PDA

View Full Version : Een discussie met Webmaster; waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op één dag vallen


Haarmannetje
19 juli 2005, 20:06
Allereerst en zeer belangrijk:
Hoewel de titel van deze topic misschien anders doet vermoeden; met deze topic wil ik Webmaster niet zwart maken of beledigen. Ik wil met deze topic ook niet doorzeuren over het vorige topic die inmiddels gesloten en verwijderd is door Webmaster. Ik wil hier simpelweg een nieuw discussiepunt aansnijden.

Mijn vorige topic in dit forum is gesloten en verwijderd door Webmaster. Webmaster, je was niet bereid om een discussie aan te gaan. Je voerde een monoloog en snoerde mij de mond om een verdere discussie onmogelijk te maken. Ik wil je bij deze vragen, onder de noemer van feedback en suggestie (daar is dit forum toch voor bedoeld?): waarom ga je nooit een discussie aan? Waarom sluit je zonder pardon kritische topics en verwijder je ze zelfs, terwijl ik in het verleden eens had begrepen dat jullie niet doen aan het verwijderen van topics en berichten?

Ik wil graag in deze topic een discussiehoek organiseren om te praten over de manier hoe kritiek op HaarWeb behandeld zou moeten worden. Niet alleen in relatie tot jou, maar in relatie tot alles. Hoever mogen we gaan met betrekking tot het uiten van kritiek en wanneer mogen we een inhoudelijke discussie verwachten vanuit de top?

Je mag in ieder geval weten, Webmaster, dat ik het bijzonder vervelend vind, dat je zo met normale leden zoals ik omgaat. Ik had heel graag gewild dat je in discussie zou zijn getreden met mij en anderen, omdat iets dergelijks ons allemaal aan gaat. En als je dan aankomt met verder praten via PM, zou je dan ook kunnen reageren op berichten die ik je stuur :)?

Dus, kortom, bij deze mijn feedback en suggestie:
Ik zou graag meer discussie willen met de top in deze openbare ruimte. Waarom is dit niet mogelijk? Waarom wordt kritiek de kop in gedrukt?

(Vergeet niet dat dit het feedback en suggestie forum is!)

AnthonieH
19 juli 2005, 22:34
Ik was ook geschrokken van de reactie op de discussie die Haarmannetje eerder startte. Hij merkte iets op dat hem zorgen baarde en uitte dat hier. Zoiets noem ik feedback geven. Feedback mag kritisch zijn.

Hij had een heel sterk punt. Haarweb lijkt nu een exclusieve club te zijn geworden die geen nieuwe leden meer toelaat. Hierdoor blijven gemiddeld 12 nieuwe leden per dag buiten in de kou staan, nu dus al ruimschoots meer dan 50.

Als dit heus nodig is om de vrede op het forum te bewaren, stel dan in ieder geval mensen van buiten in staat om hier te kijken zodat ze hun voordeel kunnen doen met wat hier aan informatie voorhanden is. Sta mensen wel toe zich aan te melden, maar suspend voorlopig gewoon de rechten om te posten. Geeft anders in ieder geval minimaal aan waarom er tijdelijk geen nieuwe leden zich mogen aanmelden.

Haarmannetje
19 juli 2005, 22:43
Ja, Anthonie, zo zag ik het dus ook. Ik wilde enkel feedback geven over iets wat naar mijn mening toch behoorlijke implicaties heeft voor dit forum: een absolute stop op ledenregistratie. Ik snap heel goed dat er acties ondernomen moeten worden tegen het getroll, maar dat kun je simpelweg niet op zo'n botte manier doen, waarbij potentiele nieuwe leden letterlijk de deur in hun gezicht gesmeten krijgen met de mededeling:

"Sorry, registration has been disabled by the administrator."

Maar de reden voor het openen van deze topic is vooral mijn verbazing over de manier waarop er met mijn topic is omgegaan. Eerst wordt er een kritische monoloog geplaatst waarin ik word bekritiseerd op een manier die ik niet bepaald respectvol vind, dan wordt het topic gesloten opdat ik mij niet kan verweren en tot slot wordt het topic verwijderd!

Ongelofelijk!

simbah
20 juli 2005, 00:18
Aaaaaah niet overal een punt van maken. Er zal heus wel een reden zijn voor dit. Even afwachten en we weten het allemaal.

Haarmannetje
20 juli 2005, 00:21
Aaaaaah niet overal een punt van maken. Er zal heus wel een reden zijn voor dit. Even afwachten en we weten het allemaal.
Er geen punt van maken dat je topic zonder reden wordt dichtgegooid met een lading kritiek waar je je niet tegen kunt verweren?

simbah
20 juli 2005, 00:24
Topic is toch niet dicht gegooid. Anders had ik niet hier kunnen posten.:confused:

Haarmannetje
20 juli 2005, 00:27
Topic is toch niet dicht gegooid. Anders had ik niet hier kunnen posten.:confused:
Misschien moet je de openingspost nog even een keertje doorlezen :)?

simbah
20 juli 2005, 00:32
Ja sorry, je hebt gelijk, ik ging alleen af op de thread-titel. MIjn excuses hiervoor.:crybaby:

Haarmannetje
20 juli 2005, 00:32
Ja sorry, je hebt gelijk, ik ging alleen af op de thread-titel. MIjn excuses hiervoor.:crybaby:
Oh oh oh ;). Het is al laat, dus ik vergeef het je ;).

Guoy
20 juli 2005, 02:31
Als dit allemaal waar is dan is dit vrij sneu. En als er geen discussie over mag komen is het helemaal triest. Dit is toch een democratisch forum of iets in die trant? Het hoeft toch geen dictatuur te zijn waarbij threads worden gesloten als er aan bestuurlijke zaken wordt getwijfeld? :crybaby:

Guoy
20 juli 2005, 02:35
Maar Alev is al superlang het nieuwste lid op haarweb! En dat is ook wat waard! ;)

Robert18
20 juli 2005, 08:11
Tja, ik zei al zo'n anderhalf jaar geleden dat ik de webmaster een dictator vind.
Bij deze dan ook meteen een tip voor de webmaster. Ga naar www.nationstates.net (http://www.nationstates.net). Daar kun je lekker een natie opbouwen en besturen, om vervolgens dictatortje te spelen.

Haarmannetje
20 juli 2005, 08:12
Maar Alev is al superlang het nieuwste lid op haarweb! En dat is ook wat waard! ;)
Hij zou door HaarWeb een echte HaarWeb-taart aangeboden moeten krijgen:

"Nieuwste lid voor de langste periode!"

Hehe :D.

Lies86
20 juli 2005, 14:03
Haarmannetje en alle andere:

Feedback op Haarweb is natuurlijk altijd gewenst.
Hier kunnen wij soms veel mee. De ene keer wel de andere keer niet maar dat zullen jullie ook wel begrijpen.

Met dit soort threads kunnen we echter weinig.
Hoe we als manegement omgaan met feedback dat bepalen we zelf.
En dat wordt niet bepaald door leden op het forum.
Want zoals gezegd de ene keer zijn het goede ideen de andere keer niet.

Besluiten die gemaakt worden worden altijd overwogen besproken en soms zelfs op gestemd.
Beslissingen worden niet zomaar gemaakt en soms wordt er ook bewust niet meteen gereageerd.

Jammer om te zien dat er dan zo heftig gereageerd word.
We begrijpen best dat het makkelijk is als je snel antwoord op dingen krijgt.
Maar dat kan nu eenmaal niet zomaar.
Zoals ik al eerder heb gezegd kan het ook zijn dat er niet gereageerd wordt omdat we er mee bezig zijn, maar dat wordt op de een of andere manier niet door jullie geaccepteerd.

Het vorige toppic van haarman is ook niet zomaar verwijderd.
Ook dat is met een rede gedaan, die ik nu hier niet ga noemen.
Maar niets op haarweb wordt zonder reden gedaan.

Wat ik ook jammer vind is dat steeds vaker en vaker het manegement en de webmaster belachelijk worden gemaakt in posts.
Opmerkingen over ze, maar ook indirecte opmerkingen.
Vergeet niet dat wij ook maar mensen zijn, we doen ons best om het hier zo soepel mogelijk te laten verlopen.
En eerlijk is eerlijk, sommige opmerkingen komen bij mij in iedergeval erg hard aan.
Jullie zouden zelf dingen misschien anders bekijken en anders aanpakken.
MAar jullie weten niet wat wij allemaal bespreken.
DAarom denk ik ook dat dit soort toppics overbodig zijn.
Want jullie bepalen niet hoe wij feedback moeten behandelen.
We doen dat zoals wij dat willen doen. En dat vinden jullie misschien niet altijd even leuk, omdat het te langzaam zou gaan, of wij te critisch zouden zijn of wat dan ook.
Maar zoals ook al eerder gezegd haarweb draait op vrijwilligers.
Wees blij dat haarweb er is, want zonder haarweb zouden vele van jullie nu geen regime of wat dan ook hebben!

Haarweb is absoluut geen dictatuur, al komt dat soms zo op sommige van jullie over. Maar dingen worden nooit zonder reden overwogen.
En mochten we naar onze eigen mening fout zitten dan kan er altijd een excuus van onze kant komen. Want ook wij maken wel eens fouten.

Ik hoop dat jullie blijven inzien dat wij beslissingen niet zomaar nemen.
En dat dingen niet altijd zo kunnen lopen zoals jullie het graag zouden zien.
Ook hoop ik dat het bekritiseren van elkaar nu eens afgelopen kan zijn.
het heet hiet HAARWEB en niet het grote afbrand forum.

Nogmaals: als je iets op de heupen hebt meld dat dan op een normale manier.
En wacht gewoon wat langer als je geen antwoord krijgt op je pm of vraag op een vriendelijke manier of je antwoord kunt krijgen op je vraag.
Want met dit soort toppics kunnen we niets. We handelen zelf zoals we denken dat we moeten handelen, en niet zoals jullie het graag zouden zien want dat betekend dat we heel de dag en nacht aan de computer gekluisterd zouden moeten zitten.
En wat ik ook nog wilde zeggen, sommige dingen zijn gewoon technisch niet mogelijk. Of er is een andere reden dat dingen niet kunnen.
Om nou overal uitleg bij te gaan geven is ook weer teveel gevraagd.
Maar we doen hier met ons allen onze best voor!

Ik hoop dat jullie bij deze een antwoord hebben waar jullie op wachten.
Wij vinden ook dat feedback kritisch mag zijn, maar we reageren daar op onze eigen manieren op.
Ook al zijn deze soms niet zoals verwacht.

Laten we deze discussie sluiten en elkaar accepteren zoals we zijn.
En vooral proberen om er voor elkaar een leefbare omgeving van te maken!!!

Feedback mag, maar dan wel volgens de feedback regels!
(degene die net als ik spw volgen weten waar ik het over heb, degene die dat niet doen kunnen ze hier (http://www.counselling.nl/coaching/feedbackregels.html) nalezen)

Annelies

Haarmannetje
20 juli 2005, 14:42
Beste Lies,

Allereerst bedankt voor je uitgebreide betoog. Eindelijk een neergedaalde engel uit de goddelijke eenheid HaarWeb Management die reageert op een topic van een simpele sterfelijke met haaruitval. Mijn gebeden zijn verhoord.

Maar om meteen met de deur in huis te vallen: ik ben het er absoluut niet mee eens! Ten eerste wil ik je graag even wijzen op het feit dat deze topic naar mijn idee uitstekend past binnen dit forum. Ik zie nergens staan volgens welke regels ik hier feedback moet geven en het lijkt mij ook niet dat universele feedback-regels bestaan (zoals die regels die jij geeft in jouw link). Dus ik vind het niet echt gepast, Lies, om mijn topic de kop in te drukken door te suggereren dat dit topic in feite niet echt geldig is om daarmee een motief in het leven te roepen op basis waarvan deze topic gesloten kan worden.

En als ik zo jouw reactie lees, ontbreken daar ook nogal wat normen waar aan communicatie vanuit een hoger kader naar een lager kader aan zou moeten voldoen; hier kom ik als laatste nog even op terug met wat voorbeelden. Nu volgt eerst mijn inhoudelijke reactie.

Ten eerste het punt van de reactieduur. Zoals ik ook aan Webmaster heb laten weten vind ik dat de leden juist wèl snel antwoord mogen verwachten. HaarWeb bestaat bij de gratie van haar leden en ik vind het niet van veel respect getuigen dat een lid een week moet wachten op een reactie op zijn of haar PM, of nog erger: een eeuwigheid. Als je niet de capaciteit in huis hebt binnen het Management om daaraan te voldoen, dan zit er een knelpunt in je organisatie en moet je daar aan werken. Dat zoiets tijd kost, logisch, dat kan ik begrijpen, maar we worden simpelweg afgescheept met "dat ga jij niet voor ons bepalen," of "wij bepalen dat zelf wel!" Zo ga je ook niet met je klanten om als organisatie.

Dan ten tweede, dat er zo heftig gereageerd wordt komt door de manier waarop er om gegaan wordt met normale simpele leden. Jij zegt dat het misschien een dictatuur lijkt, maar dat het dat niet is, terwijl ik het monddood maken van kritiek vanuit de onderlaag toch vrij dictatorische trekjes vindt hebben. Het Management mag best weten dat ik behoorlijk geïrriteerd raakte toen ik mijn vorige topic gesloten zag worden met een trap na van de Webmaster en vervolgens een verwijdering van de topic. Webmaster stelt dan voor dat ik een PM mag sturen, ik doe dat, ik krijg (naar verwachting) geen reactie, waarbij we weer op mijn eerst gemaakte punt komen hierboven.

Het enige wat ik in dit topic wil bespreken is het verschijnsel waarom discussie met het Management toch zo moeilijk lijkt te zijn. Het komt nu over alsof het Management een elitaire kliek is, verscholen in een bunker. Kritiek wordt de kop in gedrukt en af en toe komt een afgezant (in dit geval jij) om even uit te leggen dat we niet zo moeten zeuren en dat het Management overal voor zorgt. Dus in dit topic zou ik gewoon graag een revolutie willen ontketenen: namelijk een eerste echte discussie met de top over het verschijnsel discussie met de top; is dat niet prachtig :D?

En dan nu nog even kort mijn persoonlijke kritiek op jouw reactie. Ten eerste spreek jij voortdurend in de wij/jullie vorm. Jij creëert zelf een kloof op deze manier tussen het Management en de leden. Je stelt het Management als een superieure macht bij wie het lot in goede handen ligt. Wij, de leden, hoeven alleen maar achteruit te zitten en wachten op de grote show. Als je het hebt over "HaarWeb als geheel" en over "voor en door leden", moet je het niet gaan hebben over wij en jullie. Je kunt beter neutraal blijven door termen te gebruiken als Management en leden.

Ten tweede...
Wees blij dat haarweb er is, want zonder haarweb zouden vele van jullie nu geen regime of wat dan ook hebben!
...tegen dit soort opmerkingen kan ik al helemaal niet! Dit is natuurlijk het toppunt van arrogantie en ik vind het persoonlijk nogal wat laag om het over deze boeg te gooien. Waarom zeg je zoiets? Als HaarWeb er niet zou zijn geweest, zou er vroeg of laat wel een alternatief zijn gekomen en je vergeet voor het gemak ook even de Amerikaanse fora? Nee Lies, deze opmerking schiet bij mij wel even in het verkeerde keelgat!

Met vriendelijke groet,

Haarmannetje

Robert18
20 juli 2005, 15:01
...Lang verhaal...

Ongelooflijk WAT een arrogantie van het 'management'. 100% pure arrogantie in die lange post. Je laat duidelijk zien dat de webmaster en moderators vér boven de gemiddelde gebruiker staan en dat wat jullie zeggen goed is, en dat wat wij zeggen niet bespreekbaar is, en dat wij verder helemaal niks mogen weten over wat jullie bespreken, dat is schijnbaar niet nodig, want jullie hebben toch gelijk, en daar mag dus absoluut niet over gediscussierd worden.

Het is mij duidelijk...

Echt, jouw post is om te KOTSEN Lies86, sorry, maar ik vind dit echt een enórme afknapper. Wat een oneindige arrogantie.

Guoy
20 juli 2005, 15:26
Wauw wat zonde allemaal. Haarmannetje die het probeert op te nemen voor nieuwe haarwebbers die voor een gesloten deur komen te staan is toch enorm goed van hem? Het is niet dat hij iets doet uit eigenbelang. Hij is inmiddels al enorm lang lid. Haarweb zou hem moeten bedanken voor hoe hij het opneemt voor de geweigerde nieuwelingen en ipv daarvan wordt hij afgestraft.

Als ik er net achter zou komen dat ik mijn haar begin te verliezen en ik zou ook al niet op dit forum worden toegelaten dan zou ik helemaal suicidaal worden. Een open brief naar de haarwebleden is toch een kleine moeite? Ik hoop dat de taart die jullie voor Alev bakken wel lekker is.

kevin
20 juli 2005, 15:44
(Wie is Alev nou precies?)

Haarmannetje
20 juli 2005, 15:46
(Wie is Alev nou precies?)
Een lid die al heel lang als nieuwste lid onderaan op de overviewpagina gemarkeerd staat :). Hij is heel beroemd inmiddels :).

Lies86
20 juli 2005, 15:57
Beste allemaal.

Okeey eerst mijn excusses, mijn reaktie in deze discussie wordt zo te zien anders opgepakt dan dat ik hem bedoel.
Als ik hem zo terug lees snap ik dat ook wel.
Dus bij deze mijn excusses voor als ik jullie kwets.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat we niet altijd en ieder moment kunnen reageren op pm's of threads.
Wij doen onze uiterste best om haarweb tot een leefbaar forum te houden
En dat is een tijdrovende klus. Er moet veel geregeld worden ook achter de schermen. Daarom kunnen we niet altijd meteen reageren op Pm.
Ook hebben we naast haarweb allemaal nog een studie of baan of een combi hiertussen.
We zijn dus ook lang niet altijd ieder uur online!

Helaas komen geschreven woorden altijd anders over dan bedachte en gesproken woorden.
En zo dus ook in mijn post van daarnet.
Nogmaals mijn excuus als ik je gekwetst heb.

Wat ik jullie wel wil vragen is om er over na te denken wat je post.
Dat had ik daarnet ook zichtbaar niet gedaan en dan krijg je dus zulke reakties.
Laat ik nu even voormezelf spreken als ik het volgende schrijf:
Ik probeer zoveel mogelijk tijd en energie in haarweb te steken.
En vind dit dan ook erg belangrijk. Als ik dan denk dat ik iets bereikt heb en jullie reageren daar heel negatief op is dat voor mij soms ook heel moeilijk.
Maar als jullie dan ook nog grappen gaan maken en opmerkingen maken die over mij of het management gaan maak je het mij op dat moment alleen nog maar moeilijker.
Dat gebeurde dus net bij mijn post ook, Haarman komt serieus met een vraag/stelling/discussiepunt en ik reageer daarop vanuit mijn gevoelens.
Achteraf niet zo slim dat is me nu wel duidelijk.
Zoals die post van mij net overkomt op jullie komen posts van jullie ook wel eens over op mij.
En dat is voor mij wel eens moeilijk te aanvaren als je ergens zoveel mogelijk energie in steekt!

Ik hoop dat jullie dat kunnen aanvaren en kunnen inzien.
En misschien hier ook over kunnen nadenken als je iets post.
Ik ben me inmiddels bewust van mijn fout net.
En reageer daar ook op deze manier op. Ik ben van mening dat iedereen dat kan.
En dat je dat ook normaal tegen elkaar kan zeggen.

Soms komen dingen nou eenmaal niet zo goed uit.
Ik kan hier niet te uitgebreid op in gaan, maar hoe stom het ook klinkt sommige dingen kunnen gewoon even niet samen.
Dat is op dit moment wel gebeurt en tja dan gaat het fout van beide kanten.
Waarom sommige beslissingen worden gemaakt (bv de thread die gesloten werd van haarmannetje) is iets waar ik hier niets over ga zeggen.
Gewoonweg omdat ik dat niet kan, en dus niet omdat ik arrogant ben of over wil komen dat ik een tree hoger sta dan jullie!

Ik wilde in mijn vorige post ook absoluut niet arrogant overkomen door over wij te spreken.
Ik sprak op dat moment vanuit het management, onder wij versta ik management in mijn vorige thread.
Als ik over wij als haarweb zou spreken klopt de thread niet meer.
Ik denk dat het management juist zoveel mogelijk bij jullie betrokken willen zijn.
Het is erg belangrijk dat die kloof niet te groot wordt, en als dat wel zo is moet hij naar mijn mening verkleint worden.
We zijn niet meer of minder dan jullie, alleen kunnen we uit een andere hoek handelen en reageren dan jullie dat is naar mijn mening het enige verschil.

Dat houdt dus ook meteen in dat ik samen met de andere moderators en de webmaster ook maar een mens ben.
En naar mijn mening kan er daar soms wel iets meer rekening gehouden worden.
Net zo goed als wij met jullie rekening moeten houden!!

Laten we proberen wat aardiger naar elkaar te doen, en te overdenken hoe dingen op andere kunnen overkomen.
Daarom gaf ik ook de regels van de feedback (die overigens officieel gehanteerd worden in mijn opleiding haarman;) )
Lees ze eens en kijk welke adviezen gegeven worden.
Probeer te denken vanuit de gene waaraan je dingen schrijft.
En hoe mensen dit kunnen opvatten.
Ik deed dat net ook niet en jullie reakties waren ook boos en geirriteerd op mij.
En ik denk dat wij dat ook wel eens zijn op jullie reakties.
En daarom ook anders reageren dan verwacht wordt van ons.

Ik hoop met deze post het een en ander vanuit mijn kant verklaard te hebben.
En iets meer respect voor elkaar te winnen.

Annelies

ycelik
20 juli 2005, 15:58
Hmmm Alev turks voor vuuur woe :P.
Maar in ieder geval ik vind de topic titel echt lollig ben het eens met haarmannetje maar ik vind dat hij iets meer geduld moet hebben zoals het gezegd is hebben de staff ook een baan en een leven en zijn niet constant op haarweb.
Vind wel dat Webmaster te snel een conclusie trekt en meteen rap op slot die handel.
Dat vind ik dus niks en guoy heeft gelijk haarweb is essentiel in de strijd tegen haaruitval , het is een plaats waar je over haaruitval kan praten zonder enige belemmering van schaamte of van ongemak etc.
Voor de hand liggende democratische oplossing vind ik is, we moeten gewoon mensen buitenaf enablen om alles te lezen totdat er een betere registratie systeem aanwezig zodat ze dan wel kunnen postenl.
Dat mensen niks kunnen lezen is een beetje absurd.

Robert18
20 juli 2005, 16:05
Na weer een ellenlange post waarin 20x zo'n beetje hetzelfde wordt herhaald, zijn we nog steeds geen STEEK verder.

laurake
20 juli 2005, 16:12
Waarom wordt nieuwe leden de toegang ontzegd? Ik ben ook nog niet zo lang lid eigenlijk..

kevin
20 juli 2005, 16:12
Maar als het zoveel werk is Lies, waarom geef je het werk dan niet uit handen aan mede haarwebbers? Maak een apart hok daarvoor zodat wij mee kunnen denken en handelen.

Robert18
20 juli 2005, 16:48
Vreemd dat de Webmaster wel tijd heeft om iemand een trap na te geven, een topic te sluiten, en 'm daarna te verwijderen, maar géén tijd om een PM te beantwoorden.

Zowiezo snap ik heel de mentaliteit van de webmaster niet. Waarom is er nooit discussie mogelijk? Waarom meteen op slot gooien? Zitten er ergens diepe frustraties begraven ofzo?

Henk
20 juli 2005, 16:56
Haarmannetje,

Om als afgezant uit de ivoren toren te reageren op je eerste posting, waarom verwacht je dat de Webmaster een discussie zou aangaan?
En wat voor extra waarde geeft dat aan Haarweb voor jou.
Dat je het vervelend vind om een aantal dagen op antwoord te wachten, dat kan ik me voorstellen.
Maar hoe je het ook wend of keert, niemand is verplicht een pm te beantwoorden.
Dat we eventjes geen nieuwe leden aannemen is ook vervelend. Maar je kunt zelf ook wel begrijpen, dat als er geen goede reden voor zou zijn dat we dit zeker niet zo zouden doen.
Dat Robert hier ook weer tonele verschijnt verbaast me overigens ook niets.
Als het over allochtonen of over onze webmaster gaat is hij er ook weer.
Misschien is onze webmaster wel een allochtoon ;) , dat zou dan weer veel verklaren of niet Robert.

Robert18
20 juli 2005, 17:01
Makkelijk scoren zo he, Henk?

Dat jij en Lies86 hier verschijnen verbaast mij ook niks. :confused:

Henk
20 juli 2005, 17:13
Makkelijk scoren zo he, Henk?

Dat jij en Lies86 hier verschijnen verbaast mij ook niks. :confused:

Er werd toch gevraagd om een reactie?

Robert18
20 juli 2005, 17:20
Ja maar dit:

Dat Robert hier ook weer tonele verschijnt verbaast me overigens ook niets.
Als het over allochtonen of over onze webmaster gaat is hij er ook weer.

vind ik dan weer belachelijk en onprofessioneel. Ten eerste 'zeg' je er niks mee, behalve dat het je niks verbaast. Ok???!?!!?
Ten tweede geef je eigenlijk 0,0 antwoord op Haarmannetje z'n post. Je kaatst alleen de bal terug door een nutteloze vraag te stellen ("Waarom verwacht je dat de Webmaster een discussie aangaat?") Dit subforum heet Suggesties en _FEEDBACK_.
Het is asociaal om iemand een trap na te geven en vervolgens een topic te verwijderen, terwijl Haarmannetje niets deed dan wat vragen stellen.

Dat we eventjes geen nieuwe leden aannemen is ook vervelend. Maar je kunt zelf ook wel begrijpen, dat als er geen goede reden voor zou zijn dat we dit zeker niet zo zouden doen.
Wat is deze reden dan, en waarom zou deze reden in GODSNAAM geheim moeten blijven? Waarom mogen wij, het plebs, de redenen van het doen en denken van het management niet weten?
Het lijkt me overigens OVERduidelijk dat Haarmannetje, en natuurlijk vele anderen absoluut NIET begrijpen waarom de registratie gesloten is, anders was Haarmannetje o.a. dit topic toch niet begonnen?

Het lijkt mij overigens wel duidelijk. Die ene gast, Pruikie, weet hoe ie proxy-servers moet gebruiken, en dus helpt bannen bij hem niet. Ik lach straks in m'n vuistje als Pruikie de proxy-server van een grote provider gebruikt heeft. Op die manier worden dan duizenden mensen geweerd van Haarweb.

btw, als niemand verplicht is een PM te beantwoorden, dan hoefde buutnlander toch ook niet zijn avatar te veranderen?

Henk
20 juli 2005, 17:31
Beste Robert,

Waarom moeten we alles uitleggen wat er gebeurd.
Wat voor nut heeft dat voor jou en voor anderen?
Je bent hier toch op Haarweb voor Haarweb, waarom moet jij dan weten waarom er bepaalde dingen gebeuren?
En kom niet aan met "plebs", wat een gelul.
Wat betreft buutnlander dat is al meer dan duidelijk uitgelegd.
We hebben hier regels op Haarweb, heel vervelend maar het is zo.
Kun je je daar niet in vinden, dan ben je vrij om te gaan.
En om nog maar eens een vraag met een vraag te beantwoorden, waarom mag ik Haarmannetje geen vraag stellen.
Misschien een nutteloze vraag voor jou, maar ik stel hem dan ook niet aan jou maar aan Haarmannetje.

Haarmannetje
20 juli 2005, 18:42
Hallo Henk,

Haarmannetje,

Om als afgezant uit de ivoren toren te reageren op je eerste posting, waarom verwacht je dat de Webmaster een discussie zou aangaan?
En wat voor extra waarde geeft dat aan Haarweb voor jou.
In feite niets, maar het gaat mij om het principe. Voorheen speelde dit totaal niet bij mij. HaarWeb is voor mij een plaats om antwoorden te vinden op vragen omtrent de reden waarvoor ik hier in de eerste plaats ben: AGA. Echter, ik merkte iets op middels een topic en ja hoor... daar kwam Webmaster uit het fort met harnas, helm en speer en ook een behoorlijke dosis woede om vervolgens mij als een strenge leraar de les te lezen en verdere discussie onmogelijk te maken door mijn topic te sluiten en uiteindelijk te verwijderen. Dat heeft mij geprikkeld om hier verder over door te gaan, want ik vind zo'n actie echt niet kunnen. Kun je je daar nu echt niet in verplaatsen?

Dat je het vervelend vind om een aantal dagen op antwoord te wachten, dat kan ik me voorstellen.
Maar hoe je het ook wend of keert, niemand is verplicht een pm te beantwoorden.
Dit meen je toch niet serieus? Natuurlijk zijn jullie daar wel toe verplicht! Jullie zijn HET aanspreekpunt bij problemen omtrent HaarWeb. En bovendien, in mijn specifieke geval, Webmaster heeft in mijn en door hem gesloten topic zelf voorgesteld dat we verder zouden praten via PM, dus dan mag ik toch al helemaal wel reactie verwachten, vind je niet?

Dat we eventjes geen nieuwe leden aannemen is ook vervelend. Maar je kunt zelf ook wel begrijpen, dat als er geen goede reden voor zou zijn dat we dit zeker niet zo zouden doen.
Ja, uiteraard, maar daar gaat het nu al niet eens meer om, Henk.

ugh
20 juli 2005, 19:00
Haarmannetje,

Webmaster heeft in zijn post een aantal vragen beantwoord.

De thread is simpelweg verwijderd omdat we de zaak op dit moment nog intern willen houden.

Als je in het vervolg niet binnen een korte tijd antwoord krijgt op een vraag, probeer het dan bij een andere lid van het management i.p.v. meteen via het forum.

nobody
20 juli 2005, 19:01
-knip-

In feite niets, maar het gaat mij om het principe. Voorheen speelde dit totaal niet bij mij. HaarWeb is voor mij een plaats om antwoorden te vinden op vragen omtrent de reden waarvoor ik hier in de eerste plaats ben: AGA. Echter, ik merkte iets op middels een topic en ja hoor... daar kwam Webmaster uit het fort met harnas, helm en speer en ook een behoorlijke dosis woede om vervolgens mij als een strenge leraar de les te lezen en verdere discussie onmogelijk te maken door mijn topic te sluiten en uiteindelijk te verwijderen. Dat heeft mij geprikkeld om hier verder over door te gaan, want ik vind zo'n actie echt niet kunnen. Kun je je daar nu echt niet in verplaatsen?

-knip-



Tsja, of je 'm nou mag of niet. Hij betaalt de rekeningen van de haarweb server, en het is zijn site, dus is hij de baas. Verder doen alle moderators hier volgens mij vrijwillig hun werk, en kan je niet verwachten dat ze al hun tijd gaan besteden aan PM's. Ik heb zo iets van, als het je niet bevalt, huur een eigen server, zet er forum software op en begin haarweb2.nl. Zo moeilijk is het niet :)

Haarmannetje
20 juli 2005, 19:10
Tsja, of je 'm nou mag of niet. Hij betaalt de rekeningen van de haarweb server, en het is zijn site, dus is hij de baas. Verder doen alle moderators hier volgens mij vrijwillig hun werk, en kan je niet verwachten dat ze al hun tijd gaan besteden aan PM's. Ik heb zo iets van, als het je niet bevalt, huur een eigen server, zet er forum software op en begin haarweb2.nl. Zo moeilijk is het niet :)
Dat heeft niets wel of niet iemand mogen te maken. Ik ken Webmaster niet persoonlijk, dus daar kan ik geen uitspraken over doen :). Ik neem aan dat hij een aardig persoon is, omdat hij, inderdaad, de moeite neemt om iets moois als HaarWeb te realiseren. Dat heb ik al zo vaak gezegd, maar daar gaat het niet om.

Maar ik vind het argument van vrijwilligerswerk echt nergens op slaan. Als ik vrijwilligerswerk doe op een kinderboerderij, dan wordt er toch net zo goed van mij verlangt dat ik de geitjes op tijd te eten geef? Als ik dat niet doe kan ik toch niet aankomen met: "ja, maar ik ben maar vrijwilliger!"? Maar goed, we mogen van mening verschillen. Ik eis ook niets (dat PM's moeten worden beantwoord en wel zo snel mogelijk), ik zeg alleen hoe ik erover denk.

En dat laatste kan ik ook niet goed begrijpen. Natuurlijk is Webmaster de baas, maar er is niets mis mee om iemand, ook de baas, aan te spreken op zijn of haar gedrag en/of beleid.

Henk
20 juli 2005, 19:12
Hallo Henk,


In feite niets, maar het gaat mij om het principe. Voorheen speelde dit totaal niet bij mij. HaarWeb is voor mij een plaats om antwoorden te vinden op vragen omtrent de reden waarvoor ik hier in de eerste plaats ben: AGA. Echter, ik merkte iets op middels een topic en ja hoor... daar kwam Webmaster uit het fort met harnas, helm en speer en ook een behoorlijke dosis woede om vervolgens mij als een strenge leraar de les te lezen en verdere discussie onmogelijk te maken door mijn topic te sluiten en uiteindelijk te verwijderen. Dat heeft mij geprikkeld om hier verder over door te gaan, want ik vind zo'n actie echt niet kunnen. Kun je je daar nu echt niet in verplaatsen?


Tuurlijk, niemand vind het leuk als zijn thread wordt gesloten en verwijderd.
Daar kan ik me wel in verplaatsen. Op dat moment leek het ons echter beter om hem te verwijderen.


Dit meen je toch niet serieus? Natuurlijk zijn jullie daar wel toe verplicht! Jullie zijn HET aanspreekpunt bij problemen omtrent HaarWeb. En bovendien, in mijn specifieke geval, Webmaster heeft in mijn en door hem gesloten topic zelf voorgesteld dat we verder zouden praten via PM, dus dan mag ik toch al helemaal wel reactie verwachten, vind je niet?


Nee tuurlijk niet, je kunt niemand verplichten. Je weet ook nooit de echte reden waarom iemand niet (direct) antwoord. Ik kan me situaties voorstellen waarbij het beantwoorden van een pm tot een lagere prioriteit behoort.
Ik ben het met je eens dat wij (niet alleen de Webmaster) het aanspreekpunt zijn. Maar jij had niet echt een probleem, jij constateerde alleen iets.



Ja, uiteraard, maar daar gaat het nu al niet eens meer om, Henk.

Dat snap ik.

Haarmannetje
20 juli 2005, 19:15
Haarmannetje,

Webmaster heeft in zijn post een aantal vragen beantwoord.

De thread is simpelweg verwijderd omdat we de zaak op dit moment nog intern willen houden.
Ja, Ugh, die post was zeer bevredigend inderdaad :rolleyes:. Maar laten we er nu maar met zijn allen over ophouden. We hebben allemaal onze eigen mening en ik heb de illusie verloren (:crybaby:) dat het ooit gaat veranderen. In ieder geval zal mijn suggestie/feedback daar dan niets aan bijdragen.

In ieder geval doe je er hier wel even heel simpel over. Als Webmaster mijn topic heeft verwijderd om die simpele reden, dan kon hij dat toch gewoon op een respectvolle en vriendelijke manier laten weten? Waarom dan meteen zo autoritair en bedreigend? Slaat nergens op als je het mij vraagt.

Als je in het vervolg niet binnen een korte tijd antwoord krijgt op een vraag, probeer het dan bij een andere lid van het management i.p.v. meteen via het forum.
Daar heb je een punt!

Lies86
20 juli 2005, 19:22
In ieder geval doe je er hier wel even heel simpel over. Als Webmaster mijn topic heeft verwijderd om die simpele reden, dan kon hij dat toch gewoon op een respectvolle en vriendelijke manier laten weten? Waarom dan meteen zo autoritair en bedreigend? Slaat nergens op als je het mij vraagt.


De reden ligt iets ingewikkelder dan dat het nu gebracht wordt.
Maar zoals eerder gezegd het heeft momenteel absoluut geen meerwaarde omdaarover uit te wijden.
Dat de webmaster zo reageert heeft misschien ook een reden, misschien ook niet ook niet, dat weet ik ook niet.
Maar het zal vast wel ergens op slaan!

Dit alles probeerde ik in mijn eerste en 2e post ook duidelijk te maken, helaas is me dat niet zo goed gelukt.
Maar ik hoop dat er nu alsnog duidelijkheid is over je vragen Haarman!

Annelies

Haarmannetje
20 juli 2005, 19:22
Hoi Henk,

Langzaam aan kom ik, jawel, tot een inzicht. Het besef komt tot mij dat ik het inderdaad niet geheel goed heb aangepakt, achteraf gezien. Als Webmaster nu gewoon een fatsoenlijke reply had gepost met een vriendelijke en respectvolle toon, zou het in beginsel al goed en opgelost zijn geweest vermoed ik.

Tuurlijk, niemand vind het leuk als zijn thread wordt gesloten en verwijderd.
Daar kan ik me wel in verplaatsen. Op dat moment leek het ons echter beter om hem te verwijderen.
Prima, daar zullen jullie je redenen voor hebben, maar waarom is het dan zo moeilijk voor Webmaster om dat dan netjes te melden? Waarom moet het met zoveel tiranie en bedreiging? Ik vond zijn manier van reageren volledig misplaatst en DAT is (denk ik) ook de eigenlijke reden geweest waarom ik er over door ging zeuren en ook dit topic geopend heb.

Nee tuurlijk niet, je kunt niemand verplichten. Je weet ook nooit de echte reden waarom iemand niet (direct) antwoord. Ik kan me situaties voorstellen waarbij het beantwoorden van een pm tot een lagere prioriteit behoort.
Ik ben het met je eens dat wij (niet alleen de Webmaster) het aanspreekpunt zijn. Maar jij had niet echt een probleem, jij constateerde alleen iets.
Ja, een goed punt!

Haarmannetje
20 juli 2005, 19:27
De reden ligt iets ingewikkelder dan dat het nu gebracht wordt.
Maar zoals eerder gezegd het heeft momenteel absoluut geen meerwaarde omdaarover uit te wijden.
Dat de webmaster zo reageert heeft misschien ook een reden, misschien ook niet ook niet, dat weet ik ook niet.
Maar het zal vast wel ergens op slaan!
Maar het gaat mij al lang niet meer om de reden, ik werd enorm opgefokt door de manier waarop. Ik vind niet dat er een reden is om zo te reageren. Ik heb het idee dat ik mij altijd netjes gedraag hier en dat ik ook wel eens wat nuttige bijdragen lever. Ik vind niet dat er een reden is om mij zo vanuit het niets af te snauwen om vervolgens weer niets van je te laten horen.

AnthonieH
20 juli 2005, 23:56
Ik krijg het gevoel dat er gelukkig weer wat meer begrip begint te groeien op dit forum. Maar ondertussen blijft het probleem bestaan.(gericht aan Haarmannetje) Maar jij had niet echt een probleem, jij constateerde alleen iets.Ik heb er persoonlijk nog steeds een probleem mee dat mensen die nu het forum voor een eerste keer zouden willen betreden de mededeling 'Sorry, registration has been disabled by the administrator' krijgen.

Ik herinner me nog mijn eigen eerste ergernis toen ik na stevig googlen op een pagina van haarweb kwam en zag dat ik me aan moest melden ... dat is al een hindernis. Pas toen ik voor de zoveelste keer op een pagina van Haarweb stuitte melde ik me daadwerkelijk aan ... ik meen zelfs dat ik in 2003 ook al eens op Haarweb was gestuit toen ik op het punt stond minoxidil te gaan proberen, maar toen vond ik het kennelijk te veel moeite me aan te melden. Ik heb er overigens alle begrip voor, het is gewoon een noodzakelijkheid om het hier leefbaar te houden.

Maar is het werkelijk niet mogelijk om van die melding iets van te maken in de trend van 'Het is tijdelijk niet mogelijk om u aan te melden. We werken eraan om registratie snel weer mogelijk te maken. Wij vragen uw geduld hiervoor en we hopen u zeer spoedig alsnog te kunnen verwelkomen op ons forum.' Of om dit op de startpagina op te nemen als het technisch niet mogelijk is die engelstalige kreet aan te passen ...

Misschien is het zelfs simpel mogelijk om het onvolprezen haarwoordenboekje los te halen uit de forumarchitectuur en er een link naar te verplaatsen, zodat de mensen toch een heel belangrijke informatiebron tot hun beschikking hebben.

Haarmannetje
21 juli 2005, 00:01
Ja, Anthonie... mensen, laat er geen misverstand ontstaan, ik ben ook nog steeds van mening dat de procedure die is ingezet subtieler, tactischer en socialer moet zijn, dus met een betere mededeling zoals Anthonie hierboven aandraagt. Zoals het nu is, is het veel te bot en kortaf.

Dat dus en de manier waarop Webmaster reageert (in de zeldzame gevallen wanneer hij dat doet) op normale leden... twee punten van kritiek van mij die op dit moment nog altijd gelden in mijn beleving.

ycelik
21 juli 2005, 00:08
Het is ook nog eens engels.
Not that i have any problems with that, however i know that some fellow hairloss sufferers will agree with me that they aren't that good in understanding english.
And AntonieH's suggestion is a preferable solution to the crude message that you will get now when trying to register on this forum.

nobody
21 juli 2005, 07:29
-knip-

Ik krijg het gevoel dat er gelukkig weer wat meer begrip begint te groeien op dit forum. Maar ondertussen blijft het probleem bestaan.Ik heb er persoonlijk nog steeds een probleem mee dat mensen die nu het forum voor een eerste keer zouden willen betreden de mededeling 'Sorry, registration has been disabled by the administrator' krijgen.

-knip-



Dit is een standaard bericht van de forum software. En het is inderdaad niet echt moeilijk om die aan te passen. Al vraag ik me af waarom er niet gewoon gebruik gemaakt wordt van ip bans of eventueel ip-range bans net als op de meeste forums om rare snuiters buiten de deur te houden. Verder ben ik ook wel eens een "lurk only" periode van 7 dagen tegengekomen voor nieuwe gebruikers op dit soort forums waar je de eerste 7 dagen alleen kan lezen, en pas daarna kan posten. Lijkt me allemaal een stuk beter dan de zaak op slot gooien. Maarja, zoals ik al eerder schreef bepaalt de eigenaar van de site de regels, en daar moeten we het mee doen.

Tiuri
21 juli 2005, 14:32
Hallo mensen,

Als ik deze thread zo doorlees is het een aardige warboel van suggesies geworden. Ik zal ze even proberen op een rijtje te zetten, en op alle suggesties een korte reactie geven.

1. Haarmannetje: de webmaster had mijn thread niet mogen verwijderen.
Volgens mij ben je al op deze suggestie teruggekomen, toch Haarmannetje? Het was noodzakelijk dat de thread verwijderd werd, omdat we niet wilden dat de troll die hier het forum aan het verzieken was gevoed werd om door te gaan met zijn idiote gedrag.

2. Vele mensen: de registratiefunctie voor nieuwe leden had niet uitgeschakeld mogen worden.
Ja het is vervelend dat de registratiefunctie voor nieuwe leden tijdelijk is uitgeschakeld, daar is volgens mij niemand het mee oneens. We hadden alleen te maken met een zeer hardnekkige 'forum troll', waarbij alle normale maatregelen niet meer werkten. De grip op het forum leek hierdoor compleet te verdwijnen. Vandaar dat de registratiefunctie even is uitgeschakeld. Op dit moment wordt er gewerkt aan nieuwe maatregelen om deze troll aan te pakken. Als deze maatregelen getroffen zijn, wordt het forum weer opengesteld voor nieuwe leden (dat zal al op zeer korte termijn gebeuren).

3. AntonieH: de registratiefunctie opzich is al een hindernis: HaarWeb moet ook voor niet-leden te lezen zijn.
Goed idee, dat ben ik het met je eens. Dat is dan weer een drempel minder. Het probleem is echter dat je je een hoop problemen op de hals haalt als je het forum voor iedereen toegankelijk maakt. Zo zal het forum veel beter geïndexeerd worden door Google, waardoor het aantal bezoekers explosief zal toenemen. Dit zal de huidige server niet aankunnen. We zullen dan dus moeten overstappen op een grotere server, en dat kost meer geld. We moeten dus eerst geld gaan verdienen met HaarWeb (bijv. dmv giften of advertenties), en dan kunnen we dit soort dingen gaan overwegen. Maar in ieder geval goeie suggestie, bedankt.

4. AntonieH: de mededeling die nu wordt gegeven als mensen zich proberen te registreren, kan duidelijker en uitgebreider.
Mee eens. Door alle consternatie is deze denk ik niet aangepast aan de situatie. Ik denk dat de registratiefunctie zeer snel weer zal worden ingeschakeld. Maar als dit toch nog wat langer gaat duren dan verwacht of als er nog eens zo'n situatie zich voor zal doen, is een betere tekst in mijn ogen ook wel wenselijk ja.

5. Ycelik: de forumberichten zijn nu in het Engels, dat zou standaard Nederlands moeten worden.
Goed idee, ook hier wordt al druk aan gewerkt. Er is op dit moment al een Nederlandstalige versie van het forum beschikbaar, waarvan de kwaliteit echter nog wat aan de magere kant is. Als de Nederlandstalige versie is geperfectioneerd, zal deze worden ingevoerd op HaarWeb.

6. Haarmannetje en Guoy: Er moet een taart gebakken worden voor Alev.
Leuk idee. Haarweb is er dóór en vóór de leden, dus ik stel voor dat jullie deze zelf voor hem/haar bakken. :P

Robert18
21 juli 2005, 19:13
Als ik de webmaster was, had ik allang advertentieruimte verkocht. Natuurlijk wel op z'n manier dat het niet storend is. Maar ik denk dat je er flink mee kunt verdienen.

Haarmannetje
21 juli 2005, 22:17
Ha heer Laurens,

Hieronder mijn reacties.

Hallo mensen,

Als ik deze thread zo doorlees is het een aardige warboel van suggesies geworden. Ik zal ze even proberen op een rijtje te zetten, en op alle suggesties een korte reactie geven.

1. Haarmannetje: de webmaster had mijn thread niet mogen verwijderen.
Volgens mij ben je al op deze suggestie teruggekomen, toch Haarmannetje? Het was noodzakelijk dat de thread verwijderd werd, omdat we niet wilden dat de troll die hier het forum aan het verzieken was gevoed werd om door te gaan met zijn idiote gedrag.
Ja, klopt, ik begrijp de reden. Mijn enige resterende kritiek is de manier waarop dat gebeurde, namelijk met een nogal vijandige houding van Webmaster naar mij.

6. Haarmannetje en Guoy: Er moet een taart gebakken worden voor Alev.
Leuk idee. Haarweb is er dóór en vóór de leden, dus ik stel voor dat jullie deze zelf voor hem/haar bakken. :P
:D met gestampte finasteride pillen en geklopte slagroom met minoxidilsaus!

Tiuri
22 juli 2005, 16:19
Beste leden,

Twee mededelingen:

1) Vanaf heden is het forum weer opengesteld voor aanmeldingen van nieuwe leden.

2) Mijn oude forumnaam is vervangen voor een nieuwe: Tiuri. Dit in verband met tests die het management uitvoert m.b.t. de nieuwe toekomstige versie van het forum. In deze testomgeving is mijn oude naam in gebruik, vandaar hier op dit forum een nieuwe. Al mijn posts blijven verder gewoon bewaard: alleen de username is veranderd.

Guoy
22 juli 2005, 17:03
Hee Tiuri,

Hoe wil je vanaf nu dan genoemd worden?

En Tiuri is die naam afkomstig van het boek van Tonke Dragt? Ik had mezelf trouwens ook bijna Tiuri genoemd toen ik me aanmelde voor dit forum! :D

gr. Guoy

Cloud
22 juli 2005, 18:31
Guoy,

Nogmaals, je hebt goeie smaak. :)

Guoy
22 juli 2005, 19:01
Wauw dank je! :)

Haarmannetje
22 juli 2005, 19:46
Prachtige naam, Tiuri. Ik wens je er veel plezier mee!

Guoy
22 juli 2005, 19:54
Wel even een bijpassende avatar zoeken hoor! Een ridder met een wit schild, of eentje met een brief! :D

Cloud
22 juli 2005, 20:05
En Ardanwen mag er ook bij op. :)

Tiuri
23 juli 2005, 00:12
Wel even een bijpassende avatar zoeken hoor! Een ridder met een wit schild, of eentje met een brief! :Dgouy, ik sluit me bij Cloud aan: je hebt een goede smaak ;)

en ja, die avatar zal ik nog eens aanpassen, zat ik ook al aan te denken :D

maar mensen wat een mooie boeken zijn dat he van tonke dragt

groet,

ridder tiuri :P ;)

Deckard
26 juli 2005, 21:11
Ik heb het boek! Heb ik nou ook goeie smaak?

Jippie!!!!:D

Tiuri
26 juli 2005, 21:19
Ik heb het boek! Heb ik nou ook goeie smaak?

Jippie!!!!:DLigt eraan... Welke druk heb je? ;)

Cloud
26 juli 2005, 21:27
Ik heb het boek! Heb ik nou ook goeie smaak?

Jippie!!!!:DEr zijn aanwijzingen dat je goeie smaak hebt, maar helemaal bewezen is het nog niet.

Haarmannetje
27 juli 2005, 23:28
Er zijn aanwijzingen dat je goeie smaak hebt, maar helemaal bewezen is het nog niet.
Precies, Deckard, als je nu ook nog even toegeeft dat je mijn posts het meest waardevol vindt, DAN heb je echt een bewezen smaak :cool:!

Deckard
28 juli 2005, 09:10
Welke druk he?

De elfde uit 1988...


Heb ik al verteld dat ik de posts van haarmannetje het meest waardevol vind?