PDA

View Full Version : Seborroïsch eczeem en haaruitval


kortkoppie
13 november 2003, 18:03
Hallo, ik ben een vrouw van 44 jaar en heb sinds 4 jaar seborrhoisch eczeem op mijn hoofd. Daardoor ben ik hele brede stroken haar verloren, eerst aan de zijkanten, toen aan de voorkant en daarna ook de bovenkant. Het ene was weer aangegroeid of het andere viel weer uit.
Ten einde raad heb ik 2 pruiken gedragen, en daarna weer petjes. Natuurlijk kan geen kapper een normaal model inkrijgen. het lijkt net een soort badmuts:puke:
Gelukkig begint het nu weer terug te komen.
Zijn er misschien mensen die hetzelfde meegemaakt hebben, en hou gaan die ermee om?
Ik heb van de dermatoloog topicorte lotion en denorex teershampoo gekregen.
Naar buiten gaan is voor mij moeilijk en uitgaan doe ik het liefst helemaal niet meer.
Is er misschien iets waardoor het haar sneller gaat groeien? Alvast bedankt voor evt. reakties!

minnie86
20 september 2005, 14:24
Hoi,

Ik heb sinds maart enorme haaruitval. Mijn bloed en hormonen zijn getest en ik heb een trichogram gehad, alles goed. Alleen zie ik mijn haar dunner en dunner worden. In het begin had ik enorme jeuk op mijn hoofd, de hele dag door, werd er gek van. Volgens de dermatoloog was mijn hoofdhuid ook enorm onrustig. Keto gel voor gehad en nog andere middeltjes, maar wil niet echt helpen. Volgens de arts is het sebborisch exceem. Inmiddels heb ik geen jeuk meer, maar nog wel een hoofdhuid vol met gelige schilfers. Ik gebruik nu een paar dagen teerzalf ( enorm vieze bedoening) maar zie het nog niet minder worden.

Ik ben zo bang dat mijn haar maar blijft uitvallen en mijn hoofdhuid een rommeltje blijft. Is er iemand die hier ook last van heeft of gehad en waar het allemaal weer is goed gekomen??? Ik weet dat stress een grote boosdoener kan zijn, maar de bekende vicieuze cirkel ( hier wel bekend ) is moeilijk te doorbreken.

groetjes, Minnie

Cloud
20 september 2005, 16:31
Hier vind je nog een thread over seborroïsch eczeem:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851&page=1&pp=15

dia
30 september 2005, 14:41
Deze tip kwam ik tegen op een amerikaanse site...2 eetlepels appelcider-azijn

bij je favoriete shampoo doen...Ga het in ieder geval proberen.Het moet biologische azijn zijn die nog troebel is.......
groet
Dia

Unknown
1 oktober 2005, 00:20
Mischien moet je eens producten met dode zee mineralen proberen heb op andere formus gelezen dat dat goed kan helpen bij problemen met eczeem
Grz, San