beste resultaten maar als je toch een keuze moet maken zou ik voor de proscar gaan omdat je daarmee de oorzaak aanpakt. Minoxidil stimuleert alleen de nieuwe haargroei. Kijk anders eens rustig rond op het forum en probeer wat wijzer te worden.

Groeten...

cees
8 juni 2005, 16:51
ik denk dat het niet zo van korte duur is! Finas blijft zewerking wel houden en als de werking minder wordt na ongeveer 7 a 8 jaar is het verstandig om over te gaan op duta!

jongen25
8 juni 2005, 17:11
Het is de vraag of het de werking van fina is die minder wordt, of AGA dat harder toeslaat. Beiden komen uiteraard op hetzelfde neer, namelijk fina werkt minder goed dan voorheen.

Narf717
8 juni 2005, 19:02
Bedankt voor de reacties :)

ehm, sjah... de dermatoloog adviseerde mij het niet allebei te gebruiken, mede ook omdat het vrij prijzig is ? :confused:

en ik las ook dat proscar impotentie kan veroorzaken en dus je hormonale gebeuren aan kan tasten ? :crybaby:

vanwege deze afweging, ik ben denk ik meer bereid een spray te gebruiken, --> minoxidil... maar idd, het stimuleert de haargroei meer, en verwijd de bloedvaten vertelde de dermatoloog mij...

dus ja... moeilijke keuze nog wel, want ik heb langer dan 10 cm haar, dus om het dan goed op je hoofd te krijgen :confused: lijkt me lastig..

ik heb verder al in veel threads gekeken en informatie opgedaan, maar ik vind het toch moeilijk, :P

Ganescha
8 juni 2005, 19:47
Bedankt voor de reacties :)


dus ja... moeilijke keuze nog wel, want ik heb langer dan 10 cm haar, dus om het dan goed op je hoofd te krijgen :confused: lijkt me lastig..


Daar heb je zo'n pipetje voor ik heb haar tot op m'n schouders en krijg het er ook op.. Dus 1 probleem minder :rolleyes:

Bootyman
11 juni 2005, 08:47
Hey Dawid


Sjowww ik voel echt met je mee !!! is alsof ik mezelf hoor praten, ik ben ook 24 jaar en heb sinds me 18/19 last van steeds sneller groter wordende inhammen, maar nu ben ik in een stadium dat ik gewoon me haar niet meer laat groeien en alsmaar kaal scheer met de tondeuse, en loop elke dag met petjes, gelukkig staat dat me heel goed met een perfect geschoren ringbaardje, maar wanneer op petje afkomt word ik vreselijk depressief en frusto, echt erg gewoon, dit is gewoon echt klote, me vader en grote broer is ook kaal dus mijn wacht hetzefde lot, ik heb tot nu toe niks gebruikt eigenlijk behalve huishoudelijke dingetjes als koffie op de inhammen of knoflook of citroenzuur, maar dat is natuurlijk allemaal hopeloos, ik durf fina en duta niet te gebruiken, maar twijfel zwaar over Alopesan 400 en minox, ik sta echt op het punt om deze 2 te bestellen of zal ik sparen voor een HT :( ....damn life is fucked up sometimes

den oli
11 juni 2005, 10:58
Hey Dawid


Sjowww ik voel echt met je mee !!! is alsof ik mezelf hoor praten, ik ben ook 24 jaar en heb sinds me 18/19 last van steeds sneller groter wordende inhammen, maar nu ben ik in een stadium dat ik gewoon me haar niet meer laat groeien en alsmaar kaal scheer met de tondeuse, en loop elke dag met petjes, gelukkig staat dat me heel goed met een perfect geschoren ringbaardje, maar wanneer op petje afkomt word ik vreselijk depressief en frusto, echt erg gewoon, dit is gewoon echt klote, me vader en grote broer is ook kaal dus mijn wacht hetzefde lot, ik heb tot nu toe niks gebruikt eigenlijk behalve huishoudelijke dingetjes als koffie op de inhammen of knoflook of citroenzuur, maar dat is natuurlijk allemaal hopeloos, ik durf fina en duta niet te gebruiken, maar twijfel zwaar over Alopesan 400 en minox, ik sta echt op het punt om deze 2 te bestellen of zal ik sparen voor een HT :( ....damn life is fucked up sometimes

Ik ben ook eerder voorstander om dat alopsesan 400 en minox (5% dan wel) te gebruiken. Is er iemand die hier al resultaten heeft mee geboekt?

Bootyman
12 juni 2005, 07:45
Jah toch ! Alopesan 400 en minox 5% lijkt me beste combo met hopelijk minste bijwerkingen

dawoody
21 augustus 2009, 12:17
Ik ben ondertussen 24 jaar geworden en heb al sinds 5 jaar last van haaruitval. In het begin viel het niet zo hard op, maar ik had wel een zwaar jeukende hoofdhuid. Toen ik 21 werd had ik sommige dunne plekken op mijn hoofd, maar mijn volle haardos stimuleerde deze enkele dunne plekken, die aanwezig waren op m'n kruin! Toen ik 22 werd viel het mij op, dat ik steeds meer en meer haaruitval had, mijn haar op de kruin was aanzienlijk dunner geworden! Dus heb ik besloten actie te ondernemen en ben ik naar een dermatoloog gestapt, die mij verteld had, dat ik alcopa androgenetica had, "mannelijke kaalheid". Deze had mij een oplossing voorgeschreven die ik als lotion 2x per dag moest aanbrengen op m'n hoofdhuid, (het hielp helemaal niet)! De naam van die lotion ben ik vergeten, maar het was zeker geen minoxidil!
Na lang aarzelen ben ik naar mijn huisarts geweest die mij minoxidil 2% voorgeschreven heeft! Dit middel heb ik 7 maand lang gebruikt en ik had echte resultaten, ik had geen haaruitval meer en mijn haardos was terug voller, (maar niet als voordien)

Na die 7 maanden ben ik gestopt met minoxidil te gebruiken en heb ik 5 maand lang niets gebruikt, wat resulteerde in een hoofd waarvan bijna meer dan de helft van de haren uitgevallen zijn!

Ik was echt radeloos geworden en echt gefrustreerd, ik keek om de 5 min in spiegels, ramen, deuren met glaswerk om mijn kale plekken te bekijken.. Dan ben ik op zoek gegaan naar middeltjes die kunnen helpen met het herwinnen van uitgevallen haren en de haaruitval kon tegen gaan!

Op het internet heb ik gelezen dat Prophecia en Regaine (minoxidil) de enige middelen zijn, die haaruitval kunnen tegen gaan. Maar toen ik naar de apotheker ging om prophecia te kopen, zei hij dat dit in België nog niet geregistreerd staat als middel tegen haaruitval, dus ben ik naar mijn huisarts gestapt die mij zei dat prophecia een middel is tegen prostaatkanker, maar dat ze de naam hebben veranderd om het als middel tegen haaruitval te gebruiken! Ook heeft hij mij de werking van finasteride uitgelegd, samen met alle bijwerkingen, na lang aarzelen heb ik besloten van het toch te gebruiken en heb ik een voorschrift gevraagd! Hij schreef mij proscar voor, die ik in vier moest verdelen en elke morgend rond het t'zelfde uur moest innemen, in combinatie met minoxidil 5% en niet 2%, dit doe ik al nu ongeveer 6 maanden en ik moet wel zeggen dat ik geen haaruitval meer heb en mijn haarvolume met meer dan 40% is toegenomen, ik ben echt blij met finasteride en minoxidil 5%!!!

Ik vraag me soms af wat er zou kunnen gebeuren als ik het gebruik van beide middelen staak??!!! Ik den k dat ik al mijn haren ga verliezen en heel mijn leven finasteride gebruiken zie ik ook niet echt zitten!

Vroeger lachte ik met mijn vaders kale kop en zijn reactie luidde als volgt: lach maar, ooit zul jij ook kaal worden! Hij zei dat hij ook met zijn vader lachte en dat hij hetzelfde tegen hem zei!

Ik denk dat we met kaalheid moeten leren leven, al die middeltjes helpen wel, maar voor korte tijd, een echte oplossing is er niet, misschien de testikels laten verwijderen, maar dat lijkt mij geen goede olossing!

Al bij al, veel succes met jullie behandelingen en veel sterkte aan de mensen die het er moeilijk mee hebben

hello:D
mij naam is dawood ik woon in nederland en ik kom oorspronkelijk uit iran.
en in iran is de middel minoxidil bekent, en de reden waarom u uw haar verloren heeft is omdat u gestopt bent met het gebruiken van de middel,
in iran is heb ik een familielid die zelf ook haaruitval tegengaat met minoxidil en hij zij dat je minoxidil regelmatig moet gebruiken voor 5 jaar lang als je in die 5 jaar de middel niet gebruik gaat je haar dubbel uitvallen maar als je die middel zo een 5 jaar gebruikt hebt vallen je haren niet meer uit ,
monixidil is niet zo goed en kan lastig zijn.
en er zin heel veel manieren om haaruitval tegen te gaan, bijv knoflook heel dun raspen en op je haren doen , dan groeit je haar na een tijd weer terug , of je kan bij een gezondheids winkel zoals de tuinen een middel tegen haartuitval halen bijv: folligro enz,
maar in iran is er een nieuw manier dus je moet een hormoon test doen en het naar je arts sturen en vanuit die hormoon test kan de dokter in iran je een recept voor een hormoonpil voor schrijven en dan groeit je haar weer terug:D

sorry dat ik je zo lastig val;P het moest er gewoon even uitXD

0416Dr
21 augustus 2009, 12:39
knoflook op je haren? dat meen je niet, weet je watvoor stank dat achterlaat?!

Dawoody, als het zo simpel was als jij nu beweert dan hadden we toch wel vele fotos gezien van mensen die hier resultaten mee hebben geboekt?

Volgens mij moet je minoxidil de rest van je leven gebruiken en dus kun je na 5 jaar echt niet stoppen.


@David: veel succes en sterkte ermee.

Ambo
21 augustus 2009, 12:52
@David: veel succes en sterkte ermee.

Post van Dawid is trouwens al van zeven jaar geleden!

0416Dr
21 augustus 2009, 12:57
lol!! inderdaad, heb ik niet echt opgelet.