PDA

View Full Version : Kolasinski kliniek (Polen)


Judith
16 juni 2003, 15:44
Hallo allemaal,

Nogmaals een verzoek van mij. Via via achter een adres gekomen waar ze je aanbieden je haar te laten transplanteren in Polen. Nu ziet het er allemaal niet zo "eng" uit als dit klinkt en bovendien bieden zij een heel gunstige prijs.

Iemand die ervaring heeft met Kliniek Polansk..........

Alvast bedankt,

Judith

vera springveer
21 juni 2003, 12:00
Hallo Judith

Ik heb zelf eens info opgevraagd bij een kliniek in Polen. Zie ook www.kalend.nl. Ook ben ik in Ned. twee keer bij een consult geweest. Bij de een werd me aangeraden 1000 grafts te te laten transplanteren (dat was de kliniek van Jorn) de ander vertelde me dat hij graag een transplantatie wilde uitvoeren, maar dat dat nu nog geen zichtbaar resultaat zou hebben (dat was bij de kliniek van Diks). Ik heb besloten eerst eens eea. op natuurlijke basis uit te proberen. Mocht dat niets worden zal ik op HT overgaan. Ik durf het dan absoluut aan om naar Polen te gaan. Via internet kan je de personen die de HT uitvoeren bevragen. Ook is het misschien een optie eens in Turkije (Istanbul) te informeren. Dat kan je via www. ishrs.org doen en op de wereldbol zeuropa aan te klikken. J. Kolasinski is verbonden met haarkliniek Poznan en M. Kuelahci met een kliniek in Istanbul. Zie ook www.tmhairrestoration.com. Beide chirurgen staan goed aangeschreven.
Zelf heb ik enkele maanden geleden de haarhelm gekocht via www.bx3.4.com. Je moet dan eerst je hoofdhuid inmasseren met een sterk kruidengoedje en dan die helm opzetten. En dat drie keer pw. een half uur, gedurende de eerste 6 a 8 maanden. Ik gebruik het sinds februari jl. En alhoewel ik me iedere keer behoorlijk lullig voel met dat ding, moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat de conditie van mijn haar wel veranderd. Het is wat soepeler. Ik gebruik het nog te kort om aan te kunnen geven of het daadwerkelijk helpt. Ik weet in elk geval zeker dat het niet schadelijk is. Daarbij ruikt het best goed. Verder gebruik ik de Diane 35-pil sinds ongeveer 7 maanden ik dagelijk Hairefit waar veel biotine in zit.
succes!

Brel
26 januari 2004, 18:14
Hallo,
Ik kom net terug van de Hair Clinic Poznan in Polen. Ik heb daar 3 dagen geleden een HT gehad. Alles is goed gegaan.
Ik ben niet kaal maar heb dunne haren en heb in de loop van der tijd wat haren verloren.
Ik was eerste bij L.A in Haarlem geweest. Die adviseerden me 1000 grafts. De prijs was wel fors: 8.600 euro.Ik ben daarna naar een vertegenwordiger van de Clinic Poznan in Nederland geweest. Die zei dat ik naar 1500 grafts kon makkelijk.Met een mooie aanbieding kreeg ik 100 grafts gratis erbij. De prijs was daar anders: 3.900 euros en voor meer 50% grafts

Ik beslot om naar Polen te gaan. Ik kon de kliniek moeilijk vinden.
Naar uren lang te hebben gezocht werd ik gelijk geholpen. Ik kreeg een gesprek met dr Kosalinski. Deze aardig en toch commerciele man vertelde me dat gezien dat ik nog veel haar heb 1000 grafts (+100 grafts gratis) zou genoeg zijn en adviseerde me om Propecia te nemen om het haaruitval te voorkomen.

Ik werd daarna gelijk behandeld. Ik kreeg een mooie pyjama en ging de operatie kamer in. Hij nam een band van 10 cm aan de rechter kant van mijn achterhoofd als donorgebied. Ik kreeg een operatie van 2 uurtjes. Toen was het klaar, ik kon mijn kamer in. Heel rustig met met een bandage over mijn hoofd. Om de zoveel tijd kwam een zuster kijken of alles goed ging en soms kwam ze pillen brengen. Ik was na het checken van mijn hoofd van een arts, de volgende dag ontslagen van de kliniek en kreeg medecijnen mee (pillen en beschermer spray). Ik kreeg ook een recept voor Propecia. Hij zei dat na een maand kon ik hem een mailtje opsturen om een nieuwe recept van hem te krijgen.
Ik vraag me af of ik dat kan kopen bij een Nederlandse apotheek (met een recept van een nederlandse arts dan).
Alles is goed gegaan, ik heb wel korstjes maar de litteken aan mijn achterhoofd is niet eens te zien. Dat heeft me bij elkaar 2650 euro gekost (met overnachting van mijn partner en maltijden erbij). Dus 6000 euros minder dan in Nederland. Over de eind resultaat zal ik meer over schrijven.
Mijn eerste indruk is zeer positief.
Wat kunnen jullie me aanraden als medecijnen tegen haaruitval?
Bedankt

JoE
26 januari 2004, 18:42
Klinkt goed! Maar ik zelf vind transplantatie het echt uiterste redmiddel. Maar ik ben blij dat er eindelijk iemand over Polen schrijft. En nog positief ook. Succes

Brel
26 januari 2004, 20:25
Kijk naar mijn ervaring met Polen

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2531&highlight=poznan

De betreffende thread is samengevoegd met deze thread.

Henk
26 januari 2004, 21:45
Originally posted by Brel
Hallo,
Ik kom net terug van de Hair Clinic Poznan in Polen. Ik heb daar 3 dagen geleden een HT gehad. Alles is goed gegaan.

Hij nam een band van 10 cm aan de rechter kant van mijn achterhoofd als donorgebied. Ik kreeg een operatie van 2 uurtjes. Toen was het klaar, ik kon mijn kamer in. Heel rustig met met een bandage over mijn hoofd. Alles is goed gegaan, ik heb wel korstjes maar de litteken aan mijn achterhoofd is niet eens te zien. .
Mijn eerste indruk is zeer positief.


Ja hallo, dat geloof je zelf????
Drie dagen geleden een reep van 10 cm uit je hoofd gehaald en het litteken is nu al onzichtbaar!!
Weer zo'n verhaal wat wel héél erg veel lijkt op een reclame-verhaaltje.
:puke:

Brel
26 januari 2004, 21:52
Nee Henk,
Ik heb niets te verkopen en Clinic Hair heeft me niet nodig.
Ik wilde ermee zeggen dat de litteken aan mijn achterhoofd is niet te zien (zelf met hechtingen), met mijn (korte)haar erover heen.
Tot nu toe ben ik al blij dat ik geen beschadiging heb. Misschien groeit geen haar meer en dan ben ik hooguit 2650 euro kwijt.

Henk
26 januari 2004, 22:27
Als jij er tevreden mee bent dan vind ik het wel goed.
Brel, ben jij overigens een Nederlander of een Pool?

Brel
26 januari 2004, 22:56
Henk,

Ik ben zeker niet Pool en geen Nederlander. Ik ben franstallig en mijn nederlands is soms niet accuraat. Mijn excuses ervoor.
Ik weet dat op deze sites veel fakers zijn die hun reclames willen maken en ik zal zeker geen reclames maken voordat ik resultaten zie. Dus ik maak geen reclame voor Clinic Hair Poznan.
Ik hoop in de toekomst reclame van maken dan betekent dat het goed gewerkt heeft.

Ik heb een vraag: waar kan ik Minoxidil krijgen? Voor Propecia, moet ik een recept van de doktor?

Alvast bedankt

Henk
27 januari 2004, 08:31
Hij zei later al dat het litteken niet te zien was met het haar eroverheen. Daar wordt het al anders van.

veens764
27 januari 2004, 13:40
wat een verhaal van die brel,alsof we dat nog niet wisten hoe een ht wordt uitgevoerdt ,en wil zich nog als vertegenwoordiger
uitgeven ook lulpraatjes

nou brel als je toch alles zo goed weet


hier mijn verhaal

precies 3 jaar geleden een ht ondegaan geen laser
1000 micros +/-2500 haren
na 6maanden kwam alles op zoals ze zeiden
maar ik kreeg geen propecia mee want dat wisten ze niet zeker
3 jaar geleden.
maar goed ik ontdekte dat ik steeds meer haren verloor
terug voor controle en ze vertelde me dat er niks aan de hand was
mijn vriendin zei dit is niet normaal meer
op een gegeven moment is het zo hardgegaan dat ik weer terug
ging naar de kliniek in rdam toen zeiden ze dat ik als tussenweg
ook propecia kon nemen op hun kosten dat is nu 6maanden geleden maar ik heb nog geen haar terug gekregen verklaar jij dan maar is hoe dit kan want een ht is immers blijvend en levenslangegroeigarantie zeggen ze jaaaaaa dag
ik ben er ingestonken .
misschien denk ik dat ze te hoog in het donoorgebied hebben weggehaald dat gevoelig is voor verdere uitval
daar ben ik nu de duppe van

maar ja shit happens
niemand raad ik nu een ht aan
al die klinieken mogen ze van mij sluiten met die mooie praatjes
er komt een dag dat jullie lotgenoten en mezelf een middel
vinden die ons van deze kwaal af zal helpen
en al die klinieken overbodig zijn


goed brel misschien heb je nog de durf om hierop tye reageren
kijk maar wat je hiermee doet
alle andere bedenk je goed voor je een ht doet

succes voor iedereen met 6-bap .

Brel
27 januari 2004, 20:27
Veens,
Ik begrijp niet waarom jij zo op mij afreageert. Ik vertel alleen maar mijn verhaal want ik kon niemand op dit forum vinden die een HT in Polen ondergaan is.
Zoals je ook zegt, ik denk dat een heleboel kliniek bullshit verkopen omdat de meeste mensen met alopecia bereid om bijna alles te doen om haren terug te krijgen.
Ik vind dus niet normaal dat er een prijsverschil is van 6000 euros tussen Laser Aesthetic en Clinic Poznan. Misschien werkt geen van de twee.
Ik zie hier inderdaad weinig verhaal over HT met een goede afloop.

Toch bedankt voor je ervaring.

PS: op een franse site praten ze over een producten Vitaline die over 2-3 jaren op de markt zal komen en dat heeft ongelofelijk goede effecten op dieren. weet iemand daar way van?

Skinner
28 januari 2004, 13:58
Wat reageren sommigen hun frustraties over een mislukte HT op Brel af zeg!
Tot nu toe heeft hij toch niets verkeerd gedaan, sommige HT-klinieken zijn hier de oorzaak van veel negativiteit!
Of is het hier zo twijfelachtig geworden dat achter elke post een potentiele HT-verkoper verscholen zit.

HT's kunnen wel uitkomst bieden, maar dat geld niet voor iedereen.

Ik heb het ook al eens eerder gemeld, ik heb er ook een paar laten doen bij het Medisch Centrum in `t Gooi en ik ben hardstikke tevreden en ga er nog een paar laten doen.
Ze zijn daar heel streng en als je haarlijn te laag zit (overgang lichaams haar - DHT gevoelig haar) sturen ze je gewoon naar huis.

Eerst wacht ik nog wat resultaten af met Propecia, waar ik nu 3 maanden mee bezig ben.

Brel
28 januari 2004, 14:25
Skinner bedankt voor je ondersteuning.
Ik voelde me bijna schuldig omdat ik een HT heb laten doen. Ik denk zowieso dat HT is voor sommige (zoals ik) onbetalbaar en dat het ook frustratie opleverd. Ik zeg alleen maar dat als het zo duur is en dat een kliniek zoals Poznan en NewWave in Istanbul veel goedkoper zijn, zullen de klinieken in West-Europa zich moeten aanpassen.

Ik heb nu een vraag voor jou Skinner: Hoe ervaar jij Propecia?
Ik heb een doos gekocht in Polen. Ik ben bang voor shedding.

toch een tweede vraag: hoe camoufleer jij de korstjes op je hoofd na een HT?
Bedankt

Skinner
28 januari 2004, 14:52
Originally posted by Brel
Skinner bedankt voor je ondersteuning.
Ik voelde me bijna schuldig omdat ik een HT heb laten doen. Ik denk zowieso dat HT is voor sommige (zoals ik) onbetalbaar en dat het ook frustratie opleverd. Ik zeg alleen maar dat als het zo duur is en dat een kliniek zoals Poznan en NewWave in Istanbul veel goedkoper zijn, zullen de klinieken in West-Europa zich moeten aanpassen.

Ik heb nu een vraag voor jou Skinner: Hoe ervaar jij Propecia?
Ik heb een doos gekocht in Polen. Ik ben bang voor shedding.

toch een tweede vraag: hoe camoufleer jij de korstjes op je hoofd na een HT?
Bedankt

Ik zit ook te twijfelen waar ik de volgende HT ga doen, mocht propecia niet veel verandering in de zaak brengen.

Ik gebruik nu ruim drie maanden Propecia en heb geen last van bijwerkingen tot nu toe, maar ook nog geen duidelijk resultaat in de zin van dat ik kan zien dat er haren terugkomen, al lijkt er een beginnetje te zijn, maar om toeval of verbeelding uit te sluiten wacht ik nog even met m'n beoordeling.

Maar ik geloof dat je pas na 6 maanden het resultaat goed kan beoordelen, dus ik wacht nog even af.

Ik heb m'n HT aan de voorkant laten doen en heb dus nu een dunne kruin/bovenkant waar ik nog wat aan wil laten doen, want zo goed zal die Propecia ook wel weer niet werken, dat die haren daar weer geheel terugkomen.

Na m'n HT ben ik een week thuis geweest, en daarna gewoon naar m'n werk, die korstjes van de implantaten kon ik gedeeltelijk camoufleren door m'n nog aanwezige haar, ook aan de achterkant bij het litteken/wond.

Brel
28 januari 2004, 17:09
Als je nog een beetje wacht zal ik je vertellen of Poznan de moeite waard is.
Waar haal jij die Propecia vandaan?
Ik hoorde dat jij hem via internet kan kopen

Over een paar jaren komt een nieuwe product Vitaline die schijnt haren te laten hergroeien. die is nu getest. Het duurt nog 2-3 jaren.

Skinner
28 januari 2004, 17:29
Ja ik wacht nog een paar maanden, ik ben benieuwd naar jou resultaten/bevindingen.

Ik haal m'n Propecia via Boursma's recept bij de plaatselijke apotheek.

Ben ook benieuwd naar dat nieuwe middel.

Henk
28 januari 2004, 21:11
Tuurlijk zit er frustatie bij ons. Als je nooit meer je hoofd kunt
tondeuzen en als de geïmplanteerde haren meer op poppehaartjes dan op normale haren lijken dan krijg je dat.
Jij bent wel tevreden, misschien lijkt het bij jou iets beter.
Misschien had jij je verwachtingen ook niet zo hoog gesteld.
Ik kwam er met een nw 1.5, binnen drie jaar had ik nw 5 tot 6.
En wat betreft Brel, ik heb meerdere van zulke posting gezien.
Mensen die nog nooit eerder een posting hadden gedaan kwamen ineens met het bericht dat ze vanergens een ht hadden laten doen. Nou en alles was veel beter en/of goedkoper dan bij andere klinieken.
En dan nog enkele opmerkingen van Brel:"deze aardige en toch commerciele man" ??????
"misschien groeit geen haar meer en dan ben ik hooguit 2650
euro kwijt"
Komt nog bij dat die kliniek behoorlijk aan de weg timmert in nederland. Ze hebben zelfs een nederlandstalige versie van hun webpage.

Nate
29 januari 2004, 07:18
Originally posted by Brel


PS: op een franse site praten ze over een producten Vitaline die over 2-3 jaren op de markt zal komen en dat heeft ongelofelijk goede effecten op dieren. weet iemand daar way van?


Ik geloof dat op Hairlosshelp hier een thread over is...in ieder geval ging het om een Frans product..maar weet het niet zeker of het over Vitaline ging.!

sema
20 juni 2004, 19:07
Hoi Judith,

Ik hoor hele goede verhalen over haartransplantaties in turkije. Een collega van mij heeft en mei een behandeling gehad via een bedrijf in den haag. Hij heeft in een zitting 2.500 grafts gehad en de prijs was heel redelijk zegt hij.

trekdrop
23 juli 2004, 18:21
Hoi Judith
Weet je al wat je gaat doen? Ik heb zelf ook wel eens overwogen een ht te laten verrichten. Ik heb internet uitgespit op de churirg in Polen en ben geen netieve zaken tegen gekomen. Op de een of andere manier vind ik de drempel erg hoog om eraan te beginnen.

Brel
24 juli 2004, 09:31
Trekdrop,
Ik het een HT in Poznan laten verrichten in januari van dit jaar. 1100 crafts (2600 euro) en ik heb daar geen spijt van. Ik was niet kaal maar ik zie nu een duidelijk verschil. Ik heb nu langere haar, geen kale plekken meer en ben echt blij mee.
Ik moet wel zeggen dat ik ook propecia neem. Ik wil geen reclame maken voor dit kliniek maar het resultaat is er. Mijn omgeving merkt het ook maar ik heb niets verteld.Ik zei dat ik mijn haar heb laten groeien. :D
Ik was ervoor doodbang en wilde op het laaste moment niet meer gaan. Ik zou zeker nog een keer doen.

trekdrop
24 juli 2004, 11:14
Hoi Brel,

Ik heb je stukje over Polen gelezen. Hoe zit het met 'de streep op je achterhoofd', Heb je daar nog last van?

Brel
25 juli 2004, 13:27
Ik heb zoals iedereen een dunne streepje op mijn achterhoofd. Hij is wel 10 cm lang denk ik. Niet in het midden maar aan de rechterkant. Mocht ik nog een HT ondergaan pakken ze de linkerkant. Hij is opzicht niet zichtbaar maat ik voel hem soms trekken. Niet dat het pijnlijk is maar soms het trekt wel een paar uurtjes. Na 6 maanden voel ik hem wel dus. Ik weet niet of iedereen dat gevoel ook heeft?....

rotterdam
25 juli 2004, 21:40
Brel,

Hoe lang duurde het voordat je geen wondjes of inplantaties kon zien na de operatie en wanneer gaat het dan groeien (valt dat niet op dan) de net getransplanteerde haartjes vallen toch uit na XX dagen?? en wanneer komen ze terug??, neem aan dat je ff tijdelijk vrij genomen had van je werk e.d.

Het zou fijn zijn als het echt onopgemerkt voorbij kon gaan en dat je zo dus langzamerhand weer een leuke coupe krijgt. Hoe heb jij dit ervaren

groeten

BomB
13 oktober 2004, 01:45
MARKETING TRICKS

Ik was in Polen. 2x.
In totaal bijna 4.000 grafts laten zetten, zeggen ze.
Mijn kaalheidsklasse Norwood 7. Erg kaal dus.
Weinig resultaat helaas.

Het werkt waarsch. zo
Je bezoekt een consulent die tevens een model is en
die overdag nog in het donker zit terwijl je toch nog
dwars door zijn haren kijkt. Maar je bent kaal dus naïf.
Hij heeft 3.000 grafts zegt ie.
Maar hooogstwaarsch. heeft hij wel zo'n 7.000 grafts,
maar dat zegt ie niet want dan schrik je het lep-lazerus
en nok je meteen af met je zak geld.
En dan verkopen ze dus niet veel.

Dus ga je naar POLEN, naar Poznan, en daar zeggen ze dan
moet er 4.000 nemen.
In werkelijkheid krijg je er maar de helft of zo.
Dit is een bekende truuc.

Ik vroeg mijn chirurg te Polen hoe hij in 4 uur tijd 2.000 grafts kon plaatsen. Want op een Amerikaanse site las ik dat er max. 1.200 grafts in 8 uur konden
worden geplaatst, volgens ene Dr. Vogel.
Polen beweerd een speciale techniek te hebben... Veel sneller...
Zal wel maar of ze dit bij mij hebben toegepast??
Ziet er in iedergeval niet naar uit.

Als je Norwood klas 7 kaal bent heb je eigenlijk minimaal 9.000 grafts
nodig heb ik op internet gelezen.

Polen is wel goedkoop maar krijg je wel de bestelde hoeveelheid?????
Of zijn het boeven? En NL zijn daar geen haarboeven?
Ze willen me nog een keer behandelen. Doen??

Henk
13 oktober 2004, 07:42
Hoi Bomb,

Nare situatie. Maar als je in de kliniek geen vertrouwen hebt zou ik het niet doen.

Hels
17 oktober 2005, 16:39
Hallo allemaal,

Wie weet iets meer te vertellen over de Kolasinski kliniek in Polen ?
Ik doel op persoonlijke ervaring, de website en onderling contact is al gelegd.
Of van Jerzy Kolasiński, M.D.,Ph.D., een van de chirurgen ?

We horen het graag,
:cool:
Liefs Hels

Henk
17 oktober 2005, 17:49
Hallo Hels,

Ik heb jouw thread even samengevoegd met de al bestaande threads over die kliniek. Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt die er in staat.

ray
17 oktober 2005, 18:04
Tuurlijk zit er frustatie bij ons. Als je nooit meer je hoofd kunt
tondeuzen en als de geïmplanteerde haren meer op poppehaartjes dan op normale haren lijken dan krijg je dat.
Jij bent wel tevreden, misschien lijkt het bij jou iets beter.
Misschien had jij je verwachtingen ook niet zo hoog gesteld.
Ik kwam er met een nw 1.5, binnen drie jaar had ik nw 5 tot 6.
En wat betreft Brel, ik heb meerdere van zulke posting gezien.
Mensen die nog nooit eerder een posting hadden gedaan kwamen ineens met het bericht dat ze vanergens een ht hadden laten doen. Nou en alles was veel beter en/of goedkoper dan bij andere klinieken.
En dan nog enkele opmerkingen van Brel:"deze aardige en toch commerciele man" ??????
"misschien groeit geen haar meer en dan ben ik hooguit 2650
euro kwijt"
Komt nog bij dat die kliniek behoorlijk aan de weg timmert in nederland. Ze hebben zelfs een nederlandstalige versie van hun webpage.

voordat ik op dit forum kwam dacht ik ook: ik leen ff 10.000 euro van mijn ouders, ga naar een kliniek en laat een HT doen. gezien de verhalen van mensen, de mislukkingen en de steeds veranderende methoden in de Haar-Transplantatie sector wacht ik liever. ik vind de ontwikkelingen op medicatiegebied veel hoopgevender. propecia is nu een middel waar ik baat bij hoop te hebben tot er een wondermiddel komt zoals sommigen binnen niet afzienbare tijd verwachten.

nee een HT vind ik te veel risico's aan kleven ...

rizla
18 oktober 2005, 00:48
voordat ik op dit forum kwam dacht ik ook: ik leen ff 10.000 euro van mijn ouders, ga naar een kliniek en laat een HT doen. gezien de verhalen van mensen, de mislukkingen en de steeds veranderende methoden in de Haar-Transplantatie sector wacht ik liever. ik vind de ontwikkelingen op medicatiegebied veel hoopgevender. propecia is nu een middel waar ik baat bij hoop te hebben tot er een wondermiddel komt zoals sommigen binnen niet afzienbare tijd verwachten.

nee een HT vind ik te veel risico's aan kleven ...

tjah ik dacht hetzelfde voordat ik hier kwam.

echt raar eigenlijk: iedereen denkt dat je van kaal naar behaard gaat ofzow terwijl je er nooit meer haar van krijgt (behalve dan met dat fm of hm )
mensen die er niets van weten die hebben echt vaak zoiets van doen we ff, geen probleem. pffff was het maar zo simpel:confused:

test123
19 oktober 2005, 19:57
Eén van de eerdere posts van Brel in deze thread zegt al voldoende: er werd uit het donor gebied een strip van 10 cm AAN DE RECHTERKANT weggehaald.
Dit is natuurlijk onverantwoord.
Allereerst wordt symmetrie onderbroken. Daarnaast is het voor de heling van de wond van belang dat de breedte van de strip zo klein mogelijk is.
Voor de hand liggend in dit kader is:
1) in ieder geval de strip in het midden wegnemen
2) eventueel de strip langer maken waardoor hij dunner kan zijn.
Ik vind dit dus bedenkelijk en zou de achtergrond van het aan de rechterkant wegnemen weleens willen weten...