PDA

View Full Version : Juiste reactie op botheid?


alopeciatic
19 augustus 2005, 15:00
Wat vinden jullie? Je staat met je vrienden in de kroeg, zegt een jolige, dronken gast "zo, jij bent kaal!", gaat vervolgens over je hoofd aaien en vraagt "of je overal zo kaal bent?"...

alopeciatic
19 augustus 2005, 15:13
Ik weet het niet. Ik had er laatst nog zo één. Ik zei "zo, dus jij vindt het leuk dat ik een ziekte heb?" - hij schrok wel een beetje, maar begon toen over dat hij "ook kaal begon te worden" en toen werd ie weer jolig en bleef ie maar terugkomen. Wat een idioot.

Ik ben niemand uitleg verschuldigt, dus soms vind ik het het meest gemakkelijk om mee te gaan in het idee dat ik het zelf scheer. Dan ben je er wel snel klaar mee + je komt niet over als een slachtoffer.

Eigenlijk proberen dat soort gasten je volgens mij voor schut te zetten, dus het mooiste zou zijn om die bal terug te kaatsen. Zeggen dat het een ziekte is zou voldoende moeten zijn, maar dat is het meestal niet. Dat maakt kennelijk toch geen indruk. Om die reden heb ik er wel eens over gedacht om te zeggen dat ik net een zware chemo-kuur achter de rug heb. Ik weet het, dat kan je eigenlijk niet maken, maar ik zou wel eens een keer de rooie kop van zo'n gast willen zien...

kevin
19 augustus 2005, 15:17
Ik denk dan meestal "ben je levensmooi?" en ik wil diegene neerhoeken. Maar meestal ignore ik het en denk ik "goh wat zijn sommige mensen toch achterlijk"

alopeciatic
19 augustus 2005, 15:35
Neerhoeken? Ah, optie 4 dus! Erg verleidelijk idd, maar ik ben verder niet echt een vechtersbaas, dus bij mij blijft het ook altijd bij een gedachte. Heb vroeger wel een tijdje getraind vanuit dat gevoel, gelukkig nooit iets mee gedaan.

Het vervelende is dat niks lijkt te werken. Als zo'n malloot heeft besloten om je lastig te vallen is geen enkele reactie goed genoeg om 'm terug te pakken.

Dat zijn trouwens de enige momenten dat ik m'n alopecia vervelend vind.

kevin
19 augustus 2005, 15:44
Neerhoeken? Ah, optie 4 dus! Erg verleidelijk idd, maar ik ben verder niet echt een vechtersbaas, dus bij mij blijft het ook altijd bij een gedachte. Heb vroeger wel een tijdje getraind vanuit dat gevoel, gelukkig nooit iets mee gedaan.

Het vervelende is dat niks lijkt te werken. Als zo'n malloot heeft besloten om je lastig te vallen is geen enkele reactie goed genoeg om 'm terug te pakken.

Dat zijn trouwens de enige momenten dat ik m'n alopecia vervelend vind.

Neerhoeken lucht erg op hoor :D Of je pakt hem terug op zijn te grote neus of zoiets. Dan zullen ze volgende keer wel 2x denken voordat ze iets zeggen.

rizla
19 augustus 2005, 15:47
whaha lache poll man!!

best irri idd als het mensen opvalt en vooral in kroegen enzow weten mensen het altijd zo integer te vertellel:confused: maar heb dr wel steeds minder bodschap aan

alopeciatic
19 augustus 2005, 15:57
best irri idd als het mensen opvaltJa, maar ik ben dan ook wel zo kaal als je maar kan zijn! Ik vind het ook onbegrijpelijk als mensen denken dat ik het scheer. Ooit wel eens van stoppels gehoord? Zie je stoppels op mijn hoofd? Nee, hè? IK SCHEER M'N HOOFD OOK NIET, OETLUL!

Oilily
19 augustus 2005, 15:58
Haha, ik vind die kopstoot wel heel leuk. Leuke poll trouwens, jij zal wel 10x meer humor hebben dan die stomme gast. Ik gruwel gewoon van dat soort sekstistische en botte opmerkingen. Je staat gewoon aan de grond genageld waardoor het een ongelijke strijd is. Dat godverdomme iedereen zich eens met zijn eigen zaken bemoeit. Ik word echt pissig van zulke opmerkingen. De bal terugkaatsen is het beste wat je dan kan doen. En veel oefenen op voorhand voor als je nog eens zo'n opmerking krijgt, dat je ineens kunt reageren. Ik heb geleerd van een goeie vriendin dat je zo'n opmerkingen best beantwoordt met telkens dezelfde vraag. 'Waarom zeg je dat?'. Met die vraag die op allé opmerkingen toepasbaar is, geef je de andere een spiegel waartegen hij moet praten. Dan moet hij wel antwoorden en jij antwoordt telkens terug met een vraag. Dan wordt hij helemaal uitgekleed en laat jij niets over jezelf los (waar hij toch geen recht op heeft).

Groetjes
Kim (van het ttm-forum)

kevin
19 augustus 2005, 15:59
Haha, ik vind die kopstoot wel heel leuk. Leuke poll trouwens, jij zal wel 10x meer humor hebben dan die stomme gast. Ik gruwel gewoon van dat soort sekstistische en botte opmerkingen. Je staat gewoon aan de grond genageld waardoor het een ongelijke strijd is. Dat godverdomme iedereen zich eens met zijn eigen zaken bemoeit. Ik word echt pissig van zulke opmerkingen. De bal terugkaatsen is het beste wat je dan kan doen. En veel oefenen op voorhand voor als je nog eens zo'n opmerking krijgt, dat je ineens kunt reageren. Ik heb geleerd van een goeie vriendin dat je zo'n opmerkingen best beantwoordt met telkens dezelfde vraag. 'Waarom zeg je dat?'. Met die vraag die op allé opmerkingen toepasbaar is, geef je de andere een spiegel waartegen hij moet praten. Dan moet hij wel antwoorden en jij antwoordt telkens terug met een vraag. Dan wordt hij helemaal uitgekleed en laat jij niets over jezelf los (waar hij toch geen recht op heeft).

Groetjes
Kim (van het ttm-forum)

"Waarom zeg je dat" of "waar ben je mee bezig" zijn leuke zinnetjes ja :D

alopeciatic
19 augustus 2005, 16:04
Hee Oilily,

Bedankt voor jouw bijdrage! Aan de grond genageld is idd een goeie omschrijving. Maar jouw reply ("waarom zeg je dat?" telkens herhalen) werkt denk ik beter onder meisjes dan onder jongens.

Meisjes kunnen ook een beroep doen op het gevoel van fatsoen van andere meisjes, gasten kunnen dat niet. Die zouden dat alleen als een teken van zwakte zien.

ycelik
19 augustus 2005, 18:02
Optie 2 is voor mij the one.

Georgie
19 augustus 2005, 19:45
Optie 2 is voor mij the one.

Dus je zegt dat je alopecia hebt?
Ik vrees dat je bij 95 van de 100 mensen (als het niet meer is) moet gaan uitleggen wat het is. Nou is dat op zich niet erg, natuurlijk, maar ik zou er geen zin in hebben.

Als mensen tegen mij een lullige opmerking maken, over haar of niet, dan vraag ik altijd waarom ze dat zeggen. Daar krijg je vaak geen duidelijk antwoord op, dus dan vraag ik het nog een keer.

Sybren
19 augustus 2005, 20:01
Ik vind die eerste wel grappig :P

petra00
19 augustus 2005, 21:19
ik gok erop dat ik zou zeggen ;ja ik ben kaal ja en er verder niet meer op in zal gaan.gaat hij verder zeiken hangt het van mijn regelmatig wisselend humeur af hoe de rest zal gaan.Of ik zeg netjes dat ik wil dat hij ophoud met grapjassen of ik zeg dat hij op moet flikkeren.Niet te veel woorden aan vuilmaken,lijkt me.
Trouwens ,wijzen op een ernstige ziekte maakt niet de indruk die je verwacht ben ik bang .Ik ben al eens achterna geroepen met de woorden:
he,chemotherapietje gehad??

ycelik
19 augustus 2005, 23:07
Dus je zegt dat je alopecia hebt?
Ik vrees dat je bij 95 van de 100 mensen (als het niet meer is) moet gaan uitleggen wat het is. Nou is dat op zich niet erg, natuurlijk, maar ik zou er geen zin in hebben.

Als mensen tegen mij een lullige opmerking maken, over haar of niet, dan vraag ik altijd waarom ze dat zeggen. Daar krijg je vaak geen duidelijk antwoord op, dus dan vraag ik het nog een keer.

Nou niet precies alopecie maar, ik zou zeggen ik ben kaal wat is jouw excuus.
Fight fire with fire :D.
Maar jouw manier is ook wel goed.

alopeciatic
20 augustus 2005, 02:18
Serieus, Petra? Dat is ziek. Kijk, zoals ik het voorstelde was het gebruiken van die link om hen voor schut te zetten. Zo'n opmerking die jij kreeg kan écht niet! Je zou zo'n figuur moeten tapen en aan z'n hele familie moeten laten zien. Kijken of ie nog steeds zo mans is. Dat soort gasten maakt echt het ergste in me los. Stel je voor dat je echt kanker hebt! Jou beledigen is één, maar lachen om mensen die zo ziek zijn dat ze er dood aan gaan kan gewoon niet.

petra00
20 augustus 2005, 10:19
Tja je gelooft je oren niet ,rijd je op je fietsje door het dorp ,komen er twee jongens langsrijden op een scooter en roepen je dat toe.Ik was geschockeerd enverbaast tegelijk.Een tijd later reden ze bij mijn huis langs en je ze riepen hetzelfde weer.Nu riep ik terug Zuurstofgebrek gehad bij de geboorte?
Ik heb ze niet weer gehoord.
Trouwens ja ik riep ook iets wat wat eigelijk in hetzelfde straatje valt.
maar het voelde toch best wel goed.

Haarmannetje
20 augustus 2005, 11:55
Trouwens ja ik riep ook iets wat wat eigelijk in hetzelfde straatje valt.
maar het voelde toch best wel goed.
Nou en terecht! Sommigen zeggen wel eens dat je je niet verlagen tot hetzelfde, maar zoals jij gereageerd hebt, dat was je goed recht! Wat een stelletje paupers!

petra00
20 augustus 2005, 19:45
vuur wil ik het niet noemen eerder een schimmelinfectie;)