PDA

View Full Version : gewoon even een vraagje


Dennie23
2 september 2002, 01:09
Dag mensen,

Ik gebruik al bijna twee maand fina (zoals wel vaker is te lezen in dit forum). In het begin baalde ik hier een beetje van omdat het erop leek dat m'n haaruitval steeds erger werd. Later kwam ik er dus achter dat dit juist een goed teken kan zijn. Inmiddels is het naar mijn mening al heel erg verbeterd (ik heb s'ochtends weer minder haren in m'n borstel). Naast fina gebruik ik de shampoo rooscure. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze shampoo niet vaker dan eens in de week gebruik.

Waarom schrijft hij dit nou allemaal zullen jullie zo langzamerhand wel denken. Nou, ik probeer even mijn ervaringen hier neer te zetten om een zo correct mogelijk antwoord te krijgen op m'n vraag.

Ik heb nou sinds een paar weken last van jeuk op m'n hoofd. Nou weet ik dat ik rooscure vaker moet gebruiken maar ik wou graag even weten of die jeuk ook eventueel een bijwerking van fina kan zijn.

Luitjes, bedankt voor jullie aandacht en voor jullie eventuele respons

Max
2 september 2002, 07:26
Hoi Denny23

Toen ik Fina en Rooscure nog niet gebruikte, had ik juist last van jeuk op mijn hoofd, en als je dan ff lekker krabde, zat er vaak wel een haartje aan je handen. Nu ik Fina gebruik en ook Rooscure heb ik helemaal geen last meer van jeuk en dat komt toch voornamelijk door Rooscure, denk ik. Ik gebruik het meestal 3x per week, ook omdat ik het daarna zo lekker vind zitten.

Ik dacht dat ik op dit forum ook gelezen had dat Fina jeuk op het hoofd tegen gaat, maar dat weet ik dus niet zeker.

suuc6,


Max

Dennie23
22 oktober 2002, 11:40
Hier ben ik weer. Ik wou even een update doen over mn situatie. Ik gebruik nog steeds dezelfde dosering fina (1,25) en eens in de drie dagen rooscure. Ik ben inmiddels 8 maand bezig met fina. Ik heb inmiddels wel de indruk dat mn haaruitval grotendeels gestopt is (eindelijk). M'n haar is nog steeds een beetje slap en droog (rooscure maakt mn haar ook droog geloof ik). Maar volgens mij moet ik nou in de periode komen dat het haar iets dikker word, tenminste ik heb vaak op dit forum gelezen dat mensen pas na 8-10 maand een verbetering begonnen te zien.

Ik hoop dat dit ook voor mij geld. Ik houd jullie op de hoogte. Groeten Dennie

Max
23 oktober 2002, 07:28
Dennie23,

Misschien heb je een rekenfout gemaakt? Op 2 september schrijf je dat je 2 maanden fina slikt en 2,5 maand later, op 22 oktober schrijf je dat je 8 maanden fina slikt.

De tijd gaat snel, maar zo snel? :confused:

Groeten,


Max

Dennie23
23 oktober 2002, 11:36
Je hebt gelijk Max. Ik gebruik sinds ongeveer maart Fina. Dus die acht maand klopt zo'n beetje. Hoe dat met die eerste post zit snap ik eigenlijk ook niet, het moet haast wel een typefoutje van mezelf zijn he. In ieder geval bedankt voor je reactie, Groeten Dennie./

Dennie23
22 april 2003, 02:41
Het is al erg lang geleden dat ik een bericht gepost heb. Zoals hierboven geloof ik al te lezen is gebruik ik sinds maart 2002 Fina. Ik heb hiernaast ook een tijdje rooscure gebruikt maar ben hier langzaam aan mee gestopt (don't ask me why).

Ik ga er van uit dat ik nou inmiddels wel resultaat mag verwachten. Ik heb dan ook een poosje gedacht dat het beter werd maar als ik eerlijk ben tegenover mezelf moet ik helaas toegeven dat m'n haar steeds dunner aan het worden is. Ik neem aan dat mijn conclusie juist is als ik zeg dat Finasteride blijkbaar niet (voldoende) voor mij werkt, al hoop ik nog steeds op een verbetering.
Nou wou ik graag van jullie horen wat ik het beste kan doen (Duta is op dit moment nog geen optie voor mij).

Ik hoop dat ik binnenkort een reactie krijg. Groeten, Dennie

Max
22 april 2003, 07:40
Het kan zijn dat fina de haartuitval bij jou alleen remt. Dus geen teruggroei of wat dan ook. Het is zo jammer dat je nooit te weten kan komen hoe je haar er nu zonder 1 jaar fina-gebruik zou uitzien.

Mijn advies (omdat het voor mij werkt...) fina (2,5 mg) en 3x per week Rooscure). Anders zou ik het ook niet weten.

Alonso
22 april 2003, 11:37
Hoi Dennie,

Ik heb zelf bijna 5 jaren Fina gebruikt. De beste combinatie is finateride met Minoxidil 5%. Toen ik Minoxidil ging gebruiken zag ik pas duidelijke verbetering. Het gebruik van alleen Finasteride zorgt ervoor dat je haaruitval stabiliseert of vertraagt.

Alonso

cherifo
19 maart 2004, 12:02
hee Alonso en heb je al verbetering..want ik zou die minoxidil ook willen proberen..maar er zijn verschilende soorten blijkbaar!!2%,5% en 15%..let me know..