PDA

View Full Version : Donzige haartjes?


Hebron
5 november 2005, 23:07
Hallo,

Dit is mijn eerste reactie op dit forum. Ik heb heel veel verhalen en reacties gelezen van mensen die te maken hebben met Hirsultisme. Het heeft me wel blij gemaakt om mensen zo open over te zien discussieren, in real live valt het best wel tegen.
Dus vandaar dat ik me ingeschreven heb als lid op dit forum en wou mijn verhaal kwijt bij jullie. Ik ben een 21 jarige vrouw die geen last heeft van Hirsultisme, maar wel overbeharing heeft gekregen door een dom,maar onschuldig ongelukje.... Ik heb nooit last gehad van overbeharing, het is ook niet iets wat we in de familie hebben. Maar hoe het toch gekomen is??? Een achtergelaten scheermes....
Ik was een kind van 13 jaar jong en op die leeftijd ben je natuurlijk heel erg nieuwsgierig naar alles wat los en vast zit.... Heel simpel kom ik de badkamer binnen en daar ligt het EEN SCHEERMES aan de rand van de badkamer. Ik wist wel waarvoor het dient natuurlijk, want ik zag me moeder mee bezig.. maar ik vroeg me af, waarom mijn moeder wel en ik niet? Ik had toen geen flauw idee van wat er zou kunnen gebeuren als je het gebruikt, ik zag me moeder er langs dr benen met die scheermes gaan. Zal ik het doen...? nee ... mijn moeder wordt boos.... nou en? ik kan het toch stiekem doen ik laat het niet weten?.... NEE mag niet...!!!
En ja hoor daar gaat ie. Ik pakte het mesje schoof me broekpijpen omhoog en gaan met dat mesje. Ik had toen heel donzige haartjes die bijna niet te zien waren. Ik wou ze niet eens weg hebben hoor, alles waar het toen om ging is dat mesje proberen.... Als het alleen om mijn benen ging dan was het niet erg. Maar het ergste wat daarna kwam en waar ik spijt van kreeg... is.....
In die leeftijd begin je ook een beetje schaamhaar te krijgen ...dus ik dacht mijn moeder haalt het weg dus ik kan het ook proberen ik begon bij de bovenkant en ontdekte heel donzige haartjes op me buik, die niet eens te zien waren.... en zonder nog een moment na te denken, ben ik me hele buik en borsten langsgegaan met het scheermesje....
vanaf toen begonnen de haartjes meer en meer te worden en ik liet het niet daarbij? nee want ik schrok natuurlijk... ik gebruikte ongeveer na een jaar een ontkleuringscreme, maar dat maakte het alleen maar erger. En zo ben ik op mijn buik en borsten behaard geworden. Het zijn heel donzige haartjes van slechts 3 milimeter lang, maar omdat ik donker ben kan je ze wel duidelijk zien. Ik heb laserbehandelingen gehad die waren behoorlijk duur, maar via het maatschappelijk werk heb ik via verschillende wegen geld bij elkaar kunnen verzamelen om toch die behandeling te kunnen volgen. Ik kreeg de zekerheid dat mijn haartjes donker genoeg waren om weg gehaald te worden. Nu heb ik zelf de keuze of doorgaan met de behandeling op eigen risico en of stoppen en mezelf accepteren zoals ik ben.
Ik heb heel vaak overnagedacht om de boel te harsen en elke keer bij te houden, dat doe ik wel met me armen en me benen en ben heel erg tevreden over. De haartjes op me benen en armen komen steeds minder terug ze worden zachter en minder stug....
Maar met mijn buik en borsten durf ik het niet te proberen, ik ben heel erg bang dat er meer haartjes zullen komen.
Daar zit ik dus nu mee. Mijn haartjes op me buik+borsten zijn donzig, niet langer dan 3 milimeter, maar wel donker genoeg om te zien. Met een laserbehandeling of een andere apparaat is moeilijk om bij mij succes te krijgen, omdat de haartjes te zacht zijn, maar ik voel me niet op me gemakt daardoor. Ik heb nu een verloofde en we willen in de zomer gaan trouwen, maar door dit voel ik me heel erg onzeker, ik heb het hem niet verteld.
Wat moet ik doen, heb ik nog wat hoop? Kan ik van mijn haartjes af?