PDA

View Full Version : krullen


goedie
27 augustus 2005, 23:55
Bestaat er een product om je haren te ontkrullen ?
Ik heb namelijk zéér dun en krullend haar. Voor mijn 16e had ik dat helemaal niet.
Ik ben nu 20 wil graag plat haar zeg maar.
Hangt het vormen van krullen samen met het dunner worden van het haar en de haaruitval ?
Als je haar dikker wordt krijg je dan ook minder krullen?
thx

marly
28 augustus 2005, 13:04
Bestaat er een product om je haren te ontkrullen ?
Ik heb namelijk zéér dun en krullend haar. Voor mijn 16e had ik dat helemaal niet.
Ik ben nu 20 wil graag plat haar zeg maar.
Hangt het vormen van krullen samen met het dunner worden van het haar en de haaruitval ?
Als je haar dikker wordt krijg je dan ook minder krullen?
thx

Hey Goedie. Waarom wil je die krullen kwijt? Je geeft aan dat je heel dun haar hebt. Die krullen zorgen juist voor een beetje volume in je haar. Het gaat er nog dunner uitzien als je je krullen eruit laat halen.
Het kan wel. Bij de drogist zijn produkten te koop,oa straightener,van allerlei merken om je haar te straighten(dwz recht maken). Maar meestal werkt dat alleen om het kroezen en pluizen te verhelpen. Als je echt recht haar wilt,kan je naar de kapper toegaan voor een behandeling. Je moet er echter wel rekening mee houden,dat dit een hele intensieve behandeling is,zwaar chemisch en slecht voor je haar. Ook krijg je een uitgroei...het gedeelte wat na de behandeling uit je hoofdhuid komt,krult gewoon. Denk er maar goed over na:)

Buutnlander
29 augustus 2005, 06:36
Komt doordat je haar dunner wordt. Ik heb er ook last van. Alleen het enige wat ik niet snap is dat het overal op mijn hoofd krult, dus ook de plekken waar het haar niet dunner wordt. AGA is gewoon zo complex, dat je er soms gek van kan worden om alles te achterhalen. Waarom is er dit aan de hand met mijn haren en waarom is er dat aan de hand met mijn haren? Zo blijf je eindeloos aan de gang.
Maar niet opgeven! De vakantie is binnekort voorbij en dan gaan we er weer keihard tegenaan!:D

ycelik
29 augustus 2005, 11:42
Komt doordat je haar dunner wordt. Ik heb er ook last van. Alleen het enige wat ik niet snap is dat het overal op mijn hoofd krult, dus ook de plekken waar het haar niet dunner wordt.

Mazzelpik :D
Op het dunner worden na he.
Bij mij golft alles buiten de nw5 patroon als het langer word.
Bovenop blijft stijl, maar jah heb nooit krul of golf gehad raar.

mhogen
29 augustus 2005, 13:30
Mazzelpik :D
Op het dunner worden na he.
Bij mij golft alles buiten de nw5 patroon als het langer word.
Bovenop blijft stijl, maar jah heb nooit krul of golf gehad raar.

Vroeger had ik ook stijl haar, maar sinds mijn 17e begon het langzaam te krullen. Nu heb ik redelijke krullen. Dit heeft met je hormoonhuishouding te maken.

goedie
31 augustus 2005, 21:01
hormoonhuishouding ?
wat kan ik daar dan aan doen ? (voeding,..)

ps; is het gebruik van gel en wax schadelijk voor je haar en zorgt dit voor meer uitval ?

mhogen
1 september 2005, 19:14
hormoonhuishouding ?
wat kan ik daar dan aan doen ? (voeding,..)

ps; is het gebruik van gel en wax schadelijk voor je haar en zorgt dit voor meer uitval ?

Het heeft vooral met je genen te maken. Bij mij is dat niet echt van toepassing heb ik het idee, want niemand heeft krullen in mijn familie, behalve mijn oma maar dat komt door de krultang. Ik kreeg ze ook pas toen mijn hormonen gingen opspelen. Ik zal ze mijn leven lang ook wel behouden (mits ik haar overhoud). Kan je niets aan doen.

Gel en wax maakt niets uit. Haar is iets doods.

flappie
2 september 2005, 01:30
Joh ik wou dat ik krullend haar had ipv dat dode steile bosje haar van mij :P. Dan hoef je er tenminste ook geen gel in te doen.

Buutnlander
2 september 2005, 03:49
Mazzelpik :D
Op het dunner worden na he.
Bij mij golft alles buiten de nw5 patroon als het langer word.
Bovenop blijft stijl, maar jah heb nooit krul of golf gehad raar.

Precies ik vind het ook zo raar. Want heb altijd steil haar gehad en sinds een half jaar begint het overal te krullen. Vooral als ik mijn haren 3 dagen ofzo niet was en er dagelijks weer nieuwe gel in smeer, dan is mijn haar moeilijk te temmen:D . Of het nou door mijn hormoonhuishouding, AGA of door de middelen die ik slik komt. Ik weet het niet, maar vindt het wel mooi meegenomen:D

Buutnlander
2 september 2005, 03:50
Joh ik wou dat ik krullend haar had ipv dat dode steile bosje haar van mij :P. Dan hoef je er tenminste ook geen geld in te doen.

Munt of papiergeld?:P

flappie
2 september 2005, 14:50
Munt of papiergeld?:POmg, hoe ik bij geld kwam weet ik ook niet :P. Gel bedoel ik natuurlijk :).

ycelik
2 september 2005, 19:25
Hahah lolz , we hebben alles gehad, caffeine , bier etc en nu geld :D
Geld een nieuwe anti androgeen.

flappie
2 september 2005, 19:43
Mwah, indirect is geld dat altijd al geweest he ;).

ycelik
2 september 2005, 22:17
Mwah, indirect is geld dat altijd al geweest he ;).
Zekers.
Maar het is ook een hele grote belemmering.
Want weetje als zodalijk BHT,HM,SONIC THE HEDGEHOG allemaal uitkomt word het fcked duur, dus bijna onmogelijk voor the common man.
Iemand op HLH is door een HT dik in de schulden geraakt :confused:

flappie
2 september 2005, 22:56
Hopelijk gaan ze concureren :D...maar denk het ni..

ycelik
2 september 2005, 23:32
Beetje moeilijk wanneer er zoveel patenten en licenties aanwezig zijn.

goedie
6 september 2005, 20:07
Maar is het zo dat als je haar duidelijk dunner wordt dat dit wijst op beginnende kaalheid ??
of hebben de 2 niets met elkaar te maken ?

ycelik
6 september 2005, 20:19
Hoeft niet, bij het volwassen worden hoort het soms er bij dat je haar van structuur verandert dus wat fijner word enzo.
Pas als lui uit je familie opa's ooms vader etc kaal zijn dan zou ik zorgen maken.

INT
7 februari 2007, 16:51
Wat hebben krullen met hormonen te maken? Ik denk toch dat het niet zo is dat wanneer je krullen hebt dat je dan meer mannelijke hormonen ofzo hebt? De meeste mensen die krullen hebben die ik ken hebben nauwelijks lichaamshaar enzo...