PDA

View Full Version : opvallende haaruitval


Indodani
11 september 2005, 13:08
aaaah ik wordt gek. Ik merk steeds dat mijn haren uitvallen!! Ik zie ze gewoon letterlijk vallen. En het zijn allemaal haren met zo een soort van bolletje op het einde. Ik bedoel normaal merk je er niks van maar nu zie / voel ik ze zelfs! en ook als ik met mijn hand door mijn haren ga. Het ljitk wel of het de laatste dagen ineens erger is geworden. Heeft iemand hiet ook last van :S

Haarmannetje
11 september 2005, 13:17
Ja, maar als een haar valt, dan is het toch logisch dat je hem potentieel kunt zien? Het is heel normaal hoor, dat haar uitvalt.

ycelik
11 september 2005, 13:50
Ja, maar als een haar valt, dan is het toch logisch dat je hem potentieel kunt zien? Het is heel normaal hoor, dat haar uitvalt.

Zijn het allemaal dunne korte haartjes of hele dikke haartjes ?

Indodani
11 september 2005, 13:55
Zijn het allemaal dunne korte haartjes of hele dikke haartjes ?

het zijn gewone haren (heb ze momenteel lang) en ook van die kortere. maar sommige hebben een witte puntje en sommige hebben echt een wat dikkere wit bolletje aan de uiteinde.

Ik ben trouwens van plan dit te gaan halen:
http://www.bional.nl/site/reindexx.asp?pagina=/site/main.asp?shd%3D502%26sslink%3D487%26ssm%3DHairevit %25AE%26hd%3D209%26recid%3D445

weten jullie of dit enige negatieve gevolgen heeft of dat dit juist wel zou werken. Volgens haarmannetje werkte dit product bij hem.

Haarmannetje
11 september 2005, 15:11
het zijn gewone haren (heb ze momenteel lang) en ook van die kortere. maar sommige hebben een witte puntje en sommige hebben echt een wat dikkere wit bolletje aan de uiteinde.

Ik ben trouwens van plan dit te gaan halen:
http://www.bional.nl/site/reindexx.asp?pagina=/site/main.asp?shd%3D502%26sslink%3D487%26ssm%3DHairevit %25AE%26hd%3D209%26recid%3D445

weten jullie of dit enige negatieve gevolgen heeft of dat dit juist wel zou werken. Volgens haarmannetje werkte dit product bij hem.
Hoi Indodani :), ik kan mij niet herinneren dat ik heb beweerd dat dat middel mijn haaruitval heeft gestopt. Het is niet meer dan een supplement speciaal voor de haargroei. Het is handig na een periode van veel stress, of ziekte enzovoort. Maar tegen AGA kan het vrees ik weinig doen.

Verder over de lengte van de uitgevallen haren. Is het volgens jullie zo dat er alleen maar lange haren uit mogen vallen? Haren zijn nooit even lang door de afwisseling van de cycli. Wanneer een kortere haar uitval betekent dat nog niet direct het dat een AGA-haar is. Bij mensen die geen AGA hebben, vallen ook haren uit van verschillende lengtes. Ik denk echt dat we door onze AGA veel te overdreven naar dit soort zaken kijken.

Waar het haar bij mij achter onderop begint en rond de slapen heb ik ook veel fijner en korter haar. Als ik dat vastpak en het aantrek, trek ik steeds zo een stuk of 5 tegelijk mee, maar toch zal het daar nooit kaal worden. Die haren vallen ook uit op een natuurlijke manier door de cycli.

AnthonieH
11 september 2005, 15:15
Ik ben trouwens van plan dit te gaan halen: Hairevit van Bional (http://www.bional.nl/site/reindexx.asp?pagina=/site/main.asp?shd%3D502%26sslink%3D487%26ssm%3DHairevit %25AE%26hd%3D209%26recid%3D445)Het zal vast ervoor zorgen dat je haren gezonder groeien, maar of het je haren teruggeeft (of laat behouden) die je verliest aan AGA durf ik te betwijfelen.

AnthonieH
11 september 2005, 15:21
Verder over de lengte van de uitgevallen haren. Is het volgens jullie zo dat er alleen maar lange haren uit mogen vallen? Haren zijn nooit even lang door de afwisseling van de cycli.Sterker nog, mijn haren zijn nooit even lang door de schaar van de kapper! :cool:

In 1 haarcyclus komt een haar bij mij wel 50 keer in aanraking met die schaar.

ycelik
11 september 2005, 18:08
Haarmannetje, symptomen van aga zijn: DUNNER EN KLEINER HAARTJES die uitvallen.
Ik zeg niet dat hij er op moet letten dat hij korte haartjes verliest, ik verlies in de niet aga gebied ook wel eens korte haartjes maar het zijn dikke terminale haartjes.
Pas als hij steeds DUNNE en tegelijkertijd KORTE haartjes ziet uitvallen dan moet hij zich zorgen maken.