PDA

View Full Version : nieuw haar vs afgebroken haar?


sarahxxx
10 juni 2005, 15:29
Hey iedereen,

misschien een vreemde vraag, maar euh, hoe herken je het verschil tussen een afgebroken en een nieuw haar? Ik was net - alwéér :rolleyes: - mijn haren aan het checken in de spiegel, en in mijn scheiding zag ik een rijtje haartjes (20-tal) van ongeveer een dikke cm, die allemaal rechtop staan. Het was de eerste keer dat mij dit opviel, ik vind het daarom vreemd. Zijn dit afgebroken haren, of zijn er terug enkele nieuwe aan het schieten?
Ik merk het ook dat, wanneer ik mijn haar strak achteruit kam, die haartjes blijven rechtstaan; vreemd zicht eigenlijk :D
Maar ik vind het zo raar: enerzijds verlies ik nu écht wel veel haar (door het stoppen met de Diane), maar anderzijds gebruik ik nu toch wel al een groot jaar minoxidil... Heb er een dubbel gevoel bij...

Iemand die dit herkent?

Groet!

Sarah

sarahxxx
10 juni 2005, 17:27
Niemand die iets weet aan te vullen?...

noanoa
10 juni 2005, 17:55
ik denk dat dit gewoon nieuwe haartjes zijn...zou al moeten lukken dat al die haren zowat op dezelfde lengte zijn afgebroken (tenzij je echt iets hebt uitgestoken met je haar) Maar het lijkt me gewoon hergroei...
Denk maar het meest positieve ;)
Groetjes Noa

Cloud
10 juni 2005, 18:37
Het lijkt mij ook ofwel normale nieuwe haargroei, ofwel minoxhaartjes.

sarahxxx
10 juni 2005, 18:51
Merci voor jullie antwoorden!

Pfjieuw laat ons hopen... Het zou wel een lichtpuntje zijn in deze "donkere dagen"! Qua structuur zien ze er min of meer hetzelfde uit als de haren op mijn kruin; niet al te dik, niet al te dun, maar wel zeker niet zo dik als de gezonde haren op mijn achterhoofd :confused:
Ach ja, elk haar is er natuurlijk één hé, en daar gaan we voor ;)

Een minoxhaar ziet er dun en babyachtig uit, of vergis ik mij?

Groet!

Sarah

Cloud
10 juni 2005, 18:54
Nee, niet noodzakelijk. De eerst minoxhaartjes die ik opmerkte waren aan mijn haarlijn, en hadden een normale dikte.

sarahxxx
10 juni 2005, 18:58
Misschien een moeilijk te beantwoorden vraag, maar groeien die minoxhaartjes aan het zelfde tempo als je andere haren? Zijn die haren bij jou gebleven of vielen die ook uit na een tijdje?

Cloud
10 juni 2005, 22:50
Ik denk wel dat ze aan hetzelfde tempo groeien... nog nooit zo op gelet. Ik heb ook erg kort haar, dus ze zijn al snel mee met de rest. :) Heb wel goeie resultaten met minoxidil, redelijke hergroei (was ook wel nodig want ik was enorm veel haar kwijt) en mijn haar is merkbaar dikker.