PDA

View Full Version : Welke leeftijd voor haartransplantatie?


another
7 juni 2005, 19:07
hoe oud moet je zijn voordat je een haartransplantatie kunt nemen?
En blijven die haren lang zitten?
Ik ben van plan om (over een tijd) zo'n HT te nemen, waarmee ze lichaamshaar gebruiken...is daar veel ervaring mee op dit forum?

Henk
7 juni 2005, 20:49
hoe oud moet je zijn voordat je een haartransplantatie kunt nemen?
En blijven die haren lang zitten?
Ik ben van plan om (over een tijd) zo'n HT te nemen, waarmee ze lichaamshaar gebruiken...is daar veel ervaring mee op dit forum?

Een leeftijd is eigenlijk moeilijk te noemen. Hoewel ikzelf voorstander ben om
ht's voor het 22ste levensjaar te verbieden (ik meende dat Laser Aesthetic officieel een leeftijdgrens van 24 jaar aanhoud.), is het meer afhankelijk hoe je kaalheid zich ontwikkelt. Als je nog veel haaruitval heb is het verstandig om te wachten tot dat een beetje stabiel is geworden.
Want anders heb je als je een ht laat doen na een half jaartje nog minder haar dan dat je voor je ht had. Opzich is dat niet een probleem, mits je daar goed rekening mee houd.
Wat betreft bodyhairtransplant, op dit forum heeft nog niemand er ervaring mee.
Tenminste nog niemand heeft er overgehad.
Maar op hairlosshelp heb ik er wel overgelezen.
Iemand waar ik wel eens met mail (DJ) heeft ook bht laten doen bij Dr Cole, en die is er zeer tevreden over.

another
8 juni 2005, 10:10
Oke, ik zal er eens naar informeren, maar het is nog niet echt gestabiliseerd, dus zie ik het eerst nog een tijdje aan. Iig bedankt

Jesse19
12 augustus 2005, 22:28
hoe oud moet je zijn voordat je een haartransplantatie kunt nemen?
En blijven die haren lang zitten?
Ik ben van plan om (over een tijd) zo'n HT te nemen, waarmee ze lichaamshaar gebruiken...is daar veel ervaring mee op dit forum?

Ik ben nieuw hier, maar ik zit zelf ook met die vraag, ik wordt sinds een paar maanden zichtbaar dunner in mijn haren terwijl ik daarvoor een heel dikke bos haar had. Vooral boven op mijn hoofd begint het redelijk op te vallen.
Maar omdat ik nog maar 19 jaar ben maak ik me daar wel zorgen om.
Ik zie hier wel van allerlei middeltjes staan die (zouden kunnen) helpen.
Maar ik zat zelf eerder aan haartransplantatie te denken
(als ik echt kalend wordt/ben)
Ik heb ik oktober een afspraak met een dermatoloog.
Maar wat raden jullie mij aan?
Wat zijn bijvoorbeeld de voor en de nadelen van een haartransplantatie?
Alvast bedankt!

Mark82
13 augustus 2005, 02:48
Ik ben nieuw hier, maar ik zit zelf ook met die vraag, ik wordt sinds een paar maanden zichtbaar dunner in mijn haren terwijl ik daarvoor een heel dikke bos haar had. Vooral boven op mijn hoofd begint het redelijk op te vallen.
Maar omdat ik nog maar 19 jaar ben maak ik me daar wel zorgen om.
Ik zie hier wel van allerlei middeltjes staan die (zouden kunnen) helpen.
Maar ik zat zelf eerder aan haartransplantatie te denken
(als ik echt kalend wordt/ben)
Ik heb ik oktober een afspraak met een dermatoloog.
Maar wat raden jullie mij aan?
Wat zijn bijvoorbeeld de voor en de nadelen van een haartransplantatie?
Alvast bedankt!

Hey jesse, ten eerste welkom op het forum. Haarweb zal zeker deuren voor je openen in je strijd tegen haarverlies. Ik ben 23 en heb een haartransplantatie achter de rug. Ben ik tevreden?Nee, je hoopt namelijk altijd voor meer. Maar vergeleken met wat ik eerst had is het zeker een verbetering. Het klopt dat de meeste klinieken aanraden om te wachten na je 24-25ste levensjaar. In mijn geval was het echter zo dat zowat m'n hele voorkant naar de maan was. Ik kon dit niet langer opbrengen en besloot tot een haartransplantatie over te gaan. Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat foto's plaats. In jouw geval, zoals ik het lees, zou ik nog even wachten met het denken aan een HT. Niet alleen om je leeftijd, maar ook ook om er eerst voor te zorgen je haaruitval te stabiliseren en eventueel hergroei te realiseren met medicijnen/haargroeimiddelen. Begin je aan een haartransplantatie na stabilisatie, dan zal je uiteindelijk een veel betere impressie hebben.Een geniaal man hier op haarweb kwam met het Haarwoordenboekje http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459. Hierin staan allerlei haargroeimiddelen vermeld in alfabetische volgorde. Neem er eens goed de tijd voor om het door te nemen, het kan je geld en haar schelen. Onder de populairste middelen op haarweb kan je oa Finasteride,Dutasteride en Minoxidil vinden. Om je haar dikker te maken en voller te laten lijken zijn er shampoo's en camouflage produkten op de markt. Hier lopen een aantal topics over op haarweb, zoals http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3597. Doe dus veel onderzoek en doe je uurtje haarweb per dag ;) Dit kan je uiteindelijk een betere bos opleveren :D Als je vragen hebt, stuur me gerust een PM. Het kan wel even duren voordat ik reageer aangezien ik op dit moment in het buitenland verblijf.

Jesse19
14 augustus 2005, 23:38
Hey jesse, ten eerste welkom op het forum. Haarweb zal zeker deuren voor je openen in je strijd tegen haarverlies. Ik ben 23 en heb een haartransplantatie achter de rug. Ben ik tevreden?Nee, je hoopt namelijk altijd voor meer. Maar vergeleken met wat ik eerst had is het zeker een verbetering. Het klopt dat de meeste klinieken aanraden om te wachten na je 24-25ste levensjaar. In mijn geval was het echter zo dat zowat m'n hele voorkant naar de maan was. Ik kon dit niet langer opbrengen en besloot tot een haartransplantatie over te gaan. Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat foto's plaats. In jouw geval, zoals ik het lees, zou ik nog even wachten met het denken aan een HT. Niet alleen om je leeftijd, maar ook ook om er eerst voor te zorgen je haaruitval te stabiliseren en eventueel hergroei te realiseren met medicijnen/haargroeimiddelen. Begin je aan een haartransplantatie na stabilisatie, dan zal je uiteindelijk een veel betere impressie hebben.Een geniaal man hier op haarweb kwam met het Haarwoordenboekje http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459. Hierin staan allerlei haargroeimiddelen vermeld in alfabetische volgorde. Neem er eens goed de tijd voor om het door te nemen, het kan je geld en haar schelen. Onder de populairste middelen op haarweb kan je oa Finasteride,Dutasteride en Minoxidil vinden. Om je haar dikker te maken en voller te laten lijken zijn er shampoo's en camouflage produkten op de markt. Hier lopen een aantal topics over op haarweb, zoals http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3597. Doe dus veel onderzoek en doe je uurtje haarweb per dag ;) Dit kan je uiteindelijk een betere bos opleveren :D Als je vragen hebt, stuur me gerust een PM. Het kan wel even duren voordat ik reageer aangezien ik op dit moment in het buitenland verblijf.

Mark hartstikke bedankt voor de info!
Zal het zeker allemaal doorspitten, ga alleen morgen voor een week op vakantie dus zit er komende week nog niet in, maar als ik nog vragen heb dan zal ik je wel een pm sturen.

kale drits
12 januari 2012, 10:39
Heb een paar dagen geleden contact opgenomen met Esteworld voor meer informatie i.v.m. FUE transplantatie.
Daarbij werd mij meegedeeld dat de haartransplantatie best na je 35j kunt laten uitvoeren. Zodat het meeste haren tot die tijd zijn uitgevallen.
Heb mijn twijfels hierover; dat varieert van persoon tot persoon en ook de medicamenten dat je gebruikt spelen ook een grote rol natuurlijk. Ben er momenteel 27j en ben "niet zo kaal" :cool:.
Zijn er personen die het wel vóór hun 35ste hebben laten uitvoeren?

transplantaatje
12 januari 2012, 11:39
Heb een paar dagen geleden contact opgenomen met Esteworld voor meer informatie i.v.m. FUE transplantatie.
Daarbij werd mij meegedeeld dat de haartransplantatie best na je 35j kunt laten uitvoeren. Zodat het meeste haren tot die tijd zijn uitgevallen.
Heb mijn twijfels hierover; dat varieert van persoon tot persoon en ook de medicamenten dat je gebruikt spelen ook een grote rol natuurlijk. Ben er momenteel 27j en ben "niet zo kaal" :cool:.
Zijn er personen die het wel vóór hun 35ste hebben laten uitvoeren?

Je kunt op “iedere” leeftijd starten met een haartransplantatie. Hoe ouder je bent hoe makelijker het is in te schatten wat er verder nog kan gaan uitvallen. Het is erg van belang dat je alles op een rij zet voordat je start met een haartransplantatie. Ben je een 20er dan moet je rekening houden met verdere uitval. De kans is dus erg groot dat je in de toekomst opnieuw behandeld moet worden. Natuurlijk zijn er vertragende medicijnen zoals finastaride. Het is niet zeker dat je dit soort medicijnen jaren zal blijven gebruiken. Calculeer dus altijd meerdere behandelingen in als je jong bent!