PDA

View Full Version : Alopecia en haarzakjes


Hein
16 juni 2005, 07:48
Hallo,

Ik heb sinds 15 jaar Alopecia in de meest uitgebreide vorm. Ik heb echter nog steeds de hoop dat mijn haar ooit terug zal komen. Nu las ik laatst ergens dat die hoop wel eens ijdel zou kunnen zijn omdat de haarzakjes wellicht blijvend aangetast/beschadigd zouden kunnen zijn.
Nu heb ik niet zo'n vertrouwen in de "klassieke dermatologen". Zij hebben mij namelijk niets te bieden. Vandaar dat ik mijn vraag op dit forum zet, in de hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Kunnen de haarzakjes inderdaad onherstelbaar beschadigd zijn? Zo ja, hoe zie je dat of waar/door wie kun je dit laten controleren?

Dank voor jullie eventuele reaktie.

AE3
17 juni 2005, 07:48
Hoi Hein,

Volgens dokter Lambers (de dermatoloog die voorheen verbonden was aan de Alopecia patientenvereniging) worden de haarzakjes bij Alopecia niet beschadigd. De haar zelf wordt aangevallen, niet het zakje.
Daarom kan het haar na jaren ook weer terug komen.
Tjah, ik ga maar af op wat ik hoor, maar ze zouden gewoon meer onderzoek moeten doen!

groetjes Annemarie

Annelies
7 augustus 2005, 20:07
Is er geen verwarring ontstaan tussen Alopecia Areata en Alopecia Androgenetica??

Webmaster
7 augustus 2005, 22:06
Hoi Hein,

Volgens dokter Lambers (de dermatoloog die voorheen verbonden was aan de Alopecia patientenvereniging)....

groetjes Annemarie

Beste Annemarie,

Is dit niet meer zo dan? Hij staat nl. wel vermeldt op de site van AAPV als medisch adviseur.

AE3
8 augustus 2005, 12:40
Beste Annemarie,

Is dit niet meer zo dan? Hij staat nl. wel vermeldt op de site van AAPV als medisch adviseur.

Hoi,

Op de laatste landelijke patientenvereniging-dag heeft hij van het bestuur van de AAPV een kadootje gekregen omdat hij na 13 jaar zou stoppen. Ik zag zijn naam inderdaad nog in het blad van de AAPV staan, dus waarschijnlijk is hij nog niet weg. Ik weet het ook niet :) .

groetjes Annemarie