PDA

View Full Version : een nieuw haarwerk ?!?! een beter haarwerk


barbarah
29 oktober 2001, 13:50
Hoi,

Ik draag sinds mei een synthetisch haarwerk, het haarwerk ziet er mooi uit, is bijna niet van echt te onderscheiden, maar....
- in de zomer zweet het vreselijk
- ik vind dat je de haarrand aan de voorkant heel goed kunt zien
- het jeukt enorm, van de plastic stukken die aan de binnenkant zitten om de plakdelen op te zetten

Ik ben er ver aan het denken om een haarwerk te nemen van echt haar, dit is erg duur, graag zou ik ervaringen willen horen en willen weten waar ik terecht kan voor een goed haarwerk.

Heeft iemand suggesties??

Ik ben vrouw, 28 jaar en bijna kaal door alopecia areata, ben echt hopeloos

Groet Barbara

Do
3 november 2001, 20:02
Hai Barb,

Ja joh dat is een hele stap of liever gezegd dat kost veel geld, en nu maar uitzoeken wat goed is en wat slecht. Een hele klus dat kan ik je wel vertellen want er is veel kaf onder het koren dat kan ik je wel zeggen.

Hier een paar tips, wil je meer weten blader dan eens door de wat oudere treads er staat veel op w.b. haarwerken.

Ga voor jezelf eerst na wat je eisen zijn, wat wil je en wat verwacht je van een haarwerk. Effe opschrijven anders vergeet je de helft als je bij een haarwerkstudio zit. Leg dit aan de desbetreffende uit en vraag of alles wat jij wil gerealiseerd kan worden.

Ga voor jezelf na wat het beste bij jou past. Aziatisch, Europees, misschien wel gemengd (fyber en echt haar door elkaar).

Vraag een voorbeeld.

Sta erop dat je het haar eerst ziet voordat je het in laat knopen. Dus de onbewerkte bos haar door je handen laten glijden en voel hoe het aanvoelt, je hebt zelf vast wel een idee van hoe jij wil dat het aanvoelt en natuurlijk ook hoe het oogt.
Weigeren ze dit of hebben ze een smoes, NEEM HET RISICO DAN NIET. Zoals ik ergens al eerder heb geschreven, je koopt ook geen auto voordat je erin hebt gereden en voordat ie uitgebreid bekeken is, dus waarom dan wel met haar!!??

Vraag naar de garantievoorwaarden. Als er iets mis is, en dat kan altijd gebeuren omdat haar een natuurprodukt is, hoe zit het dan met de garantie? De studio waar jij naartoe gaat kan van tevoren niet zien hoe het haar zich in de loop der maanden gaat gedragen maar ze zijn hier wel verantwoordelijk voor. Dus als er wat mis is dan moeten ze dit ook voor je oplossen op een manier waar jij tevreden mee bent.

Laat je goed voorlichten over de bevestigingsmethode's. Deze verschillen nogal. Je kunt het vast laten zetten of b.v. op kamklemmen (kun je hem afzetten wanneer je wilt).

Zorg dat er een soort mal gemaakt word van jou koppie, zo heb je een haarwerk dat afgestemd is op jou hoofd, wat past en goed zit. Doen ze dit niet ga naar een ander!

Laat je niet verleiden met mooie praatjes, je moet altijd voor ogen houden dat ze graag wat aan je willen verdienen en dat is natuurlijk prima maar het moet wel een goed produkt zijn waar jij blij en tevreden mee bent.

Een goede studio luistert naar jou wensen, geef aan waar jij wil dat het haar wat dunner word ingeknoopt zodat het een natuurlijk resultaat heeft. b.v. aan de zijkanten en bovenop het hoofd. Is het haar daar te dik ingeknoopt dan is het net of je een dekbed op je koppie hebt.

Dit waren er een aantal zo uit de losse pols, blader eens rustig door dit forum en je zult nog meer tips vinden.

Groetjes Do.

P.S. Bestel niet bij de eerste de beste studio, ga "winkelen" zo krijg je een goed inzicht wat er allemaal te koop is en zie je heel snel wat de verschillen zijn w.b. haarkwaliteit, bevestiging, prijs, benadering enz. enz. Trek er wat tijd voor uit en bezoek zoveel mogelijk studio's dan loop je het minst risico want het is in de haarstudiowereld een grote chaos met veel oplichtingspraktijken en daar wil je niet de dupe van worden toch?

Salvamia
5 november 2001, 21:39
Hallo,

Ik ben sinds kort klant van Topfusion in Eindhoven, en ben zeer tevreden over alles.
Wil je er graag meer over weten dan kun je het mijn vragen of met Topfusion een kennismakingsgesprek aangaan.

Ga voor meer info naar www.topfusion.nl

Grtjs Salvamia

Gerard
9 december 2001, 20:25
Hoi Barbara,


In jou geval zal ik eens een kijkje nemen
bij Hans Zantman - Hazeleger
Hij levert zeer goede haarwerken af.
Ook zijn service is perfect.
Hij doet er echt alles aan om de klant tevreden te stellen.

IK zelf zit nu bijna een jaar bij Hans en ben
meer dan tevreden.
Mijn haarwerk zit permanent bevestigd dit zonder enige vorm
van tape. Ook aan de voorzijde zit bij mij geen tape !!!
Ik kan hier alles mee doen. Zwemmen, Slapen noem maar op.

Je kan altijd een keer bellen naar Hans of naar mij
voor meer informatie.

Ik zelf ben bereikbaar onder tel nr. 06-21224415.
ICQ 12573841

H. Zantman - Hazeleger.
Goudsesingel 101 Rotterdam
Tel. 010 - 4123939

Chris
9 december 2001, 23:49
Hoi Gerard,

- Zijn die haarwerken bij H. Zantman van 100% europees haar?
- H. Zantman heeft niets te maken met Theo Zantman Haarwerken?
- Gaat de lijm aan de voorzijde niet naar verloop van tijd los, bijv. met zweten en als je een duik neemt onder water?
- Heb jij een soort 'micro-skin' of hoe noem je dat aan de voorkant zitten en zoja: om de hoeveel tijd moet zoiets vervangen worden?

Groet,
Chris.

Salvamia
6 januari 2002, 18:59
Bij Topfusion waren ze ook al op de hoogte van deze nieuwe haarwerken, maar volgens de persoon die op dat moment mijn haar aan het doen was staat het toch nog in de kinderschoenen en was de lijm nog niet optimaal.


grtjs salvamia