PDA

View Full Version : Ttm


ragazza
4 september 2002, 22:30
:cool: Eindelijk!!!!!!
Mijn moeder belde me en vertelde dat ze iets had gezien over "harentrekken". Ik gelijk internet op met dat rare woord wat zij ietwat verkeerd had opgeschreven. Maar wat gebeurd er, stuit ik op Monique's site. Ik heb een heerlijk potje zitten janken en haar meteen een email gestuurd. Via die Kanjer ben ik dus bij jullie. Ze heeft me de meest lieve email terug gestuurd en ik voel me alsof er een blok van mijn schouders is afgevallen.
Dank je wel, Monique!
Ik las hier dat veel van jullie er als 8 of 9 jarige of zelfs ouder pas TTM kregen. Ik heb het al zolang ik het mij kan heugen. Foto's van vroeger zijn ook altijd foto's van een stekelkoppie. Hoevaak ben ik niet voor jongetje uitgemaakt?
Is er iemand die dit ook al vanaf heel jong heeft?

Groetjes
Ragazza;)

Webmaster
26 september 2002, 17:16
Originally posted by ragazza
:cool: Eindelijk!!!!!!
Mijn moeder belde me en vertelde dat ze iets had gezien over "harentrekken". Ik gelijk internet op met dat rare woord wat zij ietwat verkeerd had opgeschreven. Maar wat gebeurd er, stuit ik op Monique's site. Ik heb een heerlijk potje zitten janken en haar meteen een email gestuurd. Via die Kanjer ben ik dus bij jullie. Ze heeft me de meest lieve email terug gestuurd en ik voel me alsof er een blok van mijn schouders is afgevallen.
Dank je wel, Monique!

Groetjes
Ragazza;)

Beste Ragazza,

Ik zag dat dit je eerste bericht was. Bij deze: welkom op de TTM-rubriek op HaarWeb!

Ik hoop dat je veel steun zult vinden bij onze TTM-lotgenoten.

Jeanette
26 september 2002, 20:07
Hallo en welkom op deze site! Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelde toen je deze site (of eigenlijk die van Monique) ontdekte. Ik denk dat we ons allemaal het zelfde voelde.
Ik hoop dat je er wat aan zult hebben nu je weet dat je geen "tik" hebt. Dat dacht ik namelijk altijd; dat het een tik was. Nogmaals welkom.

carin39
26 september 2002, 20:15
hoi Ragazza


Ik wil jouw ook van harte welkom heten.
Ook kom nog niet zolang hier (2weken).
En ik vind nu al zoveel steun van de lot-
genoten.
Door hun brieven en steun ben ik dit moment
1week plukvrij.
Ik probeer met hun steun en warmte het vol
te houden.
Hopelijk vind jij die warmte en steun ook hier.
veel liefs en groetjes van Carin39

monique3
26 september 2002, 23:02
Dag Ragazza, welkom bij onze club.
Wat goed dat je moeder het gezien heeft en dat jij bent gaan zoeken.
Eindelijk herkenning, ook voor jou nu na al die jaren.
Ik hoop dat je veel steun hebt aan onze verhalen.
Fijn dat je erbij bent.
Jij ook veel sterkte en succes, Monique3.

ragazza
27 september 2002, 20:53
:D Thanx!

Fijn om van jullie te horen. Het werdt vroeger inderdaad gezien als een tik. En nu is het nog steeds moeilijk om aan iemand uit te leggen wat TTM is en wat het voor mijn inhoud. Mensen zeggen altijd heel "wijs" je moet gewoon niet aan je haar plukken. Duuhh!!! Ik ben vorig jaar gestopt met roken en dat ging mij stukken makkelijker af dan niet aan mijn haar zitten. Gelukkig realiseer ik mij vaak dat ik aan mijn haar zit maar dan is het nog moeilijk om de beslissing te nemen van trek ik hem er uit of laat ik hem los. Vaak is het toch dat eerste. En dan baal ik! Mijn moeder is nog steeds erg gefixeerd op mijn gepluk. Ik moet dat haar na het plukken namelijk ook in tweeen breken. Dat maakt maar een klein "knap" geluidje. En toch hoort ze het en krijg ik weer die "blik". Dan voel ik mij heel even weer een klein meisje. Dus ik ben bij mijn ouders extra op mijn hoede dat die handen niet naar mijn haar gaan. Gek eigenlijk dat je TTM op sommige momenten toch onder controle lijkt te hebben.
Oef, ik ben toch weer langer aan het tikken dan de bedoeling was. Dus nu is het iemand anders haar/zijn beurt.
Groetjes Ragazza

Edith1
28 september 2002, 11:01
Hoi Ragazza,

Ook welkom bij de club. Wat je schreef herkende ik wel...."Wil de jongeman ook nog wat drinken". Ik trek de haren vanaf mijn 8e en heb de eerste jaren daarna altijd een korte koppie gehad. Heb trouwens nog steeds geen lange haren. Mijn moeder is ook de meest opmerkzame in mijn omgeveving. Ze waarschuwt mij altijd als ze weer een kale plek ziet komen....dan weet ik dat ik daar weer even niet moet trekken. Het stoppen met roken ging mij ook makkelijker af, maar dat kwam ook omdat ik in verwachting was en een goede reden had om te stoppen. Ben wel eens bang dat mijn kinderen deze gekke gewoonte gaan overnemen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer ben gaan trekken sinds ik het bestaan van deze site weet. Erg he. Het heeft iets 'legaals' gekregen zo. Niet echt de bedoeling natuurlijk. Ben wel alle tips aan het lezen en het turven daar durf ik nog niet aan. In slechte tijden trek ik er nl. een bosje uit (Aaaah?!). Ben ook erg aan het twijfelen of ik contact moet opnemen met een gedragstherapeut of met de universiteit in Nijmegen. Maar ben daar toch nog niet uit. Op dit moment gaat het ook vrij redelijk....ben er zeker niet vanaf, heb ook geen trekvrije dag. Kortom nog vol twijfel.

Groeten,
Edith