PDA

View Full Version : nog een lotgenoot!!


lesley
12 augustus 2005, 10:54
Hallo allemaal!

Ik ben 22 en heb hirsutisme. Het meest stoor ik me aan de haren in mijn gezicht. Ik ben er mee naar de huisarts gestapt. Hij heeft bloed getrokken en het onderzoek daarvan wees uit dat zowel cortisol en testosteron verhoogd zijn. Cortisolwaarden kunnen er verschillen qua moment van de dag enz en daarom stelde mijn huisarts voor om nog een onderzoek te doen: een 24h urine collecte. De resultaten heb ik nog niet. Als cortisol in mijn urine ook verhoogd is gaat hij nog bijkomende onderzoeken doen. Ook al is dat niet het geval, dan zou hij blijkbaar toch de Diane-35 pil voorschrijven. Ik heb al zitten grasduinen in het forum. Mijn moeder zou het maar niets vinden als ik de pil zou beginnen slikken want ik kan immers niet zwanger worden omdat ik geen vriend heb! :( Ik zit echt met een heleboel vragen.

Zijn er nog mensen waarvan de cortisol en testosteronwaarden verhoogd waren? Welke behandeling stelde jullie arts voor?

Ik denk dat mijn arts zei dat ik die pil minstens een jaar moet slikken. Maar wat gebeurd er al is er mee stop? Ik heb al gelezen dat er mensen haaruitval kregen?!? op hun hoofd of geldt dit niet voor mensen met hirsutisme?

Komt die vervelende haargroei dan niet terug als ik stop?

Lijkt het een goed idee met die pil te beginnen of heb ik nog andere mogelijkheden?

Heb zowel donkere als lichtere haren, welke epilatie kan ik dan best overwegen (laser, electrisch, ipl flits) wetende dat de lichte haren toch niet verdwijnen met laser? Ik heb niet zo heel veel ongewenst haar in mijn gezicht, welke methode is dan het beste rekening houdend met de kleur (zowel donker als licht)?

Graag reacties!

Lesley

lesley
14 augustus 2005, 10:52
niemand?!?:( :(

Sora
16 augustus 2005, 13:48
Hey lesley!