PDA

View Full Version : Overbeharing 2x een probleem??


AndrévdW
9 augustus 2002, 16:27
Dag bezoekers van dit forum,

Ik ben een jongeman van 28 jaar en heb last van overbeharing. Ten eerste is dat een probleem van/voor mezelf. Het is geen fijn gevoel wat haar op je rug/schouders te hebben en ook als je wilt gaan zwemmen, zonnen is het een probleem. Althans zo ervaar ik en vele anderen het. Hier hoef ik niet over uit te wijden een ieder kent het in meer of mindere mate.
Een ander probleem waar ik tegen aan loop, is de gedacht 'wat mn toekomstige vriendin er van vindt'. Zo'n gedachte maakt mij helemaal niet blij eigenlijk. Misschien is dat iets te negatieg gedacht en heeft de partner er helemaal geen problemen mee.
Als ik een vriendin zou treffen die last had van overbeharing dan zou ik daar absoluut geen probleem van maken. Maargoed dat komt misschien omdat ik zelf een 'ervaringsdeskundige' ben.
Hoe zien jullie dat eigenlijk? Aangezien ik geen vriendin heb speelt het nu niet, maar voor de toekomst ??

Wendy
9 augustus 2002, 17:25
Hallo Andrè.
Hoewel ik snap dat je zelfs als man last van je beharing kan hebben, denk ik dat dat toch meer geaccepteerd is dan bij vrouwen, al schijnt de trend tegenwoordig te zijn dat alles "zo glad mogelijk " moet, ook bij mannen.
Weet je dat vroeger een zwaar behaarde man pas als echt "mannelijk" werd beschouwd? En dat er ook mannen zijn die er heel wat voor zouden geven als zij een ietsepietsje meer haar op hun body hadden?
Maak geen probleem van iets waar het eigenlijk niet is (niet om je probleem te bagatelliseren, maar gewoon om aan te geven dat het misschien wel meevalt bij jou)
Dat je er geen probleem van maakt als je eventuele partner ook een overbeharingsprobleem zou hebben vind ik prijzenswaardig, maar vergeet niet dat er heel wat variatie zit in de "zwaarte" van
een "haarprobleem". En dat dat heel wat impact kan hebben op een relatie...

Als je er echt last van hebt, zou je kunnen overwegen je rug te laten harsen of definitief te laten ontharen met laser of flitslamp.
Groetjes en veel succes, Wendy

Petra01
21 augustus 2002, 17:44
Wendy,

wat maak je me nou? Je geeft aan dat je het probleem van André niet wilt bagatelliseren, maar ondertussen lijkt het alsof je twijfelt aan de grootte van zijn probleem. Als André hier op het forum dit soort vragen stelt, ga ik er van uit dat het voor hem erg genoeg is, wat anderen er ook van vinden...vroeger is niet nu en anderen zijn niet hem!

André,
Mijn [tweeling]broer is ook behoorlijk behaard en heeft een lichte huid met sproeten en vrij veel donker haar. Erg opvallend dus. Maar ja, mijn vader is ook 'typisch mannelijk behaard', dus ik vond dat eigenlijk heel normaal. Maar laatst liep hij op een warme dag zonder t-shirt, en toen schrok ik toch wel. Want hij heeft op zijn schouders en bovenrug echt een beetje een vacht: veel donkere haren die een beetje van zijn huid afstaan [en dan op zijn bovenarmen weer bijna niets, het valt dus echt op daar]. Ik kon er toen niets over vragen/zeggen, maar ik wil hem er eigenlijk nog wel eens over spreken. Wordt wel moeilijk, want hij woont 70km verder en hij gaat binnenkort trouwen, dus ik spreek hem eigenlijk nooit alleen. Hij kan uit ervaring dan dus ook zeggen of het invloed heeft op de relatie met zijn vriendin.

Ik kan me heel goed voorstellen dat veel beharing voor mannen ook een probleem kan vormen; net zoals zichtbaar haar bij vrouwen niet is geaccepteerd in onze cultuur, is ook een zwaarbehaarde man dat niet. 'Die ziet eruit als een aap' is toch een niet onbekende uitdrukking wel?

Alleen nog even dit, André: hoe kun je nu zeggen dat overbeharing bij een vrouw voor jou geen probleem is, terwijl het dat voor jezelf wel is? En zoals Wendy ook aangeeft, kan het een behoorlijke impact op je relatie hebben. Als je bedoeld dat je een vrouw niet zult afwijzen om die reden, OK. Maar je vind het zelf niet mooi om te zien, dus ook niet bij je vriendin, wel? Voordeel is alleen dat jullie elkaars probleem en de gevolgen die het heeft op de meest normale dagelijkse bezigheden, begrijpen en niet zullen bagatelliseren....

Groet,
Petra

Wendy
21 augustus 2002, 18:01
Hoi Petra,
Natuurlijk wilde ik niet zeggen dat ik André's probleem onderschat, integendeel...
Maar ik wilde òòk aangeven dat de laatste tijd het ontharen van een mannenlichaam een soort trend lijkt te worden, waarbij iedereen die niet aan de norm van deze trend voldoet,"buiten de boot" dreigt te vallen!(het stond laatst zelfs in de krant!) Waarbij de kleinste "afwijking" van de norm al voldoende kan zijn.. Staat buiten kijf, dat als iets hebt, waar je zelf last van hebt, je er zeker iets moet laten doen. Maar laat dat niet opleggen door de buitenwereld, en dat proefde ik een beetje uit zijn verhaal.
Als dat niet zo is, dan is dat mijn fout, (een nadeel van internet, geschreven tekst is volkomen interpreteerbaar voor degene die het leest en dus op meer manieren uit te leggen...)
Groeten, Wendy

Diana
22 augustus 2002, 22:39
Grrrr, Ladies kappen met op elkaars woorden te reageren die wel of niet verkeerd of goed geinterpreteerd worden hoor, kan dr nu ff niet tegen hoor (hmm eigenlijk nooit), laat iedereen zeggen wat die op zn hart heeft, tenzij je er iemand echt pijn mee doet, maar dat was volgens mij nooit de bedoeling!

EINDE!

Diana

JohnH
31 augustus 2002, 18:58
Beste Andre en dames,

Als niet-overbehaarde even reageren. Andre vraagt zich af wat zijn toekomstige vriendin ervan zou vinden.
Andre, even een hart onder de riem: wat dacht je van al die mensen die een leuke relatie hebben en ook "last" van:
flaporen, psoriasis, klein geschapen, te groot geschapen, te dik, te dun en ga zo maar door.......

En ja, ik weet het. Het is niet makkelijk. Maar op ieder potje past een accepterend dekseltje. Zelfs ik heb wel eens een blauwtje opgelopen.....ik ben niet de knapste.....maar wel positief!

Groetjes, Ceez

notsosmooth
20 oktober 2002, 17:22
Hoi André,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het je zorgen baart wat je toekomstige partner van jou overbeharing zal vinden.

Ik heb net als jij last van overbeharing en ben heel lang bang geweest om afgewezen te worden vanwege de overbeharing. Achteraf denk ik dat mijn angst voornamelijk te wijten was aan het feit dat ik zelf zo walgde (lees: walg) van mijn overbeharing. Inmiddels ben ik niet meer bang om vanwege mijn overbeharing afgewezen te worden, omdat ik ten eerste heb ondervonden dat zoveel mannen haar hebben op plekken waar het niet hoort en ten tweede omdat het over het algemeen voor een ander lang zo erg niet is als voor jezelf tenzij diegene specifiek afknapt op overbeharing. Maar het is net wat Ceez al eerder zei; iedereen heeft wel iets om op af te knappen. Het belangrijkste is hoe je je zelf bij je overbeharing voelt. Stel je voor dat jij al die tijd bang bent dat jouw partner je overbeharing afschuwelijk vindt terwijl ze zich zelf alleen maar ergert aan je zweetvoeten! :-) Ik bedoel maar aan te geven dat iets wat voor jou heel groot kan zijn iemand anders niet eens hoeft op te vallen of te ergeren. Overigens is mijn walging voor mijn eigen overharing nooit verdwenen en daarom heb ik nu besloten er iets tegen te gaan doen.

Groeten,

Rik.

Liwy
14 november 2004, 22:15
Hoi Andre en anderen.

Ik zal me even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum.
Mijn naam is Liwy.
Was op zoek naar dingen die geschreven werden over sproeten (mijn probleem)en kwam toen dit tegen.
Heb nog niet zoveel ervaring op de site, dus moet nog effies uitvinden hoe alles werkt.
Ik weet uit ervaring dat overbeharing een groot probleem is. Zelf heb ik daar jaren last van gehad.
Maar sinds ongeveer 1 jaar ben ik overal anaf. 2 jaar geleden ben ik IPL (flitslicht) behandelingen gaan doen bij Studio EsthetiquE in Maarssenbroek.
Na ongeveer 8 behandelingen, dus een klein jaartje later was ik GELUKKIG van mijn probleem af.

Nu wil ik heel erg graag mijn sproeten aanpakken. Dat doen ze daar ook.
Een goede bekende/ collega heeft dat daar ook laten doen en het ziet er prachtig uit. Nu zoek ik nog meer mensen met ervaring op dit gebied, vandaar dat ik dit forum bezoek.

Maaaaaar, aan ieder, ga sparen voor die behandelingen en laat je behandelen er is zoveel aan te doen!

Allemaal Succes gewenst!!!!!!
Ik ga gauw bij de sproeten kijken doei doei

Groeten,

Liwy:D

coco
16 november 2004, 14:21
Hoi andre,

Ik ken wel het gevoel van overbeharing, ben er zelf ook mee behept, maar doe nu een ipl behandeling en dat gaat goed.
Overbeharing bij mannen vindt ik zelf ook iets minder mooi, maar zie het zeker niet als een probleem als mijn vriend dat zou hebben. Uiteindelijk gaat het allemaal niet om de verpakking, maar om je uitstraling en om wat je van binnen bent.Als het voor jou echt een probleem is zou ik overwegen een laser of flits behandeling laten doen.
Ik wens je veel succes met alles.

Coco