PDA

View Full Version : behandeling gestopt, resultaat onvoldoende


maurice
16 juni 2005, 19:19
Hier een berichtje van een laser-'patient'. Na een behandeling van negen sessies heb ik op advies van Laser Aesthetic de stekker eruit getrokken. Doorbehandelen zou volgens hen permanent pigmentverlies (witte plekken) kunnen opleveren. Het eindresultaat valt mij tegen, daarin is de behandelaar het met me eens. Had ik het vantevoren geweten, dan was ik er niet aan begonnen.

Hij ging bij mij (m) om gedeelten van mijn rug. Het is niet vreselijk veel, maar voor mij ruim twee jaar geleden toch storend genoeg om er iets aan te laten doen. Het heeft me 3800 euro gekost, negen bezoeken aan Amstelveen, Haarlem en Breda, pijn en brandwondjes en het resultaat is dus maar matig. Op sommige plekken is het wat minder. De haargroei is blijkbaar te hardnekkig en mijn huidskleur te donker voor een goed resultaat. Jammer. Ik neem het Laser A. niet echt kwalijk en heb in de afgelopen 2,5 jaar ook wel een soort vrede gekregen met het feit dat ik lichaamsbeharing heb. Mocht er ooit nog een nieuwe techniek worden ontwikkeld dan mag ik gratis terugkomen, die toezegging heb ik.

Wat jullie waarschijnlijk al wisten; laseren is dus niet per definitie volmaakt!! Het is aantrekkelijk om voor gaas te gaan tijdens de intake (de subtiele vraag: maar hoe doe je dat dan als je naar het strand gaat??!!) Het is makkelijk gezegd, maar mijn acceptie in combinatie met de aanschaf van een tondeuse heeft meer goed gedaan dan het geknetter van Sheer-Laser.

Iedereen veel sterkte gewenst met deze haast onuitroeibare plaaggeesten. Ik ben ergens wel opgelucht dat ik het 'circuit' heb verlaten...

Marte
16 juni 2005, 23:08
Heel moedig van je maurice. Hoop dat we ooit allemaal zover geraken als jij (acceptatie.) Wat de laser betreft; heb je een gewone lasertherapie gehad of een aurora"laser"?

(En troost je, ik heb hetzelfde als jij gedaan voor mijn armen en na 8 behandelingen 0 komma 0 resultaat, vanwege te blonde haren.)

Enfin, heel veel sterkte en succes (met je nieuwe tondeuse ;-).

xxx marte

toobke
13 oktober 2005, 01:25
waarom heb je een IPL of ELOS geprobeerd ipv laseren?