PDA

View Full Version : overweldigd


vonkje
8 september 2002, 21:34
Hallo allemaal,

Ik ben yvonne, en ik sta er werkelijk versteld van hoeveel anderen dan ik last hebben van ttm, zoals jullie het noemen. Mijn psychiater had al eens laten weten dat er wel meer mensen waren met deze aandoening, maar zoveel!!! Ik had het niet verwacht.
Ook ik heb de uitzending van SBS 6 gezien. Deels welteverstaan. Dit omdat m'n moeder me uit bed belde, dat ik absoluut even naar de televisie moest kijken. Ook toen besefte ik nog niet hoeveel anderen in werkelijkheid met dit probleem rondlopen.
Ik lijd zelf al sinds mijn 14 e jaar aan ttm. Nu dus al zo ongeveer 9 jaar. Ik heb al vele dingen uitgeprobeerd, van hypnose tot gedeeltelijke gedragstherapie,dagbehandeling en ook ik heb een aantal jaren een pruik gedragen. Maar die heb ik op mijn 16e helemaal weg gedaan. Ik ben een heel gelukkig persoon op het moment dat het goed met me gaat. En dus dat mijn haar er weer redelijk bij staat. Maar op de hele moeilijke momenten, zoals nu, blijft die dwang maar aan me wreten, en sta ik er mee op en ga er mee naar bed. Het is soms moeilijk om gewoon mezelf leuk te blijven vinden. Het heeft me al heel veel verdriet gedaan, en dat doet het nog steeds. Al ben ik gelukkig wel wat opener geworden naar mensen om me heen, wat me wel helpt.

Ik weet zeker dat ik heel vaak op deze site zal kijken. Vooral in perioden als ik wel even een ruggesteuntje kan gebruiken, vanuit mensen die weten waar ik het over heb. Want dat ik vaak zo moeilijk uit te leggen.

Yvonne

Webmaster
26 september 2002, 17:12
Originally posted by vonkje
Hallo allemaal,

Ik ben yvonne, en ik sta er werkelijk versteld van hoeveel anderen dan ik last hebben van ttm, zoals jullie het noemen. Mijn psychiater had al eens laten weten dat er wel meer mensen waren met deze aandoening, maar zoveel!!! Ik had het niet verwacht.

Ik weet zeker dat ik heel vaak op deze site zal kijken. Vooral in perioden als ik wel even een ruggesteuntje kan gebruiken, vanuit mensen die weten waar ik het over heb. Want dat ik vaak zo moeilijk uit te leggen.

Yvonne

Beste Yvonne,

Ik zie dat dit je eerste bericht is. Bij deze heet ik je hartelijke welkom op onze TTM-rubriek op het HaarWeb Forum!

Ik hoop dat hier veel steun zult vinden bij TTM-lotgenoten.

Welkom!

monique3
26 september 2002, 23:00
Welkom bij onze club.
Ik hoop dat ook jij veel steun zult hebben aan onze verhalen.
Wat goed van je dat je al gelijk durft te schrijven.
Ga zo door, als je iets wilt weten, vraag het dan gerust.
Sterkte en succes, Monique3.

monique3
1 oktober 2002, 22:51
Hoi Vonkje/Yvonne,
Ik heb je een private message gestuurd, kijk en lees.
groetjes monique3.

p.s weet je hoe het werkt?