PDA

View Full Version : Ben nieuw!!


sabke77
1 september 2002, 22:52
Hallooo iedereen, ben 29jarige vrouw en lijd nu zo´n 15 jaar aan TMM. Maar ben zo blij dat ik deze forum heb gevonden en dat ik nu weet dat ik niet abnormaal ben, maar toch heb ik het er moeilijk bij dat ik mijn haren uittrek en bijna kaal ben en vooral de eenzaamheid vind ik moeilijk, ook de schaamte en het onbegrip van familie en vrienden die het weten dat ik ze uitrek, ze beseffen niet hoe moeilijk is om uit mijn haren te blijven, en ergens haat ik ook mezelf dat ik dat doe en wil ik zo graag genezen en dat ik een normaal leven kan lijden, een relatie heb ik niet, naar de kapper gaan durf ik ook niet, heb er een hekel aan als er iemand aan mijn haar komt. Ik lijd al 15 jaar aan TMM met betere en mindere goede periodes op dit moment zit ik in een slechte periode en ben dus blij dat ik dit hier gevonden heb en dat ik misschien wat steun en zelfs vriendschap kan vinden, want ik denk dat als ik met andere mensen die aan TMM lijden openlijk kan praten me zou kunnen helpen, dus wie wil mag me mailen sabke77@hotmail.com, heb ook icq 168607475 mijn doel is genezen, steun geven en krijgen, want ik weet ook al ben je maanden of zelfs jaren gestopt toch moet je op je hoede blijven dat je niet terug opnieuw begint, ik zelf ben een 8 a 9 maanden gestopt maar ben terug hervallen dus weet ik ook dat genezen kan, maar je moet voorzichtig blijven, dus alle steun en vriendschap is welkom.
Groetjes xxx

ilseke
2 september 2002, 07:54
hoi sabke,
je zal zien, deze site is fantastisch! Je kan er terecht met al je vragen en gevoelens wanneer je maar wilt. Er is altijd wel iemand die reageert! Lees maar op het gemak wat reacties door (zijn er al een heleboel hé) en je schrijft maar wanneer je er zin in hebt!
groetjes,
Ilse

bolleke
2 september 2002, 12:27
Hé Sabke,

Welkom hier. Ik hoop dat je bij ons de nodige steun en vriendschap mag vinden, wij zitten allemaal in hetzelfde schuitje, dus hier word je begrepen! In tegenstelling tot familie of vrienden, die wel pogingen doen maar eigenlijk nooit kunnen voelen wat wij voelen, en die ook nooit die eenzaamheid kunnen delen. Daarom, schaam je maar niet, ook dàt gevoel kennen we...
Jammer dat je schrijft dat je jezelf haat. Misschien eens over nadenken om die verdomde TTM te haten maar daarom niet jezelf. Want je hebt TTM, maar je bènt niet TTM!
Nou, dit was mijn eerste goede raad. Ik heb een valiesje vol, maar dat is nu niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat je ons gevonden hebt en dat je weet dat je niet alleen bent. De rest komt wel.
Wat goed dat we je privé mogen mailen, die mogelijkheid heeft iedereen hier natuurlijk. Toch zou ik je willen vragen om asjeblief zoveel mogelijk jouw verhaal met iedereen te delen, via dit forum dus. Op die manier zal er altijd een stuk herkenning zijn voor iemand anders en dat werkt helend. Maar dat zal je zelf wel ondervinden, als je rustig de tijd neemt om de vele berichten op dit forum te lezen...
Veel sterkte (ben een beetje blij dat er nog iemand van België is, we begonnen zo vreselijk in de minderheid te geraken, grapje hoor Nederlanders, jullie weten best dat ik jullie ggggeweldiggg vind!)

Liefs, bolleke

Oilily
2 september 2002, 12:43
Joepie nog een Belg... Welkom op dit forum, heel herkenbaar verhaal, wat je net geschreven hebt... Misschien moeten we eens een tussendatum vinden om met de Belgjes nog eens samen te komen en ook de video te bekijken... Ook de Nederlanders zijn altijd welkom, he.. Bolleke, wat denk je ervan, éénmaal per jaar is me iets te weinig. Bij mij is iedereen altijd welkom!

groetjes

bolleke
2 september 2002, 12:49
Hoi Oilily! GOED IDEE!!!
Bij mij zijn jullie ook welkom!

Oilily
2 september 2002, 14:52
Wanneer kan voor jullie? Misschien op een druilerige zondagmiddag ofzo? Ook voor de mensen van Gent..? Ik weet niet waar jij ergens woont, Sabke? En die video, kan die opgestuurd worden?

marita
2 september 2002, 22:00
Hallo
Ook namens mij van harte welkom.
Ik kom dan wel niet uit Belgie maar dat maakt niet uit ttm is grensoverschrijdend toch?
Ik hoop dat jij ook veel aan dit forum hebt . En dat het een beetje rust bij je brengt want het is natuurlijk wel fijn om te weten dat je niet alleen bent
Veel liefs Marita

vaantje
2 september 2002, 23:13
Ik ben dan wel een nederlander maar eind van het jaar verhuis ik. En jullie mogen raden waar naar toe. Echt waar, naar Belgie. Dus ik beraad me nog bij wie ik me ga aansluiten. Bij de Belgen of bij de Nederlanders. Ik ga wonen boven Antwerpen. Het is maar dat jullie dat vast weten.