PDA

View Full Version : nieuwe pruik ==> en héél gelukkig


tinny
14 oktober 2005, 20:29
Hey iedereen,

't is weeral een tijdje geleden dat jullkie nog eens iets van me hoorden, maar dit eer is het enkel goed nieuws dat jullie te horen krijgen :D

Ik was Dinsdag voor een neiuw pruikje geweest, en had toen iets moois gezien, dan heeft de 'kapper' die in mijn haarkleur besteld, maar ik had op internet nog een véél mooiere gezien, en hij had toen gezegt dat hij die niet kon bestellen...maar gisteren, ik ging dat pruikje passen, en ineens zei hij dat hij heel erg zijn best had gedaan en dat pruikje van op internet heeft kunnen bestellen (in mijn haarkleur dan nog wel!) ik was heel blij, en al zeg ik 't zelf, ze staat me beeldig :P nu ga ik voortaan door het leven met 'Marie' dat is de naam van m'n pruikje, ale de naam niet, het merk :P

en nog goed nieuws...
Sinds enkele maanden zijne r weer wat plekjes op m'n haar aan't groeien (na twee jaar he!!) en mijn wenkbrauwen beginnen weer terug te komen ... Ben heel blij, met m'n nieuwe haar (echt haar en pruikje :P )

Doei!
Tinne
xxx

kattemie
15 oktober 2005, 09:09
Tinne,wat geweldig voor je!! :D

Ik weet zelf nog goed hoe blij ik was met mijn haarwerk, hoe vrij ik me daarna voelde. Bevrijd van de zichtbare effecten van AA.

Maar je eigen haar blijft toch altijd het mooiste, nietwaar? ;) Dus ik hoop voor je dat de teruggroei doorzet en dat je je prachtige nieuwe pruik straks niet meer nodig hebt.

Geniet ervan !!!

Juffie Judith
15 oktober 2005, 10:50
Super Tinny,

fijn om te horen dat je zo gelukkig bent!

Groetjes Judith

tinny
16 oktober 2005, 12:07
hey,

ja ik ben ook heel blij :)

alleen in de klas weet nog niet iedereen het, en nu ga ik na de herfstvakantie met die nieuwe pruik naar't school, en ikw eet niet of ik het hen moet vertellen ofniet ... daar zit ik wat mee ... maar ja

bedankt voor de reacties...

tinne
xxx

Lies86
16 oktober 2005, 17:15
Heey Tinny!!

Ik zou zeggen je vreugde delen over je nieuwe pruik!
Tis toch zonde om hem dan op school niet te dragen terwijl je daar het grootste deel van de dag bent!
Misschien een idee om een spreekbeurt of info kwartiertje te geven over wat je hebt??
Ze hebben je nu al een aantal maanden met pruik gezien zonder dat ze het doorhadden en jij bent daarin niet veranderd.
Er is dus ook geen enkele reden voor ze dat je dan nu wel veranderd zou zijn of om je te pesten.

Maar ik begrijp dat de stap moeilijk is!
Doen wat jou het beste lijkt zou ik zeggen!!
Wanneer is je vakantie om? Hou je ons op de hoogte?

Annelies!

tinny
16 oktober 2005, 17:52
hey lies,

ik ga zowiezo met die nieuwe pruik naar school, maar ik kan ook gwn zeggen dat ik naar de kapper ben geweest he ... ik ben nogal een 'gesloten' iemand en vertel het niet direct aan jan en alleman...

De vakantie begint over twee weken en duurt een week, opz even Novemnber is hij gedaan

Juffie Judith
17 oktober 2005, 16:30
[QUOTE=tinny]hey lies,

... ik ben nogal een 'gesloten' iemand en vertel het niet direct aan jan en alleman...


Ha Tinny!

Tot dit jaar was ik ook een vrij gesloten iemand. Ik vertelde aan andere ook niet gauw over mezelf omdat ik bang was voor de reacties van anderen. Ik maakte me vaak druk over wat anderen van me zouden denken. Tijdens mijn stage heb ik hieraan moeten werken. In eerste instantie door te praten met mensen waarmee ik veel te maken had. Tijdens deze stageperiode kreeg ik mijn eerste pruik. Een goed leermoment. Ik ben er tegen iedereen direct heel open over geweest. Heb ook collega's en andere mensen waar ik minder contact mee had vertelt wat er met mijn haar was. Dit was niet altijd even makkelijk, maar de reacties waren geweldig. Ik kreeg alleen maar positieve reacties. Mensen vonden het knap dat ik dit gedaan had. Vonden het prettig dat ik er over verteld had. Door er zo open over te vertellen had ik ook minder dat mensen naar mij keken of staarden. Door zelf open te zijn durfde mensen er met mij over te praten. Hierdoor was het voor iedereen prettiger. Voor mij en voor de andere mensen. Ik zou je willen aanraden. Praat er over. Hierdoor schep je duidelijkheid. Hoef je je minder druk te maken over of mensen iets zien en wat mensen denken. En het is ook nog eens heel goed voor je zelfvertrouwen. Zoals ik al zei: Het was voor mij geen gemakkelijke stap en ik heb me er ook echt zorgen over gemaakt, en ik weet ook dat het voor jou geen gemakkelijke stap zijn, maar uit ervaring weet ik dat je veel sterker zult worden. Als je hierover wilt praten of tips nodig hebt mag je me altijd e-mailen, bellen enz. Stuur dan even een private messega dan kan ik je mijn e-mail-adres geven.

Heel veel succes en durf trots op jezelf te zijn!!!!!!!!
Jij bent waardevol!!!!!!!!!!!!!!!!!


Groetjes Judith