PDA

View Full Version : Omega Pharma Restiva


dropper
11 augustus 2005, 19:33
Goeiedag,

Tot nog toe kon ik nergens op dit forum een vermelding terugvinden naar dit product. Het gaat hier om een voedingssupplement dat een vrij breed scala aan inhoud bevat (zowel vitaminen als mineralen), van Belgische origine. Gebruik het zelf nu een tweetal maanden en ik merk een tot nog toe beperkte invloed op de kwaliteit van mijn haar.

Wat dit supplement enigszins interessant maakt is dat het aan de man gebracht wordt met resultaten van een studie. Probleem is dat deze studie blijkbaar puur intern is en nergens gepubliceerd - hetgeen ze eigenlijk onmiddelijk tot een veronderstelling herleid. Heb zelf de producent nog niet aangeschreven om hier meer informatie rond te vragen. Ter referentie, hoewel ontoetsbaar, even de resultaten vermeld in hun press release:

Na 6 maanden (grootte van de testgroep onbekend)
- Vermindering van haarverlies met gemiddeld 75%
- Toename van de diameter van het haar met 61%

De inhoud van dit supplement (2 pillen dagelijks):
- Vitamine C (60 mg, 100% ADH)
- Vitamine E (10 mg, 100% ADH)
- Vitamine B5 (2 mg, 100% ADH)
- Vitamine B6 (2 mg, 100% ADH)
- Vitamine H/biotine (0,15 mg, 100% ADH)
- Zink (15 mg, 100% ADH)
- 400 mg tarwekiempoeder
- 300 mg Bamboe extract
- 50 mg biergist

Bamboe extract voorziet in silicium, tarwekiempoeder in additionele vitamine E, pro-vitamine A, lecithine, sterolen, methionine & cystine. Biergist voorziet verder in aminozuren, mineralen & vitamines.

Heb ook even nagevraagd bij de producent welke vitamine B6 gebruikt wordt, en dit is spijtig genoeg vitamine B6 Pyrodixine Hcl. Zij vinden de studies die aantonen dat dit een toename van 5 alpha-reductase type 1 veroorzaakt niet van voldoende waarde om effectief aan te tonen dat dit een negatieve invloed op het haargroeiproces zou hebben. Zeker als je in rekening houdt dat Restiva eigenlijk niet bedoeld is voor haarverlies van genetische oorsprong (eerder door andere oorzaken) is dit begrijpelijk.

Denk dat dit mogelijk wel interessant zou kunnen zijn voor enkele mensen die zoeken naar een vrij algemeen preparaat met voedingsstoffen. Het bevat in elk geval een aantal interessante stoffen die niet opgenomen worden in andere gangbare preparaten van haarvoedingsstoffen. De pricing ligt vrij hoog, een 30-tal euro voor 120 pillen (2 maanden).

Cheers,
-dropper

Peffieke
12 augustus 2005, 09:12
En waar koop je dan die pillen dropper ? Bij gewone apotheker of bestel je ze ?Goeiedag,

Tot nog toe kon ik nergens op dit forum een vermelding terugvinden naar dit product. Het gaat hier om een voedingssupplement dat een vrij breed scala aan inhoud bevat (zowel vitaminen als mineralen), van Belgische origine. Gebruik het zelf nu een tweetal maanden en ik merk een tot nog toe beperkte invloed op de kwaliteit van mijn haar.

Wat dit supplement enigszins interessant maakt is dat het aan de man gebracht wordt met resultaten van een studie. Probleem is dat deze studie blijkbaar puur intern is en nergens gepubliceerd - hetgeen ze eigenlijk onmiddelijk tot een veronderstelling herleid. Heb zelf de producent nog niet aangeschreven om hier meer informatie rond te vragen. Ter referentie, hoewel ontoetsbaar, even de resultaten vermeld in hun press release:

Na 6 maanden (grootte van de testgroep onbekend)
- Vermindering van haarverlies met gemiddeld 75%
- Toename van de diameter van het haar met 61%

De inhoud van dit supplement (2 pillen dagelijks):
- Vitamine C (60 mg, 100% ADH)
- Vitamine E (10 mg, 100% ADH)
- Vitamine B5 (2 mg, 100% ADH)
- Vitamine B6 (2 mg, 100% ADH)
- Vitamine H/biotine (0,15 mg, 100% ADH)
- Zink (15 mg, 100% ADH)
- 400 mg tarwekiempoeder
- 300 mg Bamboe extract
- 50 mg biergist

Bamboe extract voorziet in silicium, tarwekiempoeder in additionele vitamine E, pro-vitamine A, lecithine, sterolen, methionine & cystine. Biergist voorziet verder in aminozuren, mineralen & vitamines.

Heb ook even nagevraagd bij de producent welke vitamine B6 gebruikt wordt, en dit is spijtig genoeg vitamine B6 Pyrodixine Hcl. Zij vinden de studies die aantonen dat dit een toename van 5 alpha-reductase type 1 veroorzaakt niet van voldoende waarde om effectief aan te tonen dat dit een negatieve invloed op het haargroeiproces zou hebben. Zeker als je in rekening houdt dat Restiva eigenlijk niet bedoeld is voor haarverlies van genetische oorsprong (eerder door andere oorzaken) is dit begrijpelijk.

Denk dat dit mogelijk wel interessant zou kunnen zijn voor enkele mensen die zoeken naar een vrij algemeen preparaat met voedingsstoffen. Het bevat in elk geval een aantal interessante stoffen die niet opgenomen worden in andere gangbare preparaten van haarvoedingsstoffen. De pricing ligt vrij hoog, een 30-tal euro voor 120 pillen (2 maanden).

Cheers,
-dropper

dropper
12 augustus 2005, 11:08
Ik weet niet hoe het in Nederland zit (naar het schijnt worden ze wel verdeeld over West-Europa), maar in België kan je ze gewoon via de apotheker laten bestellen.

Overigens, moest het iemand interesseren... een tijdje geleden heb ik eens een cheat sheet gemaakt die de samenstelling bevat van de meest bekende vitaminepreparaten specifiek voor haargroei/haarverlies die beschikbaar zijn op de belgische markt. Misschien dat dit mensen wat kan helpen:

Hair push
---------
Vitaminen: Vit. B1 2,1; Vit. B2 2,4; Vit. B6 3;
Vit. PP 10; Pantotheenzuur (calc.) 9;
Biotin. 0,225; Vit. E 10 IE. Mineralen: Zink (sulfaat) 10;
Selen. (selenit.) 0,030. Aminozuren: DL-Methionine 200; L-Cystine 90; Dimethylsulfone 100.

Bioptimum haar
--------------
Vitamine B6 0,5 mg; Zn (citraat) 3 mg,75 mg; L-Methionine 10 mg; L-Cystine 180 mg per tablet.

Omnivit haar
------------
Vit B2 1,6 mg; Vit B3 (niacine) 12 mg; Vit B5 (pantotheenzuur) 8 mg; Vit B6 2 mg;
Vit H (biotine) 0,14 mg/DL-Methionine 900 mg; L-Cystine 210 mg; zink 15 mg/per 2 tabletten

K-pil en zink
------------
l-Cystin. 150 mg, dl-Methionin. 100 mg, l-Cystein.hydrochlorid. 50 mg, Vitam. A 833 I.U.,
Riboflav. 0,56 mg, Calcium pantothenic. 1,66 mg (Vit. B5) – Pyridoxin. hydrochlorid. 0,8 mg,
Zinc Orotat. 25 mg (= 3,75 mg Zinc) excip. q.s. pro tabl. compr. obducta una.

Restiva
-------
bamboe (silicium), biergist, tarwekiempoeder (methionine, cystine), B5, B6, E, C & biotine, zink

Meer producten kan je terugvinden in het Farma Compendium 2004:
http://www.farmacompendium.be/HTML/PN6-5-14.htm

Cheers!

ycelik
12 augustus 2005, 11:15
Waarom niet zelf in deze geest opstellen via pillen die je bij de reform winkel kunt kopen, is en goedkoper en je hoeft niet door die bestelling gefruts heen.
Wat er in zit is helemaal niet zo bijzonder dus je kan het best wel hier en daar vinden.

dropper
12 augustus 2005, 11:21
Ycelik,

Inderdaad een goed idee, zeker omdat je dan op basis van bepaalde studies en ervaringsdeskundigen (zoals we er hier erg veel hebben) zelf je dosis nog wat kan aanpassen van zaken die in jouw geval misschien belangrijker zijn. Ander voordeel is dat je de B6 kan vervangen door de andere, om toch maar op zeker te spelen. Nadelig is natuurlijk wel dat je erg veel pilletjes zal moeten slikken :) Ook twijfel ik eraan dat het veel goedkoper gaat uitkomen als je alle zaken afzonderlijk aanschaft (misschien een paar euro).

Cheers!

Pantau
13 augustus 2005, 00:50
Jammer dat deze supplementen niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Maar ik gebruik zelf Green Magma(Gerstebladerenextract);

Samenstelling Inhoud per 100 g Eiwitten (verteerbare eiwitten) 23.8 g Vetten 4.3 g waarvan verzadigd 1.2 g Koolhydraten 53.1 g Ruwe vezels 2.0 g Suiker 14.1 g Mineralen 21.34% Alkaliteit 66.4 mg Voedingswaarde 347 kcal/ 1450 kJ RDA% Vitamine A (100% als beta caroteen) 34.529 ie 1308% Vitamine B1 1.3 mg 100% Vitamine B2 2.75 mg 171% Vitamine B6 0.302 mg 15% Nicotinezuur 10.6 mg 59% Panthoteenzuur 1.4 mg 23% Biotine 22 mcg 15% Foliumzuur 0.481 mg 241% Vitamine B12 0.756 mcg 76% Vitamine C 154 mg 257% Vitamine E 51 mg 510% Vitamine K 0.57 mg 713% Calcium 884.3 mg Natrium 775 mg Fosfor 594 mg Chlorofyl 200 mg Magnesium 116 mg IJzer 24 mg Zink 7.33 mg Mangaan 5.6 mg Kalium 2.762 mg Koper 1.36 mg Ook bevat Green Magma S.O.D., honderden verschillende enzymen en aminozuren.

Altijd beter dan de gangbare multivitamine.

dropper
13 augustus 2005, 21:09
Pantau,

Zelf gebruik ik ook Green Magma. Ik stel me echter wel vragen bij de exacte inhoud van het product. Als je goed kijkt naar de contents die je gepost hebt, staat er net voor "Samenstelling Inhoud per 100 g". Als je echter hun formule opvolgt gebruik je echter per dag maar een goede 6g, niet (2x +-3 gr oplossen in water) ? Ik denk niet dat het zo geconcentreerd is dat ze bedoelen "per 100g opgelost in water". Wat wel een voordeel is aan Green Magma is dat het enorm veel traces bevat van elementen die we anders niet in onze voeding zouden binnen krijgen. De zaken die in hun contents overview staan zijn slechts beperkt tot waarvoor getest is. Er moet iets meer inzitten in elk geval dan wat aangegeven is, aangezien het echt wel een invloed heeft op je gestel (ik slaap minder en voel me beter uitgerust sinds ik het gebruik).

Als alternatief zou ik graag tarwegrassap willen gebruiken, hetgeen natuurlijk veel meer bevat dan Green Magma op zichzelf. Spijtig genoeg heb ik weinig kans momenteel om een aparte juicer te kopen en tarwegras te gaan planten :-) Hier in België vind je ook niet zeer veel plekken waar je het kan drinken, net 1 restaurantje staat me voor in Brussel...

Cheers!

rizla
14 augustus 2005, 03:34
wel geinig dat dr ook nicotinezuur inzit in die green magma... zit ook in Q-bites

(das een goedje waar je hitsig van zouw worden wat ze op housefeesten verkopen:P )

garibaldi
14 augustus 2005, 15:46
ik kan geen link naar verdere info vinden of waar het eventueel (online) te koop is? Kan je me daar mee helpen misschien? Dank je wel!

dropper
14 augustus 2005, 15:58
Goeiedag Garibaldi,

Ik vrees dat je er online vruchteloos naar gaat zoeken. Normaal kan je het door je apotheker wel laten bestellen. Er is ook echte geen site van, buiten de volgende korte beschrijvingen:

http://www.omega-pharma.be/modules/references/index.php?iid=50&cat=1
http://www.tan-dem.be/pressreleases/05restiva/restivaNL.htm

Cheers!

garibaldi
14 augustus 2005, 16:06
dank je wel voor je snelle reactie en antwoorden. Erg fijn. Zou prettig zijn als dit inderdaad echt een beetje helpt al verwacht is geen wonderen....

dropper
14 augustus 2005, 17:01
Graag gedaan, Garibaldi. Het blijft natuurlijk een supplement -- verwacht er dus eerder een ondersteunende werking van. Uiteindelijk denk ik dat we ernaartoe moeten van de impact van DHT te verminderen (hetzij door de opname of aanmaak ervan te beperken) en verder de haargroei stimuleren door een gezonde levensstijl, waar voeding een belangrijk onderdeel van uitmaakt.

Pantau
18 augustus 2005, 01:28
Spijtig genoeg heb ik weinig kans momenteel om een aparte juicer te kopen en tarwegras te gaan planten :-) Hier in België vind je ook niet zeer veel plekken waar je het kan drinken, net 1 restaurantje staat me voor in Brussel...

http://www.agnos.nl/shop/index.php/cPath/21

Hier krijg je tarwegras in tablet en poeder vorm.

Ik weet niet of tarwegras een beter effect op je gestel heeft dan gerstegras alleen weet ik dat ik gerstegras al zeer effectief vindt.

VeeTee01
5 juni 2009, 17:08
Goeiedag,

Tot nog toe kon ik nergens op dit forum een vermelding terugvinden naar dit product. Het gaat hier om een voedingssupplement dat een vrij breed scala aan inhoud bevat (zowel vitaminen als mineralen), van Belgische origine. Gebruik het zelf nu een tweetal maanden en ik merk een tot nog toe beperkte invloed op de kwaliteit van mijn haar.

Wat dit supplement enigszins interessant maakt is dat het aan de man gebracht wordt met resultaten van een studie. Probleem is dat deze studie blijkbaar puur intern is en nergens gepubliceerd - hetgeen ze eigenlijk onmiddelijk tot een veronderstelling herleid. Heb zelf de producent nog niet aangeschreven om hier meer informatie rond te vragen. Ter referentie, hoewel ontoetsbaar, even de resultaten vermeld in hun press release:

Na 6 maanden (grootte van de testgroep onbekend)
- Vermindering van haarverlies met gemiddeld 75%
- Toename van de diameter van het haar met 61%

De inhoud van dit supplement (2 pillen dagelijks):
- Vitamine C (60 mg, 100% ADH)
- Vitamine E (10 mg, 100% ADH)
- Vitamine B5 (2 mg, 100% ADH)
- Vitamine B6 (2 mg, 100% ADH)
- Vitamine H/biotine (0,15 mg, 100% ADH)
- Zink (15 mg, 100% ADH)
- 400 mg tarwekiempoeder
- 300 mg Bamboe extract
- 50 mg biergist

Bamboe extract voorziet in silicium, tarwekiempoeder in additionele vitamine E, pro-vitamine A, lecithine, sterolen, methionine & cystine. Biergist voorziet verder in aminozuren, mineralen & vitamines.

Heb ook even nagevraagd bij de producent welke vitamine B6 gebruikt wordt, en dit is spijtig genoeg vitamine B6 Pyrodixine Hcl. Zij vinden de studies die aantonen dat dit een toename van 5 alpha-reductase type 1 veroorzaakt niet van voldoende waarde om effectief aan te tonen dat dit een negatieve invloed op het haargroeiproces zou hebben. Zeker als je in rekening houdt dat Restiva eigenlijk niet bedoeld is voor haarverlies van genetische oorsprong (eerder door andere oorzaken) is dit begrijpelijk.

Denk dat dit mogelijk wel interessant zou kunnen zijn voor enkele mensen die zoeken naar een vrij algemeen preparaat met voedingsstoffen. Het bevat in elk geval een aantal interessante stoffen die niet opgenomen worden in andere gangbare preparaten van haarvoedingsstoffen. De pricing ligt vrij hoog, een 30-tal euro voor 120 pillen (2 maanden).

Cheers,
-dropper

Hair Loss Treatment: Vitamin B6 (Pyridoxal/Pyridoxine HCL)


Hair Loss Treatment TypeEssential VitaminAvailabilityGrocery and Health Stores.NotesIt has been shown in previous studies on Zinc that combined with Vitamin B6, it was markedly able to inhibit the conversion of Testosterone to DHT in the skin. There are now studies that show that specific types of B6 alone will inhibit DHT creation and androgen receptor activity. However these studies show that the source of B6 is important, as some sources actually INCREASE creation of DHT. In other words, if you don't know what form of B6 you're getting, it may be best to leave it alone. It is important to get enough though, because according to the same studies, a deficiency of B6 will increase DHT creation as well.Claimed ResultsNone.Observed ResultsNone.Clinical ResultsNot tested directly for hair loss, but has been shown to inhibit creation of DHT and activity of the androgen receptor.TestingExtensively tested for things other than hair loss.Safety/Side EffectsAlthough side effects from vitamin B6 supplements are rare, at very high levels (200 mg or more per day) this vitamin can eventually damage sensory nerves, leading to numbness in the hands and feet as well as difficulty walking. Vitamin B6 supplementation should be stopped if any of these symptoms begin to develop.
Pregnant and lactating women should not take more than 100 mg of vitamin B6. For other adults, vitamin B6 is usually safe in amounts of 200-300 mg per day, although occasional problems have been reported in this range. Any adult taking more than 100-200 mg of vitamin B6 for more than a few months should consult a nutritionally oriented doctor. Side effects from vitamin B6 appear to be more common when intake reaches 2,000 mg per day; consequently no one should ever take more than 500 mg per day.
GenderEither.Typical CostVaries.Where you can get itGrocery and Health Stores.
Hair2Go (http://www.Hair2Go.com)
Hair Loss Treatment TypeEssential VitaminAvailabilityGrocery and Health Stores.NotesIt has been shown in previous studies on Zinc that combined with Vitamin B6, it was markedly able to inhibit the conversion of Testosterone to DHT in the skin. There are now studies that show that specific types of B6 alone will inhibit DHT creation and androgen receptor activity. However these studies show that the source of B6 is important, as some sources actually INCREASE creation of DHT. In other words, if you don't know what form of B6 you're getting, it may be best to leave it alone. It is important to get enough though, because according to the same studies, a deficiency of B6 will increase DHT creation as well.Claimed ResultsNone.Observed ResultsNone.Clinical ResultsNot tested directly for hair loss, but has been shown to inhibit creation of DHT and activity of the androgen receptor.TestingExtensively tested for things other than hair loss.Safety/Side EffectsAlthough side effects from vitamin B6 supplements are rare, at very high levels (200 mg or more per day) this vitamin can eventually damage sensory nerves, leading to numbness in the hands and feet as well as difficulty walking. Vitamin B6 supplementation should be stopped if any of these symptoms begin to develop.
Pregnant and lactating women should not take more than 100 mg of vitamin B6. For other adults, vitamin B6 is usually safe in amounts of 200-300 mg per day, although occasional problems have been reported in this range. Any adult taking more than 100-200 mg of vitamin B6 for more than a few months should consult a nutritionally oriented doctor. Side effects from vitamin B6 appear to be more common when intake reaches 2,000 mg per day; consequently no one should ever take more than 500 mg per day.
GenderEither.Typical CostVaries.Where you can get itGrocery and Health Stores.
Hair2Go (http://www.Hair2Go.com)
Hair Loss Treatment: Vitamin B6 (Pyridoxal/Pyridoxine HCL)
http://www.regrowth.com/hairloss-remedy/vitamin_b6/vitamin_b6.cfm
check dit eens, want dit zegt net dat gebruikt van deze vitamine net wel beter is voor het haar door minder DHT.....

Henk
5 juni 2009, 17:13
Je haalt wel een heeeel erg oude thread naar boven VeeTee. ;)

freeinx
13 oktober 2009, 13:30
Sorry dat deze discussie weer wordt opgepakt, maar ik neem aan dat nog steeds wordt gelezen (althans nu weer door mij).

Maar er is een nieuw gerstegras produkt op de markt, veel volwaardiger dan alle andere, en zeer aantrekkelijk geprijst: AIM BarleyLife gerstegras; is te koop bij www.gerstegras.nl (http://www.gerstegras.nl)