PDA

View Full Version : pluizig (lastig te stylen) haar


Anonymoose
19 oktober 2005, 13:04
Ja, ik heb een probleem!
Ik heb van nature dik donker haar (en donker is het eigenlijk altijd). Droog is mijn haar net een afro van een cm of 5, een droge pluizige bedoeling. Dat wil zeggen, stylen lukt gewoon heel slecht. Als ik nat wil stylen houd ik er altijd een glans op na. Dat en mijn haar wordt te zwaar, waardoor de boel inzakt. Droog is t net alsof er een prittstift in m'n haar vast zit, daar is geen stylen aan.
Op het moment heb ik Fructis Style Manga Head, die werkt tenminste nog enigszins. Mijn probleem is, ik wil niet de eeuwige stekeltjes of middenscheiding... waar wil ik nu naartoe?
http://img417.imageshack.us/img417/2493/koeliejoelie0jx.png
Nou, hoe zou ik (afgezien van het sparen van haren) zoiets messy voor elkaar kunnen krijgen? Zijn er speciale verzorgingstips of stylingtips om mijn haar handelbaarder te maken? Zou bijvoorbeeld uitdunnen bij de kapper helpen (betaal ik wel grof voor, dus heb daar geen zin in als ik er dan nog weinig mee kan)?

ray
19 oktober 2005, 13:44
ik heb hier american crew shaper staan. die krijgt elk haartype onder controle. daarnaast zakt het ook niet in. kun je vaak bij de betere kapsalons kopen...

Tiuri
19 oktober 2005, 13:44
Ja, ik heb een probleem!
Ik heb van nature dik donker haar (en donker is het eigenlijk altijd).Ten eerste: besef dat je een luxeprobleem hebt, want de meesten hier hebben uitvallend/dunner wordend haar of geen haar meer at all.

Ten tweede: die mangastijl op dat plaatje is met aziatisch haar. Jij zegt dat je dik kroeshaar hebt. Dat is in feite exact het tegenovergestelde. Aziaten hebben weliswaar gemiddeld heel veel haar, maar tevens heeft het een bijzonder dunne, fijne structuur. Met dik kroeshaar kun je dus nooit of te nimmer zo'n kapsel creëren. Tip: neem een Afro of dreads, da's ook echt totaal wat anders en lekker origineel.

Anonymoose
19 oktober 2005, 14:19
Ja, ik snap dat dit een luxeprobleem is. Ik ben dan ook nog jong (17), dan mag dat ;)
Dik kroeshaar zou ik het niet noemen, het is wel steil, maar pluizig... heel lastig uit te leggen. Ik heb ook wel heel veel haar.

ray
19 oktober 2005, 17:26
Ja, ik snap dat dit een luxeprobleem is. Ik ben dan ook nog jong (17), dan mag dat ;)
Dik kroeshaar zou ik het niet noemen, het is wel steil, maar pluizig... heel lastig uit te leggen. Ik heb ook wel heel veel haar.

misschien een goede conditioner?

Anonymoose
19 oktober 2005, 17:39
misschien een goede conditioner?
Ik gebruik nu een 2-in-1 shampoo (om de dag) van Elvive, zou het schelen als ik de 'gewone' shampoo dan neem, en een losse cremespoeling ofzo?

pizzacat
19 oktober 2005, 22:43
Probeer eens Hairrepair van Glisskur, voor droog/beschadigd haar. hoef je niet uit te spoelen.