PDA

View Full Version : haaruitval met een patroon?


Jolande
28 september 2005, 22:43
Hey ikke nog eens,


Wie heeft er ervaring met bepaalde patronen van haaruitval?

Daarmee bedoel ik dat je haar in een band rondom je hoofd uitvalt of zo?
Is dat dan altijd zo of kunnen er aaneenschakelingen van patronen optreden?

Dat zou me nu misschien de mogelijkheid kunnen geven om in te schatten hoeveel haar ik nog ga verliezen van de weinige die er nog staan.

Momenteel begon het met een plek op mijn achterhoofd dat altijd maar groter werd en nu uitbreid tot tegen mijn kruin en dan verder langs beide oren en zo stilaan tot vooraan mijn hoofd. Enkel bovenop mijn kruin staan nog wat haren.

Herkenbaar?


Alvast bedankt voor wie wil reageren.

Lies86
29 september 2005, 10:37
Hoi Jolande,


Er bestaan geen vaste patronen voor AA.
Je imuunsysteem gooit het haar eruit waar hij het maar wil.
Bij mij begint het echter bijna altijd met mijn kruin. Als die gaat uitvallen weet ik dat het over is.
Ook heb ik een plek rechts op mijn hoofd waar ik eigenlijk nooit haar heb.
MAar ik ben nu al weer 1,5 jaar kaal (daarvoor een jaar haar gehad) en de plekken verplaatsen zich nog steeds op mijn hoofd.
Ik zie wel wanneer het weer terug komt. Dat zullen we helaas nooit precies weten!!!
Ieder persoon heeft een ander haaruitval patroon.
En dus zul je ook nooit kunnen voorspellen tot hoever het bij jou gaat.
Er zijn hier leden die al jaren kale plekken hebben maar dit nog kunnen verbergen.
Als ik dan mezelf hier tegenover zet viel het bij mij de eerste keer in 1 week tijd uit.
Toen heb ik 3 jaar een haarwerk gedragen.
Toen kwam het weer terug en heb ik ruim een jaar een flinke bos haar gehad. Maar helaas viel het weer uit en liep ik weer een jaar zonder (en ook zonder haarwerk omdat ik dit zelf niet meer wilde) Toen kwam het weer voor een jaar terug en nu weer bijna anderhalf jaar zonder haar!!!

Zo zie je maar je weet het met AA nooit!
Geef de moed niet op,
Kaal of niet, je innerlijk veranderd niet!!!!!!!!


Lies

Gewoon_Mariska
6 oktober 2005, 16:31
Op mijn 9de viel er voor het eerst haar uit mijn wenkbrauwen al snel daarna begon het op mijn hoofd dat werden al snel 16 plekken het begon met ronde plekjes wat later ovaal werd en inelkaar gingen overlopen.

Elk jaar heb ik het weer alleen het zijn er niet meer dan 16 geweest tot nu toe.

Het rare en dat is wat ik eigelijk wil vragen of andere dat ook hebben..

4 jaar lang begon het in de Zomer bij mij tot de winter en had toen weer mijn haar. Daarom dacht ik dat ik er dit jaar vanaf zou zijn, maar wat blijkt het is verschoven het begon dit jaar in de winter! en nu heb ik het nogsteeds!

Vaak was ik naar de dermatoloog geweest daar werd ik vroeger behandeld met verschillende "remedie" maar het komt elk jaar terug. Sinds vorrige maand ben ik bij een nieuw ziekenhuis gegaan bij deze dermatoloog wordt bij mij met een nieuw systeem gewerkt ik ben tot nu toe 2 keer behandeld,(5december weer)met een hoge druk spuit wordt er op de actieve plekken op mijn hoofd gespoten. ik ben benieuwd of het werkt want het begint nu weer beetje te groeien :D Maar dat kan ook zijn omdat het nu iets meer dan een jaar geleden is dat ik die plekken kreeg.. na langer dan een jaar (zonder dokter, ziekenhuis) kan het gaan groeien.

Mijn 2de vraag: Misschien weet iemand hoe het komt dat je Alopecia Areata krijg ? Mij is nog nooit het antwoord verteld .. als ik vraag aan dermatoloog dan krijg ik het antwoord Dat ze het niet weten :crybaby: .

Het begon op mijn 9de ik ben nu 18 jaar elk jaar komt het terug Zou er een kans zijn dat het ooit ophoudt?