PDA

View Full Version : man claimt Stemcel-procedure te hebben ondergaan voor kaalheid


haarmeer
31 augustus 2005, 13:42
Lijkt me nogal een raar verhaal maar ik dacht ik post het effe:

hier is de link: http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=51345&FTVAR_MSGDBTABLE=&STARTPAGE=1

Tiuri
31 augustus 2005, 14:08
Het zou kunnen dat het waar is. Er wordt momenteel volop getest met stamceltransplantaties. Wat er dan gebeurt is dat er stamcellen van haren van de achterkant van het hoofd (dus zonder androgeenreceptoren) worden ingespoten in de oude verschrompelde, door DHT aangetaste haarzakjes. De stamcellen komen daar weer tot leven en geven weer groeisignalen af aan de dermal papilla cellen. Het gevolg is een volledig herstelde haar.

Probleem: het is nog in de testfase dus de behandeling is nog niet te ondergaan.

Probleem 2: Dr Gho vertelde dat een dergelijke oplossing niet zaligmakend is: de poriën van haarzakjes die al 5 tot 10 jaar zijn aangetast door DHT zijn dichtgegroeid: hier kunnen dus geen stamcellen meer worden aangebracht. Van de oude haarzakjes is maar 20 tot 30% te "reanimeren".

Probleem 3: als het er uiteindelijk komt zal het erg duur zijn.

Dus ook dit is helaas NIET dé oplossing mensen! We zoeken rustig verder.

haarmeer
31 augustus 2005, 16:13
Tiuri,

bij deze man zouden de stamcellen in z'n achterste ingespoten zijn plus het zou niet duurder als een gewone HT geweest zijn...

Dat van die dichtgegroeide haarzakjes wist ik niet en het lijkt niet dat intercytex dit probleem ondervindt, voor een update over de hoe ver zij gevorderd zijn: http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=8&topic_id=31001&mesg_id=31001&listing_type=search
(best alle bijdragen lezen)

lees ook deze thread : http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=7&topic_id=29851&mode=full
(best alle bijdrgane lezen)

moet er nu snel mee door

flappie
31 augustus 2005, 19:10
Dit is idd wel heel interessant. Ik ben heel benieuwd naar de foto's (als het geen hoax is van een of ander aandacht tekort ventje...*zucht*)

haarmeer
1 september 2005, 14:05
waarschijnlijk gewoon wel een aandachtzoekend ventje of eentje die ze goed bij z'n pietje hebben gehad...
maar ja je hoopt he....

Mailman
1 september 2005, 16:11
Verwar de methode die hier aangehaald wordt niet met de Haar Stamcel Transplantatie die dr. C. Gho tegenwoordig hanteert waarbij wel (bijna) volledige hergroei zowel in het donor als in het ontvangende gebied wordt gegarandeerd. Hierover kun je op HaarWeb binnenkort meer lezen naar aanleiding van een interview dat HaarWeb recent met dr. C. Gho heeft gehad.

rizla
1 september 2005, 21:01
maar deze methode stond toch ook al op die spaanse promo en word dus toch allang uitgevoerd? ik vind het raar dat als dit echt zoveel nieuws onder de zon is je er zo weinig van hoort.

ongeveer 80% van het donorhaar evenals het nieuwe haar zou weer teruggroeien las ik ergens op hairsite dus dit zou in totaal neerkomen op 160% haar!!! dat klinkt eindelijk eens naar een ht waaraan ik me wel zou willen wagen. maar het zal in het begin echt een je halve ribbenkast uit je lijf kosten ben ik bang.

kalevandaal
10 september 2005, 22:40
heb je dat er niet voor over dan :P

rizla
23 september 2005, 13:44
jah het staat in het interview met gho!

gekkehuis! dat gaat ik hopelijk binnekort ff doen (als ik me nieuwe baan heb en ook duta kan betalen)

echt duur vind ik het niet zeker als je je bedenkt dat dit de eerste operatie is waarbij je dus echt haar wint!

Guoy
5 april 2006, 02:54
Nu ze een blaas hebben kunnen namaken met stamcellen zal deze methode niet de toekomst kunnen hebben haartjes maken voor mensen met AGA of is dat niet zo simpel? Ik weet dat het mogelijk is, maar of het de toekomst is? Ik heb me hier tot nu toe nog niet zo in verdiept maar ik zag die stamcel-blaas vandaag op tv en was wel onder de indruk! :)

flappie
5 april 2006, 13:29
Ik denk dat het maken van haarcellen uit stamcellen niet echt het probleem is, maar ik denk eerder dat de "massaproductie" ervan een vrij moeilijke procudere is.

ray
9 april 2006, 01:35
jah het staat in het interview met gho!

gekkehuis! dat gaat ik hopelijk binnekort ff doen (als ik me nieuwe baan heb en ook duta kan betalen)

echt duur vind ik het niet zeker als je je bedenkt dat dit de eerste operatie is waarbij je dus echt haar wint!

waar staat dat interview dan?
dus je krijgt haar erbij en geen blijvende littekens?
klinkt al aardig naar de bijna perfecte oplossing...

maar ik heb het vermoeden dat het wel rond de 20.000 euro gaat kosten als ik het zo lees hier ....

wilfried
9 april 2006, 10:29
Hier een artikel erover, stond enkele dagen geleden op het praatforum, Niburu.

http://www.c2w.nl/website/nl/page2.asp?id=9872

Fijne zondag,
Evaatje

Jkkezh
4 augustus 2006, 13:24
COMPOSITION FOR TREATING BALDNESS WITH STEM CELL DERIVED FROM UMBILICAL CORD BLOOD

http://v3.espacenet.com/textdes?DB=EPODOC&IDX=WO2006071011&F=0&QPN=WO2006071011

[0040] Example 4: Transplantation of umbilical cord blood-derived stem cells into patients and results thereof

[0041] 18 baldness patients (16 males and 2 females) took part in treatment for alopecia using umbilical cord blood-derived stem cells in accordance with the present invention.

[0042] (1) Male patient, age of 51 (operation conducted in July of the year 2003)

[0043] Before being treated for baldness, hair remained only along the sides and rear area of the head. After performing transplantation operation of umbilical cord blood-derived stem cells, thin hair began to grow from the point of 2 weeks, and 6 months later, it was possible to comb the hair. Therapeutic response by the transplanted stem cells was observed throughout the scalp hair, including initiation of frontal hairline formation and changes of neighboring white hair into black hair. Upon observing on a digital magnification scope, growth of thin hair was confirmed even in the area where no hair was apparently seen by naked eyes. Fig. 5 is a series of scope photographs of the frontal hairline of the head taken after treatment with an umbilical cord blood-derived stem cell in accordance with the present invention, wherein a shows hair of a normal adult and b shows a frontal hairline after treatment.

[0044] (2) Male patient, age of 48 (operation conducted at the end of October of the year 2003)

[0045] Before receiving the treatment for baldness, the patient suffered baldness having a diameter of about 5 cm in the frontal area of the head. After treatment with umbilical cord blood-derived stem cells, it was observed that hair conditions were recovered close to a normal state.

[0046] (3) Male patient, age of 55 (operation conducted in September of the year 2003)

[0047] Before performing transplantation operation of umbilical cord blood- derived stem cells, the patient suffered baldness having a diameter of about 15 cm on the vertex of the head. After treatment using the stem cells, hair began to grow from the point of 4 weeks, and the hairline moved up about 4 cm higher by December. Subsequently, a hair density became higher, and new hair was actively produced and growing.

[0048] (4) Male patient, age of 51 (operation conducted in September of the year 2003) Before receiving the treatment for baldness, the patient suffered severe baldness on the crown of the head. After treatment using the stem cells, hair began to grow and proliferate from the point of 3 weeks, and has consequently reached a hair condition close to that of normal people.

[0049] (5) Male patient, age of 51 (operation conducted in September of the year

[0050] 2003)

[0051] Before performing transplantation operation of stem cells to treat baldness, the patient suffered partial baldness on the vertex of the head, in conjunction with progression of frontal hair loss in a typical "M"-shaped pattern. After treatment using the stem cells, it was observed that the bald area recovered to normal hair conditions.

Klinkt wel prima allemaal, er staan ook fotos bij als je op 'mosaic' klikt maar die zijn nogal onduidelijk.

maart84
8 augustus 2006, 10:26
COMPOSITION FOR TREATING BALDNESS WITH STEM CELL DERIVED FROM UMBILICAL CORD BLOOD

http://v3.espacenet.com/textdes?DB=EPODOC&IDX=WO2006071011&F=0&QPN=WO2006071011



Klinkt wel prima allemaal, er staan ook fotos bij als je op 'mosaic' klikt maar die zijn nogal onduidelijk.

Weet iemand hier meer over te vinden? heb het even doorgelezen en mijns inziens ziet het er goed uit?! Alleen raar dat het onderzoek al in 2003 heeft plaats gevonden, en er verder betrekkelijk weinig over te vinden is? Correct me if im wrong?!

Tiuri had jij hier al van gehoord?

Ik ben benieuwd !

geelblauw
7 juni 2009, 21:11
Weet iemand hier meer over te vinden? heb het even doorgelezen en mijns inziens ziet het er goed uit?! Alleen raar dat het onderzoek al in 2003 heeft plaats gevonden, en er verder betrekkelijk weinig over te vinden is? Correct me if im wrong?!

Tiuri had jij hier al van gehoord?

Ik ben benieuwd !

Inmiddels is het halverwege 2009 en er is nog steeds weinig over te vinden.