PDA

View Full Version : grijze haartjes uittrekken?


dfs
2 juni 2005, 17:13
Hallo allemaal,

Ik ben 26 nu en ik merk dat er aan de zijkant van mijn hoofd duidelijk grijze haartjes op beginnen te komen. Nu heb ik zoiets van, ik trek ze er gewoon uit (want het zijn er nog niet zo veel). Iemand wees me er echter op dat voor elke uitgetrokken grijze haar er twee of meer terugkomen. Klopt dit of is het een fabeltje? Kan je grijze haren gewoon uittrekken?

dfs

Haarmannetje
2 juni 2005, 17:17
Dat lijkt mij onzin. Je trekt gewoon de haar uit, verder niet. Dus het lijkt mij inderdaad een fabeltje.

dfs
2 juni 2005, 17:19
Oke, bedankt.

Maar ik moet zelf toch iets duidelijker zijn.
Ik heb het van 2 kappers gehoord, niet dat ik je woorden direct in twijfel trek, maar dat lijken me toch mensen die er iets van af weten.

Ben je zeker dat het een fabeltje is?

T4BuL4 R4S4
2 juni 2005, 17:40
100% fabel

Het zou mooi zijn...

Stel: je bent 40 jaar > GRIJS en diffuse uitdunning over je gehele scalp
volgens jou theorie zou die man al zijn haren uit moeten trekken.

Gevolg zijn grijze bos haar komt dubbel zo dicht begroeit terug :)

Het word helemaal gek als hij dat proces nogmaals en nogmaals herhaald om zo terug de haardichtheid van een 16 jarige te krijgen > weliswaar grijs ma soit.

nope dus fabel

AnthonieH
2 juni 2005, 17:59
Iemand wees me er echter op dat voor elke uitgetrokken grijze haar er twee of meer terugkomen.Zou dat dan ook voor gewone haren gelden? Dan epileer ik mijn hoofd binnenkort eens :D

Buutnlander
2 juni 2005, 18:01
Nee zo zit het niet in elkaar, er wordt gezegd dat als je een grijze haar uittrekt, dan meer haren grijs terugkomen. Dus bestaande haren groeien grijs, dus geen extra haren. Maar dit is volgens mij een groot sprookje dat overal leeft.

Haarmannetje
2 juni 2005, 18:13
Ja, een haar wordt ontwikkeld vanuit zijn eigen follikel en de situatie aldaar bepaalt hoe de haar groeit, dus grijs of niet. (Of helemaal niet meer als gevolg van AGA :).) Als je een grijze haar eruit trekt, dan groeit hij daar gewoon weer terug. Dat heeft geen invloed op andere follikels.

simbah
2 juni 2005, 19:30
Dat wat ik weet is dat als je een grijse haar trekt komen er daarvoor in de plaats meer (grijse)haren terug. Ook ik heb het gehoord, en ik zelf denk dat het wel zo is.

Henk
3 juni 2005, 06:36
Dat wat ik weet is dat als je een grijse haar trekt komen er daarvoor in de plaats meer (grijse)haren terug. Ook ik heb het gehoord, en ik zelf denk dat het wel zo is.

Een grote fabel. Het is denk ik meer een uitdrukking, je moet het niet te letterlijk nemen. Het lijkt zo omdat als je grijs wordt het steeds verder gaat.
Is er geen ontkomen aan, ook al trek je de grijze haren eruit.
Als ik zomers een vlieg dood sloeg (moordenaar), dan zei mijn moeder wel eens; "Als je er één dood slaat, dan komen er twee voor terug."

Haarmannetje
3 juni 2005, 10:33
Als ik zomers een vlieg dood sloeg (moordenaar), dan zei mijn moeder wel eens; "Als je er één dood slaat, dan komen er twee voor terug."
En terecht, jij moordenaar! ;)

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat het een grote fabel is, mensen.

dfs
3 juni 2005, 13:19
Ik ben het eigenlijk wel een beetje met Simbah eens hoor.

Maar goed, de meerderheid telt, en jullie lijken me ook mensen die er wel wat van af weten. Ik ga ze gewoon uittrekken. Het zijn er nu (nog) maar tien ofzo. Als ik over 6 maanden helemaal grijs ben, dan horen jullie wel van mijn advocaat!!! Hehehehehe.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik kan er wel wat mee.

Fijn weekend!

dfs

T4BuL4 R4S4
3 juni 2005, 14:09
jij hebt precies geen last van haaruitval anders zou je die grijze haartjes mooi laten zitten, elke haar die je uittrekt is er 1 minder...

jongen25
3 juni 2005, 14:39
Inderdaad, dat noem ik 'haarmoord'!

Haarmannetje
3 juni 2005, 14:42
Mensen zouden bij de wet gestraft moeten kunnen worden voor het vermoorden van haren ;).

Nee, maar serieus, het lijkt mij ook niet gezond om telkens weer dezelfde haren eruit te trekken. Irriteer je daar de follikel niet mee?

Henk
3 juni 2005, 16:15
Als je de grijze haren uittrekt wil niet zeggen dat je er geen grijze haren meer bijkrijgt. Dat proces van vergrijzing gaat wel door. En naar verloop van tijd komt de grijze haar die je heb uitgetrokken ook weer terug.
Zolang het er nog een paar zijn is het wel te doen, maar op een gegeven moment zul je moeten kiezen tussen gewoon grijs worden en je haar verven.
Je kunt een haar overigens volgens mij niet straffeloos meerdere malen uittrekken. Er bestaat dan inderdaad kans dat het haarzakje geen haar meer produceert.