PDA

View Full Version : Afroompolitiek en dutasteride...


Uitgeblust
27 augustus 2002, 23:44
Velen zullen denken afroompolitiek huh? Maar ik zal er even wat over vertellen: afroompolitiek is een commercieel beleid waarbij de ondernemer voor (meestal) een nieuw product een relatief hoge prijs vraagt. Alleen een kleine groep consumptiepioniers kan die prijs betalen. Na verloop van tijd wordt de prijs geleidelijk lager, zodat ook andere consumenten het product gaan kopen. De afroompolitiek is voor de ondernemer voordelig omdat aanvankelijk de productiecapaciteit van het nieuwe product beperkt is en ook geleidelijk kan worden uitgebreid. Via de afroompolitiek wordt in feite door de ondernemer een groter deel van het consumentensurplus "binnengehaald" (afgeroomd).

Nu mag ik toch van geluk spreken dat ik een 'laatkomertje' ben met me kaalheid. Dutasteride??? .... mij niet gezien. Ik gebruik na 2 jaar Propecia (1 mg finasteride) nog zo een 3 jaar proscar (5mg finasteride)! Tot die gekke Amerikanen de prijs van Dutasteride omlaag schoppen ... :p ... of zouden jullie er alles voor voor hebben? Ook al kost het zo een 180 euro per maand (3 euro per tabletje lijkt me aannemelijk)!

Zo, ook een lesje Management en Organisatie op dit forum!