PDA

View Full Version : [Kliniek] Hairplus


Eminem
9 juli 2004, 21:31
Beste Lotgenoten,

Zijn er misschien ook tevreden mensen die een haartransplantatie bij Hairplus hebben uitgevoerd.Dit is omdat ik zelf ook op het punt sta deze bij Hairplus uit te laten voeren, aangezien ze proffesioneel overkomen en ze relatief niet te duur zijn.Ik hoop positieve reacties te vernemen.

B.v.d
Eminem

ruban
16 juli 2004, 16:09
Over Hariplus kan ik geen een goede woord geven. Mijn broer had paar jaar geleden harttransplantatie gedaan. Er werd verteld dat hij na een jaar na de behandeling meer haar zou hebben. Maar het werd juist andersom. Na een jaar had hij opeens minder haar. Het werd ons verteld dat zijn oude haren zijn gevallen waardoor hij minder haar had. Daarnaast heeft hij nog steeds pijn op zijn bovenhoofd en achterhoofd. Over de klacht doen ze helemaal niks. Voordat hij de operatie deed, werd ons mooi verhaal verteld dat hij veel mee haar zou krijgen. Ze lieten ook een man zien met echt veel haar. Maar na de operatie draaiden ze het verhaal om. Ze zeiden dat die man 4 keer of zo had gedaan. Daarnaast zou hij een of andere poeder gebruiken om zijn haar dikker te laten lijken. Kortom Hairplus is misschien wel goedkoop, maar tegelijkertijd is ook de slechtste. Als je bij hairplus gaat wordt je hoofd helemaal verknoeid gewoon.

Henk
16 juli 2004, 16:54
Mijn broer had paar jaar geleden harttransplantatie gedaan. Er werd verteld dat hij na een jaar na de behandeling meer haar zou hebben.


Ik neem aan dat je haartransplantatie bedoeld.
Ik ben ook behandeld bij Hairplus, maar ik ben er ook erg ontevreden. Niet alleen over het resultaat, maar ook hoe ik persoonlijk behandeld werd is niet echt geweldig.

bverotti
16 juli 2004, 18:40
Ik neem aan dat je haartransplantatie bedoeld.
Ik ben ook behandeld bij Hairplus, maar ik ben er ook erg ontevreden. Niet alleen over het resultaat, maar ook hoe ik persoonlijk behandeld werd is niet echt geweldig.
Kun je een beetje nader beschriijven wat je bedoelt (dat je persoonlijk niet echt goed behandeld werd)
Bedankt,

BV :)

Henk
16 juli 2004, 18:56
slechte voorlichting, ik had toen nog behoorlijk wat haar op mijn 22ste en toch
raadden ze mij een ht aan van zo'n 200 grafts. Er werd niet over minoxidil gepraat, pas na de ht toen ik er zelf over begon maar toen begonnen ze ook nog eerst over hun eigen (kwakzalversmiddeltje).
Bijna iedereen die er liep deed en\of was chagerijnig.
Er werd niet echt aan meegewerkt om me minoxidil te leveren. Ze wouden het absoluut niet opsturen. Ik moest het zelf maar komen halen bij hun.
Reisafstand zo'n twee á drie uur. Gewoon heel koel en zakelijk.

Salvamia
22 juli 2004, 08:51
Ik heb persoonlijk nog nooit een mooie haartransplantatie gezien, en ik ben dan ook blij dat ik voor een haarwerk gekozen heb.
Al de mensen die ik ken die een HT gehad hebben hebben nu alweer alles eraf geschoren.

Begin er alleen aan als je 35 a 40 bent en een kruintje of een paar inhammen moet wegwerken, als je dan geluk hebt wordt je niet verder kaal en hoef je niet meer terug.

Voor mensen bovenop geen tot weinig haar begin er niet aan omdat je na duizenden euro's dan nog weinig haar zal overhouden.

Kijk nou naar Joling (en geloof me die heeft wat behandelingen gehad GRATIS) zelfs hij moet altijd een pony dragen en om het haar voller te krijgen heeft ie extensions erbij laten zetten!!

bverotti
23 juli 2004, 12:54
Ik heb persoonlijk nog nooit een mooie haartransplantatie gezien, en ik ben dan ook blij dat ik voor een haarwerk gekozen heb.
Al de mensen die ik ken die een HT gehad hebben hebben nu alweer alles eraf geschoren.

Begin er alleen aan als je 35 a 40 bent en een kruintje of een paar inhammen moet wegwerken, als je dan geluk hebt wordt je niet verder kaal en hoef je niet meer terug.

Voor mensen bovenop geen tot weinig haar begin er niet aan omdat je na duizenden euro's dan nog weinig haar zal overhouden.

Kijk nou naar Joling (en geloof me die heeft wat behandelingen gehad GRATIS) zelfs hij moet altijd een pony dragen en om het haar voller te krijgen heeft ie extensions erbij laten zetten!!

Dat er slechte HT's gebeuren dat klopt. En dat er sommige mensen beter niet aan beginnen dat klopt ook.
Aan de andere kant zijn moderne HT's die goed gedaan zijn zeer zeker een alternatief voor haarwerken (trouwens daar heb je ook goede en slechte).
Vele hebben na jaren haarwerken te dragen een grondige hekel gekregen aan dat ding en willen eigen haar, zelfs als het dunner is als een haarwerkje.

Het is goed dat de mensen hun eigen keuze kunnnen maken. Vandaag de dag hebben ze zelfs meer keuze dan ooit voordien.

Heeft er iemand foto's van die Joling en wie heeft hem behandeld ??

BV

Francis
23 juli 2004, 13:46
Heeft er iemand foto's van die Joling en wie heeft hem behandeld ??
Gerard Joling is tweemaal behandeld geweest bij Laser Aesthetic.
Foto's, zie http://www.gerardjoling.nl/fanzone/fotoalbum.html.

Persoonlijk vind ik zijn resultaat echt wel mooi - je kan er tenminste niet doorheen zien. Maar ja, Joling zit dan waarschijnlijk ook iedere week bij de kapper om het te laten bijwerken...

jornkielman
23 juli 2004, 13:56
Joling is 3x behandeld volgens mij. eerste keer bij transhair. Daarna heeft Kettmann Laser - Aesthetic opgericht. Toen is Joling meegegaan. Hier heeft hij nog 2x een behandeling ondergaan. Hij is 3x met laser behandeld en dat is niet optimaal geweest. Het toppikgehalte op zijn kruin en de extensions in zijn pony zorgen voor een goed resultaat. Ik zou hem alleen wel eens zonder extensions en camouflage willen zien. Hij heeft namelijk wel een super donorgebied.

Robert18
23 juli 2004, 15:40
Met andere woorden, pas na 3 stinkend dure HT's, veel camouflage, hair-extensions en elke week naar de kapper gaan heb je een acceptabel resultaat.

jornkielman
23 juli 2004, 15:46
Nee hoor,

belangrijk is de chirurg en het team + techniek, maar net zo belangrijk: de kwaliteit van je donorhaar. Als dat niet goed is dan kun je je inhammen wel mooi vol laten zetten. Echter, bij slecht donorhaar moet je bij grote kale gebieden rekening houden met het verwachtingspatroon. Je mag er dan niet al te veel van verwachten. Wel zou je je dan kunnen richten op de voorkant, zodat je achterop eventueel een haarstuk kunt dragen.

Een HT kan een perfecte oplossing zijn, mits het mogelijk is, en mits de juiste mensen zich bezighouden met de behandeling. Er zijn in Nederland, Belgie en in de rest van de wereld nu eenmaal klinieken die kwalitatief niet goed zijn en toch haartransplantaties uitvoeren. Als consument moet je alleen maar zien te achterhalen wie wel/niet goed zijn, dat is niet makkelijk.

Tiuri
23 juli 2004, 16:00
Een HT kan een perfecte oplossing zijn
sorry, mee oneens. transplantaties lukken zelden/nooit echt goed. neem nou die Joling. ik zag m laatst op tv toen bij die eigen docusoap van m. toen kwam ie net uit de douche, dus zonder make-up enzo, en hij was gewoon ronduit kaal. het zag er echt niet uit.

dus Jorn, vraag effe de banden op bij Yorin van die docusoap als je Gerard Joling zonder extensions/toppik wilt zien. Ronduit GEEN GEZICHT!

En dat is dus het resultaat bij iemand die volgens jou een "super donorgebied" heeft. Kun je nagaan hoe het eruit komt te zien bij anderen. Neem Dick Advocaat met het schaamhaar in de kruin.

Overigens ziet Joling er met die toppik ook niet uit want je hoeft niet zo heel goed naar zijn kruin te kijken om een vieze donkere natte plek te zien. Net een keppeltje. Hij moet iedere keer een hele bus leegspuiten om het een beetje te camoufleren.

en dan hebben we het nog niet over de pijn en de littekens, waar hij vast ook veel last van heeft maar waar je hem nooit over hoort praten (is vast verboden in z'n contract).

In de reclames wordt het voorgespiegeld als een perfecte oplossing, maar het is gewoon vieze geldklopperij.

Neeeeeeee, een haartransplantatie is gewoon ronduit het slechtste wat je kan doen.

bverotti
23 juli 2004, 16:24
Echt wel grappig dat sommige van jullie alle HT verdommen. Waarschijnlijk hebben jullie al mensen tegengekomen met een goede HT ... maar je zou het nooit gemerkt hebben en dus zal je het ook nooit weten!

Maar haartransplantaties totaal afwijzen vind ik fout, daarmee ontzeg je mensen opties en laat je eigenlijk kaal zijn of een pruik als enig alternatief. Mischien vinden sommigen dat niet zo erg, maar velen willen terug eigen haar, zo simpel is dat. Als iedereen tevreden zou zijn met een pruik of kaal zijn, waarom worden haartransplantatie centra dan soms letterlijk overstelpt met aanvragen ????
Feit is dat vele mensen tevreden zijn na een HT en gewoon hun leven weer opnemen en er nooit meer over spreken.

:)
BV

Tiuri
23 juli 2004, 16:31
Maar haartransplantaties totaal afwijzen vind ik fout, daarmee ontzeg je mensen opties en laat je eigenlijk kaal zijn of een pruik als enig alternatief. Mischien vinden sommigen dat niet zo erg, maar velen willen terug eigen haar, zo simpel is dat. Als iedereen tevreden zou zijn met een pruik of kaal zijn, waarom worden haartransplantatie centra dan soms letterlijk overstelpt met aanvragen ????
door een leugenachtig marketingbeleid. mensen worden lekker gemaakt met onrealistische voor- en nafoto's.


Feit is dat vele mensen tevreden zijn na een HT en gewoon hun leven weer opnemen en er nooit meer over spreken.
da's gelul. als het zo succesvol is geweest zullen die mensen er juist veel over spreken omdat ze er zo trots op zijn en het andere mensen willen aanraden. Dit soort mensen zie je hier echter nooit en ook is er geen BN-er met een GOED resultaat die reclame is gaan maken voor HT's.

De enige HT-foto's met mooi resultaat die ik heb gezien zijn van de bedrijven zelf, dus dat is pure marketing. Vaak zie je ook dat een man van 30 zijn inhammen heeft laten opvullen. Mooi resultaat voor een jaar, maar hoe ziet zoiets 10 jaar later eruit? Geen gezicht meer natuurlijk.

het is ook heel logisch te beredeneren waarom het niet werkt: de kale plekken zijn bij de meeste mannen veel groter dan de behaarde plekken. En aangezien klonen van haar nog niet goed mogelijk is en die Gho-methode ook niet veel blijkt te zijn, kun je met dat beetje haar gewoon heel weinig doen. Zo simpel is het.

veens764
23 juli 2004, 16:37
jullie hebben allemaal gelijk behalve dan de promotors van laserjorn
en bverotti de operazanger
die sponseren hun slager en uitbener als ik het zo mag zeggen
kijk nou toch is er iemand die er heel gelukkig is met een ht daacch het niet.
en ik kan het weten aleen maar leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed.

Henk
1 augustus 2004, 19:32
Eminem, hoe sta je nu eigenlijk tegenover een haartransplantatie?
Ben je het nog steeds van plan.

Eminem
1 augustus 2004, 21:52
Eminem, hoe sta je nu eigenlijk tegenover een haartransplantatie?
Ben je het nog steeds van plan.

Ik begin na het lezen van deze berichten steeds meer twijfels over Hairplus te krijgen.... :crybaby: Ik zit er steeds meer aan te denken om een haartransplantatie volgens de FUE methode uit te laten voeren bij Dr.Jones
i.p.v die klote FUT methode in Canada, aangezien ik het resultaat van Bverotti erg bevredigend vind.Overigens hoor ik veel positieve verhalen over deze kliniek en komt deze kliniek erg professioneel over bij mij.Uiteraard zal ik eerst voor deze behandeling moeten sparen, aangezien het goede middel tot mijn grootste ergernis nog steeds niet op de markt is.. :mad:

Tja, de spanningen omtrent deze kaalheid begint zijn dorre vruchten af te werpen en zijn tol te eisen, want ik begin echt te merken dat mijn gezondheid zowel psychisch en lichamelijk zwaar achter uit gaat :crybaby:
De laatste tijd begin ik erge last van hartklachten te krijgen vanwege de ergernis die deze kaalheid teweeg brengt.Jaaaha, je hoort het goed hartklachten.Momenteel weeg ik ook nog maar zo'n 63 kg, want ik krijg bijna geen hap meer binnen.Het prijskaartje zal hoog zijn bij Dr.Jones, maar ik zal er echt alles aan doen om van deze klachten af te willen komen.Wat dat betreft speelt geld dan geen rol bij mij.Om meerdere klachten te zien die ik aan deze duivelse ziekte overhou zou ik kijken in mijn eerste post van "Zelfmoordgedachten door kaalheid"
Deze klachten gun ik mijn ergste vijand nog niet eens.Blijkbaar zal ik dit leed wel verdiend hebben............ :confused:
:confused: :crybaby: :mad:

Pat
2 augustus 2004, 07:27
Eminem je klinkt serieus hopeloos en knap depressief!
JUIST DAAROM zou ik je die HT niet aanraden. Die klinieken leven juist van de mensen als jij, ergens tussen de 20 en 30 (hoe oud ben je?) die radeloos zijn en er heeeeeeel veel (vooral geld) voor over hebben om van dat k.t gevoel af te komen en denken na een HT weer helemaal de oude te zijn (zo ben ik ook geweest).
Juist dan kom je van een koude kermis thuis. Iedereen (en dat is menselijk) denkt 'bij mij zal het vast wel goed uitpakken, ik zit vast bij dat groepje mensen waar het WEL bij slaagt'. En de klinieken werken er ook geweldig aan mee want steevast zul je bij een consult horen dat je 'een prachtig goed donorgebied hebt'.
Je denkt dan 'zie je wel, bij mij gaat het vast een mooi resultaat geven'. Geloof me, ik ben ook bij Hairplus, ook bij Laser Aestetic en als laatste bij Transhair geweest (en bij Boorsma, van wie ik Finasteride had).
Overal hetzelfde verhaal. Ik heb inmiddels 3 vrienden die het wel gedaan hebben (ik bleef wantrouwend en heb de stap - godzijdank- niet genomen). Bij die vrienden zag het er na een half jaar tot een jaar best aardig uit (maar een klote tijd hebben ze vlak na de operatie gehad trouwens, en het lidteken blijf je voelen). Maar, inderdaad, na een jaar zag je dat ze best (wat) meer haar hadden.
Maar nu, 3 of 4 jaar later, heb ik meer haar dan zij hebben. Ze mogen zelfs nog een keer terug voor het geld wat ze reeds betaald hebben en hoeven voor een tweede HT zelfs nauwelijks bij te betalen. En ze doen het niet.... rara waarom!!
En ja, natuurlijk zeggen de kwakzalvers 'ja je weet nooit hoe het kalingsproces zich anders voortgezet zou hebben als ze geen HT gedaan hadden, dan zouden ze zeker nog kaler geweest zijn'.
Ja, natuurlijk.... Maar ik ben inmiddels minder kaal dan zij. En ik ben ZO BLIJ dat ik het toen niet aandurfde. Ik ben inmiddels 37, het kalingsproces is wel, volgens mij, langzaam doorgezet. Ik slik Saw Palmetto (van Finasteride kreeg ik hem na een jaar amper meer overeind, terwijl het volgens mij wel werkte, maar liever kaal dan impotent).
Maar ik heb mn kop inmiddels heel kort gemilimeterd, dat staat prima, dat zegt ook iedereen en heb echt aan vriendinnetjes geen gebrek.

Een vrouw valt op iemand die wat uitstraalt, die zelfvertrouwen heeft. Dat zelfvertrouwen komt niet terug uit een HT. Sterker, als je daar je hoop op gevestigd hebt (en je geld op ingezet hebt, en je zelfvertrouwen van afhankelijk gemaakt hebt) en het resultaat blijkt het niet te zijn dan blijft er helemaal niks van je over!
Als ik de dramaverhalen van sommigen (zoals Francis, Henk, Veens764, volgens mij kunnen jullie die kwakzalvers ook wel iets aandoen) lees, dan voel je de ellende. Echt, vrijwel de enige twee mensen die je volmondig positief hoort over HT's zijn beiden werkzaam bij een kliniek (waarbij ik Bverotti wel veel meer eerlijk en betrouwbaar vind dan Jorn). Maar verder leest ik bijna niemand die zegt (een aantal jaren na de HT). "Ja, geweldig, ik zou het nu weer doen!" Smorlez op deze site is volgens mij de enige (en diens resultaat ziet er goed uit, maar volgens mij is hij ook pas begin 20). Maar als je een beetje de ervaringen leest is de kans levensgroot dat het een drama is.
En wat ik ook een belangrijke overweging vind is dat je later nooit meer je kop kan milimeteren (behalve bij FUE) want dan loop je met een lidteken van oor tot oor.

Echt, probeer Finasteride (als het geen bijwerkingen heeft voor je, anders Saw Palmetto), gebruik minoxidil maar doe GEEN HT!

HET middel tegen kaalheid is nog niet gevonden. Ongetwijfeld komt het ooit, maar ga daar niet op wachten en ga vooral verder met het leven.
Het belangrijkste middel tegen DE BIJWERKINGEN VAN KAALHEID..... (want daar hebben we het hier over, als ik zelfs al termen als zelfmoord lees!) is........ A C C E P T E R E N ! ! !.

Uiteindelijk heeft 50 procent van alle mannen last van kaalheid. En iedereen, zonder uitzondering, heeft hier in het begin erg van gebaald (ik ook). Maar hoe eerder je het hebt geaccepteerd hoe sneller jij je weer happy voelt. Sterkte.

Tiuri
2 augustus 2004, 08:15
helemaal mee eens pat!! :worship:

Francis
2 augustus 2004, 15:52
Eminem, zoals je weet heb ik twee HT's laten uitvoeren en zoals je kunnen lezen hebt in je topic over zelfmoord, zit ook ik er mentaal volledig door. IK zie het voor het moment echt niet meer zitten omdat ik geen enkel vooruitzicht meer heb (HM blijkt wel een eeuwigheid te duren...).

En weet je waarom ik zo depressief ben?
Net door die haartransplanties!

FUE of FUT kunnen misschien dan wel beter zijn - maar ik vrees dat je d'r niet gelukkiger zult door worden! Geloof me, DOE HET NIET en je blijft bespaart van een heleboel extra problemen!

dieseltje
16 augustus 2004, 19:25
Mijn ervaringen met Hairplus zijn ook niet al te best. Het lijkt wel een fabriek om je heen, waar ze ff snel de tijd voor je nemen om toch het persoonlijke gevoel te geven.
Persoonlijke situatie:
- Ben 20 jaar
- Toenemende inhammen.
- Dunner wordend haar
- Steeds meer omstanders "Goh...je begint kaal te worden."
- Opa en vader zijn haast volledig kaal

1e afspraak:
De 1e afspraak was een gratis consult om geinformeerd te worden. Na een half uur te hebben moeten wachten (ondanks m'n afspraak) in een redelijk chaotische kliniek waar iedereen door elkaar loopt werd ik geholpen. Ik had een afspraak met Hans Diks (directeur), maar die nadat deze zag dat ik nog niet in aanerking kwam voor haartransplantatie, kreeg ik al snel een stagiar naar mij toe geschoven die de rest van het gesprek zou voeren.
De stagiar wist mij niet veel meer bij te brengen dan de informatie die ik op internet had gelezen.
Bovendien wist hij niks te vertellen over anderen middelen waar haarweb.nl vol mee staat.

2e afspraak:
De 2e afspraak was een consult van 25,- om met een arts te praten over de mogelijkheden oor Propesia.
Na 45 min te hebben gewacht werd ik geholpen door een vrouwelijke arts. Deze wist mij veel te vertellen over Propesia en kon alle vragen beantwoorden. Het enige wat mij tegen staat van een kliniek als deze, is dat ze alleen kennis hebben van de geneesmiddelen die wettelijk zijn toe gestaan, je iedere keer terug moet komen (a 25,-) voor een recept en de middelen niet op een goedkopere manier kunnen leveren.

Verhuizing:
Binnenkort gaat Hairplus verhuizen naar Barendrecht. Wellicht dat dit een professionelere indruk zal geven?

Conclusie:
- Ben nog aan het overwegen om aan de Propecia te gaan en zeker nu ik de alternatieven op haarweb heb gelezen, waarvan ik nog niks af wist.
- Ik ben op zoek naar een goedkopere leverancier voor Propecia? (Iemand suggesties)
- Ik zie de toegevoegde waarde van Hairplus niet in bij het slikken van Propecia. Kost me alleen maar 25,-


Suggesties?
Suggesties over alternatieve middelen, goedkopere leveranciers etc zijn altijd welkom!

slim33
3 september 2004, 23:40
ffff :crybaby: :eek: pfffffff

Mailman
4 september 2004, 00:09
Wat scheelt eraan Slim33? Wou je je ervaring toch niet met ons delen?

AJvdBerg
19 september 2004, 12:12
He eminem.

Ik heb alle verhalen eens doorgelezen, en kom tot de conclusie dat ieder zijn eigen ervaringen heeft. Een ander kan dan ook niet bepalen of je iets aan je hoofd wil laten doen. De een is blij met een kaal hoofd, de ander met een haarwerk of haartransplantatie.

Ik zelf heb een haartransplantatie ondergaan bij Hairplus.
Dit naar mijn volle tevredenheid.

Mij is vooral bijgebleven dat het de enige kliniek is, die overal van af wist.
Zo is mij verteld dat ik niet meer haar kreeg, maar dat het gelijkmatiger over het hoofd verdeeld werd. Voor mij was het ook duidelijk dat mijn haaruitval niet zou stoppen. (Een tweede behandeling moet ik waarschijnlijk over 2 a 3 jaar nog ondergaan.)

Tenslotte valt mij op dat er maar bar weinig positieve verhalen over haartransplantatie op deze website te vinden zijn. Gezien het feit dat er veel haartransplantatie bedrijven bestaan, waarvan sommige al meer dan 25 jaar (zoals Hairplus), moeten er duizenden tevreden mensen rond lopen. Deze mensen hebben waarschijnlijk geen behoefte om hier mee te praten, daar zij geen probleem meer hebben.

Ik zou dus zeggen, laat je goed voorlichten en neem je eigen beslissing.

AJ vd Berg.

Tiuri
19 september 2004, 12:22
Hoi AJ vd Berg,
Even voor de zekerheid: ben jij zelf actief/werkzaam voor/bij een HT-bedrijf? Zo ja, welke?
Bedankt,
laurensj/moderator Haarweb

Henk
19 september 2004, 12:33
Gezien het feit dat er veel haartransplantatie bedrijven bestaan, waarvan sommige al meer dan 25 jaar (zoals Hairplus), moeten er duizenden tevreden mensen rond lopen.

Gezien mijn ervaring met Hairplus zou ik zeggen dat er tienduizenden ontevreden mensen rond lopen.

Ik zou dus zeggen, laat je goed voorlichten en neem je eigen beslissing.

Inderdaad.

Henk
19 september 2004, 20:27
AJvdBerg, hoeveel grafts heb je overigens laten zetten, en hoe is het litteken nu?

jornkielman
20 september 2004, 09:26
Edit: Wat Jorn wil zeggen: Waarom ga je niet eens naar een open dag van een kliniek? Misschien dat je op die manier in contact kunt komen met behandelde personen. Zo kun je wel een idee krijgen welk resultaat je met een behandeling kunt behalen.

Vg. Mailman

bverotti
20 september 2004, 12:43
- Ik ben op zoek naar een goedkopere leverancier voor Propecia? (Iemand suggesties)
- Ik zie de toegevoegde waarde van Hairplus niet in bij het slikken van Propecia. Kost me alleen maar 25,-


Suggesties?
Suggesties over alternatieve middelen, goedkopere leveranciers etc zijn altijd welkom!

Gr Mark

Proscar bevat dezelfde ingredienten als propecia. In proscar zit 5 mg finasterida, in propecia 1 mg.
Wat de meeste dus doen is een voorschrift vragen voor proscar en bij de apotheker laten mengen tot 1 mg tabletten. Kost een hooop minder dan propecia en heeft dezelfde werking.
Spreek er is over met je huisarts/dermatoloog.
BV

jornkielman
20 september 2004, 21:08
-Knip- Jorn weet wel waarom.

Roland
22 september 2004, 18:37
Wéér over die k@t-HT's?? Kom op man, zoek 's in de search optie..Geen zin om daar weer op in te gaan, maarem, gewoon NIET DOEN!!!

Eminem
22 september 2004, 18:55
Wéér over die k@t-HT's?? Kom op man, zoek 's in de search optie..Geen zin om daar weer op in te gaan, maarem, gewoon NIET DOEN!!!

Heeft iemand dan gevraagd of "JIJ" daar op in wilt gaan?

AJvdBerg
22 september 2004, 21:39
Vanwaar die argwaan.

Alleen omdat ik eens positief reageer ?
Ja ik heb geen spijt van mijn actie, mag dat niet soms ?

Ook voor de kosten heb ik een mooi alternatief gevonden via het HFL- programma bij Hair Plus. Kost mij € 172 per maand zonder rente.
Na mijn tweede behandeling wordt de gem. prijs verrekend over het aantal geplaatste grafs. Uiteindelijk ben ik dan nog goedkoper uit. Een ander wil misschien direct betalen, ook dat is een keuze. Doe vooral wat het meest bij je past.

En ja er zullen ook ontevreden mensen rondlopen. Jammer voor hen zou ik zeggen. Verander jij dan nooit van mening.

Heb trouwens geen zin om overal op de reageren, was alleen bedoeld al steuntje in de rug voor EMINEM.

Het enige wat ik wil zeggen, laat je goed voorlichten over de behandeling, ervaring van de kliniek, en betalings wijze. Waar je het ook laat doen, wees goed voorbereid.

Als laatste: Ik heb ook wel een paar tandartsen gehad, de een was beter dan de ander. Maar uiteindelijk heb ik geen spijt van de kronen die ik heb laten zetten. Ik bedoel maar.

ajvdberg

AJvdBerg
22 september 2004, 21:46
Henk,

Vanwaar die vraag, je ben toch niet tevreden. Wat moet je dan met mijn behandeling.
Het betoog van jou is mij veelste negatief, jammer voor jou.
Dus ik reageer niet meer op je.

Ben trouwens zoals je heb kunnen lezen alleen aan het reageren geslagen omdat het verhaal van EMINEM mij prikkelde.

Laat hem met rust zou ik zeggen, je maakt het alleen maar erger.
Wat mij betreft moet je je niet laten helpen (waar dan ook) als je er zo doorheeb zit.

AJVDBERG

Eminem
22 september 2004, 23:43
Heeft iemand dan gevraagd of "JIJ" daar op in wilt gaan?

AJvdBerg,

De bovenstaande quote was voor Roland bedoeld.

Diksy
25 september 2004, 14:06
De laatste tijd volg ik het Haarweb regelmatig en lees dan over klachten omtrent haartransplantatie. Aangezien dit alles anoniem gebeurt is een en ander niet te controleren. Vandaar dan ook dat ik vind dat een open en eerlijke reactie op zijn plaats is ondanks het feit dat ik niet onafhankelijk ben.

Zo lees ik van iemand die vertelde dat hij na een behandeling dikker haar had maar dat dit later weer dunner werd. Dit hoor ik meer. De reden is meestal dat de haartransplantatie haren wel blijven groeien maar dat er verdere haaruitval is opgetreden. Als die persoon dan zegt dat hij niet gelooft dat er verdere haaruitval is opgetreden dan heb je een probleem.
Voor de duidelijkheid nog even. Behoudens succes met preventiemiddelen
(minoxidil/finasteride) stopt haaruitval pas aan het eind van het leven of als het eindpunt van het type haaruitval is bereikt. Erfelijke haaruitval stopt niet halverwege.

Vandaag nog zag ik een vroegere client uit de tijd dat ik zelf nog eigenaar van de Hairplus kliniek was Die client heeft 3 jaar geleden een haartransplantatie bij ons heeft gehad. Hij beweegt zich ook op Haarweb.nl Hij beweert nu al 2 jaar dat het getransplanteerde haar aan het uitvallen is. Al 2 jaar zegt hij dat er over 3 maanden niet meer van over is. Als wij hem dan na 3 maanden zien staat al het getransplanteerde haar er nog maar zal nu de komende 3 maanden uitvallen volgens hem.

Mijn laatste probleem is het feit dat collega klinieken elkaar een oor proberen aan te naaien door middel van anonieme berichten van zogenaamde clienten. Ook dit is niet te controleren.

De enige verdediging die ik kan geven namens Inst. Hairplus, is de volgende.

Instituut Hairplus doet nu 25 jaar haartransplantaties. Dr. R.J.A.Dorland doet al 18 jaar haartransplantaties en Dr. L.v.d.Berg nu 13 jaar.
Natuurlijk komt het voor dat een behandeling niet naar volle tevredenheid is uitgevoerd. Immers, wij zijn mensen en wij werken op mensen.
Dit gebeurt gemiddeld 4 maal per jaar.
Onze strategie is dan als volgt. Of we doen een gratis service behandeling om het resultaat alsnog te verbeteren of wij compenseren een en ander financieel. Als laatste optie, als partijen niet tot elkaar kunnen komen, schakelen wij onze verzekering in. Dit is echter in de voorafgaande 25 jaren pas 2 maal nodig geweest. In al de andere gevallen werden de client en wij het eens. Gezien het aantal behandelingen die wij jaarlijks uitvoeren is dit minimaal. Het ministerie van Volksgezondheid vond dit ook tijdens hun laatste inspectie-bezoek.

Voor bovenstaande is het echter wel nodig dat je aan ons laat weten als er iets niet goed is. Anoniem klagen is niet netjes omdat de tegenpartij zich niet kan verweren.

Als laatste nog een principe bij erfelijke haaruitval.
Haartransplantatie doe je niet om het haar dikker te maken. Dat gebeurt in eerste instantie wel maar door doorgaande haaruitval van het oorspronkelijke haar na de behandeling kan zal het weer dunner worden.
Je doet haartransplantatie om niet (meer) kaal te zijn.
Als je haartransplantatie vergelijkt met het haar dat je vroeger had verliest haartransplantatie het altijd. Als je haartransplantatie vergelijkt met geen haar, met kaal wordt haartransplantatie ineens een heleboel haar.

Diksy
(niet onafhakelijk lid)

Henk
26 september 2004, 18:02
De laatste tijd volg ik het Haarweb regelmatig en lees dan over klachten omtrent haartransplantatie. Aangezien dit alles anoniem gebeurt is een en ander niet te controleren.

Ik kan me goed voorstellen dat men anoniem wil blijven. Er zijn ook wel mensen die tevreden zijn met hun ht, maar die willen ook liever anoniem blijven.
Ikzelf ben ook niet tevreden met de ht die ik bij jullie heb laten doen, vanwege
de misleidende voorlichting die jullie mij hebben gegeven en de verschrikkelijk
slechte uitvoering. Als je er behoefte aan hebt wil ik je wel foto's van mijn situatie sturen en je kunt zelfs wel mijn naam krijgen.

Die client heeft 3 jaar geleden een haartransplantatie bij ons heeft gehad. Hij beweegt zich ook op Haarweb.nl Hij beweert nu al 2 jaar dat het getransplanteerde haar aan het uitvallen is. Al 2 jaar zegt hij dat er over 3 maanden niet meer van over is. Als wij hem dan na 3 maanden zien staat al het getransplanteerde haar er nog maar zal nu de komende 3 maanden uitvallen volgens hem.

Ik ken degene, maar ik weet ook dat jullie hem gratis finasteride hebben verstrekt, dit zullen jullie wel niet voor niets hebben gedaan.

Anoniem klagen is niet netjes omdat de tegenpartij zich niet kan verweren

Ben ik met je eens, maar ik kan me nogmaals goed voorstellen dat je er geen belang bij hebt dat iedereen komt te weten dat je een ht heb laten doen.

Diksy
27 september 2004, 11:46
Beste Henk,

Jouw antwoord bewijst eens te meer dat anonieme aanvallen niet eerlijk zijn.
Ik maak mijzelf bekend en verberg mij niet achter een alias.

Eerst even die client met die gratis finasteride. Dat heet bij ons service.
Als de behandeling in onze ogen prima is maar in de ogen van de client niet dat doe ik van alles om tot elkaar te komen, zeker in het geval de client aangeeft dat het hem niet te doen is om geld maar om een oplossing.
Verdere haartransplantatie heeft in zo-n geval geen zin omdat de client niet wil accepteren dat haartransplantatie een compromis is.(Het geeft je vroegere haar niet terug maar is vele malen beter als niets, als kaal)
Als wij dan samen overeenkomen dat Propecia kan helpen om verdere haaruitval kan voorkomen (zijn klacht, waar of niet waar) dan betalen wij dit voor een bepaalde periode als service aan de client.

Ik vind het prima om een en ander betreffende jouw behandeling met jouw door te nemen. Ook foto-s zal ik op prijs stellen. Je kan mij die prive aan mijn e-mail adres sturen of in dit forum. Als je het echter in het Forum doet dan met open vizier zodat ook ik gebruik kan maken van ons dossier, inclusief foto-s. Dit om te voorkomen dat een collega-kliniek ons een oor wil aannaaien.

Ik hoor graag van je.

Hans J.Diks

Tiuri
27 september 2004, 12:34
Verdere haartransplantatie heeft in zo-n geval geen zin omdat de client niet wil accepteren dat haartransplantatie een compromis is.(Het geeft je vroegere haar niet terug maar is vele malen beter als niets, als kaal)
Sja Diksy, ik vraag me nu af waarom dat nergens in jullie folders staat, dat een HT een compromis is. "Het geeft je vroegere haar niet terug", zeg je. Dat staat nergens in jullie folders. Daar zie je alleen maar mannen met zeer succesvolle na-fotos: volle bossen, prachtige haarlijnen.

Misschien snap je dat je zo mensen gefrustreerd krijgt. Jullie geven de klanten valse hoop maar daar komen ze pas achter als jullie kas gevuld is. Als jullie eens begonnen met eerlijk zijn door bijv. eerlijke foto's plaatsen in de folders (niet van extreem goede resultaten maar van gemiddelde resultaten). Zo krijgt men een beter beeld van wat je van een HT kan verwachten (en vooral: wat NIET) en dan krijgen jullie minder ontevreden klanten.

Henk
27 september 2004, 16:34
Jouw antwoord bewijst eens te meer dat anonieme aanvallen niet eerlijk zijn.
Ik maak mijzelf bekend en verberg mij niet achter een alias.

Wie zegt dat wat jij verteld de waarheid is? Een echte naam erbij maakt het verhaal niet persé waar. Net zomin dat een alias erbij het verhaal onwaar maakt. Er zullen hier misschien wel negatieve verhalen over haartransplantaties en klinieken zijn die niet waar zijn, maar er zijn zeker ook verhalen van zogenaamde "lotgenoten", waarvan later bleek dat het medewerkers van klinieken waren. Zelfs een directeur die zich voordeed als een cliënt hebben we hier al gehad.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=146
Dat ik op mijn privacy gesteld ben lijkt me toch niet zo vreemd?
Daarbij ik ben er zeker niet trots op wat ik heb laten doen met mijn haar.

Ik vind het prima om een en ander betreffende jouw behandeling met jouw door te nemen. Ook foto's zal ik op prijs stellen. Je kan mij die prive aan mijn e-mail adres sturen of in dit forum. Als je het echter in het Forum doet dan met open vizier zodat ook ik gebruik kan maken van ons dossier, inclusief foto-s. Dit om te voorkomen dat een collega-kliniek ons een oor wil aannaaien.

Ik hoor graag van je.

Ik heb mijn verhaal over mijn ht al een paar keer verteld.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=254
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=7517#post7517
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=10573#post10573

Wat betreft die foto's, geef me even je e-mailadress dan zal ik ze daar heen sturen met mijn persoonlijke gegevens, ik ga er vanuit dat je er vertrouwelijk mee omgaat. Je mag hier natuurlijk wel je mening over mijn foto's en mijn verhaal geven.

Groet, Henk.

Haarzoeker
27 september 2004, 16:57
.(Het geeft je vroegere haar niet terug maar is vele malen beter als niets, als kaal)

Hans J.Diks

Ik denk dat een hoop [inclusief mijzelf] het niet je eens zijn. Een kale kop ala Fortuyn vind ik persoonlijk beter staan dan een paar van die getransplanteerde haartjes waar je zo doorheen kijkt.

Diksy
28 september 2004, 10:49
Beste Laurens J.

In de Hairplus brochures kan je 3 voor/na foto-s zien van haartransplantatie. Daar is er 1 bij van mij, dus te controleren. Ook kan je pagina 17 onze waarschuwing lezen dat haar op foto-s, omdat de derde dimentie. de diepte, ontbreekt altijd dikker lijkt. Alle andere foto-s in de Hairplus brochure horen bij ander behandelingen want naast medische behandelingen doet Hairplus ook alle niet-medische haaraanvullingen. Ook ontharen van ongewenst haar zelfs.

Beste Henk,

Je schrijft dat het is voorgekomen dat een directeur van een kliniek zich heeft voorgedaan als een client. Dit bewijst mijn stelling dus. Dit keer is het uitgekomen. Hoeveel keer is het niet uitgekomen ?
Uiteraard kan je mij informatie sturen via mijn prive adres: optimal@chello.nl.
Dit blijft dan ook vertrouwelijk.

Beste Haarzoeker,

Probeer je met die foto het resultaat van een haartransplantatie aan te geven ? Ik geloof het niet.
In dat geval wil ik dat graag eens zien. Zelfs al woon je in het verre Noorden (ik woon in het zuiden) dan nog zal ik de moeite nemen om je op te zoeken.

Algemeen,

<knip> Hier stond inderdaad (zie opmerking van de poster hieronder) de nodige commerciële informatie, die bij deze verwijderd is. Het promoten van je eigen bedrijf is ten aller tijden verboden, zoals duidelijk in onze richtlijnen vermeldt staat. De door onderstaand lid genoemde aanleiding om onze richtlijnen te negeren is vanzelfsprekend géén geldige reden. </knip> --- Webmaster

Ik ben mij ervan bewust dat deze informatie commercieel is maar ik vind dat Inst.Hairplus best een duwtje in de rug mag hebben gezien de anonieme aantijgingen op dit net over haartransplantatie. Gelukkig zijn er ook positieve berichten over Hairplus zoals bijvoorbeeld bij Medi-Hair en Toppik. Instituut Hairplus is hiervoor in de Benelux de exclusieve vertegenwoordiger. Ook dit is Instituut Maidenhead. Zelfs de collega-s gebruiken Toppik.
Helaas echter komt het voor dat Toppik wordt gebruikt om een haartransplantatie dikker te laten lijken. Dat noem ik dan valse voorlichting.

Wil je mij prive mailen ? Zie bovenstaand e-mail adres.

Gegroet, Hans J.Diks

Tiuri
28 september 2004, 11:44
Beste Laurens J.

In de Hairplus brochures kan je 3 voor/na foto-s zien van haartransplantatie. Daar is er 1 bij van mij, dus te controleren. Ook kan je pagina 17 onze waarschuwing lezen dat haar op foto-s, omdat de derde dimentie. de diepte, ontbreekt altijd dikker lijkt. Alle andere foto-s in de Hairplus brochure horen bij ander behandelingen want naast medische behandelingen doet Hairplus ook alle niet-medische haaraanvullingen. Ook ontharen van ongewenst haar zelfs.
Beste Hans J. Diks,
Ik vind het goed dat jullie in de brochure vermelden dat de foto's geen 100% waarheidsgetrouw beeld geven. Maar dit praat het voor mij niet goed.
Het gaat erom dat jullie naar buiten toe een verkeerd beeld over haartransplantaties naar buiten brengen. Het stikt op dit forum van de klachten over Hairplus:
- Klantonvriendelijk
- Lang na de behandeling nog pijn/gevoeligheid
- Uitval van getransplanteerde haren
- Informatie achterhouden over noodzaak van gebruik haargroeimiddelen na HT

Zie:
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28679&postcount=2
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=32879&postcount=21
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28695&postcount=5
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28683&postcount=3

En deze posts heb ik gevonden na slechts 2 minuten zoeken. Als ik echt de searchbox ga gebruiken kan ik zo een grotere waslijst geven met ontevreden klanten van HairPlus.

Ik krijg de indruk dat -ALLE- HT-bedrijven (dus niet ALLEEN Hairplus) hun geld verdienen met een leugenachtig marketingbeleid. Ze maken misbruik van de wanhoop van kalende mannen om hun zakken te vullen. Uit de posts op dit forum over Hairplus blijkt dat het bij uw bedrijf niet echt anders is. En de onafhankelijke posts op dit forum zijn voor mij van veel grotere betekenis dan de verhalen in uw folder.

Inderdaad KAN een HT een oplossing zijn, maar dan alleen bij die zeer kleine groep mannnen met een schikt donorgebied. Bovendien moet je van tevoren accepteren dat het goed kan dat je voor altijd een pijnlijk of irriterend gevoel aan je hoofd houdt. Of dat de getransplanteerde haren weer uit gaan vallen. En dat het verstandig is dat je sowieso de rest van je leven aan de minox of fina gaat. Veel geld voor een mager resultaat dus. Waarom staat dat niet in de folder?

Ik zou mezelf niet recht in de spiegel aan kunnen kijken als ik mijn geld op uw manier zou verdienen. De HT-business is in mijn ogen gewoon een louche business te noemen. Op de een of andere manier heb ik ergens nog t meeste respect voor Laser Aestetic, die nota bene adverteren met de rampenresultaten van Van Barneveld, Dick Advocaat of Gerard Joling.

Ondanks het feit dat ik geen directeur meer ben van Instituut Hairplus volg ik hen natuurlijk van dichtbij, temeer omdat mijn dochter Ingrid nu de scepter zwaait. Daardoor weet ik ook dat Instituut Hairplus in het komende najaar [...reclame...] bijgesteld.
Ik ben mij ervan bewust dat deze informatie commercieel is maar ik vind dat Inst.Hairplus best een duwtje in de rug mag hebben gezien de anonieme aantijgingen op dit net over haartransplantatie.
Gelukkig zijn er ook [...reclame...] gebruiken Toppik.
Helaas echter komt het voor dat Toppik wordt gebruikt om een haartransplantatie dikker te laten lijken. Dat noem ik dan valse voorlichting.
Inderdaad is het tegen onze richtlijnen om in posts reclame te maken! Ondanks het feit dat ik het echt waardeer dat je onder je echte naam post en niet stiekem reclame probeert te maken, gelden hiervoor geen uitzonderingen! Je post is in overleg bij het management.

Diksy
28 september 2004, 14:11
Beste Lourens J.

Inzake jouw laatste e-mail bericht heb ik een antwoord gestuurd via "reply" omdat ik er van uitging dat een en ander nog niet op het web zou komen.
aangezien dit nu wel zo is verzoek ik je om mijn antwoord op jouw e-mail alsnog te platsen.

Gegroet,

Hans J.Diks

Tiuri
28 september 2004, 14:17
Beste Lourens J.

Inzake jouw laatste e-mail bericht heb ik een antwoord gestuurd via "reply" omdat ik er van uitging dat een en ander nog niet op het web zou komen.
aangezien dit nu wel zo is verzoek ik je om mijn antwoord op jouw e-mail alsnog te platsen.

Gegroet,

Hans J.Diks
Hallo Hans,
Ik snap niet goed wat je nu bedoelt. Ik heb je geen e-mailbericht gestuurd, ik heb alleen wat gepost in deze thread. Ik heb ook geen antwoord van jou op deze e-mail.

Misschien kun je nog een keer uitleggen wat je bedoelt?

Nog n vraagje: waarom geef je iedere post de titel "Waar of niet waar?"?

Diksy
28 september 2004, 16:28
Beste Lourens J,

Sorry, ik denk dat ik een e-mail van de webmaster heb verward met berichten op het web.

Mijn probleem is het volgende. Als ik de berichten zie die negatief zijn, over ons of anderen, kan ik niet ter zaken reageren omdat het waarheidsgehalte niet te controleren is. De berichten die jij aangaf bevestigen dit.
Normaal is hoor en wederhoor, iets dat te controleren is.

Wat nu als ik 10 of 15 clienten van Hairplus onder een alias hun ervaringen laat beschrijven op het web. Waar of niet waar ? Niet te controleren. Als ik ze dan ook nog verzoek om af te geven op collega-s van Hairplus ? Ook niet te controleren. Wees maar gerust hoor. Hairplus maakt geen reclame met clienten. Bij Hairplus viert privacy en discretie nog hoogtij. Dat dit nodig is bewijst dit Haarweb wel. De meeste leden gebruiken een alias wat dan ook het probleem is bij veel threads.


Wat is dan nog de waarde van zo-n thread ?

Bijvoorbeeld de post van Henk op 16-07-04. Wij hebben helemaal geen eigen kwakzalversmiddeltje. Alleen minoxidil en dat wordt regelmatig opgestuurd.
Slechte voorlichting ? Wat moet ik daar nu mee.

Ander voorbeeld. Ruban, ook 16-07-04. Het enige levende voorbeeld dat Hairplus gebruikt is mijn hoofd als ik er ben. En ik ben 2 maal behandeld.
Hairplus gebruikt nooit andere levende voorbeelden. Het poeder dat hij bedoeld is waarschijnlijk Toppik en zal door Hairplus nooit en te nimmer worden gebruikt om een haartransplantatie dikker te laten lijken.
Daar staat de doodstraf op.


Dieseltje.
Wachten is altijd vervelend. Sorry. Wat betreft de € 25,00 voor een consult moet je bedenken dat huisartsen en dermatologen een vergoeding krijgen voor hun patienten via de ziektekostenverzekering.
Hairplus niet dus moeten ze een consult berekenen.
Hairplus zal ook alleen maar wettelijk toegestane middelen voorschrijven.
Alle niet-medisch bewezen middelen (duizenden op Internet) zal je bij Hairplus niet aantreffen.

Gegroet, Hans J.Diks
(prive e-mail: h.diks3@chello.nl)

Haarzoeker
28 september 2004, 17:14
Beste Laurens J.



Beste Haarzoeker,

Probeer je met die foto het resultaat van een haartransplantatie aan te geven ? Ik geloof het niet.
In dat geval wil ik dat graag eens zien. Zelfs al woon je in het verre Noorden (ik woon in het zuiden) dan nog zal ik de moeite nemen om je op te zoeken.



Hahaha, nee hoor. Dit is een foto van een comb-over, iets wat ik ook vreselijk vindt. Misschien dat een ht bij jou wel een goede oplossing was. Maar was jij dan ook een norwood 7, ik dacht het niet. De mannen die hier op het forum komen verliezen hun haar al vaak voor hun twintigste, iets wat een grote kans geeft om op latere leeftijd een norwood 5+ te worden. Als je het maximaal haalbare grafts op een norwood 5+ implanteerd dan geeft dat allessinds geen cosmetisch aanvaardbaar effect. ben je echter al op leeftijd en niet verder dan een norwood 3 of een diffuse thinner dan kan een ht wel mogelijk wat cosmetisch effect geven.

Het misselijke van de ht-bedrijven is dat ze op de wanhopige gevoelens, van veelal jongemannen die net beginnen te kalen ,inspelen. Als deze jonge mannen in de loop van de tijd de rest van haar verliezen verdwijnt het cosmetisch aanvaardbare effect. Dus wil je het aan mij laten zien, kom dan met een voormalige norwood 7.

Henk
28 september 2004, 17:58
Bijvoorbeeld de post van Henk op 16-07-04. Wij hebben helemaal geen eigen kwakzalversmiddeltje. Alleen minoxidil en dat wordt regelmatig opgestuurd.
Slechte voorlichting ? Wat moet ik daar nu mee.

Sorry maar je moet hier niet gaan vertellen dat ik hier leugens zit te vertellen.
Jullie hadden toen (1992) een eigen haargroeimiddel. Als ik goed heb heette het iets van "samson". Vlak na mijn ht werd daarover begonnen. Toen ik zei dat ik gehoord had dat alleen minoxidil een erkend haargroeimiddel was, kreeg ik te horen dat minoxidil eigenlijk ook wel beter was. Toen ik later vroeg of jullie het konden opsturen, kon dat volgens jullie absoluut niet.
Kom nou, was jij er soms bij?
En wat betreft die slechte voorlichting,
Ik was 23 jaar en had nog bijna een norwood 1 toen ik bij jullie kwam.
Maar het was over mijn hele hoofd al flink aan het dunnen.
Jullie hadden toen ervaring genoeg om te weten dat ik binnen een paar jaar
een norwood 5 of 6 zou hebben.
Toch zeiden jullie dat ik maar een paar honderd grafts nodig zou hebben.
Geen één woord over de nodige vervolgbehandelingen.
Enig idee hoe 100 grafts eruit zien op een kaal hoofd?
En dan over het litteken: Ik zou een lijntje achter op mijn hoofd overhouden.
Nou, ik weet niet wat voor lijntje jullie bedoelden.
Alhoewel, een van jullie liet me nog een lijntje op zijn hand zien, zodat ik kon zien hoe het zou worden.
Nou mooi niet.
Laurensj verwoordde mijn gevoelens goed met "Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken, als ik zo mijn geld moest verdienen".

veens764
28 september 2004, 20:16
nou wil ik toch weleens een paar dingen weten
ik begrijp niet dat als er een ht is geplaats het haar dikker is in het begin als het op komt ,zoals de heer diks dit vermeldt,enlater toch weer dunner wordt
nou dat begrijp ik niet.
henk je hebt helemaal gelijk ook ik ben client geweest maar wij hebben elkaar al een gesproken over de telefoon ik begrijp jouw woede des te beter,
de waarheid daar lopen ze voor weg ,ik was diegene die afgelopen zaterdag voor de zoveelste keer mijn gelijk probeerde te halen dat het een stuk minder was geworden ,maar helaas nog geen stap verder gekomen
De haarlijn waar de micros zijn gezet vallen montjesmaat eruit de ruimte ertussen in is geen gezicht meer en over het litteken maar niet tespreken
het wordt met de maand zichtbaarder je ziet hem eral doorheen komen. maargoed krijg geen gelijk moet het verder maar afhandelen met de verzekering zegt hij daar betalen ze jaarlijks 5000 euro voor aldus de kliniek]
dus is het voormij afwachten .
maar goed het zit volgens de kliniek tussen mijn oren kreeg ik zaterdeg nog te horen waar mijn vriendin bij was
ga je zo met je klanten om sorry hoor................
ik ga mijn gelijk halen ik wil weten war er fout is gegaan
nee dan was ik liever kaal gebleven
er zijn ergere dingen in het leven dat zeker
voor mijn geen ht meer al kreeg ik het gratis
hoop dat er zeer snel voor ons echt een middel komt zonder chirurgische ingreep dan zijn we van dat probleem af
je leeft maar een keer tenslotte
dus besteedt je geld niet aan een ht zondeeeeeee
ga er liever van op vakantie .

Tiuri
28 september 2004, 22:16
Beste Marco, je laatste post heb je 2 keer geplaatst. Zou je er een willen verwijderen? (Dit doe je met behulp van de "edit"-knop onder een van de berichten. Klik daar verwijderen aan.)

AJvdBerg
28 september 2004, 23:24
:confused: Henk,

Ik heb de vele discussies eens gevolgd.
Moet wel zeggen dat die Diksy een kerel met ballen is, hij verweerd zich op een openlijke manier tegen met name jou Henk. En neemt de moeite om alles uit te leggen. Zodoende kom ik steeds meer te weten.

Zou graag ook nog eens andere Haartransplantatie bedrijven openlijk zien reageren. Het makkelijkste is immers niet reageren, dit kost immers de minste energy.
Wel zou ik het eerlijker vinden als je ingaat op de uitdaging van Hans Diks en ons ook de foto's laat zien. Het komt mij nu meer over als een hetse, voor de geboden oplossingen sta je immers niet open.

Laurens J.

Met jou mening ben ik het niet eens, ook ik ben bij Hair Plus behandeld en daar is mij verteld dat het haar nooit zo dik meer geplaatst kan worden als het was. Die verwachting had ik ook niet. Ieder mens met een beetje gezond verstand weet dat haar wat uitgevallen is, nooit meer terug komt. Het verplaatste haar is dus verdeeld over de beschikbare kale plek. Als je van dit principe uit gaat dan maakt het niet uit in welke kliniek je je laat behandelen. Overal zal het resultaat zijn ' haar eerlijker verdelen over het mogelijk totaal kale gebied'.

Ik ben dus al met al wel tevreden met het resultaat, en heb ook geen last meer van het lidteken. Van mijn vrouw en vrienden heb ik positieve reacties gehad.

Tenslotte Hans Diks, ga zo door ik blijf de discussie op afstand volgen, wordt nog leuk zo.

AJVDBERG

pizzacat
28 september 2004, 23:56
:confused: Henk,

Ik heb de vele discussies eens gevolgd.
Moet wel zeggen dat die Diksy een kerel met ballen is, hij verweerd zich op een openlijke manier tegen met name jou Henk. En neemt de moeite om alles uit te leggen. Zodoende kom ik steeds meer te weten.

Zou graag ook nog eens andere Haartransplantatie bedrijven openlijk zien reageren. Het makkelijkste is immers niet reageren, dit kost immers de minste energy.
Wel zou ik het eerlijker vinden als je ingaat op de uitdaging van Hans Diks en ons ook de foto's laat zien. Het komt mij nu meer over als een hetse, voor de geboden oplossingen sta je immers niet open.

Laurens J.

Met jou mening ben ik het niet eens, ook ik ben bij Hair Plus behandeld en daar is mij verteld dat het haar nooit zo dik meer geplaatst kan worden als het was. Die verwachting had ik ook niet. Ieder mens met een beetje gezond verstand weet dat haar wat uitgevallen is, nooit meer terug komt. Het verplaatste haar is dus verdeeld over de beschikbare kale plek. Als je van dit principe uit gaat dan maakt het niet uit in welke kliniek je je laat behandelen. Overal zal het resultaat zijn ' haar eerlijker verdelen over het mogelijk totaal kale gebied'.

Ik ben dus al met al wel tevreden met het resultaat, en heb ook geen last meer van het lidteken. Van mijn vrouw en vrienden heb ik positieve reacties gehad.

Tenslotte Hans Diks, ga zo door ik blijf de discussie op afstand volgen, wordt nog leuk zo.

AJVDBERG

Het is goed dat er ook tevreden klanten reageren, goed beargumenteerd input van voor en tegen is noodzakelijk voor een evenwichtige discussie.
Volgens mij zijn HT's in de ogen van veel mensen toch nog teveel een wondermiddel. Het feit dat HT-klinieken zelfstandige commercieele organisaties zijn maakt dat ik me afvraag of de client een voldoende realistisch beeld wordt geschetst.

Op het moment dat er commercieele belangen met een product of dienst gemoeid zijn komt de betrouwbaarheid van de door het bedrijf naar buiten gebrachte informatie in het gedrang. Dat is niet altijd terecht maar wel een logisch verschijnsel.

dieseltje
29 september 2004, 00:02
:confused: Henk,

Ik heb de vele discussies eens gevolgd.
Moet wel zeggen dat die Diksy een kerel met ballen is, hij verweerd zich op een openlijke manier tegen met name jou Henk. En neemt de moeite om alles uit te leggen. Zodoende kom ik steeds meer te weten.
Absoluut waar! Ik ben zelf 2 keer in zijn kliniek geweest en was daar ook niet geheel tevreden over. Die posts zijn elders in het forum terug te vinden. Desondanks vind ik het een goed teken dat hij dit forum nauwlettend volgt, fatsoenlijk en eerlijk blijft reageren!

Henk
29 september 2004, 08:11
.
Wel zou ik het eerlijker vinden als je ingaat op de uitdaging van Hans Diks en ons ook de foto's laat zien. Het komt mij nu meer over als een hetse, voor de geboden oplossingen sta je immers niet open.



Ik heb Hans Diks de foto's gestuurd, wat voor nut heeft het dan om de foto's hier te publiceren? Wil jij je foto's hier publiceren. Jij zit hier te verkondigen dat je zo geweldig resultaat hebt, tot nu toe ben je de enigste hier die een geweldig resultaat heeft bij Hairplus. Dus laat maar zien...
Welke oplossing biedt Diksy mij dan????????? En waar sta ik niet voor open?
Krijg je soms korting van Diksy?

Diksy
29 september 2004, 12:04
Beste v.d.Berg,

Bedankt voor je steun. Je hebt nog geen korting gekregen maar wie weet ?
(grapje) Inmiddels heb ik de foto-s van henk prive ontvangen en dat ziet er niet goed uit. Ik zou graag even met jou prive via optimal@chello.nl willen praten. Ik zou namelijk graag jouw foto-s, onherkenbaar, op dit web willen plaatsen. Wat betreft Henk denk ik echter dat ik na een en ander goed te hebben gecontroleerd nog met een verrassing kom.


Voor allen,

Vanaf 3 october ben ik voor 10 dagen het land uit. Ik zou het sportief vinden als jullie mij in die tijd niet aanvallen omdat ik mij niet direct verdedigen kan.

Gegroet, Hans J.Diks

Webmaster
29 september 2004, 12:42
Sorry, ik denk dat ik een e-mail van de webmaster heb verward met berichten op het web.Beste Diksy,

Ik heb je persoonlijk géén email-berichten verstuurd. Wat je gedaan hebt, is dat je een reactie hebt gestuurd -naar mij (webmaster@haarweb.nl)- op een zogenaamde 'email-notification' van de thread waarop je deelneemt:


----- Original Message -----
From: "Hans Diks" <xxx (hxxx@hairplus.nl)>
To: "Haarweb Forum Forums" <webmaster@haarweb.nl (webmaster@haarweb.nl)>
Sent: Tuesday, September 28, 2004 1:34 PM
Subject: Re: Reply to post 'Haartransplantatie bij Hairplus'


Hello haarweb Forumteam,

Natuurlijk heb ik ook al de door jullie genoemde zaken gezien. Hoe kan ik
hierop antwoorden ? Ik weet niet wie het zijn, of ze echt zijn of dat een
van de collega-s hierachter zit. Ik ben bereid om klachten persoonlijk te
behandelen maar dan moet ik wel weten wie het is. Ik vond dat ook op dit
forum hoor en wederhoor moet worden toegepast anders is de informatie niet
objectief en daardoor dus van geen waarde. Nogmaals, ik wil klachten graag
vertrouwelijk behandelen zodra ik weet met wie ik te maken heb en ik een en
ander heb kunnen nalopen. Wat ik verder nog kan doen is onze telepartners
(ongeveer 15 ex-clienten) te verzoeken om hun ervaringen op het haarweb te
zetten. Dat is ook niet objectief want per definitie zijn dit tevreden
clienten . Het zou mij plezier doen dat die dan ook geplaats worden. Gaarne
Uw toezegging in deze.

Gegroet,

Hans J.Diks
Prive e-mail: optimal@chello.nl (optimal@chello.nl)


----- Original Message -----
From: "Haarweb Forum Forums" <webmaster@haarweb.nl (webmaster@haarweb.nl)>
To: <xxx (hxxx@hairplus.nl)>
Sent: Tuesday, September 28, 2004 11:44 AM
Subject: Reply to post 'Haartransplantatie bij Hairplus'


> Hello Diksy,
>
> laurensj has just replied to a thread you have subscribed to entitled -
Haartransplantatie bij Hairplus - in the Haarimplantatie forum of Haarweb
Forum.
>
> This thread is located at:
> http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3699&goto=newpost (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3699&goto=newpost)
>
> Here is the message that has just been posted:
> ***************
> Beste Hans J. Diks,
> Ik vind het goed dat jullie in de brochure vermelden dat de foto's geen
100% waarheidsgetrouw beeld geven. Maar dit praat het voor mij niet goed.
> Het gaat erom dat jullie naar buiten toe een verkeerd beeld over
haartransplantaties naar buiten brengen. Het stikt op dit forum van de
klachten over Hairplus:
> - Klantonvriendelijk
> - Lang na de behandeling nog pijn/gevoeligheid
> - Uitval van getransplanteerde haren
> - Informatie achterhouden over noodzaak van gebruik haargroeimiddelen na
HT
>
> Zie:
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28679&postcount=2 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28679&postcount=2)
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=32879&postcount=21 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=32879&postcount=21)
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28695&postcount=5 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28695&postcount=5)
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28683&postcount=3 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28683&postcount=3)
>
> En deze posts heb ik gevonden na slechts 2 minuten zoeken. Als ik echt de
searchbox ga gebruiken kan ik zo een grotere waslijst geven met ontevreden
klanten van HairPlus.
>
> Ik krijg de indruk dat -ALLE- HT-bedrijven (dus niet ALLEEN Hairplus) hun
geld verdienen met een leugenachtig marketingbeleid. Ze maken misbruik van
de wanhoop van kalende mannen om hun zakken te vullen. Uit de posts op dit
forum over Hairplus blijkt dat het bij uw bedrijf niet echt anders is. En de
onafhankelijke posts op dit forum zijn voor mij van veel grotere betekenis
dan de verhalen in uw folder.
>
> Inderdaad KAN een HT een oplossing zijn, maar dan alleen bij die zeer
kleine groep mannnen met een schikt donorgebied. Bovendien moet je van
tevoren accepteren dat het goed kan dat je voor altijd een pijnlijk of
irriterend gevoel aan je hoofd houdt. Of dat de getransplanteerde haren weer
uit gaan vallen. En dat het verstandig is dat je sowieso de rest van je
leven aan de minox of fina gaat. Veel geld voor een mager resultaat dus.
Waarom staat dat niet in de folder?
>
> Ik zou mezelf niet recht in de spiegel aan kunnen kijken als ik mijn geld
op uw manier zou verdienen. De HT-business is in mijn ogen gewoon een louche
business te noemen. Op de een of andere manier heb ik ergens nog t meeste
respect voor Laser Aestetic, die nota bene adverteren met de
rampenresultaten van Van Barneveld, Dick Advocaat of Gerard Joling.
>
>
> Inderdaad is het tegen onze richtlijnen om in posts reclame te maken!
Ondanks het feit dat ik het echt waardeer dat je onder je echte naam post en
niet stiekem probeerd reclame te maken, gelden hiervoor geen uitzonderingen!
Je post is in overleg bij het management.
> ***************
>
>
> There may be other replies also, but you will not receive any more
notifications until you visit the forum again.
>
> Yours,
> Haarweb Forum team
>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Unsubscription information:
>
> To unsubscribe from this thread, please visit this page:
> http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=usub&t=3699 (http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=usub&t=3699)
>
> To unsubscribe from ALL threads, please visit this page:
>
http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=viewsubscription&folderid=all (http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=viewsubscription&folderid=all)


Email-notifications worden vanaf mijn adres automatisch naar je toegestuurd. Als je daar echter op gaat antwoorden dan wordt je reactie dus naar mijn email-adres gestuurd, en niet naar het openbare forum, met als gevolg dat niemand je bericht kan lezen, muv mijzelf.

Webmaster
29 september 2004, 12:44
Hetzelfde geldt voor deze:

----- Original Message -----
From: "Hans Diks" <xxx (haxxx@hairplus.nl)>
To: "Haarweb Forum Forums" <webmaster@haarweb.nl (webmaster@haarweb.nl)>
Sent: Tuesday, September 28, 2004 2:16 PM
Subject: Re: Reply to post 'Haartransplantatie bij Hairplus'


Beste Lourens J.

Naar nu blijkt is onderstaande boodschap op het web geplaatst. Ik dacht dat
en en ander nog "in behandeling" was. Ook blijkt nu dat achter "haarweb
forum team Lourens J. schuil gaat. Wie gaat er schuil achter Lourens J. ?
Ik zou het op prijs stellen als je mijn replies ook op het web zet.

Gegroet,

Hans J.Diks

----- Original Message -----
From: "Haarweb Forum Forums" <webmaster@haarweb.nl (webmaster@haarweb.nl)>
To: <xxx (hanxxx@hairplus.nl)>
Sent: Tuesday, September 28, 2004 11:44 AM
Subject: Reply to post 'Haartransplantatie bij Hairplus'


> Hello Diksy,
>
> laurensj has just replied to a thread you have subscribed to entitled -
Haartransplantatie bij Hairplus - in the Haarimplantatie forum of Haarweb
Forum.
>
> This thread is located at:
> http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3699&goto=newpost (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3699&goto=newpost)
>
> Here is the message that has just been posted:
> ***************
> Beste Hans J. Diks,
> Ik vind het goed dat jullie in de brochure vermelden dat de foto's geen
100% waarheidsgetrouw beeld geven. Maar dit praat het voor mij niet goed.
> Het gaat erom dat jullie naar buiten toe een verkeerd beeld over
haartransplantaties naar buiten brengen. Het stikt op dit forum van de
klachten over Hairplus:
> - Klantonvriendelijk
> - Lang na de behandeling nog pijn/gevoeligheid
> - Uitval van getransplanteerde haren
> - Informatie achterhouden over noodzaak van gebruik haargroeimiddelen na
HT
>
> Zie:
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28679&postcount=2 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28679&postcount=2)
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=32879&postcount=21 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=32879&postcount=21)
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28695&postcount=5 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28695&postcount=5)
> http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28683&postcount=3 (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28683&postcount=3)
>
> En deze posts heb ik gevonden na slechts 2 minuten zoeken. Als ik echt de
searchbox ga gebruiken kan ik zo een grotere waslijst geven met ontevreden
klanten van HairPlus.
>
> Ik krijg de indruk dat -ALLE- HT-bedrijven (dus niet ALLEEN Hairplus) hun
geld verdienen met een leugenachtig marketingbeleid. Ze maken misbruik van
de wanhoop van kalende mannen om hun zakken te vullen. Uit de posts op dit
forum over Hairplus blijkt dat het bij uw bedrijf niet echt anders is. En de
onafhankelijke posts op dit forum zijn voor mij van veel grotere betekenis
dan de verhalen in uw folder.
>
> Inderdaad KAN een HT een oplossing zijn, maar dan alleen bij die zeer
kleine groep mannnen met een schikt donorgebied. Bovendien moet je van
tevoren accepteren dat het goed kan dat je voor altijd een pijnlijk of
irriterend gevoel aan je hoofd houdt. Of dat de getransplanteerde haren weer
uit gaan vallen. En dat het verstandig is dat je sowieso de rest van je
leven aan de minox of fina gaat. Veel geld voor een mager resultaat dus.
Waarom staat dat niet in de folder?
>
> Ik zou mezelf niet recht in de spiegel aan kunnen kijken als ik mijn geld
op uw manier zou verdienen. De HT-business is in mijn ogen gewoon een louche
business te noemen. Op de een of andere manier heb ik ergens nog t meeste
respect voor Laser Aestetic, die nota bene adverteren met de
rampenresultaten van Van Barneveld, Dick Advocaat of Gerard Joling.
>
>
> Inderdaad is het tegen onze richtlijnen om in posts reclame te maken!
Ondanks het feit dat ik het echt waardeer dat je onder je echte naam post en
niet stiekem probeerd reclame te maken, gelden hiervoor geen uitzonderingen!
Je post is in overleg bij het management.
> ***************
>
>
> There may be other replies also, but you will not receive any more
notifications until you visit the forum again.
>
> Yours,
> Haarweb Forum team
>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Unsubscription information:
>
> To unsubscribe from this thread, please visit this page:
> http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=usub&t=3699 (http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=usub&t=3699)
>
> To unsubscribe from ALL threads, please visit this page:
>
http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=viewsubscription&folderid=all (http://www.haarweb.nl/forum/subscription.php?do=viewsubscription&folderid=all)

Achter 'HaarWeb Forum Team' zit niet alleen LaurensJ overigens, maar al onze Moderators inclusief ikzelf (Webmaster). Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'wie gaat er schuil achter?' Alle Moderators zijn te bereiken via hun eigen email-adres of PM en dat geldt ook voor de Webmaster.

Heb ik je hiermee voldoende ingelicht?

Diksy
30 september 2004, 11:29
Zoals reeds bericht heb ik 2 zaken door elkaar gehaald. Sorry daarvoor.

Groetjes, Hans

Diksy
30 september 2004, 12:52
Beste webgenoten,

Ik heb de hele thread uitgeprint en neem deze mee op reis.
De reis is een mix van vakantie en het bezoeken van een congres op het gebied van haaraanvullingen. Haarboeren tesamen dus.
Ik ben op 15-10-2004 weer terug en zal dan uitgebreid reageren op alle aantijgingen. Wel kan ik nu als zeggen dat een en ander heel anders is als hier wordt voorgesteld.


Voor de webmaster.

Als blijkt dat er veel wat er op deze thread staat niet klopt zou het dan niet beter zijn om tegelijkertijd als iemand een klacht op het web zet, hij/zij die klacht per e-mail ook aanmeld aan het desbetreffende bedrijf. Hij/zij kan dan op het web anoniem blijven maar in de persoonlijke e-mail niet.
Dan is een en ander te controleren en kan diegene die wordt aangevallen zich verdedigen. (hoor en wederhoor)

Een andere oplossing is dat de webmaster zich met die taak belast maar ik weet niet of dat mogelijk is. Indien gewenst kan ik mij daarvoor inzetten aangezien ik geen directeur meer ben van Hairplus. Niet dat ik darmee wil beweren dat ik totaal onafhankelijk ben maar het moet controleerbaar zijn of ik dit eerlijk doe.

Als blijkt dat iedereen zo maar anoniem een ander kan bekladden verliest het haarweb een groot deel van zijn waarde. Op de door mij voorgestelde manier
wordt de warde van het Haarweb alleen maar groter.
Ik hoor graag commentaar hierop, ook van de leden.

Gegroet, Hans J.Diks

Haarmannetje
4 oktober 2004, 01:33
Hallo Diksy,

Ik heb even een vraag. Klopt het dat Hair Plus de haarkliniek is geweest die in een televisieprogramma over literatuur te zien was van Henk Spaan? Dat was in een aflevering over haaronderwerpen binnen de literatuur en daarin werd ook een haarkliniek bezocht en volgens mij was dat Hair Plus.

Dit plaatje...
http://www.hairplus.nl/art_cent/bedrijf_kliniek.gif
...komt mij ook bekend voor.

Als dit klopt, dan heb ik een vraag. Tijdens dat programma vroeg Henk Spaan aan één van jullie artsen, op een welliswaar niet serieuze manier, "heb ik het nodig?" Het antwoord luidde: "ja, u kunt het wel gebruiken voor uw aangezicht." (De exacte woorden weet ik zo niet meer.)

Ik weet nu niet of dit gewoon voor de grap (voor het programma) zo verteld werd, maar ik had er een wat naar gevoel bij. Is het al zo ver, dat Hair Plus mensen zelfs aan wil praten, dat een kaal/kalend hoofd niet om aan te zien is? Dat mensen uit zichzelf wat willen doen aan hun kaalheid ala, maar om mensen dan een minderwaardigheidscomplex aan te praten om ze over de streep te trekken, schiet bij mij toch wel even in het verkeerde keelgat. Uiteraard is Henk Spaan veel te nuchter om zich er ook maar iets van aan te trekken, maar er zullen wel degelijk wanhopige en onzekere mensen gekeken hebben die zich er absoluut niet beter door hebben gevoeld.

Als dit bij jou in Hair Plus was, kun je dit dan even uitleggen? Alvast bedankt.

Webmaster
6 oktober 2004, 17:00
Voor de webmaster.

Als blijkt dat er veel wat er op deze thread staat niet klopt zou het dan niet beter zijn om tegelijkertijd als iemand een klacht op het web zet, hij/zij die klacht per e-mail ook aanmeld aan het desbetreffende bedrijf. Hij/zij kan dan op het web anoniem blijven maar in de persoonlijke e-mail niet.
Dan is een en ander te controleren en kan diegene die wordt aangevallen zich verdedigen. (hoor en wederhoor)

Een andere oplossing is dat de webmaster zich met die taak belast maar ik weet niet of dat mogelijk is. Indien gewenst kan ik mij daarvoor inzetten aangezien ik geen directeur meer ben van Hairplus. Niet dat ik darmee wil beweren dat ik totaal onafhankelijk ben maar het moet controleerbaar zijn of ik dit eerlijk doe.Beste Diksy,

Het zou inderdaad effectiever/constructiever kùnnen zijn als een lid zijn of haar klacht zowel hier publiceert als tegelijkertijd aankaart bij de betreffende specialist. Echter, die keuze ligt geheel bij het desbetreffende lid. Er kunnen duizend en één redenen zijn waarom iemand ervoor kiest dit niet te doen en wij kunnen en willen hier geen invloed op uitoefenen.

Klachtenbehandeling/bemiddeling is een taak die voorbehouden is aan een geschillencommissie op dit gebied: wij zijn overigens niet op de hoogte van het bestaan van een dergelijke commissie op het gebied van haartransplantatie. HaarWeb kan de taak van een professionele geschillencommissie uiteraard niet op zich nemen. Ik weet niet welke rol een traditionele patiëntenvereniging zoals de VAAP (Vereniging Alopecia Androgenetica Patiënten) hierin zou kunnen spelen?

Als blijkt dat iedereen zo maar anoniem een ander kan bekladden verliest het haarweb een groot deel van zijn waarde. Op de door mij voorgestelde manier wordt de warde van het Haarweb alleen maar groter.
Ik hoor graag commentaar hierop, ook van de leden.

Gegroet, Hans J.DiksHaarWeb is inderdaad -sinds haar bestaan- van grote waarde gebleken voor onze lotgenoten met haarproblemen. HaarWeb ontleed een groot deel van deze waarde uit het feit dat wij onze leden in staat stellen anoniem met elkaar in contact te komen. Wij gaan dan ook uit van het goede in de mens en verwachten dat onze leden zuiver met deze mogelijkheid tot anonimiteit omgaan. Helaas zullen er altijd mensen zijn die er voor kiezen het slechte uit het goede te halen en in dit geval onze mogelijkheid tot anonimiteit te misbruiken in hun eigen voordeel (althans, ze dènken er voordeel uit te halen.....).

Dit is niet alleen een probleem op HaarWeb, maar op héél internet in het algemeen. Als er een oplossing zou bestaan voor dit misbruik, dan waren deze vanzelfsprekend al lang en breed geïmplementeerd. Er is met de huidige technologie weinig of niets aan te doen en HaarWeb is afhankelijk van deze techniek. Wij zijn geen traditionele patiëntenvereniging waar ze bijv. de beschikking hebben over de NAW-gegevens van hun leden, waardoor één en ander te controleren is.

De visie dat HaarWeb door het misbruik van een aantal lieden een groot deel van haar waarde zou verliezen, delen wij niet. Het vermeende en bewezen misbruik maakt voor een klein percentage deel uit van het gehele HaarWeb. Het overgrote deel van de -subjectieve- berichtgevingen hier op HaarWeb zijn 100% zuiver.

En daarmee kom ik op een ander belangrijk punt. Het is goed om je te realiseren dat alle discussie's op HaarWeb subjectief van aard zijn. Of een posting nu wel of niet zuiver is: het is en blijft een subjectieve posting. De beleving van de één hoeft niet overeen te komen met de ervaring van een ander, ookal gaat het om bijv. precies dezelfde haarspecialist en precies dezelfde behandeling. Ieder mens is anders en iedereen spreekt vanuit zijn of haar eigen kader. Dit geldt niet alleen voor onze lotgenoten, maar net zozeer voor een haarspecialist. Ieder heeft zijn eigen waarheid.

Los van de discussie's of postings nu wel of niet zuiver zouden zijn, wil ik wel opmerken dat het nogal opvallend is dat er over sommige haar(werk)specialisten c.q. behandelingen c.q. produkten zo ontzettend veel negatieve verhalen/ervaringen hier op HaarWeb aan het licht komen. Veel van die geluiden komen bijv. geheel overeen met de vastgelegde (lees: gecontroleerde) ervaringen die bekend zijn binnen de traditionele patiëntenverenigingen op ons gebied. Die geluiden zijn er dan -helaas- ook niet voor niets...

Eén van de grote verschillen tussen een traditionele patiëntenvereniging en HaarWeb is dat bij een patiëntenvereniging bovengenoemde geluiden/ervaringen niet in de openbaarheid worden gebracht, maar feitelijk alleen intern beschikbaar zijn voor leden die o.a. daarvoor contributie betalen. Mijn persoonlijke visie is dat er véél meer transparantie/openheid moet komen in de wereld van haarproblematiek en alles wat daarbij komt kijken. (en dat er binnen het patiënten-verenigingswereldje veel meer samengewerkt moet worden ipv elkaar tegen te werken.... maar dat is weer een geheel ander onderwerp). Steun en informatie moeten ten aller tijden beschikbaar zijn voor lotgenoten die hierom verlegen zitten. Daarom is HaarWeb er. Ik ben er heilig van overtuigd dat wij met onze support site een zeer welkome aanvulling zijn op de tradionele patientenverenigingswereld. Ik zou bijna willen stellen dat wij aanzienlijk méér zijn dan een aanvulling, maar goed... laat ikzelf ook maar objectief en genuanceerd blijven.... ;).

HaarWeb heeft ervoor gezorgd dat er de broodnodige openheid is gekomen in informatie en ervaringen op het gebied van haarproblematiek die voorheen alleen 'achter de schermen' beschikbaar was. Zoals met alles, heeft deze openheid in sommige gevallen ook zijn keerzijde en in jouw rol wordt je daar nu mee geconfronteerd in deze discussie. Zoals ik al heb aangegeven hierboven is daar op dit moment niet heel veel aan te doen denk ik.

Heb ik hiermee in voldoende mate je vragen beantwoord?

kale kip
8 oktober 2004, 12:57
sorry, mee oneens. transplantaties lukken zelden/nooit echt goed. neem nou die Joling. ik zag m laatst op tv toen bij die eigen In de reclames wordt het voorgespiegeld als een perfecte oplossing, maar het is gewoon vieze geldklopperij.

Neeeeeeee, een haartransplantatie is gewoon ronduit het slechtste wat je kan doen.

ik denk dat laurensj het goed gezegt heeft het is niks noooooit doen geloof me .......luister naar mensen die het zelf ervaren hebben
gr k.k

pizzacat
8 oktober 2004, 23:30
Beste Diksy,

Het zou inderdaad effectiever/constructiever kùnnen zijn als een lid zijn of haar klacht zowel hier publiceert als tegelijkertijd aankaart bij de betreffende specialist. Echter, die keuze ligt geheel bij het desbetreffende lid. Er kunnen duizend en één redenen zijn waarom iemand ervoor kiest dit niet te doen en wij kunnen en willen hier geen invloed op uitoefenen.

Klachtenbehandeling/bemiddeling is een taak die voorbehouden is aan een geschillencommissie op dit gebied: wij zijn overigens niet op de hoogte van het bestaan van een dergelijke commissie op het gebied van haartransplantatie. HaarWeb kan de taak van een professionele geschillencommissie uiteraard niet op zich nemen. Ik weet niet welke rol een traditionele patiëntenvereniging zoals de VAAP (Vereniging Alopecia Androgenetica Patiënten) hierin zou kunnen spelen?

HaarWeb is inderdaad -sinds haar bestaan- van grote waarde gebleken voor onze lotgenoten met haarproblemen. HaarWeb ontleed een groot deel van deze waarde uit het feit dat wij onze leden in staat stellen anoniem met elkaar in contact te komen. Wij gaan dan ook uit van het goede in de mens en verwachten dat onze leden zuiver met deze mogelijkheid tot anonimiteit omgaan. Helaas zullen er altijd mensen zijn die er voor kiezen het slechte uit het goede te halen en in dit geval onze mogelijkheid tot anonimiteit te misbruiken in hun eigen voordeel (althans, ze dènken er voordeel uit te halen.....).

Dit is niet alleen een probleem op HaarWeb, maar op héél internet in het algemeen. Als er een oplossing zou bestaan voor dit misbruik, dan waren deze vanzelfsprekend al lang en breed geïmplementeerd. Er is met de huidige technologie weinig of niets aan te doen en HaarWeb is afhankelijk van deze techniek. Wij zijn geen traditionele patiëntenvereniging waar ze bijv. de beschikking hebben over de NAW-gegevens van hun leden, waardoor één en ander te controleren is.

De visie dat HaarWeb door het misbruik van een aantal lieden een groot deel van haar waarde zou verliezen, delen wij niet. Het vermeende en bewezen misbruik maakt voor een klein percentage deel uit van het gehele HaarWeb. Het overgrote deel van de -subjectieve- berichtgevingen hier op HaarWeb zijn 100% zuiver.

En daarmee kom ik op een ander belangrijk punt. Het is goed om je te realiseren dat alle discussie's op HaarWeb subjectief van aard zijn. Of een posting nu wel of niet zuiver is: het is en blijft een subjectieve posting. De beleving van de één hoeft niet overeen te komen met de ervaring van een ander, ookal gaat het om bijv. precies dezelfde haarspecialist en precies dezelfde behandeling. Ieder mens is anders en iedereen spreekt vanuit zijn of haar eigen kader. Dit geldt niet alleen voor onze lotgenoten, maar net zozeer voor een haarspecialist. Ieder heeft zijn eigen waarheid.

Los van de discussie's of postings nu wel of niet zuiver zouden zijn, wil ik wel opmerken dat het nogal opvallend is dat er over sommige haar(werk)specialisten c.q. behandelingen c.q. produkten zo ontzettend veel negatieve verhalen/ervaringen hier op HaarWeb aan het licht komen. Veel van die geluiden komen bijv. geheel overeen met de vastgelegde (lees: gecontroleerde) ervaringen die bekend zijn binnen de traditionele patiëntenverenigingen op ons gebied. Die geluiden zijn er dan -helaas- ook niet voor niets...

Eén van de grote verschillen tussen een traditionele patiëntenvereniging en HaarWeb is dat bij een patiëntenvereniging bovengenoemde geluiden/ervaringen niet in de openbaarheid worden gebracht, maar feitelijk alleen intern beschikbaar zijn voor leden die o.a. daarvoor contributie betalen. Mijn persoonlijke visie is dat er véél meer transparantie/openheid moet komen in de wereld van haarproblematiek en alles wat daarbij komt kijken. (en dat er binnen het patiënten-verenigingswereldje veel meer samengewerkt moet worden ipv elkaar tegen te werken.... maar dat is weer een geheel ander onderwerp). Steun en informatie moeten ten aller tijden beschikbaar zijn voor lotgenoten die hierom verlegen zitten. Daarom is HaarWeb er. Ik ben er heilig van overtuigd dat wij met onze support site een zeer welkome aanvulling zijn op de tradionele patientenverenigingswereld. Ik zou bijna willen stellen dat wij aanzienlijk méér zijn dan een aanvulling, maar goed... laat ikzelf ook maar objectief en genuanceerd blijven.... ;).

HaarWeb heeft ervoor gezorgd dat er de broodnodige openheid is gekomen in informatie en ervaringen op het gebied van haarproblematiek die voorheen alleen 'achter de schermen' beschikbaar was. Zoals met alles, heeft deze openheid in sommige gevallen ook zijn keerzijde en in jouw rol wordt je daar nu mee geconfronteerd in deze discussie. Zoals ik al heb aangegeven hierboven is daar op dit moment niet heel veel aan te doen denk ik.

Heb ik hiermee in voldoende mate je vragen beantwoord?

Duidelijk en goed verhaal MR Webmaster.

Diksy
18 oktober 2004, 15:45
Beste webbers,

Hierbij dan mijn beloofde antwoord. Ga er maar even voor zitten.

IHP is Instituut Hairplus te Rotterdam.

16-07-04 Ruban Kan ik niets mee. Gaarne opgave naam en adres van client aan mijn prive e-mail: optimal@chello.nl . Ik kom er dan op terug.

16-07-04 Henk. Is niet bij IHP behandeld maar in Amsterdam. Met die kliniek heeft IHP even samengewerkt maar, mede i.v.m. kwaliteit is die samenwerking opgezegd. Daarna is die kliniek gesloten. Wel heeft IHP toen de dossiers overgenomen voor eventuele vervolgbehandelingen en om waar nodig nog service te verlenen. In het kader daarvan ontving IHP in 1997 een klacht van Henk. Op de uitnodiging van IHP om naar onze kliniek te komen heeft Henk niet gereageerd. Beste Henk, In een e-mail aan mijn prive e-mail adres complimenteer je mij voor de manier waarop ik potentieele clienten voorlicht.
Dat ik er veel afwijs als ongeschikt. Waarom wel daar maar niet op dit Forum ?
Wat betreft je resultaat. Al eens gedacht aan haarverwijderen ? Met de nieuwe technieken kan dit nu permanent. Ook zal je zien dat daarna de zogenaamde "pitjes" minder worden en soms zelfs verdwijnen (niet gegarandeerd)

22-07-2004 Salvamia. Ik zal je mooie haartransplantaties laten zien. Zie mijn uitnodiging aan het eind van mijn bericht.

23-07-04 Laurensj Fout Laurens. Die uitnodiging geldt ook voor jou.
Het lijkt wel of jij een persoonlijke rancune hebt. Als moderator ben je in ieder geval niet geschikt. Te bevooroordeeld. Ik zal daar verder nog op ingaan.

23-07-04 bverotti Die heeft het begrepen.

23-07-04 veens764 Wij kennen elkaar al langer. Aangezien jouw verhaal toch wel anders is verzoek ik jou om mij toestemming te geven om gegevens uit jouw medische dossier bij IHP, inclusief foto-s (uiteraard onherkenbaar) , hier te gebruiken. Ik ga ervan uit dat dit geen probleem zal opleveren. (optimal@chello.nl)

02-08-2004 Pat Jij heb het nog niet helemaal begrepen. Haartransplantatie doe je om niet kaal te zijn. Als je het doet om je haar dikker te maken verlies je altijd want een erfelijke haaruitval is chronisch.
Ook jij bent bij deze uitgenodigd. Zie verder.
Oh ja, jouw remedie is ACCEPTEREN. Helemaal mee eens. Echter, die mensen zien wij niet. Wat nu, als je het niet kan accepteren ?

16-08-2004 Dieseltje. Maak je even bekend op optimal@chello.nl zodat ik een en ander kan nakijken. Waarom € 25,- voor een preventie-consult ? IHP krijgt geen vergoeding van de ziektekostenverzekeraars. Jouw huisarts wel maar die weet er meestal niet zoveel van. Uiteraard zal je bij IHP geen informatie ontvangen omtrent niet erkende geneesmiddelen omdat ook IHP onder controle staat van het Ministerie van Volksgezondheid.

190904 AJvdBerg Bedankt voor jouw bijval. Ben jij behandeld toen ik nog de scepter zwaaide bij IHP of later. Graag zou ik van jou gebruik maken bij mijn uitnodiging die volgt. Gaarne jezelf bekend maken via optimal@chello.nl

27-09-04 Haarzoeker Bij deze reply wordt gesuggereerd dat de foto een resultaat is van haartransplantatie. Dit wordt op 28-09-04 wel rechtgezet maar is toch door velen gelezen zonder rectificatie.

28-09-04 Henk Je verteld geen leugens Henk maar Samson heb je van die andere kliniek in Amsterdam gehad. Toen die sloten heeft IHP voor die clienten die er tevreden mee waren de verkoop voortgezet. Je zal het echter nergens in de IHP brochures aan treffen. Kijk ook maar op internet. Geen Samson.

28-09-04 Veens 764 Ook hiervoor het volgende: Jij kan hier zeggen wat je wilt. IHP heeft zich te houden aan de regels die inhouden dat er zonder toestemming van de client er geen gebruik mag worden gemaakt van een medisch dossier. Ik ga er echter van uit dat ik deze toestemming van jou ga krijgen. Daar is iedereen, ook de andere leden bij gebaat.

28-09-04 Pizzacat. Weer een die het heeft begrepen. Wel vind ik dat de informatie die door privé klinieken naar buiten wordt gebracht betrouwbaar moet zijn. Objectief kan je natuurlijk niet van ze verlangen. Daarvoor staan ze te dicht bij het bedrijf.

29-09-04 Henk Foto-s kunnen pas worden gepubliceerd na toestemming van de client. En zelfs dan zal ik dit altijd onherkenbaar doen.

Programma Henk Spaan. Uiteraard heeft de haaruitval van Henk Spaan zelf gespeeld tijdens de opnamen bij IHP . Als het aan de cameraman had gelegen was Henk Spaan zelf in de stoel gaan zitten in mijn plaats.
Toen dan ook zijn hoofd door Mildred (een van de IHP medewerkers, geen arts) werd geinspecteerd heeft zij, terwijl zij lichtjes op het hoofd klopte,
gezegd dat hij wel wat meer haar kon gebruiken of iets dergelijks. (Dit op aangeven van de cameraman die uit was op een grap) Ikzelf heb het bij uitzending dan ook gezien als een grapje tussendoor.

06-10-2004 Webmaster Hartelijk dank voor Uw duidelijke en uitvoerige uiteenzetting. Graag wil ik daar nog iets aan toevoegen. In het kader van de L.H.V.(Landelijke Haarspecialisten Vereniging) waarvan ik mede-oprichter ben, hebben wij het oprichten van een geschillencommisiie voorgelegd aan de Consumentenbond. Hun antwoord echter was dat zij daar geen medewerking aan konden verlenen gezien het te kleine aantal gefundeerde klachten.

Dan nog even de rol van de moderator. Ik ga er van uit dat moderators toch enigszins boven de partijen moeten staan zeker gezien het feit dat zij een thread kunnen bewerken. Aangezien Laurensj wellicht een persoonlijke vete heeft uit te vechten meld ik mij bij deze aan als moderator. Ik weet zeker dat ik niet zo subjectief zal zijn. Ik claim niet totaal objectief te zijn, dat kan niet met mijn verleden. Ik claim alleen dat ik veel meer inzicht heb in wat wel en niet kan met mijn 40 jarige ervaring, zowel op het medische vlak als de niet-medische haaraanvullingen. Ook zal ik beter in staat zijn om onzin te herkennen en die als zodanig te behandelen. Gezien mij pensionering vorig jaar heb ik daar nu tijd voor.

Wat gebeurt er nu met replies van leden waarvan bekend is dat ze onwaar zijn ? Worden die verwijderd, webmaster ?


Uitnodiging OK, hierbij dan de uitnodiging. Kom maar kijken naar goede (ik zeg geen dikke) haartranplantaties en het goede verhaal erbij. Meld je aan op: optimal@chello.nl. Dat mag anoniem zolang ik maar weet in welke plaatsen ikzelf (2 haartransplantaties) en wat lotgenoten van jullie, moeten verschijnen. Dat zal dan plaats vinden in een lokaal hotel waarvan je nader bericht krijg. Uiteraard zijn alle Haarweb leden uitgenodigd, ook zij die niet aan deze thread meedoen.

Ik heb de vragen aan de diverse webbers cursief gemaakt zodat ze makkelijk zijn te vinden.

Gegroet, Diksy

Haarmannetje
18 oktober 2004, 17:04
Hallo Diksy,

Even een aantal reacties van mij op jouw verhaal (bedankt daarvoor overigens).

Het lijkt wel of jij een persoonlijke rancune hebt. Als moderator ben je in ieder geval niet geschikt. Te bevooroordeeld. Ik zal daar verder nog op ingaan.
Dan nog even de rol van de moderator. Ik ga er van uit dat moderators toch enigszins boven de partijen moeten staan zeker gezien het feit dat zij een thread kunnen bewerken. Aangezien Laurensj wellicht een persoonlijke vete heeft uit te vechten meld ik mij bij deze aan als moderator. Ik weet zeker dat ik niet zo subjectief zal zijn. Ik claim niet totaal objectief te zijn, dat kan niet met mijn verleden. Ik claim alleen dat ik veel meer inzicht heb in wat wel en niet kan met mijn 40 jarige ervaring, zowel op het medische vlak als de niet-medische haaraanvullingen. Ook zal ik beter in staat zijn om onzin te herkennen en die als zodanig te behandelen. Gezien mij pensionering vorig jaar heb ik daar nu tijd voor.
Laurens is naar mijn idee een hele goede moderator en volgens mij is iedereen verder ook wel van die mening. Hij is met zorg uitgekozen door het HaarWeb Management, juist vanwege zijn objectiviteit, zijn manier van schrijven en zijn integriteit. Maar vergeet daarnaast ook niet dat Laurens zelf een lotgenoot is en iemand die mede daardoor zeer gevoelig is voor oplichting en valse voorwendselen. Als moderator mag hij best kritische vragen stellen aan hen die voor veel lotgenoten voor problemen hebben gezorgd (volgens hun eigen perceptie althans). Ik wil jou niet als boeman neerzetten, maar jij staat vanwege je functie en instelling aan de andere kant van de lijn.

En dat laatste slaat totaal nergens op. Zoveel ervaring is er niet voor nodig hoor om een expert te worden op het gebied van AGA en ook niet op haartransplantaties.

Wat nu, als je het niet kan accepteren ? Dan is het misschien wat om mensen eerst met een psycholoog te laten praten, voordat je ze met beide armen omhelst en ze direct in de behandelstoel te zetten? Het niet accepteren van kaalheid waarbij men tot vrij drastische maatregelen als haartransplantaties overgaat heeft vaak een psychologische oorzaak.

Uiteraard heeft de haaruitval van Henk Spaan zelf gespeeld tijdens de opnamen bij IHP . Als het aan de cameraman had gelegen was Henk Spaan zelf in de stoel gaan zitten in mijn plaats.
Toen dan ook zijn hoofd door Mildred (een van de IHP medewerkers, geen arts) werd geinspecteerd heeft zij, terwijl zij lichtjes op het hoofd klopte,
gezegd dat hij wel wat meer haar kon gebruiken of iets dergelijks. (Dit op aangeven van de cameraman die uit was op een grap) Ikzelf heb het bij uitzending dan ook gezien als een grapje tussendoor. Dus het was toch een grap. Grap of niet, voor mensen die er helemaal doorheen zijn kan dit de laatste druppel zijn. Er wordt toch indirect een maatschappelijk beeld neergezet. Een beeld dat kaalheid eigenlijk niet geaccepteerd wordt; dat het je geen volwaardig mens laat zijn. Ik zie zelf de grap er ook wel van in, maar wanneer het om massacommunicatie moet je wel voorzichtig zijn.

Haarzoeker
18 oktober 2004, 17:16
Jammer dat Diksy niet reageert op het beschamende stuk dat op de site van hairplus staat. En dan onder andere het gedeelte waarin wordt gezegd dat kale/kalenden door kidnappers doorgaans als eersten worden vermoord omdat zij door nabestaanden minder worden gemist vanwege hun gebrek aan haar.

Eminem
18 oktober 2004, 17:18
Jammer dat Diksy niet reageert op het beschamende stuk dat op de site van hairplus staat. En dan onder andere het gedeelte waarin wordt gezegd dat kale/kalenden door kidnappers doorgaans als eersten worden vermoord omdat zij door nabestaanden minder worden gemist vanwege hun gebrek aan haar.

Stond dat niet op de site van Hairlase?

Haarmannetje
18 oktober 2004, 17:27
Stond dat niet op de site van Hairlase? Ja inderdaad, dat is ook zo. Diksy heeft daar niets mee te maken :). Maar op zich is het volgende wel interessant.

Diksy, jij als persoon uit de haartransplantatiewereld, zoiets als wat er op de website van Hairlase staat, is dat binnen de ethiek van de esthetische chirurgie toelaatbaar. Met andere woorden: is het normaal dat een haartransplantatiekliniek zelf komt met allerlei verhaaltjes waarmee mensen met haaruitval angst wordt aangepraat? Angst voor het idee dat ze geen plaats meer kunnen innemen in de samenleving vanwege hun kaalheid? Ik vind het zelf namelijk ronduit onbeschofd en het zou bestraft moeten worden. Hoe kijk jij er tegenaan?

Henk
18 oktober 2004, 17:58
Bedankt voor je reactie, alhoewel ik nog niet goed begrijp wat je toen bedoelde toen je zei dat je een verrassing voor me had, maar over een paar dingen heb ik toch een andere mening.

16-07-04 Henk. Is niet bij IHP behandeld maar in Amsterdam. Met die kliniek heeft IHP even samengewerkt maar, mede i.v.m. kwaliteit is die samenwerking opgezegd. Daarna is die kliniek gesloten. Wel heeft IHP toen de dossiers overgenomen voor eventuele vervolgbehandelingen en om waar nodig nog service te verlenen. In het kader daarvan ontving IHP in 1997 een klacht van Henk. Op de uitnodiging van IHP om naar onze kliniek te komen heeft Henk niet gereageerd. Beste Henk, In een e-mail aan mijn prive e-mail adres complimenteer je mij voor de manier waarop ik potentieele clienten voorlicht.
Dat ik er veel afwijs als ongeschikt. Waarom wel daar maar niet op dit Forum ?
Wat betreft je resultaat. Al eens gedacht aan haarverwijderen ? Met de nieuwe technieken kan dit nu permanent. Ook zal je zien dat daarna de zogenaamde "pitjes" minder worden en soms zelfs verdwijnen (niet gegarandeerd)

Ik vind het wel een beetje makkelijk om de verantwoordelijkheid af te wijzen omdat ik niet in Rotterdam ben behandeld. Het werd toenertijd echt gepresenteerd als één bedrijf. In de folders die ik kreeg stond: "onze directeur H.Diks". En toen de vestiging in Amsterdam dicht ging, maakte jullie daar melding van met "onze vestiging in Amsterdam".
Wat betreft die klacht. Ik heb nooit een klacht ingediend bij Hairplus.
Het enige wat er gebeurt is dat ik gezegd dat ik geen belang meer had bij die post van jullie. Toen jullie vroegen waarom niet, heb ik gezegd dat ik ontevreden was over het resultaat en nooit van mijn leven een ht weer wou.
Waarom ik niet bij jullie geweest ben? Omdat ik jullie zag als een paar knoeiers die mijn hoofd goed verknoeit hadden. En wat voor oplossing hadden jullie mij dan geboden? De enige die ik kan en kon bedanken is nog een ht.
Nou dank je wel.
In mijn e-mail heb ik inderdaad gezegd dat ik gehoord heb dat wat betreft het afwijzen van potiëntele cliënten Hairplus een van de weinige klinieken is die dat doet, en dat ik dat een goede zaak vond.
Maar die postings kun je hier ook op Haarweb lezen. Wat dat betreft is het dus niet alleen maar kritiek op ht-klinieken hier. Ik ben hier geen vendetta aan het voeren tegen Hairplus, ik heb je zelfs al een gecomplimenteerd op Haarweb wat betreft je manier van posten.
Maar wat ik me ook overigens ook afvroeg in die mail is waarom dat bij mij niet gebeurt is.
Daar heb je nog geen antwoord opgegeven.


28-09-04 Henk Je verteld geen leugens Henk maar Samson heb je van die andere kliniek in Amsterdam gehad. Toen die sloten heeft IHP voor die clienten die er tevreden mee waren de verkoop voortgezet. Je zal het echter nergens in de IHP brochures aan treffen. Kijk ook maar op internet. Geen Samson.

Je vertelde me dat het nog steeds goed verkocht werd. Maar je zei ook hier op haarweb dat jullie niets verkochten waarvan niet was bewezen dat het hielp. Ik kan me niet herinneren dat samson als erkend haargroeimiddel is aangewezen



Wat gebeurt er nu met replies van leden waarvan bekend is dat ze onwaar zijn ? Worden die verwijderd, webmaster ?

Welke replies van leden zijn dan onwaar?


En wat betreft het volgens jouw te fel reageren van Laurensj.
Tuurlijk is hij wel objectief, maar hij heeft ook resultaten gezien van ht's waar je niet vrolijk van wordt. Dat hij moderator is wil niet zeggen dat hij geen eigen mening mag hebben.

Wat betreft jouw aanbod om Moderator te worden. We kunnen jouw ervaring op het web hier goed gebruiken, maar één van de voorwaarden om Moderator te worden is dat ze geen enkele binding met een haarkliniek mogen hebben.


Henk.

Diksy
18 oktober 2004, 20:21
Zoals jullie kunnen zien heb ik de titel veranderd van "waar of niet waar "in
"niet waar".

Waarom ?

Henk / Vandaag/ 19-10-04. Je schrijft dat Laurensj objectief is. Natuurlijk is hij dat niet. Kritische vragen ? Graag. Een vooroordeel ? Nee.
Dat je niet veel ervaring nodig hebt om een en ander te beoordelen zegt veel over de kwaliteit van dit Forum. Wat betreft jouw opmerking om eerst met een psycholoog te praten ? Daarmee kan ik het eens zijn. Het probleem is echter dat veel mensen dat niet willen. Wat betreft Henk Spaan kan ik je nog meedelen dat wij geen invloed hadden op het eindresultaat. Ze filmen 3 uur en daar blijft in de uitzending 5 minuten van over.
Wat betreft jouw behandeling in Amsterdam kan ik alleen nog maar zeggen dat de directeur toen de arts was waar je mij over schreef. Tot mijn spijt, achteraf, mochten ze gebruik maken van mijn foto-s met de slagzin : "ook de directeur is een client " . Zoals gezegd, wij waren toen wel betrokken bij die kliniek, jammer genoeg. Vandaar ook dat wij de service hebben overgenomen toen zij gingen sluiten.
Je zegt dat je nooit een klacht heb ingediend bij ons ? Sorry Henk,
Ik heb je brief nog in het dossier, met de hand geschreven. Daarbij een brief van ons met een uitnodiging. Waarom ik jou niet heb afgewezen voor haartransplantatie ? Sorry, ik heb geen consult gehad met jou. Ik heb je waarschijnlijk nog nooit ontmoet. In ieder geval niet toen je een haartransplantatie overwoog toendertijd. Samson. Is geen erkend haargroeimiddel. Het is zelfs geen erkend preventiemiddel. Wij sturen het aan de nog weinige "overblijvers" uit het verleden die het persé willen maar maken er beslist geen reclame voor. Jouw opmerking betreffende de moderator. Geen verbinding met een kliniek ? Heb ik niet meer maar ik beweer niet dat ik objectief ben zoals jij beweert van laurensj. Ik vind eigenlijk dat hij zelf maar moet reageren over dit onderwerp. Je vroeg ook nog wat er niet waar was in de replies van de leden. Kom op Henk, wees sportief en lees alles nog maar eens door.

Haarzoeker / vandaag / 19-10-2004. Zorg dat de feiten kloppen als je iets beweert.

Eminem/vandaag/19-10-04 Bedankt. Ik heb het zelf nog niet gelezen.

Haarmannetje / Vandaag / 19-10-04. Ik zal je mijn mening geven als ik het zelf heb gelezen. Dit i.v.m. de zo zeer benodigde objectiviteit.

Genoeg voor vandaag. Woensdag zal ik eventueel verder antwoorden.

Gegroet, Diksy

Haarmannetje
18 oktober 2004, 20:28
Ik zal je mijn mening geven als ik het zelf heb gelezen. Dit i.v.m. de zo zeer benodigde objectiviteit. Wat bedoel je met objectiviteit? Dat het objectiviteit vereist om het te lezen, of om iets dergelijks te publiceren. Wat betreft het eerste punt, hoe zou iemand het anders moeten interpreteren en wat betreft het tweede, ja objectiviteit is wel nodig om zulke zaken te publiceren. Ik betwijfel echter ten zeerste in hoeverre men bij dat verhaal objectief is geweest. Ik kijk uit naar je reactie.

Diksy
18 oktober 2004, 20:48
Nog even iets voor Henk. Heb je al eens gedacht aan haarverwijderen ?
Wellicht kan dit een deel van jouw probleem oplossen ? Laat het me even weten.

Gegroet, Diksy.

Haarmannetje
18 oktober 2004, 21:02
Diksy, je vertelde in een antwoord op Henk (wat eigenlijk een antwoord zou moeten zijn op een vraag die ik had gesteld en niet Henk ;)), dat je het ermee eens bent dat mensen ook een psycholoog zouden moeten spreken voordat ze met een behandeling gaan beginnen, maar dat deze mensen dat niet willen. Ik kan niet zeggen dat ik dat een argument vind om dan toch te behandelen. Natuurlijk willen die mensen niet praten met een psycholoog, zij zien alleen dat een HT hen kan helpen. Ik vind dat het verplicht zou moeten zijn binnen een cosmetische behandeling, dat er een psycholoog aan te pas komt en het liefst een onafhankelijke.

pizzacat
18 oktober 2004, 21:58
De HT wereld, en ook de rest van de esthetische chirurgie, heeft zijn eigen demonen opgeroepen. Door consequent een te rooskleurig beeld te schetsen en verwachting van clienten niet tot realistische proporties te temperen, is het verschil tussen verwachting en uiteindelijk resultaat scheef getrokken. Het is normaal dat een deel van die clientele zich voor het lapje gehouden voelt. Ik moet zeggen dat ik weinig mededogen voel voor de 'onheus bejegende' klinieken. Kleine juridische disclaimers op pag.17 van de folder (mbt. de foto's) zijn een soort vals geweten. De aantrekkingskracht van de mooie voor-na foto's is vele malen groter op de toekomstige client.

Wat de zaak ook geen goed doet is dat er geen sprake is van lichamelijk lijden bij AGA, maar psychisch lijden. Deze constatering alleen al zou een enorme rem op het hanteren van HT's moeten zijn. Een consult met een psycholoog, en dat moet niet te zwaar opgevat worden, zou eigenlijk stap 1 moeten zijn. Het blijkt dat ondanks de HT, bij een aanzienlijk aantal clienten de psychische klachten niet of nauwelijks zijn verdwenen. Dat ligt niet aan de kliniek maar aan het feit dat de client zichzelf moet kunnen accepteren zoals hij is. Wat ik de HT-wereld wel kwalijk neem is dat zij te gretig op de angsten van die mensen inspeelt. De objectiviteit schiet er nog wel eens bij in, tot de absurde teksten van hairlease aan toe.

Zolang HT's niet enigzins een echt natuurlijk haardos kunnen reconstrueren blijft het een halve oplossing. Halve oplossingen zijn meestal geen goede oplossingen.

Resumerend; deze storm (in een glas water voor de HT industrie) heeft de industrie zelf aangewakkerd. Ik snap dat het voor H. Diks niet plezant is dat zijn voormalig ambacht onder vuur komt te liggen, de verbolgenheid over het 'onrecht' is echter zwaar overtrokken. De commerciele belangen zijn zwaar, vaak zwaarder dan eventuele ethische bezwaren. Ergo; dit alles is een typisch geval van eigen schuld, dikke bult.

P.S. Dit betoog is van toepassing op de gehele esthetische industrie, die mensen te graag een ideaalbeeld opdringt.

Pizzacat.

Haarmannetje
18 oktober 2004, 22:09
Pizzacat, mijn complimenten, een mooi staaltje schrijfwerk.

Tiuri
18 oktober 2004, 22:25
De HT wereld, en ook de rest van de esthetische chirurgie, heeft zijn eigen demonen opgeroepen. Door consequent een te rooskleurig beeld te schetsen en verwachting van clienten niet tot realistische proporties te temperen, is het verschil tussen verwachting en uiteindelijk resultaat scheef getrokken. Het is normaal dat een deel van die clientele zich voor het lapje gehouden voelt. Ik moet zeggen dat ik weinig mededogen voel voor de 'onheus bejegende' klinieken. Kleine juridische disclaimers op pag.17 van de folder (mbt. de foto's) zijn een soort vals geweten. De aantrekkingskracht van de mooie voor-na foto's is vele malen groter op de toekomstige client.

Wat de zaak ook geen goed doet is dat er geen sprake is van lichamelijk lijden bij AGA, maar psychisch lijden. Deze constatering alleen al zou een enorme rem op het hanteren van HT's moeten zijn. Een consult met een psycholoog, en dat moet niet te zwaar opgevat worden, zou eigenlijk stap 1 moeten zijn. Het blijkt dat ondanks de HT, bij een aanzienlijk aantal clienten de psychische klachten niet of nauwelijks zijn verdwenen. Dat ligt niet aan de kliniek maar aan het feit dat de client zichzelf moet kunnen accepteren zoals hij is. Wat ik de HT-wereld wel kwalijk neem is dat zij te gretig op de angsten van die mensen inspeelt. De objectiviteit schiet er nog wel eens bij in, tot de absurde teksten van hairlease aan toe.

Zolang HT's niet enigzins een echt natuurlijk haardos kunnen reconstrueren blijft het een halve oplossing. Halve oplossingen zijn meestal geen goede oplossingen.

Resumerend; deze storm (in een glas water voor de HT industrie) heeft de industrie zelf aangewakkerd. Ik snap dat het voor H. Diks niet plezant is als zijn voormalig ambacht onder vuur komt te liggen, de verbolgenheid over het 'onrecht' is echter zwaar overtrokken. De commerciele belangen zijn zwaar, vaak zwaarder dan eventuele ethische bezwaren. Ergo; dit alles is een typisch geval van eigen schuld, dikke bult.

P.S. Dit betoog is van toepassing op de gehele esthetische industrie, die mensen te graag een ideaalbeeld opdringt.

Pizzacat.
pizzacat, prachtig!! ik ben het er voor de volle 100% mee eens. :worship: :worship:

Dan richt ik me nu persoonlijk tot Hans Diks, waar hij nadrukkelijk om vroeg:
Ik vind eigenlijk dat hij zelf maar moet reageren over dit onderwerp.
Hallo Hans J. Diks (klinkt toch wat beter dan diksy),
Hierbij mijn reactie.
Volgens jou moeten Moderators van HaarWeb "toch enigszins boven de partijen staan, zeker gezien het feit dat zij een thread kunnen bewerken." Ik ben het hier niet mee eens. Moderators hoeven niet objectief te zijn, en zeker niet omdat wij threads kunnen bewerken. Ik maak uit je posts op dat je twijfelt aan mijn objectiviteit. Het klopt ook dat ik niet objectief ben. Maar er is geen reden te twijfelen aan mijn integriteit. Posts die voldoen aan onze richtlijnen zullen NOOIT bewerkt of verwijderd worden, ook al ben ik het niet eens met wat erin staat. Dat is een gouden regel hier op HaarWeb en daar zullen alle moderators zich ook ten aller tijden aan houden. Maakt u zich dus niet dik(sy).

Het lijkt wel of jij een persoonlijke rancune hebt. Als moderator ben je in ieder geval niet geschikt. Te bevooroordeeld.
[...]
Je schrijft dat Laurensj objectief is. Natuurlijk is hij dat niet. Kritische vragen ? Graag. Een vooroordeel ? Nee.
Inderdaad ben ik niet objectief, want dat is geen enkel mens. Ook geen enkele moderator hier op HaarWeb. Dat wordt ook niet van een moderator verwacht. Objectief zijn is echter heel wat anders dan bevooroordeeld zijn. Bevooroordeeld zijn betekent in mijn ogen dat je zonder kennis van zaken, of zonder ervaring, uitlatingen doet over bepaalde zaken. Inderdaad moet dat vermeden worden op HaarWeb.

Maar ik vind niet dat ik bevooroordeeld ben. Mijn ervaringen over haartransplantaties zijn gebaseerd op wat ik op TV (Van Barneveld, Joling, Advocaat), op HaarWeb en in mijn omgeving zie. In totaal tientallen gevallen. Helaas ken ik bijna niemand met een positief resultaat. Inderdaad, ik heb een oordeel, maar het is geen VOORoordeel. Een moderator mag over zaken oordelen, maar mij zul je zelden of nooit betrappen op het hebben van vooroordelen.

De vraag is of ik mijn oordeel soms een tikkeltje te fel of ongenuanceerd breng. Dat zou kunnen, en als jij vindt dat dat jou of je bedrijf heeft geschaad, bied ik daarvoor mijn excuses aan. Ik zal kijken of ik mijn mening (die verder ongewijzigd blijft) in de toekomst af en toe anders kan verpakken.

Ik hoop in ieder geval dat je je eens goed achter de oren zult krabben en je afvraagt hoe het komt dat het nodig is dat je hier nu al wekenlang alle zeilen bij moet zetten om puin te ruimen. Is het niet zo dat goede ondernemingen geen reclame nodig hebben? Verspreidt goed nieuws zich niet van mond tot mond? Is het geen slecht teken dat jij je hier zo moet inzetten om juist de negatieve mond tot mond-reclame een halt toe te roepen? Een bedrijf als Phililps hoeft niet de straat op om bij ontevreden klanten te verkondigen dat hun TV's wel degelijk goed zijn en dat ze niet ontploffen als ze aan worden gezet. Mensen weten al dat het een degelijk merk is en dat de aanschaf van een Philips-toestel zelden een miskoop zal zijn. Aan de reacties op dit forum te merken slaagt HairPlus er niet in zo'n status vanzelf te verkrijgen. In mijn ogen is dat veelzeggend.

OK, hierbij dan de uitnodiging. Kom maar kijken naar goede (ik zeg geen dikke) haartranplantaties en het goede verhaal erbij. Meld je aan op: optimal@chello.nl. Dat mag anoniem zolang ik maar weet in welke plaatsen ikzelf (2 haartransplantaties) en wat lotgenoten van jullie, moeten verschijnen. Dat zal dan plaats vinden in een lokaal hotel waarvan je nader bericht krijg. Uiteraard zijn alle Haarweb leden uitgenodigd, ook zij die niet aan deze thread meedoen.
Bedankt voor deze uitnodiging, maar ik sla het af. Ik baseer mijn oordeel liever op wat ik zelf zie, en niet op wat jij mij voorschotelt.

Nou Hans, dat was dan mijn reactie waar je zo om verlegen zat. Ik heb het graag gedaan. Ik waardeer het ergens wel dat je hier ten strijde trekt om jouw visie op de zaak te verkondigen. Dat is zo mooi aan een forum: alle meningen kunnen aan bod komen en de lezer kan op deze wijze prachtig analyseren met welk standpunt hij/zij zich het meest identificeert.

Alle succes toegewenst de komende tijd met het zuiveren van de naam van je bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Laurensj

Haarmannetje
18 oktober 2004, 22:31
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig eens ben met wat Laurens hierboven heeft geschreven. Diksy, het moderatorschap betreft het zorg dragen voor de naleving van de richtlijnen. Verder is een moderator gewoon een mens en in het geval van HaarWeb een lotgenoot met een eigen gevoel en mening. Ik zelf zie ook niet in, waarom een moderator niet (binnen de kaders van de policy uiteraard) zelf als medelid mag optreden.

Is het eigenlijk niet zo, dat jij, Diksy, de negatieve bijdragen niet kunt waarderen en enkel een excuus zoekt (door Laurens te "beschuldigen") om die bijdragen te laten verwijderen? Diksy, jij bent hier degene die een product aanbiedt (indirect), dus jij zult jezelf waar moeten maken. Wij als lotgenoten en gebruikers van dit forum stellen alleen kritische vragen en confronteren jou met kritische feiten. Als je daar niet tegen kunt, moet je geen ondernemer zijn.

AJvdBerg
19 oktober 2004, 22:15
Hans Diks, :cool:

Ik heb niet zoveel behoefte om meer tijd te steken in deze discussie.
Ik merk namelijk dat er twee partijen zijn, tw. een die niet tevreden is of wil zijn. En een die de open discussie wil aangaan zolang het maar anoniem is.

Jij zelf probeerd in je eentje de rest te informeren, een nobel streven, maar ik denk dat je nooit een ieder kan overtuigen. Waar haal je trouwens de energie vandaan en hoelang wil je hier mee doorgaan.

Als eenmalig aanbod wil ik best de andere personen op deze box ontmoeten en er eens over praten. Gelijk kunnen we dan zien wat er wel en niet goed zou zijn.

Om deze reden ( maar dan moeten er wel meerdere komen ) neem ik je uitnodiging aan. Mits deze plaats vindt in de omgeving van Rotterdam.
Om de zaak wat op te vrolijken zou het prettig zijn dit onder het genot van een drankje :P te bespreken.

Wel genoeg voor even, ik hoor het wel als je meerdere kandidaten heb gevonden.

AJVDBERG.

Beste webbers,

Hierbij dan mijn beloofde antwoord. Ga er maar even voor zitten.

IHP is Instituut Hairplus te Rotterdam.

16-07-04 Ruban Kan ik niets mee. Gaarne opgave naam en adres van client aan mijn prive e-mail: optimal@chello.nl . Ik kom er dan op terug.

16-07-04 Henk. Is niet bij IHP behandeld maar in Amsterdam. Met die kliniek heeft IHP even samengewerkt maar, mede i.v.m. kwaliteit is die samenwerking opgezegd. Daarna is die kliniek gesloten. Wel heeft IHP toen de dossiers overgenomen voor eventuele vervolgbehandelingen en om waar nodig nog service te verlenen. In het kader daarvan ontving IHP in 1997 een klacht van Henk. Op de uitnodiging van IHP om naar onze kliniek te komen heeft Henk niet gereageerd. Beste Henk, In een e-mail aan mijn prive e-mail adres complimenteer je mij voor de manier waarop ik potentieele clienten voorlicht.
Dat ik er veel afwijs als ongeschikt. Waarom wel daar maar niet op dit Forum ?
Wat betreft je resultaat. Al eens gedacht aan haarverwijderen ? Met de nieuwe technieken kan dit nu permanent. Ook zal je zien dat daarna de zogenaamde "pitjes" minder worden en soms zelfs verdwijnen (niet gegarandeerd)

22-07-2004 Salvamia. Ik zal je mooie haartransplantaties laten zien. Zie mijn uitnodiging aan het eind van mijn bericht.

23-07-04 Laurensj Fout Laurens. Die uitnodiging geldt ook voor jou.
Het lijkt wel of jij een persoonlijke rancune hebt. Als moderator ben je in ieder geval niet geschikt. Te bevooroordeeld. Ik zal daar verder nog op ingaan.

23-07-04 bverotti Die heeft het begrepen.

23-07-04 veens764 Wij kennen elkaar al langer. Aangezien jouw verhaal toch wel anders is verzoek ik jou om mij toestemming te geven om gegevens uit jouw medische dossier bij IHP, inclusief foto-s (uiteraard onherkenbaar) , hier te gebruiken. Ik ga ervan uit dat dit geen probleem zal opleveren. (optimal@chello.nl)

02-08-2004 Pat Jij heb het nog niet helemaal begrepen. Haartransplantatie doe je om niet kaal te zijn. Als je het doet om je haar dikker te maken verlies je altijd want een erfelijke haaruitval is chronisch.
Ook jij bent bij deze uitgenodigd. Zie verder.
Oh ja, jouw remedie is ACCEPTEREN. Helemaal mee eens. Echter, die mensen zien wij niet. Wat nu, als je het niet kan accepteren ?

16-08-2004 Dieseltje. Maak je even bekend op optimal@chello.nl zodat ik een en ander kan nakijken. Waarom € 25,- voor een preventie-consult ? IHP krijgt geen vergoeding van de ziektekostenverzekeraars. Jouw huisarts wel maar die weet er meestal niet zoveel van. Uiteraard zal je bij IHP geen informatie ontvangen omtrent niet erkende geneesmiddelen omdat ook IHP onder controle staat van het Ministerie van Volksgezondheid.

190904 AJvdBerg Bedankt voor jouw bijval. Ben jij behandeld toen ik nog de scepter zwaaide bij IHP of later. Graag zou ik van jou gebruik maken bij mijn uitnodiging die volgt. Gaarne jezelf bekend maken via optimal@chello.nl

27-09-04 Haarzoeker Bij deze reply wordt gesuggereerd dat de foto een resultaat is van haartransplantatie. Dit wordt op 28-09-04 wel rechtgezet maar is toch door velen gelezen zonder rectificatie.

28-09-04 Henk Je verteld geen leugens Henk maar Samson heb je van die andere kliniek in Amsterdam gehad. Toen die sloten heeft IHP voor die clienten die er tevreden mee waren de verkoop voortgezet. Je zal het echter nergens in de IHP brochures aan treffen. Kijk ook maar op internet. Geen Samson.

28-09-04 Veens 764 Ook hiervoor het volgende: Jij kan hier zeggen wat je wilt. IHP heeft zich te houden aan de regels die inhouden dat er zonder toestemming van de client er geen gebruik mag worden gemaakt van een medisch dossier. Ik ga er echter van uit dat ik deze toestemming van jou ga krijgen. Daar is iedereen, ook de andere leden bij gebaat.

28-09-04 Pizzacat. Weer een die het heeft begrepen. Wel vind ik dat de informatie die door privé klinieken naar buiten wordt gebracht betrouwbaar moet zijn. Objectief kan je natuurlijk niet van ze verlangen. Daarvoor staan ze te dicht bij het bedrijf.

29-09-04 Henk Foto-s kunnen pas worden gepubliceerd na toestemming van de client. En zelfs dan zal ik dit altijd onherkenbaar doen.

Programma Henk Spaan. Uiteraard heeft de haaruitval van Henk Spaan zelf gespeeld tijdens de opnamen bij IHP . Als het aan de cameraman had gelegen was Henk Spaan zelf in de stoel gaan zitten in mijn plaats.
Toen dan ook zijn hoofd door Mildred (een van de IHP medewerkers, geen arts) werd geinspecteerd heeft zij, terwijl zij lichtjes op het hoofd klopte,
gezegd dat hij wel wat meer haar kon gebruiken of iets dergelijks. (Dit op aangeven van de cameraman die uit was op een grap) Ikzelf heb het bij uitzending dan ook gezien als een grapje tussendoor.

06-10-2004 Webmaster Hartelijk dank voor Uw duidelijke en uitvoerige uiteenzetting. Graag wil ik daar nog iets aan toevoegen. In het kader van de L.H.V.(Landelijke Haarspecialisten Vereniging) waarvan ik mede-oprichter ben, hebben wij het oprichten van een geschillencommisiie voorgelegd aan de Consumentenbond. Hun antwoord echter was dat zij daar geen medewerking aan konden verlenen gezien het te kleine aantal gefundeerde klachten.

Dan nog even de rol van de moderator. Ik ga er van uit dat moderators toch enigszins boven de partijen moeten staan zeker gezien het feit dat zij een thread kunnen bewerken. Aangezien Laurensj wellicht een persoonlijke vete heeft uit te vechten meld ik mij bij deze aan als moderator. Ik weet zeker dat ik niet zo subjectief zal zijn. Ik claim niet totaal objectief te zijn, dat kan niet met mijn verleden. Ik claim alleen dat ik veel meer inzicht heb in wat wel en niet kan met mijn 40 jarige ervaring, zowel op het medische vlak als de niet-medische haaraanvullingen. Ook zal ik beter in staat zijn om onzin te herkennen en die als zodanig te behandelen. Gezien mij pensionering vorig jaar heb ik daar nu tijd voor.

Wat gebeurt er nu met replies van leden waarvan bekend is dat ze onwaar zijn ? Worden die verwijderd, webmaster ?


Uitnodiging OK, hierbij dan de uitnodiging. Kom maar kijken naar goede (ik zeg geen dikke) haartranplantaties en het goede verhaal erbij. Meld je aan op: optimal@chello.nl. Dat mag anoniem zolang ik maar weet in welke plaatsen ikzelf (2 haartransplantaties) en wat lotgenoten van jullie, moeten verschijnen. Dat zal dan plaats vinden in een lokaal hotel waarvan je nader bericht krijg. Uiteraard zijn alle Haarweb leden uitgenodigd, ook zij die niet aan deze thread meedoen.

Ik heb de vragen aan de diverse webbers cursief gemaakt zodat ze makkelijk zijn te vinden.

Gegroet, Diksy

Webmaster
20 oktober 2004, 12:40
Beste leden,

Ik voel mij geroepen om mij wederom te mengen in deze discussie, zodat ik wat licht op de diverse onderwerpen kan schijnen, ter voorkoming dat deze discussie een kant op gaat waar niemand op zit te wachten.

Ik zal er een paar punten uitpakken en daar mijn reactie op geven:


Objectiviteit op HaarWeb

23-07-04 Laurensj Fout Laurens. Die uitnodiging geldt ook voor jou. Het lijkt wel of jij een persoonlijke rancune hebt. Als moderator ben je in ieder geval niet geschikt. Te bevooroordeeld. Ik zal daar verder nog op ingaan.Dan nog even de rol van de moderator. Ik ga er van uit dat moderators toch enigszins boven de partijen moeten staan zeker gezien het feit dat zij een thread kunnen bewerken.Laurens is naar mijn idee een hele goede moderator en volgens mij is iedereen verder ook wel van die mening. Hij is met zorg uitgekozen door het HaarWeb Management, juist vanwege zijn objectiviteit, zijn manier van schrijven en zijn integriteit. Maar vergeet daarnaast ook niet dat Laurens zelf een lotgenoot is en iemand die mede daardoor zeer gevoelig is voor oplichting en valse voorwendselen. Als moderator mag hij best kritische vragen stellen aan hen die voor veel lotgenoten voor problemen hebben gezorgd (volgens hun eigen perceptie althans) En wat betreft het volgens jouw te fel reageren van Laurensj.
Tuurlijk is hij wel objectief, maar hij heeft ook resultaten gezien van ht's waar je niet vrolijk van wordt. Dat hij moderator is wil niet zeggen dat hij geen eigen mening mag hebben. Henk / Vandaag/ 19-10-04. Je schrijft dat Laurensj objectief is. Natuurlijk is hij dat niet. Kritische vragen ? Graag. Een vooroordeel ? Nee. Volgens jou moeten Moderators van HaarWeb "toch enigszins boven de partijen staan, zeker gezien het feit dat zij een thread kunnen bewerken." Ik ben het hier niet mee eens. Moderators hoeven niet objectief te zijn, en zeker niet omdat wij threads kunnen bewerken. Ik maak uit je posts op dat je twijfelt aan mijn objectiviteit. Het klopt ook dat ik niet objectief ben. Maar er is geen reden te twijfelen aan mijn integriteit.Goed, het lijkt erop dat niet iedereen hetzelfde onder 'objectiviteit' verstaat. Laten wij dus om te beginnen eerst vaststellen wat de term 'objectief' feitelijk betekent. Ik heb de Van Dale (http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=objectief) erbij gepakt en deze tovert het volgende resultaat op je scherm:

----------------------------------------------------------------------------------
ob·jec·tief (bn.)
1. zich bepalend tot de feiten, niet beïnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen.
----------------------------------------------------------------------------------

Kortom : als wij uitgaan van deze betekenis van het woord 'objectief', dan kunnen wij concluderen dat veel van de uitlatingen die in deze discussie gedaan zijn niet objectief zijn. Dat geldt zowel voor onze reguliere leden, als voor Diksy in zijn rol van commercieël haarspecialist, als voor een aantal van onze Moderators.

Om onze betreffende Moderators er bij deze even uit te lichten : zowel Henk als LaurensJ hebben zich in deze betekenis van het woord dus niet objectief opgesteld/uitgelaten in deze discussie. Zoals ik al schreef in mijn voorgaande reactie (http://www.haarweb.nl/forum//showthread.php?p=40507&postcount=62):

Het is goed om je te realiseren dat alle discussie's op HaarWeb subjectief van aard zijn. Of een posting nu wel of niet zuiver is: het is en blijft een subjectieve posting. De beleving van de één hoeft niet overeen te komen met de ervaring van een ander, ookal gaat het om bijv. precies dezelfde haarspecialist en precies dezelfde behandeling. Ieder mens is anders en iedereen spreekt vanuit zijn of haar eigen kader. Dit geldt niet alleen voor onze lotgenoten, maar net zozeer voor een haarspecialist. Ieder heeft zijn eigen waarheid. Realiseer je dus -zoals ook duidelijk is aangegeven door een aantal leden in deze discussie- dat een Moderator naast zijn functie op HaarWeb óók lotgenoot is. Onze Moderator Henk is emotioneel betrokken bij dit onderwerp vanwege zijn eigen negatieve ervaringen op dit gebied bij -ook nog eens- het betreffende bedrijf waar het hier over gaat. Natuurlijk is hij in zijn persoon dan beïnvloed door zijn eigen gevoel en (voor)oordelen. Het is in zo'n situatie zo goed als onmogelijk om je dan objectief op te stellen en -zoals Diksy het noemt- boven de partijen te gaan staan.

Nogmaals: het is geoorloofd dat een Moderator zijn of haar mening/gevoel uit in discussie's op HaarWeb. Een Moderator op HaarWeb is géén robot (er bestaan overigens geautomatiseerde 'Moderators' op Internet, deze worden 'Bots' genoemd), maar een mens en bovenal lotgenoot. HaarWeb is een support-site vóór en dóór lotgenoten. Discussie's zijn en blijven discussie's. In de huidige vorm van HaarWeb maken wij dan ook het volgende onderscheid: onze 'officieële documenten' zoals de FAQ (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2903)'s (Frequently Asked Questions/Veelgestelde Vragen) en het Haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459) zijn objectief; onze discussie's daarintegen zijn subjectief.

Wanneer er emoties gaan meespelen in discussie's dan hoeft dit zeker niet ten koste te gaan van hetgeen er besproken wordt. Het zou vreemd zijn als wij alle emotie's op HaarWeb zouden uitbannen: een discussie op HaarWeb is op zich niet verschillend van een discussie IRL (In Real Life). Wij beiden lotgenoten juist een platform waarop zij zichzelf kunnen en mogen uitten, zowel op rationeel als emotioneel gebied. Als je al ziet hoeveel goeds dit lotgenoten met bijv. Trichotillomanie heeft gebracht....

Maar goed, lotgenoten op onze TTM-rubriek bevinden zich onder elkaar, waardoor er een groot wederzijds begrip ontstaat. In deze situatie echter, waarbij een commercieël haarspecialist zich mengt in discussie's op HaarWeb, krijg je te maken met 2 partijen. En op dat moment kunnen emoties in de weg gaan staan voor een open discussie.

Deze discussie dreigt nu ook die kant op te gaan en dat is jammer, want op die manier bereik je niet wat je graag zou willen. Het is begrijpelijk dat Diksy zich 'aangevallen' voelt door de negatieve uitlatingen in deze discussie. Dit wordt versterkt door alle emoties die achter deze uitlatingen zitten. Maar in de tegen-reactie brengt dit -begrijpelijk- ook weer de nodige emotie (en daardoor ongenuanceerdheid) met zich mee, waardoor de discussie ontaard in een welles-nietes strijd ipv een open discussie. Het één veroorzaakt het ander : het is een wisselwerking.

Wat wij (HaarWeb Management) n.a.v. deze discussie in ieder geval aan het doen zijn is de aandachtspunten die deze situatie heeft opgeleverd onder de loep te leggen, om te kijken of wij deze kunnen aangrijpen t.b.v. de verdere ontwikkeling van HaarWeb.

pizzacat
20 oktober 2004, 22:29
Het probleem van dergelijke discussies is dat ze snel polariseren, sterker nog, bijna gedoemd zijn te eindigen in een loopgravenoorlog. Betekent dat dan dat we deze discussie niet moeten voeren? Nee dat ook niet, we moeten echter niet verwachten dat de partijen elkaar in het midden zullen ontmoeten. Het is meer een kennisneming van elkaars standpunten.

Ik kan me voorstellen dat H. Diks in een aantal gevallen, mensen die een nare HT ervaring hebben, in conclaaf wil. Ik denk dat het die discussies ten goede komt als ze buiten dit forum plaatsvinden.

Ik heb mijn mening omtrent het fenomeen HT gegeven, deze ook in een breder maatschappelijk kader geplaatst. Ik heb daar niets meer aan toe te voegen dus zover mijn bijdrage aan deze dicussie.

Groeten

Henk
21 oktober 2004, 08:43
Nog even iets voor Henk. Heb je al eens gedacht aan haarverwijderen ?
Wellicht kan dit een deel van jouw probleem oplossen ? Laat het me even weten.

Gegroet, Diksy.

Ik heb al een beetje navraag gedaan bij diverse klinieken, alleen de haartjes
verwijderen is niet genoeg. De gaten gaan niet vanzelf dicht.
En dan zit ik ook nog met het litteken. Maar Dr Cole schijnt mooie resultaten te boeken.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4087

Wat betreft de kritiek hier op ht's. Ik denk dat de klinieken het zichzelf kunnen aanrekenen. Eerst kwam de enige informatie over ht's alleen maar van de klinieken. Met die voor- en na-foto's hebben ze heel wat mensen overtuigd.
Niemand hoorde over onnatuurlijke resultaten en over behoorlijke littekens.
Nu dankzij internet, en dankzij haarweb, komen de verhalen naar boven.
Dat hebben de klinieken aan zichzelf te danken.

Webmaster
21 oktober 2004, 10:42
Beste Diksy,

In 'Licht op discussie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=41757&postcount=80)' heb ik reeds mijn visie gegeven omtrent de objectiviteit op HaarWeb. Bij deze wil ik graag inhoudelijk reageren op een aantal punten die je hebt aangehaald in deze posting (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=41557&postcount=65) :


Beste webbers,

Hierbij dan mijn beloofde antwoord. Ga er maar even voor zitten.

23-07-04 Laurensj Fout Laurens. Die uitnodiging geldt ook voor jou.
Het lijkt wel of jij een persoonlijke rancune hebt. Als moderator ben je in ieder geval niet geschikt. Te bevooroordeeld. Ik zal daar verder nog op ingaan.
Zoals je hebt kunnen lezen is dat wij (HaarWeb Management) n.a.v. deze discussie de aandachtspunten die deze situatie heeft opgeleverd onder de loep aan het leggen zijn, om te kijken of wij deze kunnen aangrijpen t.b.v. de verdere ontwikkeling van HaarWeb.

Emotionele betrokkenheid van onze Moderators op specifieke onderwerpen is er daar één van. Dat wil echter niet zeggen dat een bepaalde Moderator 'niet geschikt' zou zijn om zijn of haar functie te vervullen. Sterker nog, in het geval van Laurens kan ik je vertellen dat hij momenteel behoort tot één van onze beste Moderators. Het punt wat jij er nu uitpakt (bevooroordeeldheid op dit specifieke onderwerp) heeft nu intern onze aandacht, maar het is een klein percentage van wat er van een Moderator wordt verwacht en van het immense werk wat hij of zij verzet op het HaarWeb Forum en achter de schermen. In dat licht bezien verzet Laurens bergen. En met die conclusie wil ik graag de openbare discussie over het functioneren van specifieke Moderators beëindigen. Mocht je een klacht willen neerleggen over één van onze Moderators, dan sta ik daar geheel open voor. Stel mij hier dan persoonlijk van op de hoogte via PM of mail en bij voorkeur niet via het openbare forum.

06-10-2004 Webmaster Hartelijk dank voor Uw duidelijke en uitvoerige uiteenzetting. Graag wil ik daar nog iets aan toevoegen. In het kader van de L.H.V.(Landelijke Haarspecialisten Vereniging) waarvan ik mede-oprichter ben, hebben wij het oprichten van een geschillencommisiie voorgelegd aan de Consumentenbond. Hun antwoord echter was dat zij daar geen medewerking aan konden verlenen gezien het te kleine aantal gefundeerde klachten. Graag gedaan. Voor wat betreft de L.H.V. : wij zijn in de veronderstelling dat de L.H.V. zich richt op haarwerk-specialisten, zoals ook te lezen is op de website www.lhv.cc (http://www.lhv.cc/) :


Waarom de Landelijke Haarspecialisten Vereniging

Mogelijk bent u op zoek naar de mogelijkheid om uw haarprobleem op te lossen en heeft u uit eigen ervaring inmiddels ondervonden dat het voor u als consument moeilijk te bepalen is wat voor u de juiste oplossing is. ln advertenties worden diverse benamingen gebruikt voor wat uiteindelijk vaak dezelfde oplossing is.

Om de consument tot steun te zijn hebben de meest vooraanstaande leveranciers van haarwerken in 1990 zich verenigd in de Landelijke Haarspecialisten Vereniging. (L.H.V.) Het doel van de vereniging is de consument zekerheid te verschaffen met betrekking tot de kwaliteit, service en garantie. Ook een geschillencommissie maakt deel uit van de L.H.V. Mocht er onverhoopt een verschil ontstaan tussen de consument en de aangesloten leverancier kan men zich wenden voor een bindend advies tot de geschillencommissie (De Geschillenkommissie Haarwerken)Hoe staat dit in verhouding met haartransplantatie-specialisten?

.... meld ik mij bij deze aan als moderator. Ik weet zeker dat ik niet zo subjectief zal zijn. Ik claim niet totaal objectief te zijn, dat kan niet met mijn verleden. Ik claim alleen dat ik veel meer inzicht heb in wat wel en niet kan met mijn 40 jarige ervaring, zowel op het medische vlak als de niet-medische haaraanvullingen. Ook zal ik beter in staat zijn om onzin te herkennen en die als zodanig te behandelen. Gezien mij pensionering vorig jaar heb ik daar nu tijd voor. Wij waarderen je bereidheid om onze leden te voorzien van je informatie, ervaring en inzicht. Zolang er géén commercieël belang mee gemoeid is, staan wij open voor alle bruikbare/waardevolle informatie op het gebied van haaroplossingen. De bovenstaande discussie geeft denk ik duidelijk aan dat hier behoefte aan is. Vanzelfsprekend zal dit in een andere rol moeten gebeuren dan die van Moderator op HaarWeb. Al onze Moderators hebben geen enkel commercieël belang bij welk produkt dan ook (en dat geldt uiteraard ook en vooral voor de Webmaster). Dit is ten strengste verboden. Wij willen absoluut voorkomen dat er ook maar de geringste kans bestaat op belangenverstrengeling in welke vorm dan ook. HaarWeb zal hier 100% zuiver in zijn en blijven.

Wat gebeurt er nu met replies van leden waarvan bekend is dat ze onwaar zijn ? Worden die verwijderd, webmaster ? Zoals ik al had uitgelegd in Aan Diksy (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=40507&postcount=62) gaat de discussie niet over 'waar of niet waar', aangezien een ieder zijn of haar eigen waarheid heeft :

En daarmee kom ik op een ander belangrijk punt. Het is goed om je te realiseren dat alle discussie's op HaarWeb subjectief van aard zijn. Of een posting nu wel of niet zuiver is: het is en blijft een subjectieve posting. De beleving van de één hoeft niet overeen te komen met de ervaring van een ander, ookal gaat het om bijv. precies dezelfde haarspecialist en precies dezelfde behandeling. Ieder mens is anders en iedereen spreekt vanuit zijn of haar eigen kader. Dit geldt niet alleen voor onze lotgenoten, maar net zozeer voor een haarspecialist. Ieder heeft zijn eigen waarheid.
Postings kunnen in dat licht bezien dan onmogelijk verwijderd worden. Postings van onze leden worden dan ook nooit of te nimmer van HaarWeb verwijderd, tenzij deze tegen onze richtlijnen ingaan.

Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?

Mark82
26 oktober 2004, 00:58
Mijn ervaringen over haartransplantaties zijn gebaseerd op wat ik op TV (Van Barneveld, Joling, Advocaat), op HaarWeb en in mijn omgeving zie. zeer lachwekkend, haal maar gelijk de ervaringen van TV en deels Haarweb weg uit het lijstje want die kan je inmiddels als niet realistisch beschouwen. Hoe kan je in vredesnaam oordelen over Van Barneveld en Co. als je niet weet onder welke omstandigheden de HT is verricht? Was jij erbij toen de kwaliteit van het donorhaar is bepaald? Lijkt mij niet. Aangezien de 3 in kwestie zo rijk zijn, namen ze genoegen met het te verwachten resultaat, ondanks dat dit ver lag van optimaal. Tja, haarweb... er zijn mensen die hun teleurstelling over hun HT goed onderbouwen en die teleurstelling terecht is, helaas zijn de meesten er gewoon ingedoken zonder zich te informeren/realistisch te blijven. Wat komt er dan? Juist, ze gaan klagen en hebben geen goed woord over de wereld van HK.

sorry, mee oneens. transplantaties lukken zelden/nooit echt goed. neem nou die Joling. ik zag m laatst op tv toen bij die eigen docusoap van m. toen kwam ie net uit de douche, dus zonder make-up enzo, en hij was gewoon ronduit kaal. het zag er echt niet uit.

dus Jorn, vraag effe de banden op bij Yorin van die docusoap als je Gerard Joling zonder extensions/toppik wilt zien. Ronduit GEEN GEZICHT!

En dat is dus het resultaat bij iemand die volgens jou een "super donorgebied" heeft. Kun je nagaan hoe het eruit komt te zien bij anderen. Neem Dick Advocaat met het schaamhaar in de kruin.

Overigens ziet Joling er met die toppik ook niet uit want je hoeft niet zo heel goed naar zijn kruin te kijken om een vieze donkere natte plek te zien. Net een keppeltje. Hij moet iedere keer een hele bus leegspuiten om het een beetje te camoufleren.

en dan hebben we het nog niet over de pijn en de littekens, waar hij vast ook veel last van heeft maar waar je hem nooit over hoort praten (is vast verboden in z'n contract).

In de reclames wordt het voorgespiegeld als een perfecte oplossing, maar het is gewoon vieze geldklopperij.

Neeeeeeee, een haartransplantatie is gewoon ronduit het slechtste wat je kan doen. Das is ronduit de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Het is duidelijk dat je objectiviteit hier ver onder het nulpunt ligt. Jammer, want je kan zo goed kwalitatief posten.

Ik ken zelf mensen die een haartransplantatie hebben ondergaan en 1. Zelf tevreden zijn. 2. Ik als buitenstaander m'n ogen niet kan geloven .

Het is echt ongelofelijk dat een HT per definitie bij jou geen uitkomst is. Waar onderbouw je dit mee? Ik onderbouw een mogelijk succes van een HT met advies van Doktoren, Artikelen in bepaalde magazines en bekende kranten van nu en van het verleden. Wees A.U.B niet zo naief, als HT per definitie geen uitkomst boden zou dat allang BUITEN haarweb bekend zijn. De gemiddele haarweb bezoeker hier is echter pessimistisch als de pest en zien haarklinieken enkel als commerciele geldpompjes en zijn niet tot de conclusie gekomen dat er factoren in je voordeel moeten spelen voordat een HT een succes kan zijn.

Haarmannetje
26 oktober 2004, 08:16
Victor kom nou toch. Haarklinieken zijn over het algemeen wel degelijk geldpompen en dat bewijst mijn e-mailconversatie met de heer Kettmann van HairLase maar weer eens. Zo gauw er kritiek komt schieten ze in hun harnas en dat vind ik al verdacht genoeg. Ik pleit er bijvoorbeeld ten zeerste voor dat er vanuit de overheid een strenge regelgeving komt wat betreft esthetische ingrepen en klinieken. Natuurlijk zijn er ook geslaagde gevallen, maar dat praat de niet geslaagde gevallen niet goed en die laatste groep is aanzienlijk groot vind ik.

En ja, neem Gerard Joling eens als voorbeeld. Je zegt terecht dat hij rijk is, dat staat buiten kijf. Maar waarom moet hij, zoals Laurens zegt, nog steeds zoveel moeite doen voordat zijn haar enigszins zit (extensions, styling, Topik enzovoort)? Zijn donorgebied ziet er nog steeds piekfijn uit. Een volle bos kwalitatief haar en toch is dat niet genoeg om zijn bovenkant er fatsoenlijk mee te bedekken? Ik vind Gerard Joling, juist omdat hij zo rijk en bekend is, een goed voorbeeld waarom een HT ook voor mij nooit een optie zou zijn. Ik heb hem gezien in zijn reallife soap en ik knapte er spontaan op af. Zo zou ik niet iedere ochtend bezig willen zijn hoor.

Diksy
27 oktober 2004, 13:26
Beste haarwebbers,

Aangezien ik vanaf nu mijn kantoor thuis heb heb ik mij opnieuw aangemeld, maar nu onder mijn eigen naam. Diksy en HansDiks zijn dus dezelfde.

Haarmannetjes / 18-10-04. Uiteraard ga ik geen mening geven zonder iets zelf te lezen. Gezien de kwaliteit van dit forum kan ik niet afgaan op mededelingen van anderen. Jij probeerde dat verhaal zelfs in mijn schoenen te schuiven.

Een verplichte psycholoog ? Meen je dat nu werkelijk ?

Pizzacat / 18-10-04. Zoals ik altijd al heb gezegd: haartransplantatie is een compromis. Maar wel stukken beter als kaal. Uiteraard dient dan de haartransplantatie goed te zijn.

Als de commerciele belangen zwaarder wegen dan de etische en esthetische zal zo-n kliniek geen lang leven beschoren zijn. Als echter de commerciele belangen en de etische en de esthetische hand in hand gaan kan zo-n kliniek een lang leven beschoren zijn. Zoals bijvoorbeeld Instituut Hairplus die a.s. Januari 25 jaar bestaat. Als je succes op lang termijn nastreef moet de kwaliteit goed zijn.

LaurensJ / 18-10-04. Geen vooroordeel zeg je. Mag ik dat betwijfelen ?
Natuurlijk heb je tegenvallende resultaten gezien maar daar staan heel veel goede resultaten tegenover. Dat jij ze niet ziet is logisch. Als je probleem is opgelost heb je geen enkele reden om met het haarweb mee te doen. Dat is tegelijkertijd de zwakte van dit web. Jij redeneert zoals veel mensen die zeggen: "Een haarstukje ? Dat zie je altijd." Is dat waar ? Nee, natuurlijk niet. De goede zie je per definitie niet. Alleen de slechte. Zo is het ook met haartransplantatie.

Bedankt voor je excuses. Mijn bedrijf beschadigen kan niet meer want het is niet meer van mij. Evengoed, bedankt.
Wekenlang alle zeilen bijzetten om puin te ruimen ? Bedoel je dat met "anders verpakken".

Tot nu toe is geen een aantijging aan Instituut Hairplus waar gebleken. Zodra ik met de feiten kom en iedereen uitnodig om die feiten zelf te komen nazien wordt het stil.


Haarmannetje / 18-10-04 Natuurlijk kan ik de negatieve bijdragen niet waarderen. Ze zijn namelijk niet waar. Moet ik daar tegen kunnen ? Even nadenken dan kan je zelf het antwoord weten.


Webmaster / 20-10-04 Objectief. Zich bepalend tot de feiten, niet beinvloed door eigen gevoel of door vooroordelen. Perfect gezegd webmaster.
Ik moet dan concluderen dat ik voor 3/4 objectief ben. Ik hou mij namelijk aan de feiten. Ik wordt echter wel beinvloed door eigen gevoel. Vooroordelen ? Dacht ik niet.

Het web is bedoeld voor lotgenoten. OK, dat ben ik ook met mijn 2 haartransplantaties.

De L.H.V. was in eerste instantie bedoeld voor zowel medische als niet medische haaraanvullingen. Later is de L.H.V. niet-medisch geworden.


Wat betreft mijn voorstel om moderator te worden kan ik meedelen dat ik geen commerciëel belang (meer) heb bij een kliniek of product. Mijn hart zal echter altijd bij Instituut Hairplus liggen zodat ik deze aanbieding intrek.

Verder bedankt voor de uitvoerige informatie.

Haarmannetje / 25-10-04 Alle privé klinieken staan onder toezicht van het Ministerie van Voilksgezondheid en worden jaarlijks bezocht.

Samenvattend: Ik ben begonnen onder de titel: "waar of niet waar".
Ik eindig met de titel: "niet waar".
Ik heb alle klagers uitgedaagd om de feiten onder ogen te zien. Geen reacties.
Daarmee wordt deze thread een leuk babbelhoekje, geschikt voor verjaardagen en partijën. Ook daar wordt meestal overdreven.
Hiermee eindigt mijn bijdrage aan deze thread. Wel zal ik andere threads volgen en zonodig, waar nodig, mijn (ongevraagde) advies geven.
Als jullie verder willen gaan, prima. Maar dan zonder mij.

U zeit gegroet,

Hans J.Diks

Webmaster
27 oktober 2004, 15:28
Beste haarwebbers,

Aangezien ik vanaf nu mijn kantoor thuis heb heb ik mij opnieuw aangemeld, maar nu onder mijn eigen naam. Diksy en HansDiks zijn dus dezelfde. En dat is dus verboden volgens onze richtlijnen. 'HansDiks' is bij deze verwijderd : 'Diksy' blijft dus gewoon bereikbaar via zijn 'Diksy'-account.

Webmaster
27 oktober 2004, 19:59
LaurensJ / 18-10-04. Geen vooroordeel zeg je. Mag ik dat betwijfelen ?
Natuurlijk heb je tegenvallende resultaten gezien maar daar staan heel veel goede resultaten tegenover. Dat jij ze niet ziet is logisch. Als je probleem is opgelost heb je geen enkele reden om met het haarweb mee te doen. Dat is tegelijkertijd de zwakte van dit web. Jij redeneert zoals veel mensen die zeggen: "Een haarstukje ? Dat zie je altijd." Is dat waar ? Nee, natuurlijk niet. De goede zie je per definitie niet. Alleen de slechte. Zo is het ook met haartransplantatie.

Webmaster / 20-10-04 Objectief. Zich bepalend tot de feiten, niet beinvloed door eigen gevoel of door vooroordelen. Perfect gezegd webmaster.
Ik moet dan concluderen dat ik voor 3/4 objectief ben. Ik hou mij namelijk aan de feiten. Ik wordt echter wel beinvloed door eigen gevoel. Vooroordelen ? Dacht ik niet.

Het web is bedoeld voor lotgenoten. OK, dat ben ik ook met mijn 2 haartransplantaties.

De L.H.V. was in eerste instantie bedoeld voor zowel medische als niet medische haaraanvullingen. Later is de L.H.V. niet-medisch geworden.

Wat betreft mijn voorstel om moderator te worden kan ik meedelen dat ik geen commerciëel belang (meer) heb bij een kliniek of product. Mijn hart zal echter altijd bij Instituut Hairplus liggen zodat ik deze aanbieding intrek.

Verder bedankt voor de uitvoerige informatie.

Samenvattend: Ik ben begonnen onder de titel: "waar of niet waar".
Ik eindig met de titel: "niet waar".
Ik heb alle klagers uitgedaagd om de feiten onder ogen te zien. Geen reacties.
Daarmee wordt deze thread een leuk babbelhoekje, geschikt voor verjaardagen en partijën. Ook daar wordt meestal overdreven.
Hiermee eindigt mijn bijdrage aan deze thread. Wel zal ik andere threads volgen en zonodig, waar nodig, mijn (ongevraagde) advies geven.
Als jullie verder willen gaan, prima. Maar dan zonder mij.

U zeit gegroet,

Hans J.Diks

Beste Hans,

Ik denk dat dit een verstandige beslissing van je is. Zoals één van onze leden al terecht aangaf in deze discussie:

Ik kan me voorstellen dat H. Diks in een aantal gevallen, mensen die een nare HT ervaring hebben, in conclaaf wil. Ik denk dat het die discussies ten goede komt als ze buiten dit forum plaatsvinden.


Ik onderschrijf deze uitspraak : zoals je hebt gemerkt heeft deze discussie geen enkel constructief resultaat opgeleverd en dan is het beter om er een einde aan te breien ipv eindeloos in een welles-nietes situatie te blijven hangen. Wij waarderen je pogingen om tot iets constructiefs te komen, maar het heeft helaas niet zo mogen uitpakken.

Wat betreft je uitspraak :

Als je probleem is opgelost heb je geen enkele reden om met het haarweb mee te doen. Dat is tegelijkertijd de zwakte van dit web.

Hier kaart je een goed punt aan: op HaarWeb zijn momenteel inderdaad méér negatieve dan positieve geluiden te horen over specifieke oplossingen zoals haartransplantatie's en haarwerken. Maar zoals gezegd : deze geluiden zijn er -helaas- niet voor niets. En het is inderdaad zo dat je éérder op internet zal gaan kijken als je op zoek bent naar de oplossing voor een probleem, als dat je de oplossing al voorhanden hebt. Maar dat er géén enkele reden is om met het HaarWeb mee te doen als je probleem is opgelost, is een nogal zwart-witte voorstelling van zaken. Er zijn nl. aanzienlijk veel HaarWeb-leden die reeds een oplossing hebben gevonden voor hun haarprobleem, zij het in de vorm van een transplantatie, haarwerk of medijcijn en die desondanks HaarWeb veelvuldig blijven bezoeken aangezien zij behoefte blijven hebben aan steun en informatie m.b.t. (de omgang met) hun haarprobleem. Naast de negatieve verhalen zijn er ook veel positieve ervaringen te horen en te vinden over haartransplantatie's, haarwerken en de werking van medicijnen. Echter, de negatieve verhalen nemen in zowel de Haartransplantatie- als de Haarwerken-rubriek de overhand. En dat schept naar mijn idee wel degelijk een reeël beeld van wat er gaande is op het gebied van haaroplossingen. Reeël : omdat er helaas wel degelijk enorm veel negatieve ervaringen zijn opgedaan door veel lotgenoten op HaarWeb, waarbij de bovenstaande rubrieken met kop en schouders boven de anderen uitsteken. Maar is het een evenwichtig beeld wat hier weergegeven wordt? Nee, want de balans slaat in deze rubrieken door naar de negativiteit.

Wij vinden het dan ook van groot belang dat er méér objectieve achtergrond-informatie beschikbaar komt op HaarWeb m.b.t. de bovenstaande onderwerpen, zodat wij onze bezoekers een evenwichtiger beeld kunnen geven van de oplossingen die er momenteel beschikbaar zijn op het gebied van haarproblemen.

Tiuri
27 oktober 2004, 20:03
prachtig verhaal webmaster, zo is het precies! helemaal mee eens.

Pat
1 november 2004, 01:16
Allereerst even gemeende complimenten dat Diksy de moeite genomen heeft zo veel mogelijk te reageren op alle aantijgingen, alhoewel het toch een beetje overkomt als een hopeloze poging tot het zuiveren van de naam Hairplus.
Als ik dan jouw reactie op mijn Post van 2 augustus, 'doe het niet'
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=30913#post30913
met daarin mijn mening over HT's, gebaseerd op persoonlijke ervaringen (bezoeken aan klinieken en persoonlijke kennissen die een HT hebben ondergaan) lees vind ik dat wel een belediging:

02-08-2004 Pat Jij heb het nog niet helemaal begrepen.

Het enige wat ik hierop kan antwoorden dat JIJ het niet hebt begrepen Diksy.

En als ik dan, alle reacties in de hele discussie doorblader en jij dan, als het je helaas voor jou niet lukt de mening ten opzichte van HT's in het algemeen en die bij Hairplus in het byzonder te laten keren dan be-eindig je de discussie als volgt:

Ik heb alle klagers uitgedaagd om de feiten onder ogen te zien. Geen reacties. Daarmee wordt deze thread een leuk babbelhoekje, geschikt voor verjaardagen en partijën. Ook daar wordt meestal overdreven.

Je wilt hiermee dus even de drama verhalen van een aantal mensen die een HT hebben ondergaan hebben en daar nu nog steeds de nadelige gevolgen van ondervinden (lichamelijk en psychisch) maar even afdoen als 'overdreven'???

Respectloos...

Diksy
1 november 2004, 16:30
Nog even een berichtje voor Pat.

Beste Pat, Ik heb nooit beweerd dat de verhalen overdreven waren. Wat ik heb beweerd is dat de verhalen niet waar zijn in relatie tot Hairplus.
Lees alles nog een na dan zal je zien dat ik zeker niet respectloos ben t.o.v. de slachtoffers van een verkeerde behandeling. Ik zie ook niet in dat het willen weerleggen van verkeerde verhalen getuigd van "geen respect".

Gegroet,

Diksy

Mark82
4 november 2004, 16:04
Victor kom nou toch. Haarklinieken zijn over het algemeen wel degelijk geldpompen en dat bewijst mijn e-mailconversatie met de heer Kettmann van HairLase maar weer eens. Zo gauw er kritiek komt schieten ze in hun harnas en dat vind ik al verdacht genoeg. Ik pleit er bijvoorbeeld ten zeerste voor dat er vanuit de overheid een strenge regelgeving komt wat betreft esthetische ingrepen en klinieken. Natuurlijk zijn er ook geslaagde gevallen, maar dat praat de niet geslaagde gevallen niet goed en die laatste groep is aanzienlijk groot vind ik.

En ja, neem Gerard Joling eens als voorbeeld. Je zegt terecht dat hij rijk is, dat staat buiten kijf. Maar waarom moet hij, zoals Laurens zegt, nog steeds zoveel moeite doen voordat zijn haar enigszins zit (extensions, styling, Topik enzovoort)? Zijn donorgebied ziet er nog steeds piekfijn uit. Een volle bos kwalitatief haar en toch is dat niet genoeg om zijn bovenkant er fatsoenlijk mee te bedekken? Ik vind Gerard Joling, juist omdat hij zo rijk en bekend is, een goed voorbeeld waarom een HT ook voor mij nooit een optie zou zijn. Ik heb hem gezien in zijn reallife soap en ik knapte er spontaan op af. Zo zou ik niet iedere ochtend bezig willen zijn hoor.Je zegt het zelf al, "over het algemeen". Ik beweer ook niet dat er geen onzuiverheden kunnen worden geconstateerd. Dhr.Laurensj kijkt echter wel erg zwart/wit. Misschien bezoekt die Haarweb een beetje TE vaak om een goed oordeel te kunnen geven van de buitenwereld. Het ligt er maar net aan in welk stadium je je bevindt wanneer je overgaat tot een transplantatie. Jolings donorgebied ziet er goed uit? Is iets wat er goed uitziet automatisch ook goed? M'n koffie op werk ziet er prachtig uit, maar smaakt niet. Dus omdat Dhr.Joling in zijn reallife soap niet toonbaar is met een volle bos haar, ben jij afgeknapt op HK. Prachtige beargumentatie. Goh, wat kort door de bocht zeg. Misschien, heel misschien moet je ook in je conclusie meenemen dat de kwaliteit per HK ook kan verschillen. Haarweb is voornamelijk pessimistisch en onjuist gedrag. Dat op haarweb.nl HK worden afgekraken is nieuw in Nederland. Het is niet voor niets dat het vaak als advies wordt gegeven en je er absoluut geen slecht woord over kan meepikken. Behalve op, jaja.... haarweb.nl. Hier komen veel mensen bij elkaar die niet erg wijs zijn, heel naief en sommigen die zich isoleren op haarweb.nl waardoor ze geen goed overzicht meer hebben op de buitenwereld.

Tip :Hou je bezig met research ipv af te gaan op zogenaamde media plaatjes en daar je conclusies aan vast te binden. Je stemt toch ook niet op Wouter Bos, omdat die zo'n goede uitstraling heeft? Nee, je leest elk partijprogramma en zet dat als een basis tot het maken van een keuze.

pizzacat
4 november 2004, 16:35
Dus omdat Dhr.Joling in zijn reallife soap niet toonbaar is met een volle bos haar, ben jij afgeknapt op HK. Prachtige beargumentatie. Goh, wat kort door de bocht zeg.

Mensen als Advocaat van Barneveld en Joling worden gebruikt als boegbeeld, zie je dan het gehannes van Gerard met zijn haar, dan rijzen er toch twijfels.

Het is niet voor niets dat het vaak als advies wordt gegeven en je er absoluut geen slecht woord over kan meepikken. Behalve op, jaja.... haarweb.nl.

Wie geeft HT als advies? de huisarts? de consumentenbond? Nee, de cosmetische industrie, hier sla je de plank helemaal mis.

Hier komen veel mensen bij elkaar die niet erg wijs zijn, heel naief en sommigen die zich isoleren op haarweb.nl waardoor ze geen goed overzicht meer hebben op de buitenwereld.

Lieve Victor, naast mijn dagelijks bezoek hier op dit forum heb ik het druk met mijn studie, commissie, werk en collegas, vrienden, vriendin, sport, etc.
Daarnaast is mijn zicht op de buitenwereld uitstekend te noemen, open en bereid tot een goed debat. En zo zijn velen met mij druk met hun leven bezig. Ik ontken niet dat er ook mensen zijn die er absoluut te obsessief mee bezig zijn, die vind je echter overal.

Tip :Hou je bezig met research ipv af te gaan op zogenaamde media plaatjes en daar je conclusies aan vast te binden. Je stemt toch ook niet op Wouter Bos, omdat die zo'n goede uitstraling heeft? Nee, je leest elk partijprogramma en zet dat als een basis tot het maken van een keuze.

Partijprogramma's en wervende folders zijn aardig leesvoer, uitvoerbaarheid van het beloofde goed is een tweede.

En nu ga ik zinnige dingen doen.

Mark82
4 november 2004, 18:33
Mensen als Advocaat van Barneveld en Joling worden gebruikt als boegbeeld, zie je dan het gehannes van Gerard met zijn haar, dan rijzen er toch twijfels.
En dat ze gebruikt worden als boegbeeld is terecht? Joling is net zoveel mens als jij en ik en zou zo dus ook moeten worden beoordeeld.



Wie geeft HT als advies? de huisarts? de consumentenbond? Nee, de cosmetische industrie, hier sla je de plank helemaal mis.
De huisarts ja, de consumentenbond kan ik niets over zeggen. Ik heb de visie van de consumentebond nooit kunnen waarnemen helaas als het gaat om haarverlies en eventueel mogelijke preventies tot verder haarverlies.


Lieve Victor, naast mijn dagelijks bezoek hier op dit forum heb ik het druk met mijn studie, commissie, werk en collegas, vrienden, vriendin, sport, etc.
Daarnaast is mijn zicht op de buitenwereld uitstekend te noemen, open en bereid tot een goed debat. En zo zijn velen met mij druk met hun leven bezig. Ik ontken niet dat er ook mensen zijn die er absoluut te obsessief mee bezig zijn, die vind je echter overal.
Dat is waar ik bang voor ben. De obsessie voor iets of iemand, waardoor je blind bent voor de werkelijkheid. Ik wens je veel succes verder in alles wat je onderneemt.


Partijprogramma's en wervende folders zijn aardig leesvoer, uitvoerbaarheid van het beloofde goed is een tweede.
Of course, maar van alle maatstaven lijkt mij het partijprogramma toch het meest vetrouwelijk. Het gaat om de inhoud, niet de vertaling daarvan. Helaas zijn er mensen die DAAR juist op letten en dat stoort mij persoonlijk.

Uitvoeren van wat is beloofd heb je als kiezer nooit in de hand. Je zal dus altijd risico's lopen.

En nu ga ik zinnige dingen doen. Ik ook, een leuk spelletje Civilization bv :D

pizzacat
4 november 2004, 21:46
En dat ze gebruikt worden als boegbeeld is terecht? Joling is net zoveel mens als jij en ik en zou zo dus ook moeten worden beoordeeld.

Ik beoordeel alleen zijn geklooi met zijn haar, verder vel ik geen enkel oordeel over Joling. Het is laseraesthetic dat hem gebruikt in hun marketing.

Dat is waar ik bang voor ben. De obsessie voor iets of iemand, waardoor je blind bent voor de werkelijkheid. Ik wens je veel succes verder in alles wat je onderneemt.

Er zijn veel mensen die, eigenlijk ten onrechte, psychisch lijden onder haarverlies. Door een meer accepterende houding heb je veel meer pret in het leven en minder gezeur en geleur met je haar. Dat is echter makkelijker gezegt dan gedaan. De 'zware gevallen' krijgen op Haarweb het nodige tegengas, constructieve posts die de zaak relativeren en ze opbeuren.


Of course, maar van alle maatstaven lijkt mij het partijprogramma toch het meest vetrouwelijk. Het gaat om de inhoud, niet de vertaling daarvan. Helaas zijn er mensen die DAAR juist op letten en dat stoort mij persoonlijk.

Uitvoeren van wat is beloofd heb je als kiezer nooit in de hand. Je zal dus altijd risico's lopen.

Ben ik niet geheel met je eens, je kan een idieele inhoud opstellen, hoe deze zich vertaalt naar de realiteit is een tweede. Uitvoering is uiteindelijk een belangrijker en vooral concreter gegeven dan het oorspronkelijke concept. En bij HT's (Ik sta er niet frontaal tegenover) komt het nogal eens voor dat de consument een net te rooskleurig beeld geschetst wordt. Eenmaal echt goed voorgelicht heb ik geen enkel bezwaar dat men overgaat tot een HT.

Het grootste probleem dat ik bij HT's heb is dat het een fysieke oplossing is voor een meestal psychisch (niet kunnen/willen accepteren) probleem.
Deze oplossingen werken meestal maar ten dele. De situatie gaat er op vooruit maar meestal niet genoeg, mensen zitten er dan nog steeds mee.

Het had een flamewar kunnen worden maar het wordt een goede discussie...kan ik waarderen!

Groeten Pizzacat

maaike26
20 juli 2005, 17:29
Hoi, ook ik ben nieuw op dit web. Ik ben 26 en tja, ook heeeel veeeel last van haaruitval ( :( ). Morgen heb ik een afspraak bij hairplus in barendrecht, ter orientatie. Ik overweeg nl. een transplantatie maar zit echt nog in de verkenningsfase. Weet iemand iets over deze kliniek? Bedankt alvast! Maaike

Henk
20 juli 2005, 18:07
Ik heb wel ervaring met Hairplus, maar dat was in Amsterdam en het is al meer dan tien jaar geleden.
Ik kan je wel een goede raad geven, neem in ieder geval nooit direct een beslissing. Ook niet als ze proberen je over te halen door het aanbieden van kortingen. Die korting kun je een aantal dagen later ook nog wel krijgen, maar dan heb je er in ieder geval rustig over na kunnen denken.

P.s; Ik heb je thread even samengevoegd met een al bestaande thread.

Tiuri
11 september 2007, 13:59
Zie ook deze thread:

Misleidende postings door AJvdBerg (HairPlus)