PDA

View Full Version : alopecia verband met eetstoornis en zwangerschap?


Jolande
20 september 2005, 12:32
alopecia verband met eetstoornis?
Hallo iedereen,

Hier nog maar eens proberen om mijn berichtje juist te plaatsen. Daarjuist had ik blijkbaar gereageerd op Ida's berichtje. Ik ben ook nog maar nieuw van gisteren zie je.

Ik heb al 6 à 7 jaar alopecia areata en mijn manier om mijn alopecia te aanvaarden is er veel over te weten komen o.a. de reden voor het krijgen van alopecia.

Nu verwijten mijn ouders me altijd dat ik het gekregen heb omdat ik mijn genen en DNA kapot heb gemaakt door mijn anorexia toen ik 16 was.

Kan dat de reden zijn waarom ik nu alopecia heb?

Of ligt het misschien aan medicijnen die ik ooit genomen heb?

Het rare is dat niemand in mijn nabije familie het heeft. Alleen langs vaders kant zijn de mannen nogal snel kaal maar dat heeft niets met alopecia te doen.

Ik heb ook twee zwangerschappen doorgemaakt en bij m'n eerste kindje stopte mijn haar met uitvallen.

En met de geboorte van ons tweede kindje is het nu teruggekomen en bijna nog nooit zo erg geweest als nu afgezien van de allereerste keer dat ik met alopecia te maken kreeg. Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt?



Is er iemand die al meer weten over eventuele oorzaken of verbanden met de ziekte?


O ja, en men spreekt over een auto-immuunziekte. Kan dat dan ook betekenen dat je lichaam een verminderde weerstand heeft waardoor je gemakkelijk ziek wordt?



Alle reacties zijn hartelijk welkom.


Groetjes,

Jolande.

Juffie Judith
20 september 2005, 15:34
Hallo Jolande


Wat ik er van weet is dat bij mensen met allopetia areata de witte bloedlichaampjes die er normaal gesproken voor zorgen dat ziektes zoals griep en andere dingen die niet in het lichaam thuishoren worden afgestoten, zich vergissen en goede cellen, onze haren, afstoten. Daarom wordt het ook wel een auto-imuun ziekte genoemd. Dat het lichaam zieke cellen afstoot komt door ons autoimuun systeem. Het auto-imuun systeem werkt dus niet goed.

Wat hier de precieze oorzaak van is weet nog niemand. Het kan zijn dat eten hiermee te maken heeft. Ik heb hierover een keer een reactie op dit forum gekregen. Dit had te maken met een tekort aan mineralen. Deze reactie moet nog ergens op dit forum staan. Er zat heel veel informatie bij. Misschien dat je dit nog kan terug vinden. Anders laat een berichtje achter dan kijk ik of ik het op mijn computer kan vinden. Na het lezen van het bericht ben ik in ieder geval begonnen met het slikken van mineralen. Baad het niet het schaadt ook niet!

Heel veel sterkte.
Judith

GOD BLESS YOU!

Lies86
20 september 2005, 16:10
Hallo!!


Hier was ook ik weer even!
Juffie Judith verteld precies wat er mis gaat in ons lichaam.
Dat het haar na/bij een zwangerschap weer terugkomt klopt bij sommige vrouwen is dit het geval, bij andere niet.
Tot nu toe is er nog geen medicijn tegen deze aandoening.
OPp het forum proberen mensen inmiddels vanalles en nog wat uit...
Maar tot nu toe zonder blijvend resultaat!!

Maar wat judith ook al zei, we blijven proberen!

Groetjes Annelies