PDA

View Full Version : Regaine, minoxidil 20 mg/ml


Juffie Judith
24 oktober 2005, 12:55
Hallo allemaal!

Deze week was ik bij mijn huisarts. Ik moest hem iets vragen. Hij vroeg me toen hoe het met mijn haren ging. Hij vertelde mij dat hij bij mannen ervaring had met een lotion. De werking bij vrouwen was nog niet bekend, maar hij wilde het wel bij mij uitproberen als ik dat wilde. Ik moet het spul nu twee maanden gebruiken en daarna terug komen bij hem. De lotion heet regaine en bevat minoxidil. Of het werkt ik weet het niet, maar ik ben het aan het proberen. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van het resultaat.

Groetjes Judith

p.s. ik las op andere plaatsen op het forum dat sommige goede en andere minder goede resultaten met dit middel hebben.

ray
24 oktober 2005, 13:49
gebruik je die lotion na het douchen of zo?
ik zoek nog iets wat niet zoveel smeerwerk is al minoxidil...

Juffie Judith
24 oktober 2005, 14:10
gebruik je die lotion na het douchen of zo?
ik zoek nog iets wat niet zoveel smeerwerk is al minoxidil...

De minoxidil moet ik elke avond voor het slapen gaan op mijn hoofd spuiten. Bij de lotion zaten drie soorten spuitjes. Een grote spuit voor op grote plekken. Deze gebruik ik. een spuitje waarmee je goed onder je haren kunt spuiten en een depper. Bij de grote verstuiver moet je 6 keer spuiten. Na elke spuit moet je dit even uitwrijven. dit gaat heel makkelijk omdat de lotion net als water is. Bij de verstuiver met verlengstuk werkt dit hetzelfde. Bij de depper moet je het reservior tot aan de lijn vullen en dan opsmeren. De aantal keren spuiten en het vullen van het reservior zijn omdat je niet meer dan 1 ml mag gebruiken per dag.

Dit middel is trouwens ook verkrijgbaar zonder doktersrecept.

Groetjes Judith

kas
24 oktober 2005, 14:21
Sorry, sorry is las zojuist in je andere posts dat je met minoxidil al goed bekend bent.
Maar als de werkzame stof minox. is wat zit er dan nog meer in??


Hoi,

Van Minoxidil is bewezen dat het groei stimuleert. Bij vrouwen werkt het zelfs beter dan bij mannen.:D
Je kunt hierover meer lezen in het haarwoordenboekje. Je geeft aan dat je over 2 mnd moet terugkomen bij de huisarts. Ik denk zelf, eerlijk gezegd, dat dat wat vroeg is om dan al resultaat te zien... maar misschien is dat dan ook nog niet de bedoeling..
Verder schrik niet te veel als je in eerste instantie meer haarverlies krijgt, na een aantal weken, dat is een teken dat het middel aanslaat. Deze haren komen terug.Waren ze destijds mij vergeten te zeggen en ik ben er erg van geschrokken toen.
Succes
Kitty

Juffie Judith
24 oktober 2005, 16:51
Sorry, sorry is las zojuist in je andere posts dat je met minoxidil al goed bekend bent.
Maar als de werkzame stof minox. is wat zit er dan nog meer in??


Kitty

Hoi Kitty, bedankt voor de informatie. Heb inderdaad de bijsluiter goed gelezen en al veel informatie gekregen. Ik zal even schrijven wat er in de bijsluiter staat over de overige bestanddelen:

Het werkzame bestandeel van regaine 2%, oplossing voor cutaan gebruik is minoxidil. Andere bestanddelen zijn propyleenglycol, ethanol en gezuiverd water.

Ik weet dat er kans is op bijwerkingen als lage bloedruk, die ik sowieso al heb, duizeligheid en neiging tot flauwvallen. Op dit moment merk ik er nog niks van, maar ik ben voorbereid. Ik kijk wel wat er gebeurd en zal er hier verslag over doen. Als het werkt is dat fijn en anders hebben we het in ieder geval geprobeerd. Ik heb in ieder geval al in de gaten dat ik op resultaat waarschijnlijk even moet wachten.

Groetjes Judith:D