PDA

View Full Version : verberg je je haar?


Spike99
13 juli 2005, 14:45
Is er hier iemand die zijn haar verbergt? ik heb er wel eens over gedacht een muts of bandana te gaan dragen iemand die dit al doet?

Haarmannetje
13 juli 2005, 15:56
Hoezo zou ik mijn haar willen verbergen, wanneer ik juist niet kaal wil worden :confused:?

high
13 juli 2005, 16:05
haha goeie haarman :D

Ik draag af en toe wel een petje maar dan meer omdat ik geen zin heb om me haar te stylen maar dat was voor het aga gebeuren ook zo. Het is niet dat ik het met een pet probeer te verbergen.

Spike99
13 juli 2005, 16:09
Hoezo zou ik mijn haar willen verbergen, wanneer ik juist niet kaal wil worden waar slaat dat op??? alsof je kaal wordt van een pet dragen..

Haarmannetje
13 juli 2005, 16:30
Nee Spike, zo bedoel ik het niet :). Kijk, zoals high zegt, waarom geen pet inderdaad, of een muts? Dat heeft niets met AGA te maken in principe.

Maar jij stelt voor om iets te dragen juist vanwege AGA begrijp ik? Om het te verbergen? Maar bedoel je dan de kaalheid verbergen of je haar zelf? Ik snap gewoon niet helemaal wat je bedoelt :).

Spike99
13 juli 2005, 16:41
gewoon een pet dragen zodat mensen je haar niet kunnen zien en niet kunnen zien dat je kalend bent.

Haarmannetje
13 juli 2005, 16:45
gewoon een pet dragen zodat mensen je haar niet kunnen zien en niet kunnen zien dat je kalend bent.
Wat maakt het uit dat mensen kunnen zien dat je kalend bent? Ik vind dat niet erg, ik vind het alleen erg om kaal te ZIJN (NW6/7 ofzo).

Spike99
13 juli 2005, 16:49
nou omdat ik me dan onzeker voel.

Haarmannetje
13 juli 2005, 16:53
nou omdat ik me dan onzeker voel.
maar omdat mensen zien dat je kaal gaat worden, of om hoe het er NU uitziet?

Spike99
13 juli 2005, 17:04
om hoe het er nu uitziet

Haarmannetje
13 juli 2005, 17:06
om hoe het er nu uitziet
Ja oke, dan snap ik het :). Ja, dat is vervelend dan. Ik zelf heb niet zoveel problemen met hoe het er NU uitziet, ook al kun je waarschijnlijk wel zien dat ik kalend ben. Maar dat is persoonlijk.

T4BuL4 R4S4
13 juli 2005, 17:32
ik vind het alleen erg om kaal te ZIJN (NW6/7 ofzo). ik weetniet wat het ergste is hoor haarman

nu vechten we ELKE dag tegen onze AGA, met meestal weinig bevredigend resultaat, frustrerend, heel vermoeiend, tijdrovend enz...

Mss als je een Norwood 6-7 BENT dat je jezelf er beter bij kunt neerleggen en terug wat rust kan vinden.

Dit is natuurlijk persoonlijk

Kretos
14 juli 2005, 00:09
Wat maakt het uit dat mensen kunnen zien dat je kalend bent? Ik vind dat niet erg, ik vind het alleen erg om kaal te ZIJN (NW6/7 ofzo).

Ik zie het verschil niet. Als je zelf een NW6 of NW7 erg vindt, dan kun je je miscchien toch ook voorstellen dat iemand anders een NW2 of NW3 verrot vindt?

ycelik
14 juli 2005, 00:13
Kretos, dat ligt er aan.
Het is verrot ik snap wat je bedoelt maar een nw2 en nw3 is pas kaal als je het vergelijkt met een nw1 en dat is wat je doet in je gedachtes.
Maar voor sommige mensen is het genoeg om nw2 en nw3 te zien en je plaatsen in hun man met haar categorie ten opzichte van de man zonder haar nw7.
Mijn theorie is ook dat je daardoor voordat je kaal werd nooit sommige mensen als kalend heb beschouwd.
Pas toen je wist en wat geobsedeerder(spelling?) was met haar toen zag je opeens dat familielid x kalend was.

Spike99
14 juli 2005, 00:42
nw3 ... ??? waar hebben jullie het over.

Kretos
14 juli 2005, 00:50
Op dat punt van de obsessie ben ik het absoluut met je eens. Sinds ik er op let, zie ik bij 'iedereen' AGA.

Ik reageerde omdat Haarmannetje niet begreep waarom iemand (i.c. Spike99) zich zorgen kon maken over kalend zijn, terwijl hij zelf zei kaal zijn niet leuk te vinden. Dat verschil zag ik niet.

Maar na jouw reactie begrijp ik dit beter, voordat ik ermee bezig was, was iemand voor mij inderdaad alleen maar kaal (of niet kaal). Er zat niks tussen.

ycelik
14 juli 2005, 00:50
Kijk mannelijke kaalheid gaat meestal in een bepaalde patroon.
Van Norwood1(geen kaalheid) tot Norwood 7 (compleet kaal).
Het is gewoon een schema , een systeem waardoor je weet in welke klasse iemand qua kaalheid zit.

Spike99
14 juli 2005, 00:58
denk dat het door het een naam te geven alleen maar erger ewordt. Dan wordt je het bewust.

Haarmannetje
14 juli 2005, 01:12
Ik zie het verschil niet. Als je zelf een NW6 of NW7 erg vindt, dan kun je je miscchien toch ook voorstellen dat iemand anders een NW2 of NW3 verrot vindt?
Je ziet het verschil niet tussen NW2/NW3 en NW6/NW7? Als er geen verschil zou bestaan, vanwaar dan die schaalstadia? :confused:

Nee, als ik mij kan voorstellen dat iemand een NW6/NW7 verrot vindt, kan ik mij niet automatisch voorstellen dat iemand een NW2/NW3 ook verrot vindt. Een wereld van verschil.

Haarmannetje
14 juli 2005, 01:13
Spike, bij deze de Norwood schaal:

http://www.prematureejaculation.co.nz/images/norwood%20scale%20measures%20the%20extent%20of%20% 20pattern%20baldness.jpg

Haarmannetje
14 juli 2005, 01:17
Ja Ycelik, ik ben bijvoorbeeld duidelijk een NW2 en iets meer, maar mensen vinden het vreemd wanneer ik zeg dat ik kalend ben. "Huh?" reageren ze dan, "je hebt toch nog een heel bos haar man!" Zij zien alleen maar een bos haar, terwijl ik beter weet. Ik heb één keer wel een opmerking gekregen, maar dat was van iemand die zelf ook flink kalend is en er daardoor veel op let bij andere jongens (zoals hij zelf ook toegeeft). Ik vind een NW2/NW3 absoluut niet kaal. Vanaf NW4a vind ik het pas echt kaal worden.

Haarmannetje
14 juli 2005, 01:19
denk dat het door het een naam te geven alleen maar erger ewordt. Dan wordt je het bewust.
Ja, maar je bent je toch sowieso wel bewust van kaalheid? Ook zonder schema? Het is alleen een handige tool om de voortgang te bewaken en te controleren.

ycelik
14 juli 2005, 10:12
Precies Haarmannetje, je word niet kaal beschouwd als je een nw2 bent.
Alleen door die gene die zelf onzeker zijn en of kalend zijn.
Maar wijzelf denken van shit ben kaal , dus niet van word kaal maar ben kaal waarom omdat onze leeftijd genoten met nw1's rondlopen.
Dan word het ook moeilijker om het te accepteren dan dat je 35 bent en pas inhammen krijgt.
Want in je vrienden kring lopen er dan meer mensen met inhammen en of zwaardere haaruitval rond.
En de vrouwen tjaah, die weten dat er mannen bestaan in de nw klasses, die jongen middelbare schoolmeisjes die weten daar niks van.
Pizzacat zegt ook al van je krijgt een paar shit kaarten gedeeld in het leven.
Je moet gewoon minder veel gel in smeren dan is er niks aan de hand en dan schijnt er niks door het haar heen.
Nw2 , stekkeltjes haar doe maar, lang haar doe maar, het kan allemaal.
En dan vind ik niet dat je dan kaal bent.
Kijk iemand zij al op hairlosshelp(hij was duidelijk kalend op een jonge leeftijd)van dat ie met een heel mooi maar oppervlakkig meisje een gesprek had en het werd gewoon geen oog kijkend naar oog maar oog kijkend naar haar.
Sommige mensen kunnen ook ongevoelig zijn he, die kerel heeft gezegd wat kijk je naar mijn haar voor kijk naar mijn ogen.

Spike99
14 juli 2005, 10:17
hmm okee maar ik heb geen 1 van NW dingen .. de vorm lijkt wle op nw2 maar heti s lang niet zo dik als op dat plaatje. Je kan bij mij overal hoofd huid zien.

ycelik
14 juli 2005, 10:19
Hoe lang is je haar?
Is het kort en smeer je veel gel in en dan zie je het hoofdhuid, nou jah dan kan je dat verwachten.
Hoe lang ben je al kalend.
En het is een 2d plaatje ze kunnen moeilijk het realiteit nabootsen, in de zin van hoe een nw2 ook een beetje dunner is bovenop.

Haarmannetje
14 juli 2005, 10:23
hmm okee maar ik heb geen 1 van NW dingen .. de vorm lijkt wle op nw2 maar heti s lang niet zo dik als op dat plaatje. Je kan bij mij overal hoofd huid zien.
Ja, dat is de beperking van de Norwood-schaal. Deze toont alleen maar de haarlijnen zeg maar en niet hoe het zit met de bedekking. Iemand kan volgens de Norwood-schaal een NW2 hebben, terwijl hij, zoals jij kennelijk, voor de rest ook dun haar heeft.

Maar het kan ook zijn dat je diffuus kalend bent. Dus dat je haar vooral overal uitdunt. Daar is de Norwood-schaal niet geschikt voor.

Spike99
14 juli 2005, 12:37
ik ben dus diffuus. En het is ongeveer 4 cm lang. En er moet wel gel in anders valt het dood neer op me hoofd.

Christiaan72
15 juli 2005, 08:03
ik ben dus diffuus. En het is ongeveer 4 cm lang. En er moet wel gel in anders valt het dood neer op me hoofd.

Heb je foto's van hoe het er precies aan toe is? Ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt en teleurgesteld. (gezien je andere thread posting).

Spike99
15 juli 2005, 14:22
nee ik schaam me er dood voor ik kan er wel ooit webcam fotos van maken. IK zorg ook altijd op fotos dat mijn haar niet te zien is . dus ik maak foto van mijn ogen naar beneden. Ofschuin zodat je mijn haar gewoon niet ziet.

Christiaan72
15 juli 2005, 14:47
nee ik schaam me er dood voor ik kan er wel ooit webcam fotos van maken. IK zorg ook altijd op fotos dat mijn haar niet te zien is . dus ik maak foto van mijn ogen naar beneden. Ofschuin zodat je mijn haar gewoon niet ziet.

Het zit wel diep als ik het lees. Rot voor je joh! Wat nou als je het eens omdraait! Wel je haar en niet je ogen en de rest van je gezicht. Wie weet kunnen we je helpen, zeker hier als lotgenoten onder elkaar, om je zelf vertrouwen weer wat terug te winnen. Gewoon doen. Je kunt je niet altijd blijven verbergen. Kop op!

Spike99
15 juli 2005, 14:57
ja maar weet je wat het is ik heb al 4 jaar me achterkant van me haar niet meer gezien en me kruin ook niet. Bij de kapper zeg ik altijd laat de achterkant maar niet zien. Dus ik wil dat ook niet op foto zien. Van de zij en voor kant maakt me niet zo veel uit dat weet ik wel hoe het er uit ziet.

Christiaan72
15 juli 2005, 15:34
ja maar weet je wat het is ik heb al 4 jaar me achterkant van me haar niet meer gezien en me kruin ook niet. Bij de kapper zeg ik altijd laat de achterkant maar niet zien. Dus ik wil dat ook niet op foto zien. Van de zij en voor kant maakt me niet zo veel uit dat weet ik wel hoe het er uit ziet.

Nogmaals, eens moet de eerste keer zijn, en dan kun je er ook iets aan gaan doen. Wie weet hebben we hier met z'n allen wel advies voor je (echt gemeend)

Christiaan72
15 juli 2005, 15:41
Hoe kunnen we je helpen om dit probleem tot een minder groot probleem voor je te maken? Wat heb je nodig?

Spike99
16 juli 2005, 00:51
ik wil gewoon een oplossing maar ik zie hem niet ... kort doe ik niet meer want dan zie je te vele hoofd huid ... als het te lang is is het onhandelbaar. En al die oplossingen als pruiken, stukjes, middeltjes ... dat kan ik niet betalen.

Wat ik nu doe is ik laat het zo lang mogelijk groeien en verf het zwart dan lijkt het net iets voller. en dan valt het mooier. Alleen dat duurt 2 weken verf het nu om de maand.