PDA

View Full Version : [Kapsel] Binnenkort weer naar de kapper


hitman
30 september 2005, 19:25
Binnenkort moet ik echt weer eens naar de kapper. M'n haar is veelste lang. (hangt onderand bij m'n ogen). Ik weet alleen totaal niet wat voor kapsel ik moet nemen :confused: Nu heb ik er gewoon geen gel in zitten en staat het echt als een paddestoel :crybaby: M'n haarlijn is nu ongeveer: (voorkant inhammen)

http://img129.imageshack.us/img129/7672/hair7ry.jpg

Heeft iemand nog tips? Ik heb een erg lichte huid. Dus milimeteren of helemaal kaal weet ik zo net nog niet. (lijk ik mischien wel een zombie ofzo :P ) iemand tips?

simbah
1 oktober 2005, 01:38
Binnenkort moet ik echt weer eens naar de kapper. M'n haar is veelste lang. (hangt onderand bij m'n ogen). Ik weet alleen totaal niet wat voor kapsel ik moet nemen :confused: Nu heb ik er gewoon geen gel in zitten en staat het echt als een paddestoel :crybaby: M'n haarlijn is nu ongeveer: (voorkant inhammen)

http://img129.imageshack.us/img129/7672/hair7ry.jpg

Heeft iemand nog tips? Ik heb een erg lichte huid. Dus milimeteren of helemaal kaal weet ik zo net nog niet. (lijk ik mischien wel een zombie ofzo :P ) iemand tips?

Als je alleen weet waar je haarlijn en dat je lichte huid hebt kan ik je geen advies geven dit omdat ik de vorm van je hoofd niet ken. Weet niet of je haar dik en of dun is. Als je dat even hier neer zet met een grotere foto dan kan ik je wel advies geven.

hitman
1 oktober 2005, 11:13
Ik heb een lang/smal/bleek gezicht ;) M'n haar is dun, met gel of water kijk je zo door m'n haar heen. zonder gel/water is het niet "doorzichtig". Bij de achterkruin is het haar al wat meer weg. Niet kaal, maar wel aardig dun.

Guoy
1 oktober 2005, 13:29
Als ik jou was zou ik een hanekam nemen. Origineel, je ziet geen inhammen meer omdat je het daar toch wegscheert en het is lekker punk dus deadsexy.

hitman
1 oktober 2005, 13:50
Euh... :confused: Ik wil zo erg opvallen :P

simbah
1 oktober 2005, 15:24
Je hebt lang, smal en bleek gezicht. Ik zou als ik jouw was je haar gewoon laten groeien net zoals dames maar dan veel korter ongeveer tot je nek en of schouders. Dat gaat je wel staan. Probeer maar en je zult zien dat het je staat.

hitman
1 oktober 2005, 15:57
Zoiets heb ik al gehad. Het grootste probleem is/was dat bij de inhammen het haar uit elkaar valt. Dus een pluk haar in het midden en aan de zijkanten niets :crybaby: Nu m'n haar ook langer is komen er door m'n haar allemaal van die rare kronkelige/sprieterige haartjes :confused:

Guoy
1 oktober 2005, 17:34
Ja dat heb ik ook soms dat het haar bij de inhammen naar buiten valt. Dus alles van de zijkant hangt naar de zijkant en alles van de voorkant hangt precies naar voren en zie je dus de inhammen. Totally hate it. Maar ik gebruik gewoon gel en kam het van ongeveer m'n kruin naar voren, en ook de zijkanten een beetje naar voren. Met de gell zorg ik dat alles een beetje in elkaar krult zodat het niet zosnel uit elkaar zal vallen en je de inhammen ziet. De ene dag gaat dit beter dan de andere dag. Maar ik probeer het een beetje zo te laten groeien als Tom Delonge (gitarist en zanger van voormalige band Blink-182) het tegenwoordig heeft. Hij heeft ook een vrij hoog voorhoofd en weet het ook op deze manier te verbergen.

hitman
1 oktober 2005, 21:44
Ik heb het net even geprobeerd. De gel maakt het allemaal veel erger :crybaby: Nu kijk ik echt dwars door m'n haar op de volledige bovenkant (en natuurlijk de inhammen en achterkruin). Ik had m'n haar een maand of 6/12 geleden altijd met gel een beetje als Tom Delonge (maar dan korter) :P Maar sinds een maand of 2/3 is m'n haar aan de bovenkant van m'n hoofd gigantisch verdund. Dus ik durf er echt geen gel meer in te doen :(

Guoy
2 oktober 2005, 02:47
Nou dan moet je het misschien eens doen zoals darkster het heeft. Moet je even in de leden foto's thread kijken.

Noodlesoup
4 oktober 2005, 13:16
Probeer eens Taft Chaotic Gum. Is een kruising tussen gel en wax. Is makkelijk aan te brengen, en maakt je haar niet zo nat/zwaar als normale gel. Je kan je haar in model brengen zonder dat je die gel look krijgt. Werkt bij mij uitstekend. Kruidvat moet het in ieder geval hebben, het spul zit in van die kleine blauwe metalen potjes.

high
5 oktober 2005, 13:40
ok hoe lang gelden ben je naar de kapper geweest? Als dit een half jaar geleden is zit er natuurlijk geen model meer in en valt het waarschijlijk belabberd.

Ga naar de kapper en laat er een model in brengen, het valt vast niet tegen. Vraag ook naar advies van de kapper wat zij vinden wat voor gel je moet gebruiken voor je look.

Laat je haar op verschillende lengtes knippen voor meer volume.

Deckard
5 oktober 2005, 16:25
Bij een jongen met inhammen: haar naar voren kammen of naar achter?

Wat vinden jullie?

hitman
7 oktober 2005, 08:01
Bij een jongen met inhammen: haar naar voren kammen of naar achter?

Wat vinden jullie?

Naar voren. Alleen moet je het absoluut niet te lang laten worden (wat dus bij mij nu het geval is). Je haar valt dan uit elkaar, waardoor het de inhammen lijkt te vergroten... :eek:

Ik ben een week of 7 geleden naar de kapper geweest. Daar heeft hij het gewoon iets bijgeknipt (omdat ik echt met een bek vol tanden daar zat. Ik wist niet wat ik met m'n haar wilde :crybaby: ) Zoals ik al eerder zei is mijn haar bovenop vrij dun geworden (met name de kruin achter). Kan ik het beter kort doen (dat je het gewoon ziet) of het "proberen" te verbergen door het langer te laken?

hitman
8 oktober 2005, 17:11
Het leed is weer geschiet. Een verknipte knar :crybaby: Ik weet niet wat er precies fout is gegaan. Te kort gedaan, of mischien had ik toch beter kunnen milimeteren... :confused:

ray
13 oktober 2005, 17:00
Het leed is weer geschiet. Een verknipte knar :crybaby: Ik weet niet wat er precies fout is gegaan. Te kort gedaan, of mischien had ik toch beter kunnen milimeteren... :confused:

nog een paar tips dan :D

ik heb mijn haar dus bovenop ongeveer 3 a 4 cm, de slapen wat korter en op achterhoofd wat langer.

ik gebruik dus de haren op mijn slaap om de inhammen te verdoezelen.
ik style mijn haren naar voren, wir-war effect.

nog even dit:

ik had een soort, koop elke week andere gel periode!
ik begon vroeger met cheap-ass gel en zut die je voor 1 euro haalt. alle huismerken heb ik daarvan al gehad... crap allemaal.

laatste tijd heb ik behoorlijke dure zooi:
-american crew shaper: soort wax alleen dan zachter en veeeeeeeel makkelijker aan te brengen. steeds kleine beetjes in je handen en goed verdelen door haar. kapsel blijft restylable de hele dag alsof je net nieuwe meuk in je haar hebt gesmeerd. eenvoudig uit te wassen met water (dus niet 5 keer je haar wassen met shampo en nog steeds een vette kop hebben). bovendien ruikt het lekker fris naar citroen.
helaas kost dit spul 16 euro of zo (klein potje). gebruik dat voor "speciale" gelegendheden

-Loreal, (out of bed look). goede fixerende fiber creme. goed aan te brengen maar word wel hard en dus niet restylable (4 euro)
-(andrealon nog iets?). potje staat thuis dus weet merk niet. dit is ook soort fiber creme. makkelijk aan te brengen en zit goed. (5 euro)
-voor als ik weer wat langer haar heb gebruik ik loreal invisible gel of taft styling gel. maar loreal heeft de voorkeur wegens het makkelijker aanbrengen en het beter zitten!
al deze producten gebruik ik op bijna helemaal droog haar (dus na douchen goed droog maken en ff wachten). ze zijn goed uitwasbaar en het haar heeft niet extreem veel te verduren. nadeel is natuurlijk de prijs ivm cheap-ass gel.

nadeel cheap ass-gel:
je moet het opbrengen op nat haar omdat je op droog haar de hele pot er bijna op smeert om het weer nat te krijgen. als je het dan stylt dat kleven alle hare in dikke plukken aan elkaar waardoor je kaler lijkt.
het spul word ontzettend hard. ik heb daarnaast het gevoel dat cheap ass gels niet echt goed zijn voor haar en hoofdhuid.

btw, jouw inhammen zijn echt niet erg. een wir-war-kapsel zou goed staan en je inhammen bedekken.
(heb je al aan fina gedacht?, als je al problemen hebt met die inhammen die je nu hebt en merkt dat je meer haar verliest dan zou ik toch gaan overwegen om niet ff naar derma te gaan voor medicatie!)

groeten

DragonWorshippe
2 januari 2006, 15:31
HAHA daar komt ie! Ik heb altijd te kort haar gehad. Van die stekels, bah! Sinds augustus heb ik tegen mezelf gezegd: NU ga ik ermee stoppen, niet meer naar de kapper. Er zit geen model in, maar met een beetje gel een scheidinkje erin. Ik ben nog steeds diep bedroeft, m'n haar zit, als ik er aan trek, nog maar net onder m'n ogen. Het moet gewoon langer!!! Lang lang lang. Sinds 2 maanden gebruik ik dan ook MSM met 4 pillen op een dag. Maar ik zoek alleen manieren om het haar nog sneller te laten groeien. Het kan niet snel genoeg lang zijn.
Misschien is dat iets voor je? Lang haar zal ook een beetje je inhammen verbergen, lig eraan hoe je het draagt. Of in een staart is ook mooi. Mannen hebben vroeger ook niets anders dan lang haar gedragen en het komt steeds meer terug. Kort is lelijk! Hippies for life!
Kijk het eens aan en gebruik des noods hulpmiddelen om je haargroei te stimuleren.