PDA

View Full Version : penetrant vraagje over bijwerkingen medicatie


Marte
8 juni 2005, 22:10
Hallo iedereen,

Ik had een enigszins vervelend (persoonlijk) vraagje over de bijwerkingen van androcur en spironolactone (zelfde werking als androcur). Ik slik het nu al 7 jaar.

Het nadeel van deze pillen is echter dat ik bij het minste seksuele opgewondenheid ik extreme baarmoederkrampen krijg (oplopend tot een climax) waarbij ik echt plat moet gaan liggen en een half uur dus lig te puffen. Als de de krampen iets voorbij de climax zijn begin ik over te geven. Waarna de krampen langzaam zakken. (Een beetje) honger kan dit overigens eveneens uitlokken, of iets te sterk uitrekken s' morgens.

Kortom ik kan dit rustig iedere dag hebben tot een keer in de 2 weken (afhankelijk van hoeveel ik slik). Wat dus zeer vervelend is. Ik vroeg me af of er toevallig iemand van jullie een dergelijke ervaring heeft.

(Volgens Gynecologe is het maar vreemd en ligt t niet aan de pillen, enfin, alleszins is er niets aan te doen.)

Dus mocht er eveneens iemand van jullie zijn die dit heeft... (let wel het gaat hier niet om vaginisme, pijn bij het vrijen, etc.... maar om baarmoederkrampen uitgelokt door de medicatie.)

xxx marte

sara_24
9 juni 2005, 12:42
beste,
ik heb 3 maanden androcur geslikt en had idd rare bijwerkingen; ik was depressieve, ik was binnen 3 maanden 2 kilo bijgekomen, ik was altijd moe en ik moest eindeloos slapen en toch voelde ik mij niet uitgeslapen maar ik had geen baarmoederkrapen en ik besloot om ermee te stoppen want als je ermee stopt, komt de beharing terug en als je blijft nemen, krijg je zoveel rare bijwerking en bovendien het niet goed voor je lichaam om jaren al die rommel te sliken.
groetje

Marte
10 juni 2005, 20:17
Dag sara,

de bijwerkingen die je noemde zijn mij eveneens allen bekend. Maar daar de overbeharing te hard en snel gaat (zelfs bij een zeer hoge dosering medicatie slikken) durf ik uberhaupt niet zonder. Ik zou er binnen een jaar letterlijk uitzien als een aap, daar de overbeharing dan te snel en extreem zou worden. (Aangezien het bij mij ook geen hirsutisme maar werkelijk overbeharing (over gehele lichaam en niet enkel mannelijk patroon) betreft.

Enfin, toch hartelijk bedankt voor je reactie.

xxx marte