PDA

View Full Version : Haar kammen en talg

Pieter19
20 juli 2005, 16:08
Geachte haarweb leden,

Ik was een magazine aan het lezen waarbij word gezegt:
"Door het borstelen worden de talgkliertjes in de hoofdhuid extra gestimuleerd en gaan ze meer talg aanmaken. Elke keer dat je borstelt word de talg verdeeld over het haar."

Greets,
Pieter.

kevin
20 juli 2005, 16:09
Geachte haarweb leden,

Ik was een magazine aan het lezen waarbij word gezegt:
"Door het borstelen worden de talgkliertjes in de hoofdhuid extra gestimuleerd en gaan ze meer talg aanmaken. Elke keer dat je borstelt word de talg verdeeld over het haar."

Greets,
Pieter.

Volgens mij wil je juist minder talg op je hoofdhuid hebben?

Pieter19
20 juli 2005, 16:21
Oww dus juist niet te veel borstelen? :)

kevin
20 juli 2005, 16:36
Oww dus juist niet te veel borstelen? :)

Dan niet nee ;)

Maar volgens mij is het zo dat meer talg juist zorgt voor meer DHT in je hoofdhuid. Het stimuleert AGA dus.

Pieter19
20 juli 2005, 16:44
Zou mooi zijn als de mod or admin de topic titel kan aanpassen;)

laurake
20 juli 2005, 19:12
Ik zou liever een soort hoofdmassageborstel (met dikke, harde stukken, dus geen pinnetjes) gebruiken in plaats van een gewone. Een gewone (van echt haar) dient enkel om het talg wat te verspreiden. Je hebt ook van die massageborstels die eerder dienen om je haarfolikkels te stimuleren. Ikzelf doe bijvoorbeeld elke avond een hoofdmassage (ook soms met mijn vingers), en merk dat mijn haar daardoor echt sneller en gezonder van groeit.

Boris
14 februari 2006, 14:54
Misschien is dit apparaat wel geschikt voor het geven van hoofdmassages bij jezelf. Ik heb op dit forum ergens gelezen dat hoofdmassages wel eens effectief kunnen zijn bij het tegengaan van AGA.

http://www.gadgethouse.nl/Scripts/prodView.asp?idProduct=320

flappie
14 februari 2006, 15:18
Iets zegt me dat je hier geen volle bos haar van terug krijgt :P.

cees
14 februari 2006, 17:08
Ik kam al mijn hele leven 2 keer (na het douchen + bij gel inbrengen) per dag mijn haar... Is het nu echt zo dat het haarkammen je aga stimuleerd :eek: ? Maar je moet toch je haar kammen of niet soms!

Boris
14 februari 2006, 18:04
Ik kam al mijn hele leven 2 keer (na het douchen + bij gel inbrengen) per dag mijn haar... Is het nu echt zo dat het haarkammen je aga stimuleerd :eek: ?

De antwoorden lopen nogal uit een wat deze issue betreft.

kas
14 februari 2006, 18:07
Gewoon kammen hoor! Niks mis mee. 't is alleen zo dat als je overmatig heet doucht, erg veel kamt/borstelt of met je handen aan je haren/hoofdhuid zit dit de talgklieren stimuleert.
Gewoon paar keer p/dag kammen is ok!
Kitty

cees
16 februari 2006, 09:59
Maar ze zeggen dat maseren van de hoofdhuid wel weer heel goed is, maar maak je dan geen extra talg aan?