PDA

View Full Version : zwanger!!!!


Evi77
29 oktober 2005, 21:51
Hoi Allemaal,

Ik ben 28 jaar en heb sinds mijn 3de AA.
Ik heb de voorbije week ontdenkt dat ik zwanger ben! :D Ik zou nu in mijn 4de week zitten, maar bloeronderzoek zal hier maandag meer over kunnen vertellen....
mijn man en ik zijn heel tevreden!!!

Toch zit ik een beetje met de schrik om AA door te geven aan mijn kind :confused:.
kan iemand me meer vertellen over AA en erfelijkheid?

Alvast bedankt!

Groetjes
Xxx

Lies86
30 oktober 2005, 10:01
GEFELICITEERD!!!!
Wat onwijs leuk zeg!

om even terug te komen op je vraag: AA KAN erfelijk zijn!Zie ook deze toppic http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5171&highlight=AA+erfelijk
Of het ooit medisch bewezen is weet ik niet, maar mijn vader heeft zelf ook AA.
Toch zie je in het toppic waar ik je net op wees dat lang niet alle mensen ook AA hebben in hun familie.

Het KAN dus wel, maar hoeft niet persee!!

Geniet van je zwangerschap!
Annelies

tinny
30 oktober 2005, 16:23
hey,

eerst en vooral een dikke proficiat!

of AA echt erfelijk is weet ik niet, ik kan je wel vertellen dat een tante van me af ent oe eens kale plekjes heeft.

groetjes
Tinne

Evi77
30 oktober 2005, 19:27
Hallo!

Dank je voor de felicitaties :)
Ben zelf een beetje verrast dat het zo snel gegaan is. Ze hadden mij steeds gezegd dat je als schildklierpatiënt ( mijn lichaam stoor niet alleen mij haar, maar ook mijn schildklier af) moeilijk zwanger kan geraken... maar blijkbaar is het ons toch gelukt van de eerste keer!:P

Ik had aan de huisarts info gevraagd over AA en erfelijkheid, maar hij kon hier geen antwoord op geven. Hij gaat eens navragen en opzoeken en mij iets laten weten...

Bij mij in de familie heeft er niemand AA (voor zover ik weet).

Ik zou het persoonlijk erg vinden als ik het moest doorgeven aan mijn kind, maar langs de andere kant zal ik mijn kind beter kunnen opvangen aangezien ik weet hoe het is om te leven met AA.
Ik denk altijd: Er zijn ergere dingen in het leven ...

Naart schijnt is er vanavond een programma over haaruitval op Vijf TV om 19u40 (ben laar met deze info ik weet het:confused: ...)

Groetjes
Xxx

Saar
4 november 2005, 12:24
Gefeliciteerd wat leuk voor je...

ik heb een dochtertje van 3 maanden en ikzelf heb ook AA. Tijdens mn zwangerschap heeft mn haar er nog nooti zo goed uitgezien, door hormonen denk ik. M'n dochtertje is geboren met flink wat haartjes en of het erfelijk is is een kwestie van afwachten. In mijn familie zat ook geen AA en toch heb ik het. Het kan erfelijk zijn maar hoeft niet... ik denk zelf dat als ze het krijgt ze er waarschijnlijk last van zal krijgen ong. op dezelfde leeftijd als ik het had (jaar of 10) dus dan hebben we nog ff.

Ik maak me er niet druk om, dat zien we dan wel weer. Er is toch niks wat je eraan kan doen om het te voorkomen.

Veel geluk met je zwangerschap!

Lies86
4 november 2005, 12:26
ik denk zelf dat als ze het krijgt ze er waarschijnlijk last van zal krijgen ong. op dezelfde leeftijd als ik het had (jaar of 10) dus dan hebben we nog ff.!

Dit hoeft overigens niet hoor.
Mijn vader was 24 toen hij last kreeg van AA.
Ik had op mijn 2e al een kale plek en werd in 1 week kaal toen ik 13 was!

Lies

Saar
5 november 2005, 18:35
maar bij jou kwam het dus al in de familie voor... misschien dat het bij mij gewoon pech hebben is dat ik het heb en heb ik dat niet doorgegeven aan mn dochter, het is maar een gevoel wat ik heb

Jolande
6 november 2005, 21:16
Gefeliciteerd wat leuk voor je...

ik heb een dochtertje van 3 maanden en ikzelf heb ook AA. Tijdens mn zwangerschap heeft mn haar er nog nooti zo goed uitgezien, door hormonen denk ik. M'n dochtertje is geboren met flink wat haartjes en of het erfelijk is is een kwestie van afwachten. In mijn familie zat ook geen AA en toch heb ik het. Het kan erfelijk zijn maar hoeft niet... ik denk zelf dat als ze het krijgt ze er waarschijnlijk last van zal krijgen ong. op dezelfde leeftijd als ik het had (jaar of 10) dus dan hebben we nog ff.

Ik maak me er niet druk om, dat zien we dan wel weer. Er is toch niks wat je eraan kan doen om het te voorkomen.

Veel geluk met je zwangerschap!Ik wens je ook een dikke proficiat en ik zou zeggen geniet van je zwangerschap!

Ik had wel nog even graag gereageerd op wat Saar verteld.
Ik had dus ook tijdens de zwangerschap van mijn eerste heel mooi haar en daarna bleef mijn haar ook mooi totdat ik zwanger was van mijn tweede. Toen begon het terug en na de bevalling heb ik het nog nooit zo erg gehad.

Ik denk inderdaad dat het ook met hormonen te maken heeft en de emotioneel geladen gebeurtenis zoals een bevalling. Maar waarom bleef mijn haar dan na de eerste mooi en bij de tweede juist niet ?!

@nnetje
22 november 2005, 14:19
Ik heb geen alopecia. Maar jammer genoeg is m'n dochtertje sinds haar 17 maanden volledig kaal. Ze is nu bijna 5 (16/01/01). Ik had er nooit bij stilgestaan dat dit noodlot mijn dochtertje kon treffen. Dat dit erfelijk zou zijn ofzo. Mijn mams heb ik nooit anders gekend dan dat ze kaal was. Ondertussen hebben mijn broer en twee zussen ook allemaal kids, totaal 12 kleinkindjes voor mijn mams, waarvan eentje met deze aandoening ... annvanleuven@hotmail.col
groetjes
Ann, mama van 3

puntje
25 november 2005, 15:18
Bij mij is AA 13 jaar geleden begonnen na een zwangerschap en mega veel medicijnen en elke keer als ik zwanger ben begint het weer en na een jaar is alles weer terug maar 1 ding ik heb van allebei mijn kinderen genoten en dat doe ik dus nu nog steeds. Helaas is de derde een miskraam geworden, geen kind maar wel haarverlies maar ach we proberen het gewoon nog een keer. :D

hazel
18 april 2006, 15:18
hallo,

ik weet dat in mijn familie mijn opa en zijn zus voor een korte periode aa hebben gehad,ik heb mijn opa maar een paar jaar gekend en toen had ik 't nog niet dus heb er nooit met hem over gepraat,heb 't van mijn moeder gehoord die helaas 2 jaar geleden is overleden,bij ons is 't dus een generatie overgeslagen,ik heb een oudere zus (ik ben 23)van 25 en zij heeft 't nooit gehad,ze heeft wel altijd dunne haren vooral aan de zijkant is 't erg dun.
ik heb dus eigenlijk geen idee of dat iets met aa te maken heeft?!?!?
zelf heb ik vanaf mijn geboorte last van exceem en is op ongeveer mijn +- 11e een schildklier afwijking ontdekt (te langzaamwerkend)mijn moeder had dit ook.ik heb hier vaker gelezen dat mensen met aa dit hebben en
de dokter heeft weleens gedacht dat 't mischien iets met mijn alopecia areata (totalis trouwens)
te maken kan hebben maar ik ben eigenlijk al vanaf mijn 18e niet meer bij de dokter geweest voor mijn haren,hij had mij namelijk jaren beloofd dat als ik 18 was ik een middeltje kon gaan slikken waardoor mijn haren terug zouden komen,maar toen ik dus 18 was en hem vroeg om dat middel (wat altijd mijn hoop was geweest)zij hoij dat ik dat waarschijnlijk verkeerd had begrepen omdat dat middel botontkalking veroorzaakt.maar terug naar je vraag...AA is wel ervelijk maar 't hoieft dus zowiezo niet zo te zijn dat jou kinderen 't krijgen,mijn vader en moeder hebben 't nooit gehad en mijn zus ook niet....

maak je niet teveel zorgen als je kindje aa krijgt wil dat niet zeggen dat zijn of haar leven daardoor minder leuk word
ik praat uit ervaring en heb een hele fijne jeugd gehad met veel vrienden,
aa is heel vervelend vooral in de pubertijd maar 't is zeker de moeite waard om een kind op de wereld te zetten als er een kleine kans op aa is want er valt goed mee te leven...
liefs marit

DCarmen
19 april 2006, 11:23
Hoi Allemaal,

Ik ben 28 jaar en heb sinds mijn 3de AA.
Ik heb de voorbije week ontdenkt dat ik zwanger ben! :D Ik zou nu in mijn 4de week zitten, maar bloeronderzoek zal hier maandag meer over kunnen vertellen....
mijn man en ik zijn heel tevreden!!!

Toch zit ik een beetje met de schrik om AA door te geven aan mijn kind :confused:.
kan iemand me meer vertellen over AA en erfelijkheid?

Alvast bedankt!

Groetjes
Xxx

heej !!
Mijn moeder had het ook ,, nu heb ik het:o

Annelies
28 april 2006, 22:27
Volgens mij kan het in de genen zitten maar niet tot uiting komen!

Annewil
22 mei 2006, 08:40
Over erfelijkheid...

Mijn moeder en ik hebben allebei AA universalis. Het verloop was wel verschillend. Bij mijn moeder verscheen na haar 35e af en toe een ronde kale plek die weer dichtgroeide. Toen ze in de 40 was is geleidelijk aan al haar haar uitgevallen, het duurde wel een jaar of tien voor ze het allemaal kwijt was, soms groeide er weer wat haar terug hier en daar. Ze heeft (inmiddels in de 80) wel weer oogharen. Zij had geen last van aangetaste nagels.

Ik zelf heb rond mijn dertigste een enkel rond kaal plekje gehad, dat snel dichtgroeide. Verder nooit iets gemerkt van AA, tot een jaar geleden, ik was toen 51, toen viel binnen twee maanden al mijn haar uit, eerst op mijn hoofd daarna elders op mijn lichaam. Tot nu toe is er geen enkele haar teruggekomen. Wel waren mijn vingernagels flink aangetast. Die hebben zich inmiddels hersteld, nu mijn teennagels nog! (Die groeien veel langzamer, dus daar heb ik nog last van). Het lijkt erop dat de reactie bij mij veel plotselinger kwam en veel sterker is dan bij mijn moeder indertijd.

Vóór mijn moeder waren er - voor zover wij weten - geen anderen met AA in de familie. Mijn dochter (in de twintig is ze nu) heeft - net als ik vroeger - een enorme bos dicht ingeplant haar. Ik hoop dat zij geen AA gaat krijgen!

Eczeem en allergie komen bij mij in de familie wel voor. Ik vind dat lastiger dan AA eerlijk gezegd. Geen haar op mijn hoofd dus (:D) die eraan denkt om te beginnen aan een eczeem-opwekkende therapie! Ik vermoed dat al deze aandoeningen samenhangen. Tot een paar jaar terug had ik erge last van warmte-allergie. Ik kon niet naar een sauna, zwembad of zelfs onder de warme douche zonder enorme uitslag en jeuk te krijgen over mijn hele lichaam! Maar die allergie is vier jaar geleden plotsklaps verdwenen. In plaats ervan kwam er een hooikoortsachtige aandoening opzetten. Misschien hangt het haarverlies ook samen met hormoonschommelingen? Gezien mijn leeftijd zit ik intussen in de overgang... Wat zit ons lichaam toch onbegrijpelijk ingewikkeld in elkaar en wat weten we er nog maar weinig van!

Annewil

alopeciatic
12 juni 2006, 16:54
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

:confused: Nooit eerder gehoord dat het erfelijk kan zijn! Dat is behoorlijk f-ed up. Hopen dat m'n vriendin een grotere vinger in de genen-pap zal hebben dan ik.

Ik zou me er alleen niet van tevoren al zorgen over gaan maken; als het zo is, dan is het maar zo. Of zoals Krajicek zegt: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

dr. dre
29 augustus 2006, 18:43
Hoi,


Ik heb al AA sinds m'n 8e en ben nu 43, heb 2 schatten van kinderen, beide gelukkig met een prachtige bos haar, ze zijn nu 8 en 3. Ik was in het begin ook bang hiervoor, maar ik denk dat het ongegrond is. Wees blij met je zwangerschap en maak je absoluut niet druk om die AA.

Dr. Dre,
Een gelukkige vader.